Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Německo - Tiskový mluvčí firmy Siemens 24. listopadu oznámil, že byl podepsán kontrakt s dopravcem Deutsche Bahn na dodávku dalších 15 vysokorychlostních jednotek ICE. První jednotka z této série za 500 milonů eur by měla být dodána v prosinci roku 2011. Dle předsedy představenstva DB Hartmuta Mehdorna se díky této zakázce podaří udržet zaměstnanost v části železničního průmyslu v době krize.
zdroj: Rynek Kolejowy
JiříK. | 26.11.2008 (19:00)
Související zprávy

28.11.2008 (10:20)
jeste pro pana Frkace:
A jeste se zeptam kolik by bylo potreba ICE na obslouzeni vsech spoju, ktere jste jmenoval. 15 kousku by urcite nestacilo. Pocitejme dvojnasobek. To je bratru nejakych 25 miliard. Kde se vezmou? A kdyz se vezmou, tak kolika lidem to pomuze? Nepredpokladam, ze by ICE stavilo treba v Pardubicich a pokud ano, tak by nenabizelo nic navic nez obycejny IC ci EC. Vami posane spoje vyuziva sotva desetina cestujicih. Na ostatni by tezko zbyly nejake penize. Opet opakuji, ze za cenu 30 ICE na Vase nesmyslne jezdeni si pro radost pubertaku, by bylo 120 City elefantu, ktere by temer vyresily problem primestke dopravy v CR, coz znamena problemy vice jak tretiny cestujicich. Co je lepsi? Udelat radost desetine lidi, kteri jezdi obcas dalkovou trasu a uz dnes se tam vozi ve vetsine pripadu vcelku modernimi vagony. Nebo vyresit palcivy problem statisicu lidi, kteri kazdy den jezdi do prace netopici, odrbanou 40 let starou jednotkou?
A jeste se zeptam kolik by bylo potreba ICE na obslouzeni vsech spoju, ktere jste jmenoval. 15 kousku by urcite nestacilo. Pocitejme dvojnasobek. To je bratru nejakych 25 miliard. Kde se vezmou? A kdyz se vezmou, tak kolika lidem to pomuze? Nepredpokladam, ze by ICE stavilo treba v Pardubicich a pokud ano, tak by nenabizelo nic navic nez obycejny IC ci EC. Vami posane spoje vyuziva sotva desetina cestujicih. Na ostatni by tezko zbyly nejake penize. Opet opakuji, ze za cenu 30 ICE na Vase nesmyslne jezdeni si pro radost pubertaku, by bylo 120 City elefantu, ktere by temer vyresily problem primestke dopravy v CR, coz znamena problemy vice jak tretiny cestujicich. Co je lepsi? Udelat radost desetine lidi, kteri jezdi obcas dalkovou trasu a uz dnes se tam vozi ve vetsine pripadu vcelku modernimi vagony. Nebo vyresit palcivy problem statisicu lidi, kteri kazdy den jezdi do prace netopici, odrbanou 40 let starou jednotkou?
28.11.2008 (10:09)
to Karel Frkac: Budto se snazite o hloupy vtip, nebo... byste mel vyhledat odbornou lekarskou pomoc. Nevim jak znate realitu zeleznice Vy, obcas mam dojem, ze z leporela. Ja osobne v lete podnikam vylety v kombinaci vlak/kolo po cele Morave a obcas v Cechach, dale jezdim pravidelne Olomouc-Novy Jicin, Olomouc-Praha (R, EC, IC, SC), obcas Olomouc-Brno a Olomouc-Ostrava. Nepocitam do toho ruzne vylety a nahodne akce, jako treba cesta na jizni Moravu do sklipku apod. Dale muj kamarad resi spedici, ja pro nej obcas delam take nejakou praci. Takze napriklad vim jaky problem je poslat nejakou vec z Bratislavy do Plzne, nebo z Madridu do Prahy, tedy po zeleznici. Vzdy to cenou, rychlosti a pohodlim vyhraje v celkovem souctu nakladak. Bohuzel, ale je to tak. Az zacnou CD Cargo nabizet neco konkurenceschopneho, nebo se do drazni dopravy naplne vrhne treba CS Cargo, tak se treba neco zlepsi.
Ad Vami navrhovane vyuziti ICE:
Ano, klidne a co by nasazeni drahych ICE na techto trasach prineslo? Jel by snad vlak rychleji, cimz tu operujete? Odpovim Vam: Ne nejel, jel by dokonce pomaleji nez Pendolino. Ad konfort: Ten je v rezii dopravce, co si objedna, to ma. Nebojim se tvrdit, ze CD, i kdyby nakrasne ICE objednaly, tak by mely nizsi standard nez nemecke ICE. Kazdopadne nevidim vyrazny rozdil v pohodli v ICE a v modernim EC vagonu do Siemense. Svezl jste se vubec nekdy ICE?
Ad Vami navrhovane vyuziti ICE:
Ano, klidne a co by nasazeni drahych ICE na techto trasach prineslo? Jel by snad vlak rychleji, cimz tu operujete? Odpovim Vam: Ne nejel, jel by dokonce pomaleji nez Pendolino. Ad konfort: Ten je v rezii dopravce, co si objedna, to ma. Nebojim se tvrdit, ze CD, i kdyby nakrasne ICE objednaly, tak by mely nizsi standard nez nemecke ICE. Kazdopadne nevidim vyrazny rozdil v pohodli v ICE a v modernim EC vagonu do Siemense. Svezl jste se vubec nekdy ICE?
28.11.2008 (8:24)
ad Farkač Karel:Mám takovej dojem, že ČD nenakupují, a dlouho ani nebudou,nic....Viz ten planej humbuk s Bimzama. ČD si dalších 20 let vystačí s B-čkama max s přečalouněním, což bude maximum.
28.11.2008 (3:01)
Jaka ze je rychlost na trati do Budejovic (abych vybral tu "nejlepsi")? Ale jo, klidne at tam ICE jezdi. Mozna by se tam daly aji vytrhat kolejnice a mohl by se koupit Maglev:-))
PS: Deadeye se ptal, jestli je lepsi koupit "ICE" nebo misto toho ty "klasicke vagony, kterym uz odzvonilo". Abych tak rekl - co oceni hladovejici clovek vice - pytel ryze nebo kelimek kaviaru za stejnou cenu? Ale je mozny, ze ryzi uz odzvonilo a radeji by si vzal ten kaviar. Ma sice hlad, ale prece nebude nejaka socka, co ji ryzu...
Opravdu nechci delat soudy stran toho, kdo zna realnej zivot...
PS: Deadeye se ptal, jestli je lepsi koupit "ICE" nebo misto toho ty "klasicke vagony, kterym uz odzvonilo". Abych tak rekl - co oceni hladovejici clovek vice - pytel ryze nebo kelimek kaviaru za stejnou cenu? Ale je mozny, ze ryzi uz odzvonilo a radeji by si vzal ten kaviar. Ma sice hlad, ale prece nebude nejaka socka, co ji ryzu...
Opravdu nechci delat soudy stran toho, kdo zna realnej zivot...
28.11.2008 (1:14)
AD-Deadeye:
Kudy by jezdily jendotky ICE nebo jim podobné?
No přece tam, kde je potřeba zrychlit dopravu a zvýšit její kulturu. Například:
Praha-Košice
Praha-Bratislava
Praha-Varšava
Praha-Hamburg
Praha-Vídeň
Praha-České Budějovice a do Salzburgu
Praha-Berlín, druhá část z ÚL do Chebu
a tak by mohl pokračovat. Klasickým vagonům pomalu zvoní hrana, jen ČD je zase nakupují. Jejich jediná výhoda je v tom, když se náhodou jeden porouchá, lze jej ze soupravy vyřadit. U jednotky to nejde, o tom nás již několikrát přesvědčilo naše Pendolino. To ale nebylo vyrobeno precizním způsobem jako jednotky ICE. Mám dojem pane Kolego, že železniční síť z praktického života asi moc neznáte. FRK
Kudy by jezdily jendotky ICE nebo jim podobné?
No přece tam, kde je potřeba zrychlit dopravu a zvýšit její kulturu. Například:
Praha-Košice
Praha-Bratislava
Praha-Varšava
Praha-Hamburg
Praha-Vídeň
Praha-České Budějovice a do Salzburgu
Praha-Berlín, druhá část z ÚL do Chebu
a tak by mohl pokračovat. Klasickým vagonům pomalu zvoní hrana, jen ČD je zase nakupují. Jejich jediná výhoda je v tom, když se náhodou jeden porouchá, lze jej ze soupravy vyřadit. U jednotky to nejde, o tom nás již několikrát přesvědčilo naše Pendolino. To ale nebylo vyrobeno precizním způsobem jako jednotky ICE. Mám dojem pane Kolego, že železniční síť z praktického života asi moc neznáte. FRK
27.11.2008 (20:12)
Ja mam zase ulozenou diskusi, kde manazer dopravy vysvetluje, proc to po zeleznici nejde. Jemu je pochopitelne jedno, kudy a jak to jede - on ma jenom ukol dostat zbozi tam a tam za nejakou dobu.
Pokud jde o ty cesty, tak NIKDY to nebude tak, ze bude mozne vypravit vlak, az se naplni dva vagony. Vzdycky vyjede az "plnej" vlak a ten se bude postupne rozdelovat a zase spojovat. Taky to nikdy nebude tak, ze koleje povedou vsude.
Vlak je proste velkokapacitni doprava, vzdycky byl a vzdycky bude. Nema smysl vozit ropu dodavkama, protoze je toho moc a nespecha to, ALE soucasne nema smysl vozit obsah jednoho kamionu zeleznici - protoze je to pomale a ten vlak to nezaplni.
Je to uplne stejny jako posilat petivozovou (osobni) soupravu do mist, kde k obsluze obyvatel staci jeden mikrobus. Ten vlak se tam proste a jednoduse nevyplati. Alternativne je hloupost misto jednoho vlaku posilat 10 autobusu...
Samozrejme, jestli je nutne posilat balenou vodu ze Spanelska polepit stitkama do Rumunska a potom ji prodavat v Norsku otazka je, ale to uz neni o forme dopravy...
Pokud jde o ty cesty, tak NIKDY to nebude tak, ze bude mozne vypravit vlak, az se naplni dva vagony. Vzdycky vyjede az "plnej" vlak a ten se bude postupne rozdelovat a zase spojovat. Taky to nikdy nebude tak, ze koleje povedou vsude.
Vlak je proste velkokapacitni doprava, vzdycky byl a vzdycky bude. Nema smysl vozit ropu dodavkama, protoze je toho moc a nespecha to, ALE soucasne nema smysl vozit obsah jednoho kamionu zeleznici - protoze je to pomale a ten vlak to nezaplni.
Je to uplne stejny jako posilat petivozovou (osobni) soupravu do mist, kde k obsluze obyvatel staci jeden mikrobus. Ten vlak se tam proste a jednoduse nevyplati. Alternativne je hloupost misto jednoho vlaku posilat 10 autobusu...
Samozrejme, jestli je nutne posilat balenou vodu ze Spanelska polepit stitkama do Rumunska a potom ji prodavat v Norsku otazka je, ale to uz neni o forme dopravy...
27.11.2008 (17:56)
No ta zbytková vzdálenost u ČD kurýra a zásilky pro baťůžek je možná tentýž problém ve velkém u ČD zásilky pro kamion na kolejích.
Ať vás teď některé kamiony živí, tak si myslím, že jsou cesty jak postupně alespoň něco z kamionového šílenství převést ze silnic na koleje. Asi máte pravdu, že realita nefungující železnice tomu víceméně brání, ale podle mne tam rezervy jsou a ten málo přátelský postoj MD tam je také. Možná bych si byl schopen sehnat i nějaká "čísla", ale zase bych to asi nemohl veřejně prodat.
Ať vás teď některé kamiony živí, tak si myslím, že jsou cesty jak postupně alespoň něco z kamionového šílenství převést ze silnic na koleje. Asi máte pravdu, že realita nefungující železnice tomu víceméně brání, ale podle mne tam rezervy jsou a ten málo přátelský postoj MD tam je také. Možná bych si byl schopen sehnat i nějaká "čísla", ale zase bych to asi nemohl veřejně prodat.
27.11.2008 (17:24)
ad "M"
Samozrejme, "zbytková vzdálenost" k zákazníkovi je obslouzena gumokolem v rezii DB (vlastní, smluvní, "dcerinné"). A taky kontenjery (ty velké, ISO), az do domu, je-li treba.
Samozrejme, "zbytková vzdálenost" k zákazníkovi je obslouzena gumokolem v rezii DB (vlastní, smluvní, "dcerinné"). A taky kontenjery (ty velké, ISO), az do domu, je-li treba.
27.11.2008 (16:31)
Borovicka - ad rychlost a tak - nelze nesouhlasit, pochopitelne. Ale to uz jinde jsme, to je jina vesnice...
Kuryr - jiste, pokud v den, kdy mi ma zbozi dojit jdu ciste nahodou kolem toho nadrazi, tak to moc casu nezabere, to nelze poprit...
stoupa - no, proto jsem psal "CD kuryr":-)) Ja netvrdim, ze to nejde. Ja jenom tvrdim, ze pokud si to clovek musi vyzvezdnout na nadru, tak je to na hovno a taky tvrdim, ze absolutne bez aut, jak by si to nekteri militantni jedinci predstavovali, to proste nejde (aspon teda pocitam s tim, ze ty DB to ke koncovemu zakaznikovi vozi v dodavce a ne vlakem:)
Kuryr - jiste, pokud v den, kdy mi ma zbozi dojit jdu ciste nahodou kolem toho nadrazi, tak to moc casu nezabere, to nelze poprit...
stoupa - no, proto jsem psal "CD kuryr":-)) Ja netvrdim, ze to nejde. Ja jenom tvrdim, ze pokud si to clovek musi vyzvezdnout na nadru, tak je to na hovno a taky tvrdim, ze absolutne bez aut, jak by si to nekteri militantni jedinci predstavovali, to proste nejde (aspon teda pocitam s tim, ze ty DB to ke koncovemu zakaznikovi vozi v dodavce a ne vlakem:)
27.11.2008 (15:45)
Borovicka + M, heslo Kurýr.
Kurýr (správný) je fakt "z domu do domu". A tím, ze napr. DB i toto zvlada, obsluhuje "zbytkovou vzdálenost" a muze se vyrovnat i Parcel Service. CD se dle mého o to vlastne ani nepokusila.... (Podejte spesninu v urednich hodinach vsedniho dne.....)
Kurýr (správný) je fakt "z domu do domu". A tím, ze napr. DB i toto zvlada, obsluhuje "zbytkovou vzdálenost" a muze se vyrovnat i Parcel Service. CD se dle mého o to vlastne ani nepokusila.... (Podejte spesninu v urednich hodinach vsedniho dne.....)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











