..: Nový jízdní řád: Jihomoravský kraj :..

Brno Brno - Nový jízdní řád, který začne platit od 14. prosince, přinese pro Jihomoravský kraj opět spoustu novinek. Bude zavedeno historicky nejrychlejší spojení Brna a Slovácka novými přímými vlaky, každou hodinu pojede vlak vyšší kvality do Prahy, budou kratší intervaly příměstských vlaků, nové přímé spojení s Bělehradem nebo nové vlakové taxi na Lednici. V pracovní dny pojede až 853 vlaků, které najedou o 1,2% kilometrů více než dosud.

„Počet cestujících kolem Brna narůstá. Chceme tedy v okolí města zahustit dopravu. Na řadě linek bude až do večera prodloužen interval 30 minut, včetně linky S1 z Kuřimi přes Židenice do Slatiny. Z Brna pak pojede odpoledne do Kuřimi vlak dokonce každých 15 minut, což už se blíží intervalům městské hromadné dopravy. Z Nedvědice pojedou nově ráno přímé vlaky až do Brna, bez přestupu v Tišnově,“ popisuje nejdůležitější změny v okolí města ředitel Krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín.

Brno – Hodonín: každou hodinu za 1 hod. 5 min.

Ladná

Největší novinkou je zaintegrování Hodonínska a Břeclavska do IDS JMK a s ním související zavedení přímých rychlých vlaků linky R5 v úseku Brno – Břeclav - Hodonín, které zastaví ještě v Šakvicích, Zaječí a Podivíně. Vznikne tak úplně nové a historicky nejrychlejší propojení Slovácka se samotným centrem Brna. Spoje pojedou ve špičce každou hodinu a urazí tuto vzdálenost za 1 hodinu a 5 minut. Mimo špičku pojedou v dvouhodinovém intervalu. Linku ČD skládá prodloužením dnešních rychlíků Olomouc - Hodonín - Břeclav do Brna a doplnění hodinového intervalu spěšnými vlaky. S univerzální jízdenkou IDS JMK jedna cesta vyjde na 52 Kč. V úseku Brno - Břeclav by měly být tyto rychlíky nejčastěji vedeny lokomotivou řady 263.

Přehled přímých vlaků Brno – Břeclav – Hodonín:

Brno hl.n. Modřice Šakvice Zaječí Podivín Břeclav Hodonín
6:36 --- 6:59 7:04 7:11 7:21/7:28 7:41
8:36 --- 8:59 9:04 9:11 9:21/9:28 9:41
10:36 --- 10:59 11:04 11:11 11:21/11:28 11:41
12:36 --- 12:59 13:04 13:11 13:21/13:28 13:41
13:36* 13:43 13:59 14:04 14:11 14:21/14:28 14:42
14:36 --- 14:59 15:04 15:11 15:21/15:28 15:41
15:36* 15:43 15:59 16:04 16:11 16:21/16:28 16:42
16:36 --- 16:59 17:04 17:11 17:21/17:28 17:41
17:36* 17:43 17:59 18:04 18:11 18:21/18:28 18:42
18:36 --- 18:59 19:04 19:11 19:21/19:28 19:41
20:36 --- 20:59 21:04 21:11 21:21/21:28 21:42

Přehled přímých vlaků Hodonín - Břeclav - Brno:

Hodonín Břeclav Podivín Zaječí Šakvice Modřice Brno hl.n.
4:17* 4:34/4:42 4:53 5:01 5:07 5:30 5:37
5:17* 5:31/5:38 5:48 5:55 6:00 6:17 6:24
6:17 6:31/6:38 6:48 6:55 7:00 --- 7:24
7:14* 7:28/7:35 7:45 7:52 7:57 --- 8:21
8:17 8:31/8:38 8:48 8:55 9:00 --- 9:24
10:17 10:31/10:38 10:48 10:55 11:00 --- 11:24
12:17 12:31/12:38 12:48 12:55 13:00 --- 13:24
14:17 14:31/14:38 14:48 14:55 15:00 --- 15:24
15:17* 15:31/15:38 15:48 15:55 16:00 16:17 16:24
16:17 16:31/16:38 16:48 16:55 17:00 --- 17:24
17:17* 17:31/17:38 17:48 17:55 18:00 18:17 18:24
18:17 18:31/18:38 18:48 18:55 19:00 --- 19:24
20:17 20:31/20:38 20:48 20:55 21:00 --- 21:24
* jede pouze v pracovní dny

Každou hodinu vlak vyšší kvality

Brno hlavní nádraží

Mezi Brnem a Prahou pojede každou hodinu vlak vyšší kvality IC, EC nebo SC. Tyto vlaky pojedou obvykle každou 41. minutu. První vlak IC jede z Brna ve 4:41, do Prahy přijede už krátce před půl osmou. Poslední jede ve 21:41, v Praze je v půl dvanácté tak, aby cestující stihli ještě přestupy na MHD.

Z Prahy do Brna zpravidla odjíždí tyto vlaky z holešovického nádraží vždy v půl. Nově přibude také pozdně večerní spoj EC z Prahy do Brna. Ten pojede z pražských Holešovic ve 21:30 a do Brna přijede 15 minut po půlnoci. První Pendolino pojede z Prahy do Brna už v 5:57 a do Brna přijede v 8:25. Pendolina budou v Praze místo dosavadních Holešovic jezdit z hlavního nádraží.

Na trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň pojede nově vlak každé 2 hodiny a zlepší se také spojení Brna se severem Čech a s Německem, kde přibudou nové přímé spoje EC. Večer pojedou z Německa až do Brna 3 vlaky EC, které zatím končily v Praze. Jde o 2 spoje z Berlína a jeden ze stanice Ostseebad Binz. Opačným směrem do Německa se vydají z Brna druhý den ráno.

Příměstská doprava

Kuřim
  • Na trati Brno – Skalice nad Svitavou a Brno – Tišnov pojedou vlaky v půlhodinovém intervalu nově až do 20 hod.
  • Na trati Břeclav – Hodonín vzroste počet osobních vlaků, pojedou nově každou hodinu
  • Na trati Brno – Břeclav pojedou vlaky, které končily v Hrušovanech u Brna, nově až do Vranovic, takže bude mezi Brnem a Vranovicemi dopoledne interval 30 minut, místo původních 60 minut. Mezi Vranovicemi a Břeclaví přeberou frekvenci některých osobních vlaků nové spoje linky R5
  • Příměstská linka S1 Tišnov – Kuřim – Brno-Židenice – Brno-Slatina, která tvoří nejrychlejší spojení oblasti Kuřimska s průmyslovou zónou Černovická terasa, pojede mezi 14. a 18. hodinou každých 30 minut. Ve výsledku tak společně s linkou Brno hl.n. – Kuřim – Tišnov vytvoří mezi Brnem a Tišnovem interval 15 minut. Na všechny spoje linky S1 nasazují ČD motorové jednotky Regionova.
  • Nově pojedou ranní přímé vlaky z Nedvědice přímo do Brna-Slatiny bez přestupu v Tišnově. Jde o vlaky s odjezdem z Nedvědice v 5:05, 6:05 a 7:05

Motoráček do Lednice přímo z Brna

Vojkovice nad Svratkou

Mění se jízdní řád na trati Břeclav – Lednice, kde jezdí historický motorový vůz řady 131 (Hurvínek) + BDlm. Nově pojede o víkendech a svátcích v letní sezóně historický vlak 830 + BDlm + 801 do Lednice už z Brna a večer se opět vrátí do Brna. Nově si bude moci každý objednat jízdu tohoto historického vlaku i mimo pravidelný jízdní řád – jde o tzv. vlakové taxi. Z Lednice je možné využít taxi v 11:40 nebo 14:40 do Valtic města nebo do Břeclavi a zpět. Cena vlakového taxi je 1800 Kč (40 zpátečních jízdenek za 45 Kč).

Brno hl.n. Břeclav Lednice
8:40 9:48/9:50 10:12
--- 11:10 11:33
--- 14:10 14:33
Lednice Břeclav Brno hl.n.
10:25 10:46 ---
13:25 13:46 ---
16:46 17:07/17:10 18:17

Další změny v Jihomoravském kraji

vlára
  • Mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou pojede ve špičce více spojů. Z Kyjova pojedou nové vlaky do Veselí nad Moravou v 5:09 a 7:07, v opačném směru z Veselí do Kyjova pojedou nové spoje v 16:25 a 18:25.
  • V 9:20 pojede z Brna nový rychlík do Třebíče, Jihlavy a dále přes České Budějovice do Plzně.
  • Brno získá od nového jízdního řádu nejrychlejší možné spojení s oblastí Mladé Boleslavi a České Lípy. Na vlaky EC bude v Kolíně navazovat okamžitě každé 2 hodiny rychlík a z Brna bude trvat cesta do Mladé Boleslavi tímto způsobem jen 3 hodiny a 3 minuty
  • Brnem bude projíždět nový dálkový vlak Praha – Brno – Budapešť – Bělehrad, z Brna pojede v 8:16.
  • V Brně bude zastavovat nový spoj EN Budapešť/Vídeň – Praha – Berlín. Z Brna odjede v 0:52 a na berlínském hlavním nádraží zastaví v 9:17.
  • Mezi Znojmem a Šatovem stále pokračuje SŽDC v elektrizaci tratě, téměř celou dobu jízdního řádu tu budou jezdit náhradní autobusy.
  • Na trati Vranovice – Pohořelice už Jihomoravský kraj osobní vlaky neobjednal.
  • Dále bude zrušen rychlík Pannonia z Prahy do Bukurešti. V úseku Praha – Břeclav bude nahrazen novým rychlíkem „Amicus“ přes Olomouc. Od jara až do podzimu pojede tento vlak až do Budapešti. Tento rychlík veze přímé vozy do Bukurešti, Vídně, Burgasu i Varny.
  • Naopak provoz na železniční trati Hrušovany nad Jev. - Hevlín bude zatím zachován.

Moderní soupravy i v regionální dopravě

Silůvky Motorové jednotky Regionova budou řazeny na většinu spojů linky S1 Brno-Slatina – Kuřim (– Tišnov) a také v oblasti Veselí nad Moravou do Hodonína a slovenské stanice Vrbovce. V případě neschopnosti některých jednotek na lince S1 bude nahrazena soupravou 714 + vozy Btax nebo 210 + 2xBdmtee. Ve větší míře se začnou objevovat i na trati Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou. Celkem jich jezdí na jižní Moravě už šest.

Modernizované čtyřnápravové motorové vozy 854 s přípojným vozem 054 a novým řídícím vozem 954 se začnou objevovat ve větší míře na osobních a spěšných vlacích z Brna do Veselí nad Moravou a dále do Uherského Hradiště. Zároveň budou jezdit také z Brna na Třebíč a Jihlavu.

Od nového GVD bude zrušen turnusový provoz letitých "krokodýlů" řady 850. Letošní rok je tedy po 46 letech posledním rokem jejich pravidelného provozu. Na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jevišovkou budou úplně nahrazeny motorovými vozy řady 842, se kterými se oproti loňskému grafikonu už nesetkáme v úseku Vrbovce - Strážnice, ale nově ovšem zajišťují osobní vlaky mezi Nezamyslicemi a Vyškovem, v rámci kterých se dostanou i do Přerova.

O víkendu pak jeden motorový vůz řady 842 vede noční vlak na trase Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna. Dále budou na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jev. tyto vozy nově vypravovány s řídícím vozem řady 954. Další změnou v obězích vozidel je zavedení 3 lokomotiv řady 714 pod domovskou stanici Znojmo. V pracovní dny se budou tedy tyto lokomotivy podílet na vozbě osobních vlaků na trati mezi Břeclaví a Znojmem.

Zdroje: České dráhy, ČT24 a iDNES; námět: Fixi


Adys Poslat mail autorovi | 4.12.2008 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   
05.12.2008 (18:23)  
Josefe Petráku,
vaše představa "protiželezničního" spiknutí či snad ideologie
("Ano, je to problém, ale cestujících. (Těch, kteří ji zarytě odmítají.))
je směšná.

Proč by si lidé složitě a byrokraticky pořizovali nějakou drahou kartu na 3 roky dopředu, když potřebují jet párkrát za rok do Vídně? V porovnání s cenami autobusu se jim ta "investice" nikdy nevrátí. Takže spíš než by byli "zarytí odpůrci", umějí počítat.

Pokud by "obchodní politika" ČD opravdu protežovala elektronický prodej, jak naznačujete, byly by mj. dávno v každé stanici automaty na jízdenky a eLišku by po zakoupení nebylo nutné vyzvedávat na pokladně.
Registrierter Benutzer Kakov 
05.12.2008 (17:57)  
to Jiri Vosecek: svata pravda, takhle to bohuzel v CR chodi a je to skoda, v nasi drive tak silne vlakofilni zemi by si zeleznice zaslouzila lepsi pozici, ale se stavajicim pristupem CD se o tom mluvit neda

před 15 lety kdyz sem nekomu rekl nechces jet autobusem? tak se chytal za hlavu proc by to delal, dnes je to presne naopak, neni to skoda???
Registrierter Benutzer Kakov 
05.12.2008 (17:51)  
to Josef Petrak: ad IN-karta je to problem lidi jako jste vy a bohuzel stejne uvazujicich lidi ve vedeni CD, kteri zaryte nestoji o zakaznika, a odmitaji se chovat trzne...

kdyz uz hovorite o nemecku a rakousku... tam je procentualni podil zeleznice na preprave osob polovicni nez u nas (alespon to v lete uvedli na IDNES.cz)... nemeli bychom tedy u nas vlaky omezit a snizit pocet cestujicich???? kdyz uz to maj v nemecku???

prosim vsechny nepapouskujte tady jen co maji jinde, s tim, ze to je automaticky duvod (ci snad dokonce povinost) k zavedeni tehoz u nas

apropo, vsiml jstesi, ze v nemecku a rakousku vypada vetsina vlaku trochu jinak nez u nas???
05.12.2008 (16:43)  
M: Ano, byl jsem to já, kdo byl v té diskuzi na druhé straně a zřejmě jste už zapomněl, co jsem tam také napsal:

ČD nenabízí (v sekci webu se slevami) jízdenku Hradec Králové - vesnička u Mnichova. ČD nabízí jízdenku Praha - Mnichov. A samozřejmě jiná velká města. Počet obsloužených měst v zahraniční je srovnatelný, možná stejný, jako u SA. Jen se podívejte, kam jezdí.

Argument o tom, že někdo jezdí pár zastávek a druhej všechno je blbost.

A mimochodem, zkoušel jste na cd.cz použít ten formulářík vpravo pro nákup jízdenky do Vídně? Opravdu? A opravdu vám to vyhodilo 489 Kč? No asi ne. Je to totiž jen vnitrostátní verze. Vídeň ani Wien to nezná. Takže je zákazník zas v záchodové míse.

Dobře tedy, neznalý uživatel spatří Koupit jízdenku v levém menu a zbystří ... to by mohlo být ono. Klikne tam. Dostane se na jakýsi eshop ČD. Když si pročte mnohařádkové informace na hlavní stránce - mohlo by tam být něco důležitého, když to cpou na homepage - koukne do levého menu. Aha, Rakousko, tam chci. Nakliká si v příjemném výběru Praha - Vídeň za 489 Kč, všechno fajn. Ale ouha, u pokladny paní pokladní tvrdí, že se před zaplacením nákupu musí u jiného okénka registrovat.

OK, jdem se zaregistrovat. Vyplníš jméno, místo narození a sumu cifer ... Číslo karty nemáme, ale nezdá se, že by byla nezbytná. Tak jsme se zaregistrovali. A znova k pokladně. Tentokrát pokladní pro změnu vyžaduje to číslo karty. In-karty. In-kartu nemáme. Prodáme vám ji za 600 korun, od 14.12 za 900 nebo kolik. Pro In-kartu musíte tam a tam. Takže je zákazník zas v záchodové míse.

Nazdar, jedu autobusem.

Mýlím se někde? Při procesu nákupu jsem pochopil, že musím mít zaregistrovanou in-kartu a bez ní to nejde - i na vnitrostátní spoje.

Já chápu snahu ČD získat pravidelné zákazníky. Ale přicházejí tak o spoustu dalších, kteří pak jedou autobusem. Bez IN-karty člověk prostě vlakem nepojede, když je na té relaci autobus. Tedy pokud není milionář.
05.12.2008 (14:57)  
Kubíček) Tak se má pak zeptat, "proč to stojí víc" a měl by dostat odpověď "levnější je to právě na Internetu". To je prostě obchodní politika firmy. Nákup lístků hotově osobně na pokladně bude prostě nejdražší. Těm občasným cestujícím, co se zjeví na nádraží jednou za 10 let to neublíží, a ti co jezdí často, si jistě nastudují dostupné informace, aby jezdili v rámci možností nejlevněji.
05.12.2008 (14:51)  
M: Jako dobrý, akorát že ne úplně každý bude chtít kupovat jízdenku online. Chce vědět, kolik ho to bude stát u pokladny na nádraží. A pak se bude strašně divit, že ho jízdenka z Prahy do Vídně nebude stát 489 Kč (eshop), ale 674 Kč (s InKartou).
Registrierter Benutzer M 
05.12.2008 (14:48)  
dyž na takového potenciálního zákazníka vybalím pojmy EuRegio, City Star nebo Wien Spezial, tak obrátí oči v sloup a půjde se podívat na jízdní řády autobusů.

Stejne by se dalo rict - kdyz na cloveka vybalim pojmy jako cena letenky neni fixni a zavisi na milionu parametru, tak se taky pujde divat na jizdni rady autobusu?:-)
Registrierter Benutzer M 
05.12.2008 (14:41)  
Kubicek - ten clovek, co 10 let nejel vlakem ale klikne na to prvni co uvidi - tj. zada odkud-kam, kdy a dostane cenu... A jestli je ta cena vypocitana podle slevy Alfons nebo Eliska nebo Citystar je mu naprosto sumafuk...

Ty vase story s milionem klikani jsou stejne blby, jako kdyby poprve nekam letel a na strance aerolinek misto na FROM-TO klikal na "About us"... Co je pravda - na tom webu CD by to mohlo byt vetsi. Ale furt nechapu, co je slozityho na zadani odkud kam chcete jet...

PS: Ze to neni dokonaly jsem uz napsal. Z casti proto, ze to jsou holt CD, z casti i proto, ze vozit lidi pres reku je neco jinyho nez mit flotilu lodi v atlantskym oceanu...
Registrierter Benutzer M 
05.12.2008 (14:36)  
A ted na tom webu budu hledat ja. A budu hledat opravdu jako laik...
Cucim na stranku, kam asi kliknout - no zkusim menu bud vlevo "koupit jizdenku" nebo vpravo ty ramecky, kde vyplnim kam a kdy chci jet. Oboje vede vicemene na totez. Kdyz to teda vyplnim, tak (k memu uzasu) zjistuji, ze mi to vyhazuje nikoliv zakladni cenu do Vidne, ale rovnou tu levnou variantu. Klikam a kupuji...
Takze tolik k tomu, pokud k tomu prijde laik...

Pokud k tomu prijde zkusenej (nebo prilis "chytrej") clovek, tak se muze zacit ptat, proc nejde zadavat zpatecni spojeni, proc nejde zadavat in-karta a takove "drobnosti", ktere ale obycejnyho kastana nenapadnou... Bohuzel, proc to delas jednoduse, kdyz to jde slozite.

Co se tyce srovnani s SA, to o tom jsem uz jendou psal (nebyl jsi nahodou i tehdy na druhe strane?) - je rozdil (velmi podstatnej), pokud nekdo prodava listky vicemene kamkoliv a pokud nekdo ma konkretni linky s konkretnima cenama za jednotlive useky. Tuhle konkretni linky velmi snadno naflakas do excelu za pet minut a mas krasnou tabulku. Pokud ale na obou stranach osy mas "nekonecne" mnoho stanic a pro jednotlive stanice mas ruzne slevy (to neni jenom dane "schopnosti" CD, ale vzdy i druhe strany - SA tohle resit nemusi - ta proste jede po silnici, ktera patri vsem), tak ta tabulka je pomerne dost problem...
A pokud jde o ty ceniky, tak ukaz mi cenik, ktery Ryanair (TREBA) lita Brno-Londyn. Ukaz mi ten cenik. Nic, ze? Akorat jim tam obcas blika "od nula liber", ale nikdo se nikdy nedozvi kdy presne... Pro konkretni den uz to musis proklikat a zjistis to. Podobne jako to musis udelat u CD (ze ma eshop CD problem, to je v druhem odstavci)...
Az budou CD nabizet jen nekolik malo linek do zahranici a v zahranici nebude z tehle linek mozny prestup, tak to bude o poznani snazsi. Obecne ano, SA ma ten web jednodussi - nicmene v mnoha ohledech je to dane i tim, ze ty autobusove sluzby (nelze prestupovat na jine autobusy na jeden listek) jsou proste jednodussi...
05.12.2008 (14:32)  
:D In-Karta je houby problém... když se tu mluví o Rakousku, tam taky žádnou slevu bez jejich ÖBB VORTEILScard nedostanete, tak o čem je řeč? Ano, je to problém, ale cestujících. (Těch, kteří ji zarytě odmítají.)

(Osobně furt žádný problém nevidím. Za poslední dva roky se ze mě stal supermobilní člověk, takže asi se v těch všech "nepřehledných" nabídkách orientuju s naprostou rutinou. Wien Special na 4 dny mi přijde jako adekvátní, zatím jsem fakt nezažil, že bych ji nestihl projet v obou směrech. Když chci do Vídně na ráno, jedu Chopinem, a nemudruju o spoji v 5 z Prahy, který je tam až dopoledne. Když tam chci být večer, tak jedu odpoledne EC. A když mi ani jedno z toho nevyhovuje, tak jedu den předem, nee? VRT tu fakt ještě nemáme.)
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko