..: Nový jízdní řád: Jihomoravský kraj :..

Brno Brno - Nový jízdní řád, který začne platit od 14. prosince, přinese pro Jihomoravský kraj opět spoustu novinek. Bude zavedeno historicky nejrychlejší spojení Brna a Slovácka novými přímými vlaky, každou hodinu pojede vlak vyšší kvality do Prahy, budou kratší intervaly příměstských vlaků, nové přímé spojení s Bělehradem nebo nové vlakové taxi na Lednici. V pracovní dny pojede až 853 vlaků, které najedou o 1,2% kilometrů více než dosud.

„Počet cestujících kolem Brna narůstá. Chceme tedy v okolí města zahustit dopravu. Na řadě linek bude až do večera prodloužen interval 30 minut, včetně linky S1 z Kuřimi přes Židenice do Slatiny. Z Brna pak pojede odpoledne do Kuřimi vlak dokonce každých 15 minut, což už se blíží intervalům městské hromadné dopravy. Z Nedvědice pojedou nově ráno přímé vlaky až do Brna, bez přestupu v Tišnově,“ popisuje nejdůležitější změny v okolí města ředitel Krajského centra osobní dopravy v Brně Pavel Karšulín.

Brno – Hodonín: každou hodinu za 1 hod. 5 min.

Ladná

Největší novinkou je zaintegrování Hodonínska a Břeclavska do IDS JMK a s ním související zavedení přímých rychlých vlaků linky R5 v úseku Brno – Břeclav - Hodonín, které zastaví ještě v Šakvicích, Zaječí a Podivíně. Vznikne tak úplně nové a historicky nejrychlejší propojení Slovácka se samotným centrem Brna. Spoje pojedou ve špičce každou hodinu a urazí tuto vzdálenost za 1 hodinu a 5 minut. Mimo špičku pojedou v dvouhodinovém intervalu. Linku ČD skládá prodloužením dnešních rychlíků Olomouc - Hodonín - Břeclav do Brna a doplnění hodinového intervalu spěšnými vlaky. S univerzální jízdenkou IDS JMK jedna cesta vyjde na 52 Kč. V úseku Brno - Břeclav by měly být tyto rychlíky nejčastěji vedeny lokomotivou řady 263.

Přehled přímých vlaků Brno – Břeclav – Hodonín:

Brno hl.n. Modřice Šakvice Zaječí Podivín Břeclav Hodonín
6:36 --- 6:59 7:04 7:11 7:21/7:28 7:41
8:36 --- 8:59 9:04 9:11 9:21/9:28 9:41
10:36 --- 10:59 11:04 11:11 11:21/11:28 11:41
12:36 --- 12:59 13:04 13:11 13:21/13:28 13:41
13:36* 13:43 13:59 14:04 14:11 14:21/14:28 14:42
14:36 --- 14:59 15:04 15:11 15:21/15:28 15:41
15:36* 15:43 15:59 16:04 16:11 16:21/16:28 16:42
16:36 --- 16:59 17:04 17:11 17:21/17:28 17:41
17:36* 17:43 17:59 18:04 18:11 18:21/18:28 18:42
18:36 --- 18:59 19:04 19:11 19:21/19:28 19:41
20:36 --- 20:59 21:04 21:11 21:21/21:28 21:42

Přehled přímých vlaků Hodonín - Břeclav - Brno:

Hodonín Břeclav Podivín Zaječí Šakvice Modřice Brno hl.n.
4:17* 4:34/4:42 4:53 5:01 5:07 5:30 5:37
5:17* 5:31/5:38 5:48 5:55 6:00 6:17 6:24
6:17 6:31/6:38 6:48 6:55 7:00 --- 7:24
7:14* 7:28/7:35 7:45 7:52 7:57 --- 8:21
8:17 8:31/8:38 8:48 8:55 9:00 --- 9:24
10:17 10:31/10:38 10:48 10:55 11:00 --- 11:24
12:17 12:31/12:38 12:48 12:55 13:00 --- 13:24
14:17 14:31/14:38 14:48 14:55 15:00 --- 15:24
15:17* 15:31/15:38 15:48 15:55 16:00 16:17 16:24
16:17 16:31/16:38 16:48 16:55 17:00 --- 17:24
17:17* 17:31/17:38 17:48 17:55 18:00 18:17 18:24
18:17 18:31/18:38 18:48 18:55 19:00 --- 19:24
20:17 20:31/20:38 20:48 20:55 21:00 --- 21:24
* jede pouze v pracovní dny

Každou hodinu vlak vyšší kvality

Brno hlavní nádraží

Mezi Brnem a Prahou pojede každou hodinu vlak vyšší kvality IC, EC nebo SC. Tyto vlaky pojedou obvykle každou 41. minutu. První vlak IC jede z Brna ve 4:41, do Prahy přijede už krátce před půl osmou. Poslední jede ve 21:41, v Praze je v půl dvanácté tak, aby cestující stihli ještě přestupy na MHD.

Z Prahy do Brna zpravidla odjíždí tyto vlaky z holešovického nádraží vždy v půl. Nově přibude také pozdně večerní spoj EC z Prahy do Brna. Ten pojede z pražských Holešovic ve 21:30 a do Brna přijede 15 minut po půlnoci. První Pendolino pojede z Prahy do Brna už v 5:57 a do Brna přijede v 8:25. Pendolina budou v Praze místo dosavadních Holešovic jezdit z hlavního nádraží.

Na trase Praha – Pardubice – Brno – Vídeň pojede nově vlak každé 2 hodiny a zlepší se také spojení Brna se severem Čech a s Německem, kde přibudou nové přímé spoje EC. Večer pojedou z Německa až do Brna 3 vlaky EC, které zatím končily v Praze. Jde o 2 spoje z Berlína a jeden ze stanice Ostseebad Binz. Opačným směrem do Německa se vydají z Brna druhý den ráno.

Příměstská doprava

Kuřim
  • Na trati Brno – Skalice nad Svitavou a Brno – Tišnov pojedou vlaky v půlhodinovém intervalu nově až do 20 hod.
  • Na trati Břeclav – Hodonín vzroste počet osobních vlaků, pojedou nově každou hodinu
  • Na trati Brno – Břeclav pojedou vlaky, které končily v Hrušovanech u Brna, nově až do Vranovic, takže bude mezi Brnem a Vranovicemi dopoledne interval 30 minut, místo původních 60 minut. Mezi Vranovicemi a Břeclaví přeberou frekvenci některých osobních vlaků nové spoje linky R5
  • Příměstská linka S1 Tišnov – Kuřim – Brno-Židenice – Brno-Slatina, která tvoří nejrychlejší spojení oblasti Kuřimska s průmyslovou zónou Černovická terasa, pojede mezi 14. a 18. hodinou každých 30 minut. Ve výsledku tak společně s linkou Brno hl.n. – Kuřim – Tišnov vytvoří mezi Brnem a Tišnovem interval 15 minut. Na všechny spoje linky S1 nasazují ČD motorové jednotky Regionova.
  • Nově pojedou ranní přímé vlaky z Nedvědice přímo do Brna-Slatiny bez přestupu v Tišnově. Jde o vlaky s odjezdem z Nedvědice v 5:05, 6:05 a 7:05

Motoráček do Lednice přímo z Brna

Vojkovice nad Svratkou

Mění se jízdní řád na trati Břeclav – Lednice, kde jezdí historický motorový vůz řady 131 (Hurvínek) + BDlm. Nově pojede o víkendech a svátcích v letní sezóně historický vlak 830 + BDlm + 801 do Lednice už z Brna a večer se opět vrátí do Brna. Nově si bude moci každý objednat jízdu tohoto historického vlaku i mimo pravidelný jízdní řád – jde o tzv. vlakové taxi. Z Lednice je možné využít taxi v 11:40 nebo 14:40 do Valtic města nebo do Břeclavi a zpět. Cena vlakového taxi je 1800 Kč (40 zpátečních jízdenek za 45 Kč).

Brno hl.n. Břeclav Lednice
8:40 9:48/9:50 10:12
--- 11:10 11:33
--- 14:10 14:33
Lednice Břeclav Brno hl.n.
10:25 10:46 ---
13:25 13:46 ---
16:46 17:07/17:10 18:17

Další změny v Jihomoravském kraji

vlára
  • Mezi Kyjovem a Veselím nad Moravou pojede ve špičce více spojů. Z Kyjova pojedou nové vlaky do Veselí nad Moravou v 5:09 a 7:07, v opačném směru z Veselí do Kyjova pojedou nové spoje v 16:25 a 18:25.
  • V 9:20 pojede z Brna nový rychlík do Třebíče, Jihlavy a dále přes České Budějovice do Plzně.
  • Brno získá od nového jízdního řádu nejrychlejší možné spojení s oblastí Mladé Boleslavi a České Lípy. Na vlaky EC bude v Kolíně navazovat okamžitě každé 2 hodiny rychlík a z Brna bude trvat cesta do Mladé Boleslavi tímto způsobem jen 3 hodiny a 3 minuty
  • Brnem bude projíždět nový dálkový vlak Praha – Brno – Budapešť – Bělehrad, z Brna pojede v 8:16.
  • V Brně bude zastavovat nový spoj EN Budapešť/Vídeň – Praha – Berlín. Z Brna odjede v 0:52 a na berlínském hlavním nádraží zastaví v 9:17.
  • Mezi Znojmem a Šatovem stále pokračuje SŽDC v elektrizaci tratě, téměř celou dobu jízdního řádu tu budou jezdit náhradní autobusy.
  • Na trati Vranovice – Pohořelice už Jihomoravský kraj osobní vlaky neobjednal.
  • Dále bude zrušen rychlík Pannonia z Prahy do Bukurešti. V úseku Praha – Břeclav bude nahrazen novým rychlíkem „Amicus“ přes Olomouc. Od jara až do podzimu pojede tento vlak až do Budapešti. Tento rychlík veze přímé vozy do Bukurešti, Vídně, Burgasu i Varny.
  • Naopak provoz na železniční trati Hrušovany nad Jev. - Hevlín bude zatím zachován.

Moderní soupravy i v regionální dopravě

Silůvky Motorové jednotky Regionova budou řazeny na většinu spojů linky S1 Brno-Slatina – Kuřim (– Tišnov) a také v oblasti Veselí nad Moravou do Hodonína a slovenské stanice Vrbovce. V případě neschopnosti některých jednotek na lince S1 bude nahrazena soupravou 714 + vozy Btax nebo 210 + 2xBdmtee. Ve větší míře se začnou objevovat i na trati Tišnov – Nedvědice – Žďár nad Sázavou. Celkem jich jezdí na jižní Moravě už šest.

Modernizované čtyřnápravové motorové vozy 854 s přípojným vozem 054 a novým řídícím vozem 954 se začnou objevovat ve větší míře na osobních a spěšných vlacích z Brna do Veselí nad Moravou a dále do Uherského Hradiště. Zároveň budou jezdit také z Brna na Třebíč a Jihlavu.

Od nového GVD bude zrušen turnusový provoz letitých "krokodýlů" řady 850. Letošní rok je tedy po 46 letech posledním rokem jejich pravidelného provozu. Na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jevišovkou budou úplně nahrazeny motorovými vozy řady 842, se kterými se oproti loňskému grafikonu už nesetkáme v úseku Vrbovce - Strážnice, ale nově ovšem zajišťují osobní vlaky mezi Nezamyslicemi a Vyškovem, v rámci kterých se dostanou i do Přerova.

O víkendu pak jeden motorový vůz řady 842 vede noční vlak na trase Brno - Šakvice - Hustopeče u Brna. Dále budou na trati Brno - Oslavany/Hrušovany nad Jev. tyto vozy nově vypravovány s řídícím vozem řady 954. Další změnou v obězích vozidel je zavedení 3 lokomotiv řady 714 pod domovskou stanici Znojmo. V pracovní dny se budou tedy tyto lokomotivy podílet na vozbě osobních vlaků na trati mezi Břeclaví a Znojmem.

Zdroje: České dráhy, ČT24 a iDNES; námět: Fixi


Adys Poslat mail autorovi | 4.12.2008 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   
05.12.2008 (14:22)  
Jiri Vosecek: Plný souhlas ohledně webu cd.cz. Pánové totiž á priori předpokládají, že zákazník VÍ, jakou jízdenku a slevu přesně chce. Vůbec se nebere v potaz potenciální nový klient, který dejme tomu CHCE jet po 10 letech vlakem, CHCE jet dejme tomu do té Vídně rychle a pohodlně, ale absolutně NETUŠÍ, kolik ho to bude stát, jakou jízdenku si má koupit, jakou slevu uplatnit. Když na takového potenciálního zákazníka vybalím pojmy EuRegio, City Star nebo Wien Spezial, tak obrátí oči v sloup a půjde se podívat na jízdní řády autobusů.
Přijde mi ovšem, že to plně v souladu s "prozákaznickou" politikou ČD, které jsou evidentně orientovány na lidi, kteří s nimi jezdit musí a na získávání nových klientů jaksi zvysoka...
Jo a ještě by mě strašně zajímalo, jak se hodnotila nedávno nějaká ta anketa Web Top 100 nebo jak se to jmenovalo, kde ČD získaly za svůj web 2. místo v kategorii Doprava. Příšerné pravopisné hrubky a statický výčet "souvisejících článků" (zobrazovaný pod každým novým článkem, už 2 roky stejný) působí opravdu komicky.
05.12.2008 (13:38)  
Omlouvám se za předlouhý text, ale uživatelovi "mira" je třeba vysvětlit, že na cd.cz jsou ty slevy prostě nepřehledné. A tak se musí postupovat názorným příkladem.

mira 4.12 21:29: Vy pracujete u ČD v sekci "Tvorba slev", že se vám to zdá takhle primitivní? Na vlastní oči jsem viděl kamaráda, velice chytrého člověka, když se snažil najít cenu do Vídně. Po pár krocích na cd.cz byl zmaten. Všimněte si následujícího:

Přijdu na web cd.cz. Chci cenu do Vídně. Kde to najít? Aha, možná to bude pod Cestování vlakem - co to je s prominutím za debilní název sekce? Co takhle dát do hlavního menu rovnou položku Ceny v ČR a ceny do zahraničí? Platí heslo "nenuťme uživatele přemýšlet".

Dobrá, napadne mne najet na Cestování vlakem, vyplivne to nepřehledné submenu - proč se řádky zalamují? Vždyť to je zbytečné. Takže v té změti jsem našel Jízdné a slevy v mezinárodní přepravě. Následuje nelogický krok číslo 2 (první byl ten název položky menu): Proč v obsahové části stránky není odkaz na ceníky, ale je jen v menu jako pododkazy? uživatel přeci nejdříve čte obsah a tam se dozví cosi o Chartě cestujícího.

A pozor, uživatele opět zmateme. Do menu jsme vložili Mezinárodní slevy a také Cestování v příhraničí - Rakousko. Tak co si mám vybrat? Chci jet do zahraničí, logicky chci kliknout tam, ale pozor, vlastně tu je nějaké Rakousko - a už jsem z toho zmatený, co tedy.

Pokud jsem podlehl pokušení a klikl hned na Mezinároní slevy dostávám naprosto nepřehledný výpis zpráv o slevách. Nehodlám to číst celé a vracím se k menu a klikám na Cestování v příhraničí ... Dostávám dlouhou stránku, kde ale STÁLE NEJSOU CENY! Musím si to vše pročíst - co kdyby tam byl nějaký odkaz na slevu - a dostávám se konečně k odkazu na ceník Wien Special. Vlastně ne, teprve na rozhraní "odkud jedu".

A pozor, zmatem uživatele ještě víc. Logicky klikám na "jedu z Prahy" - např., očekávám, že to je ceník Wien Special. Ale né ... to je něco úplně jiného. Vracím se zpátky a objevuji na té stránce úplně dole odkaz na ceník Wien Special.

Dobrý, ne? A teď to srovnáme se SA:

Přijdu na sa.cz. Pominu-li nevhodné blikající reklamy, vidím Jízdenky - po najetí výběr z destinací - vidím Mezinárodní (a nebo v našem případě rovnou do Vídně, ale berme to tak, že jedem jinam). Dostávám přehlednou mapu Evropy, kliknu si na Rakousko. Nějaké levé navigační menu mě nezajímá, zajímá mne obsah.

Získávám stránku s informacemi o cestování do Rakouska. Bohužel, ani tady to není ideální a opět musím do navigačního menu, ale tam vidím Ceníky. A tam hned čtu, že Praha - Vídeň tolik a tolik, na letiště tolik a tolik. Jsem pod 25 let s ISIC kartou, vidím kolik.

Ani na SA.cz to není ideální, ale je to o dvě třídy lepší, než na balastu na cd.cz.
registrovaný uživatel Přema 
05.12.2008 (13:31)  
Takže "Druhovka" ze Strážnice do Vrbovců (jezdí ve dvě hodiny odpoledne) už nebude nasazována řadou 842? A kterou teda?
A 850 teda jdou do Olomouce?
registrovaný uživatel M@ra 
05.12.2008 (13:01)  
Škoda, že místo do Pohořelic toho nepojede víc do Lednice...
registrovaný uživatel M 
05.12.2008 (10:34)  
KK - mluvime o spojich do Vidne. Tam snad topi vsechny... Jinak neajkou tu prukazku maji i v tom Rakousku nebo Nemecku. Vicemene na stejnem principu.

Ja jako furt nak negomu, v cem je problem - jedu nekam jednou za rok? Tak jedu autobusem - protoze se to vyplati. Jedu nekam 10x? Tak jedu vlakem - protoze se to vyplati...

Vim presne, kdy se budu vracet? Jedu busem, protoze se to vyplati. Nemam ani sajna, kdy se budu vracet? Jedu vlakem, protoze se to vyplati...

Krasna je na tom ta moznost volby
registrovaný uživatel M 
05.12.2008 (10:25)  
Semik - bus jede 2:15 - nesmis to pocitaz az na letiste...
Ale jinak ja zadnej problem nemam:-)
registrovaný uživatel Kakov 
05.12.2008 (10:19)  
Vazeni, uvedomte si, ze nechut lidi porizovat in-kartu je opravdu problem CD jak spravne pise Janko, pac si CD a nekteri vlakofilove nedokazou uvedomit, ze v dnesni dobe je potreba zakaznika ziskat!!!!!! a soucasny postoj CD a jejich marketing lidi spise odrazuje nez ziskava, to neni jen veci je Jankovych pratel, ja to vidim na kazdem rohu, proste jezdeni autobusem je nenuti hadat se s prihlouplymi eisenbonaky, ani vydelavat mailant nebo vyrizovat nejaky prukaz, a vse je o 200% u autobusu jednodussi, tj. autobus si dovedl ziskat zakaznika, CD nikoliv

a nez zacnete rikat neco o kvalite a pohodli, tak vezte, ze o priplaceni za pohodli a "luxus" lze hovorit az CD nebudou muzeum v provozu a ne dnes, kdyz si ma vetsinou zakaznik vybrat mezi starym netopicim (nebo pretopenym) vlakem nebo modernim autobusem

nehlede na to ze pokladni v Plzni odradila jednoho meho znameho od porizeni in-karty kvuli tomu, ze odmitla prevzit trochu zkroucenou zadost, holt sebedebilnejsi predpis byl pro ni dulezit nez ziskani zakaznika
registrovaný uživatel Semík  mail  
05.12.2008 (10:12)  
To M. Tak jinak. Ten jeden spoj pro ty co chtějí být v 6:30 ve Vídni jede 3hod a 3 min. Zatím ty zázračné autobusy jedou 2hod a 40min popř. 2hod a 45min. Rozdíl cca 20min. Ještě nějaký problém? -:)
registrovaný uživatel M 
05.12.2008 (9:53)  
Semik - myslis ze 6:30 je dostatecne brzy na poradne poznavani Vidne?:-)

Nicmene vazneji - tenhle spoj hodinu stoji v Breclavi, takze Brno-Viden dava za 3 hodky. Tudiz je podle mne na cestovani do Vidne nevhodny
registrovaný uživatel M 
05.12.2008 (9:50)  
Jen tak pro informaci - to pro predstavu, jak cestuje "lepsi klientela" a kdy zacinaji jednani...

Odlety z Vidne do Nemecka

GermanWings: Stuttgart 8:35, Koln 8:55
airBerlin: Nurnbeg 6:15, munchen 6:30, Berlin 6:50, 8:05, 10:40, Frankfurt 7:35, Dusseldorf 8:20, Hamburg 8:30, Hannover 8:30
Austrian: Berlin 7:05, 8:45, Hamburg 9:05, Hannover 8:35, Leipzig 7:30 (prilet 9:50), Dresden 7:30, Dusseldorf 7:20, 9:20, Frankfurt 6:30, 7:05, Nurnberg 7:10, Munchen 6:45, 9:00

Nuz, i tyhle vsechny spolecnosti musi byt naramne hloupe - prednosta stanice totiz jako spravny batuzkar vi naprosto presne, kdy rada cestuje "vyssi klientela" - a prilet mezi devatou a desatou je uz velice pozde, protoze spravne jednani zacina mnohem driv.
Akorat by mne zajimalo, co tema letadlama lita za lidi, protoze jsou vesmes plna a soucasne to vesmes nejsou typci, co by se zivili prodavanim gyrosu... Ovsem na jednani urcite nikam letet nemuzou, rotoze prednosta stanice vi naprosto presne, kdy takova jednani musi zacinat
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko