..: Nový jízdní řád: Jihomoravský kraj :..

Brno Brno - Nový jízdní řád, který začne platit od 14. prosince, přinese pro Jihomoravský kraj opět spoustu novinek. Bude zavedeno historicky nejrychlejší spojení Brna a Slovácka novými přímými vlaky, každou hodinu pojede vlak vyšší kvality do Prahy, budou kratší intervaly příměstských vlaků, nové přímé spojení s Bělehradem nebo nové vlakové taxi na Lednici. V pracovní dny pojede až 853 vlaků, které najedou o 1,2% kilometrů více než dosud.

„Počet cestujících kolem Brna narůstá. Chceme tedy v okolí města zahustit dopravu. Na řadě linek bude až do večera prodloužen interval 30 minut, včetně linky S1 z Kuřimi přes Židenice do Slatiny. Z Brna pak pojede odpoledne do Kuřimi vlak dokonce každých 15 minut, což už se blíží intervalům městské hromadné dopravy. Z Nedvědice pojedou nově ráno přímé vlaky až do Brna, bez přestupu v Tišnově,“ popisuje nejdůležitější změny v okolí města ředitel Krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín.

Brno – Hodonín: každou hodinu za 1 hod. 5 min.

Ladná

Největší novinkou je zaintegrování Hodonínska a Břeclavska do IDS JMK a s ním související zavedení přímých rychlých vlaků linky R5 v úseku Brno – Břeclav - Hodonín, které zastaví ještě v Šakvicích, Zaječí a Podivíně. Vznikne tak úplně nové a historicky nejrychlejší propojení Slovácka se samotným centrem Brna. Spoje pojedou ve špičce každou hodinu a urazí tuto vzdálenost za 1 hodinu a 5 minut. Mimo špičku pojedou v dvouhodinovém intervalu. Linku ČD skládá prodloužením dnešních rychlíků Olomouc - Hodonín - Břeclav do Brna a doplnění hodinového intervalu spěšnými vlaky. S univerzální jízdenkou IDS JMK jedna cesta vyjde na 52 Kč. V úseku Brno - Břeclav by měly být tyto rychlíky nejčastěji vedeny lokomotivou řady 263.

Přehled přímých vlaků Brno – Břeclav – Hodonín:

Brno hl.n. Modřice Šakvice Zaječí Podivín Břeclav Hodonín
6:36 --- 6:59 7:04 7:11 7:21/7:28 7:41
8:36 --- 8:59 9:04 9:11 9:21/9:28 9:41
10:36 --- 10:59 11:04 11:11 11:21/11:28 11:41
12:36 --- 12:59 13:04 13:11 13:21/13:28 13:41
13:36* 13:43 13:59 14:04 14:11 14:21/14:28 14:42
14:36 --- 14:59 15:04 15:11 15:21/15:28 15:41
15:36* 15:43 15:59 16:04 16:11 16:21/16:28 16:42
16:36 --- 16:59 17:04 17:11 17:21/17:28 17:41
17:36* 17:43 17:59 18:04 18:11 18:21/18:28 18:42
18:36 --- 18:59 19:04 19:11 19:21/19:28 19:41
20:36 --- 20:59 21:04 21:11 21:21/21:28 21:42

Přehled přímých vlaků Hodonín - Břeclav - Brno:

Hodonín Břeclav Podivín Zaječí Šakvice Modřice Brno hl.n.
4:17* 4:34/4:42 4:53 5:01 5:07 5:30 5:37
5:17* 5:31/5:38 5:48 5:55 6:00 6:17 6:24
6:17 6:31/6:38 6:48 6:55 7:00 --- 7:24
7:14* 7:28/7:35 7:45 7:52 7:57 --- 8:21
8:17 8:31/8:38 8:48 8:55 9:00 --- 9:24
10:17 10:31/10:38 10:48 10:55 11:00 --- 11:24
12:17 12:31/12:38 12:48 12:55 13:00 --- 13:24
14:17 14:31/14:38 14:48 14:55 15:00 --- 15:24
15:17* 15:31/15:38 15:48 15:55 16:00 16:17 16:24
16:17 16:31/16:38 16:48 16:55 17:00 --- 17:24
17:17* 17:31/17:38 17:48 17:55 18:00 18:17 18:24
18:17 18:31/18:38 18:48 18:55 19:00 --- 19:24
20:17 20:31/20:38 20:48 20:55 21:00 --- 21:24
* jede pouze v pracovní dny

Každou hodinu vlak vyšší kvality

Brno hlavní nádraží

Mezi Brnem a Prahou pojede každou hodinu vlak vyšší kvality IC, EC nebo SC. Tyto vlaky pojedou obvykle každou 41. minutu. První vlak IC jede z Brna ve 4:41, do Prahy přijede už krátce před půl osmou. Poslední jede ve 21:41, v Praze je v půl dvanácté tak, aby cestující stihli ještě přestupy na MHD.

Z Prahy do Brna zpravidla odjíždí tyto vlaky z holešovického nádraží vždy v půl. Nově přibude také pozdně večerní spoj EC z Prahy do Brna. Ten pojede z pražských Holešovic ve 21:30 a do Brna přijede 15 minut po půlnoci. První Pendolino pojede z Prahy do Brna už v 5:57 a do Brna přijede v 8:25. Pendolina budou v Praze místo dosavadních Holešovic jezdit z hlavního nádraží.

Na trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň pojede nově vlak každé 2 hodiny a zlepší se také spojení Brna se severem Čech a s Německem, kde přibudou nové přímé spoje EC. Večer pojedou z Německa až do Brna 3 vlaky EC, které zatím končily v Praze. Jde o 2 spoje z Berlína a jeden ze stanice Ostseebad Binz. Opačným směrem do Německa se vydají z Brna druhý den ráno.

Příměstská doprava

Kuřim
  • Na trati Brno – Skalice nad Svitavou a Brno – Tišnov pojedou vlaky v půlhodinovém intervalu nově až do 20 hod.
  • Na trati Břeclav – Hodonín vzroste počet osobních vlaků, pojedou nově každou hodinu
  • Na trati Brno – Břeclav pojedou vlaky, které končily v Hrušovanech u Brna, nově až do Vranovic, takže bude mezi Brnem a Vranovicemi dopoledne interval 30 minut, místo původních 60 minut. Mezi Vranovicemi a Břeclaví přeberou frekvenci některých osobních vlaků nové spoje linky R5
  • Příměstská linka S1 Tišnov – Kuřim – Brno-Židenice – Brno-Slatina, která tvoří nejrychlejší spojení oblasti Kuřimska s průmyslovou zónou Černovická terasa, pojede mezi 14. a 18. hodinou každých 30 minut. Ve výsledku tak společně s linkou Brno hl.n. – Kuřim – Tišnov vytvoří mezi Brnem a Tišnovem interval 15 minut. Na všechny spoje linky S1 nasazují ČD motorové jednotky Regionova.
  • Nově pojedou ranní přímé vlaky z Nedvědice přímo do Brna-Slatiny bez přestupu v Tišnově. Jde o vlaky s odjezdem z Nedvědice v 5:05, 6:05 a 7:05

Motoráček do Lednice přímo z Brna

Vojkovice nad Svratkou

Mění se jízdní řád na trati Břeclav – Lednice, kde jezdí historický motorový vůz řady 131 (Hurvínek) + BDlm. Nově pojede o víkendech a svátcích v letní sezóně historický vlak 830 + BDlm + 801 do Lednice už z Brna a večer se opět vrátí do Brna. Nově si bude moci každý objednat jízdu tohoto historického vlaku i mimo pravidelný jízdní řád – jde o tzv. vlakové taxi. Z Lednice je možné využít taxi v 11:40 nebo 14:40 do Valtic města nebo do Břeclavi a zpět. Cena vlakového taxi je 1800 Kč (40 zpátečních jízdenek za 45 Kč).

Brno hl.n. Břeclav Lednice
8:40 9:48/9:50 10:12
--- 11:10 11:33
--- 14:10 14:33
Lednice Břeclav Brno hl.n.
10:25 10:46 ---
13:25 13:46 ---
16:46 17:07/17:10 18:17

Další změny v Jihomoravském kraji

vlára
  • Mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou pojede ve špičce více spojů. Z Kyjova pojedou nové vlaky do Veselí nad Moravou v 5:09 a 7:07, v opačném směru z Veselí do Kyjova pojedou nové spoje v 16:25 a 18:25.
  • V 9:20 pojede z Brna nový rychlík do Třebíče, Jihlavy a dále přes České Budějovice do Plzně.
  • Brno získá od nového jízdního řádu nejrychlejší možné spojení s oblastí Mladé Boleslavi a České Lípy. Na vlaky EC bude v Kolíně navazovat okamžitě každé 2 hodiny rychlík a z Brna bude trvat cesta do Mladé Boleslavi tímto způsobem jen 3 hodiny a 3 minuty
  • Brnem bude projíždět nový dálkový vlak Praha – Brno – Budapešť – Bělehrad, z Brna pojede v 8:16.
  • V Brně bude zastavovat nový spoj EN Budapešť/Vídeň – Praha – Berlín. Z Brna odjede v 0:52 a na berlínském hlavním nádraží zastaví v 9:17.
  • Mezi Znojmem a Šatovem stále pokračuje SŽDC v elektrizaci tratě, téměř celou dobu jízdního řádu tu budou jezdit náhradní autobusy.
  • Na trati Vranovice – Pohořelice už Jihomoravský kraj osobní vlaky neobjednal.
  • Dále bude zrušen rychlík Pannonia z Prahy do Bukurešti. V úseku Praha – Břeclav bude nahrazen novým rychlíkem „Amicus“ přes Olomouc. Od jara až do podzimu pojede tento vlak až do Budapešti. Tento rychlík veze přímé vozy do Bukurešti, Vídně, Burgasu i Varny.
  • Naopak provoz na železniční trati Hrušovany nad Jev. - Hevlín bude zatím zachován.

Moderní soupravy i v regionální dopravě

Silůvky Motorové jednotky Regionova budou řazeny na většinu spojů linky S1 Brno-Slatina – Kuřim (– Tišnov) a také v oblasti Veselí nad Moravou do Hodonína a slovenské stanice Vrbovce. V případě neschopnosti některých jednotek na lince S1 bude nahrazena soupravou 714 + vozy Btax nebo 210 + 2xBdmtee. Ve větší míře se začnou objevovat i na trati Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou. Celkem jich jezdí na jižní Moravě už šest.

Modernizované čtyřnápravové motorové vozy 854 s přípojným vozem 054 a novým řídícím vozem 954 se začnou objevovat ve větší míře na osobních a spěšných vlacích z Brna do Veselí nad Moravou a dále do Uherského Hradiště. Zároveň budou jezdit také z Brna na Třebíč a Jihlavu.

Od nového GVD bude zrušen turnusový provoz letitých "krokodýlů" řady 850. Letošní rok je tedy po 46 letech posledním rokem jejich pravidelného provozu. Na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jevišovkou budou úplně nahrazeny motorovými vozy řady 842, se kterými se oproti loňskému grafikonu už nesetkáme v úseku Vrbovce - Strážnice, ale nově ovšem zajišťují osobní vlaky mezi Nezamyslicemi a Vyškovem, v rámci kterých se dostanou i do Přerova.

O víkendu pak jeden motorový vůz řady 842 vede noční vlak na trase Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna. Dále budou na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jev. tyto vozy nově vypravovány s řídícím vozem řady 954. Další změnou v obězích vozidel je zavedení 3 lokomotiv řady 714 pod domovskou stanici Znojmo. V pracovní dny se budou tedy tyto lokomotivy podílet na vozbě osobních vlaků na trati mezi Břeclaví a Znojmem.

Zdroje: České dráhy, ČT24 a iDNES; námět: Fixi


Adys Poslat mail autorovi | 4.12.2008 (8:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Jízdní řád

Ďalšie z regiónu ČR Jihomoravský


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ M 
05.12.2008 (9:18)  
Janko - co vidis na jizdence je tvuj problem:-) Ja jsem psal 13 euro nebo 18 euro. A vysvetlil jsem jak to je. Dokonce o tom byl tady jeden specialni clanek.
Pokud jde tu In-kartu jako takovou, tak viz JP... Kdo zvladne pocitat, ten uz ji nejakej ten patek ma, protoze vi, ze se mu holt vyplati. Kdo ji nema (nebo nekam jede jednou rocne), jezdi do Vidne pres Mikulov.
Jo a tak mne napada - pokud mas pocit (fobii), ze ti nekdo vykrade kufr, tak KDE HO MAS V AUTOBUSE?!:-)
Co se tyce tech tvych znamych, co jedou do Vidne na "dvakrat Viden", tak je u autobusu je pro zmenu mozne, ze bude jaksi ausverkauft. Takze vlak je drazsi, jede hrozne pozde (az na 10), ale je v nem vzdycky misto. Autobus je krasne levny, jede na nadherny cas (uz na 8), ale problem je, ze kdyz se tam clovek nedostane (to nelze vyloucit), tak jsou z krasnych osmi nadherny tri odpoledne...

Prednosta - pendolinem (pocitam, ze mas osobni problem hlavne s tou rezervaci) jet nemusis - akorat misto v Brne prestoupis v Breclavi... A pokud chces prohlidku mesta zacit za rozbresku, tak vez ze - budes patrne jedinej, takze obsazenost vlaku by se zmenila ze spatne na mizernou a asi bude potreba bud Chopin nebo den predem. Vazne by mne velice zajimalo, v kolik hodin by sis ten zacatek prochazky predstavoval...
Jinak ten konzumni turista mozna nema takovej odpor k tomu pendolinu - taky nic ve zlem...
PS: Jestli je u tebe 7:16 dopoledne, tak by mne fakt zajimalo, o jakych casech mluvis jako o ranu:-)

Zikmund - no, jenze ja nemluvim o dobe z roku 1980, kdy se do prace chodilo na patou. Mluvim o roku 2009. Trosku posun tam myslim je...

Pokud jde o JR Studenta, tak ten je hodne "proletistni". A vedle toho ho jiste vyuziji i turiste, kteri chteji byt ve Vidni "brzy dopoledne" (tj. kolem seste). Fakt je, ze neni nic hezciho, nez prohlidka mesta bez turistu:-)
Na druhou stranu - ja si to dovedu predstavit jedine pro cestu na letiste TAM. Zpatky jedou jenom dva busy, takze bud letadlo pristane tak, ze se dlouho ceka, pripadne ma zpozdeni atd. Proste hodne hodne nejiste spojeni...
registrovaný užívateľ Semík  mail  
05.12.2008 (8:56)  
Pro všechny neschopné je tu, jak uvedl zdenek84 přímý vůz z EN477/R203. BRNO odjezd 3:27, WIEN příjezd 6:30. Proč tu řešíte Pendolíno a příjezd do Vídně po 10:00?
05.12.2008 (0:06)  
Michal Janko: no, on je to spíš problém ÖBB, protože ty na těch cestujících vlakem tratí víc než ČD.

Ale tak strašné to s vlaky nebude: jezdí celkem plné (na poměry přeshraničních spojů určitě) a těch 6(?) autobusů z Brna denně (a kolik z nich pokračuje do Prahy?) není kapacitně příliš významná konkurence.

Cena za jízdenku nad 4 dny je 2x cena Wien Spezial, prostě jeden na cestu tam, jeden zpět. (Proč vlastně ČD vyjednaly omezení na 4 dny, když EURegio z Bratislavy platí měsíc, za 9 EUR jako WS z Břeclavi?)

Autobus je sice levnější, ale třeba JŘ SA je na denní návštěvu Vídně tragický - odjezd 00:15 (příjezd 5:15 - co tam budete dělat?), odjezd 10:30, 12:30 (příjezd 16:00, 18:00 - otočit se a jet domů). Ani na cestu na jednání či do práce je to nepoužitelné.
Eurolines tuším jezdí rozumněji, ale za výrazně dráž a se složitým systémem cen a rezervací.
04.12.2008 (22:24)  
Míro, moji přátelé ale žádný problém nemají, oni prostě přijdou na k pokladně autobusů a řeknou: "Dvakrát na pátek do Vídně, v 6 ráno." Zaplatí 320 Kč a odejdou. Představa, co by museli absolvovat na nádraží ČD (pokud nechtějí za totéž platit víc než tisícovku) je děsí.
Takže omyl, pánové, tohle je problém ČD. A tím větší, že si ho neuvědomují.
04.12.2008 (22:00)  
M : budete se asi divit, ale z Prahy skutečně jezdil cca ve 3,00 ráno vlak do Vídně z Holešovic (Berlin - Wien) a protože tam byly jen dva nebo tři klasické vozy (ex NDR) se šesti místy v kupé, tak bylo drobet problémové si někdy sednout.

Já jsem se před časem vydal na výlet "po krásném (ne)modrém Dunaji" lodí Kaiserin Elisabeth, která odplouvala od Reichsbrücke v 8,00, takže bylo záhodno dojet na Wien Praterstern (tehdy ještě NORD) tak v 7,00 a mít čas na přesun. Teď se odplouvá z Nußdorfu.

K těm potěmkiním místenkám. Docela by mne zajímalo, jak by se tvářil personál, když by cestou z Břeclavi do Brna zinkasoval cestující za "místenky" a v Brně se stal zázrak a vlak by se zaplnil do posledního místa cestujícími s místenkami, takže ti jedoucí ze zahraničí, co si "dokoupili" místenku by museli místa opustit a stát.
registrovaný užívateľ mira 
04.12.2008 (21:29)  
Michal Janko: To je ale problém vašich přátel, asi ste jim málo vysvětlil výhody. Já jsem to svým známým taky dlouho tvrdil že je to výhodný a taky to nějakej ten rok trvalo než na to přišli.
Jiri Vosecek: Co je proboha složitýho na tom podívat se na ČD-mezinárodní slevy-Rakousko-Wien Spezial. Jak se mimochodem dostanete u Student agency k ceně, no taky se musíte proklikat. A systém slev není až tak složitý jak se zdá, teda pokud nechcete slevy tak se můžou zruši a bude to jednoduchý jak facka.
04.12.2008 (21:08)  
Michal Janko: S tou Vídní to je opravdu smutné. Nedávno mne tady někteří skoro kamenovali, když jsem kritizoval systém slev u ČD, že to je nepřehledný. Na tu Wien Specz se dostanete opravdu po dlouhém bádání a pak hlavně mít vše, co je potřeba...

Že to je dražší o 22 korun bych neřešil ... vlak je pohodlnější a klidně by mohl stát 200 Kč a vyplatilo by se to. No jenže kolik stojí se na těch 182 Kč dostat ...
04.12.2008 (20:57)  
dřív než v 10 se do vídně dostanete metropolem
04.12.2008 (18:49)  
Michal Janko: Máte naprostou pravdu.
04.12.2008 (18:43)  
Koukám, že vyvozování něčeho, co druhý neřekl, je nakažlivé:
Josefe Petráku, kde jste proboha přišel na to, že In-Kartu nemám?

A ta investice do In-Karty se samozřejmě vrátí jen tehdy, je-li váš svět omezen na vlaky. Jen tenhle rok jsem marně přemlouval několik přátel, aby si ji pořídili.

Typická situace: Chcete jet do Vídně z Brna (na operu, na výstavu, na studijní pobyt, za prací...) a nemáte žádný slevový průkaz ani na vlak, ani na autobus. Vlakem jinak prakticky nejezdíte (to bohužel platí pro většinu populace).
Jaké máte možnosti?

vlak: 540 Kč
bus: 160 Kč

Teprve tehdy, koupíte-li si In-Kartu (nově za tisícovku), dostanete se s cenou na "pěkných" 407 Kč. A když navíc splníte další podmínku, a sice že se zavážete vrátit do 4 dní vlakem, smíte jet do Vídně vlakem za "božskou" cenu 182 Kč. A ejhle, pořád je to dražší než ten zpropadený autobus!

Opravdu se divíte, že jsem ty lidi nepřesvědčil?

P. S.: Kufr na kolečkách si v pendolinu mohu dát tak vedle sebe do uličky, aby každému překáželo a já se dobře cítil. Anebo do představku vagonu, aby mi ho nikdo nevykradl a já ho měl pořád po ruce, viďte ;-)

S přednostou stanice souhlasím, do Vídně se nejezdí jenom v zimě, kdy se u chybějícího spoje lze vymluvit na nedostatek světla ráno.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko