Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Německo - Tiskový mluvčí firmy Siemens 24. listopadu oznámil, že byl podepsán kontrakt s dopravcem Deutsche Bahn na dodávku dalších 15 vysokorychlostních jednotek ICE. První jednotka z této série za 500 milonů eur by měla být dodána v prosinci roku 2011. Dle předsedy představenstva DB Hartmuta Mehdorna se díky této zakázce podaří udržet zaměstnanost v části železničního průmyslu v době krize.
zdroj: Rynek Kolejowy
JiříK. | 26.11.2008 (19:00)
Související zprávy

27.11.2008 (15:45)
borovicka:
promin, ale porad z toho nejak nemuzu vycist jak stat uprednostnuje kamiony.
Nebo patris mezi ty, co si mysli, ze se penalizaci silnicni dopravy neco presune na zeleznici? Omyl. Tento presun je podmineny existenci nabidky ze strany zeleznice, ktera v konkurenceschopne podobe autodopravcum v podstate neexistuje. Takze kdyz maximalne zkomplikuju zivot kamionum, tak tito, aby se uzivili, a uspokojili previsujici poptavku, proste zdrazi. Hotovo. Tecka. A pocitime to vsichni ve vsem. Vlakem se toho zase totiz zase tolik toho maloobchodniho zbozi po cesku nevozi.
promin, ale porad z toho nejak nemuzu vycist jak stat uprednostnuje kamiony.
Nebo patris mezi ty, co si mysli, ze se penalizaci silnicni dopravy neco presune na zeleznici? Omyl. Tento presun je podmineny existenci nabidky ze strany zeleznice, ktera v konkurenceschopne podobe autodopravcum v podstate neexistuje. Takze kdyz maximalne zkomplikuju zivot kamionum, tak tito, aby se uzivili, a uspokojili previsujici poptavku, proste zdrazi. Hotovo. Tecka. A pocitime to vsichni ve vsem. Vlakem se toho zase totiz zase tolik toho maloobchodniho zbozi po cesku nevozi.
27.11.2008 (15:42)
AD stoupa ano v 90 letech bylo několik pokusů zavést rozvažku/dovažku a vykládku/nakládku ale vždy to na něčem ztroskotalo,zpravilda na penězích protože manipulace navíc prostě něco stojí.
27.11.2008 (15:27)
Jo a ještě ten ČD kurýr, tam si mne dobírat nemusíte. Opravdu požaduji, když to jde dodání vlakem :-) Vyzvednutí zásilky mi totiž naposled trvalo necelých 10 minut, ale na kamion to teda nebylo, sotva do baťůžku.
27.11.2008 (15:23)
Jaka ja alternativa ke kamionove doprave? Já vidím to, že se u kamionů schválně spousta problémů přehlíží. Argument, že by to působilo drahotu a kolaps hospodařství jen tak neberu. Řešit se to má, tlačit ke zlepšení stavu se musí.
Konkrétně se často jezdí za hranicí zákona - nedodržují maximální rychlost (nekontroluje se - to by po dosazení kamer neměl být problém). O přetěžování mluví jiní i o nekontrole. A jak se zdá podle množství nočních nehod jezdí řidiči bez řádného odpočinku nebo nejsou dost zkušení. To je jistě problém i osobních vozidel, ale tady to má dramatičtější následky, včetně dnes už skoro pravidelného zablokování některé dálnice nebo průtahu Prahou.
Konkrétně se často jezdí za hranicí zákona - nedodržují maximální rychlost (nekontroluje se - to by po dosazení kamer neměl být problém). O přetěžování mluví jiní i o nekontrole. A jak se zdá podle množství nočních nehod jezdí řidiči bez řádného odpočinku nebo nejsou dost zkušení. To je jistě problém i osobních vozidel, ale tady to má dramatičtější následky, včetně dnes už skoro pravidelného zablokování některé dálnice nebo průtahu Prahou.
27.11.2008 (14:34)
Borovicka - a zakaz jizd kamionu o vikendech vyresi co? Jeidne to, ze to, co by mohlo jet v sobotu (kdy stejnak nic nejezdi - jel nekdo nekdy po dalnici treba v nedeli ve tri rano? Tam vylozene kamiony omezuji dopravu...), pojede az v pondeli. Ale jasne, proc delat zacpy v sobotu v noci, kdyz jdou udelat v pondeli rano:-)
Objizdeni dalnic - to funguje nejak plosne? A co to jezdi za kamiony po dalnicich - nejake vyjimky?:-)
V pripade rustu cen ropy, roste i dan z prodeje pohonnych hmot, takze asi tak. Ze mame nejdrazsi benzin v okoli je taky celkem zajimavy (a jak se zjistilo z analyz, tak mame i benzin, ktery odpovida "potrebam ceskych ridicu" - cti: horsi nez v Nemecku). Mimochodem - nektery vlaky jezdi taky mam pocit na naftu (CD udelaly dlouhodoby nakup, kdyz byla ropa zrovna na vrcholu; snad si to nejak pojistily). Dale na ropne produkty jezdi hodne aut, autobusu, dodavek, pickupu. Ale neni nad to, kdyz zamecnik prijede vlakem a uctuje si jizdenky a MHD (tramvaj:-))
Nadmerne soupravy jezdi myslim tak dve a to v noci - az budou jezdit centry mest, tak to skutecne problem bude. Osobne nevim, kde je problem. Jestli predjizdim jeden kamion, co ma 50 metru nebo 5 kamionu po 10 metrech, ktery jedou metr za sebou je opravdu jedno...
Jaka ja alternativa ke kamionove doprave? Aby jezdily kamiony po zeleznici? Problem je v tom, ze nez se ten kamion v Breclavi nalodi na vlak, tak jinej jeho kolega je uz u Mirosovic. Pokud by to bylo vyhodne, tak by tak kamionaci prece jezdili uz davno, ne?
Je super, kdyz o kamionech pise nekdo, kdo o nich nicmoc nevi. Ucelene vlaky (uhli, auta, atd.) super - ale zkuste si poslat neco jinyho. Ohromi vas jak cena, tak doba a podminky dodani. Konkretnich prikladu z praxe tady bylo jiz nekolik (opakuji - slo o priklady z praxe, nebyly to nejake dojmy zhrzeneho ridice). Ovsem patrne se mnoha lidem nezobrazuji. Asi nejakej bug...
stoupa - klidne se opic po mongolskych zeleznicich, tohel prece neni o opiceni. To je jen dukaz toho, ze to funguje. Momentalne proste neni jedinej zpusob, proc by kamionak mel sve zbozi poslat vlakem. Kuprikladu CD kuryr - ceny jsou vicemene stejne jako dodavkova sluzba, ale je tady urcite rozdil - CD zasilku musite dovest na nadrazi a nekdo to musi z nadrazi odvest. Dodavkova sluzba to doveze az "domu". Tak schvalne, co je vyhodnejsi... Ale je mozny, ze az si bude Borovicka neco objednavat na internetu, tak si do poznamky napise "prosim o dodani vlakem"...
Objizdeni dalnic - to funguje nejak plosne? A co to jezdi za kamiony po dalnicich - nejake vyjimky?:-)
V pripade rustu cen ropy, roste i dan z prodeje pohonnych hmot, takze asi tak. Ze mame nejdrazsi benzin v okoli je taky celkem zajimavy (a jak se zjistilo z analyz, tak mame i benzin, ktery odpovida "potrebam ceskych ridicu" - cti: horsi nez v Nemecku). Mimochodem - nektery vlaky jezdi taky mam pocit na naftu (CD udelaly dlouhodoby nakup, kdyz byla ropa zrovna na vrcholu; snad si to nejak pojistily). Dale na ropne produkty jezdi hodne aut, autobusu, dodavek, pickupu. Ale neni nad to, kdyz zamecnik prijede vlakem a uctuje si jizdenky a MHD (tramvaj:-))
Nadmerne soupravy jezdi myslim tak dve a to v noci - az budou jezdit centry mest, tak to skutecne problem bude. Osobne nevim, kde je problem. Jestli predjizdim jeden kamion, co ma 50 metru nebo 5 kamionu po 10 metrech, ktery jedou metr za sebou je opravdu jedno...
Jaka ja alternativa ke kamionove doprave? Aby jezdily kamiony po zeleznici? Problem je v tom, ze nez se ten kamion v Breclavi nalodi na vlak, tak jinej jeho kolega je uz u Mirosovic. Pokud by to bylo vyhodne, tak by tak kamionaci prece jezdili uz davno, ne?
Je super, kdyz o kamionech pise nekdo, kdo o nich nicmoc nevi. Ucelene vlaky (uhli, auta, atd.) super - ale zkuste si poslat neco jinyho. Ohromi vas jak cena, tak doba a podminky dodani. Konkretnich prikladu z praxe tady bylo jiz nekolik (opakuji - slo o priklady z praxe, nebyly to nejake dojmy zhrzeneho ridice). Ovsem patrne se mnoha lidem nezobrazuji. Asi nejakej bug...
stoupa - klidne se opic po mongolskych zeleznicich, tohel prece neni o opiceni. To je jen dukaz toho, ze to funguje. Momentalne proste neni jedinej zpusob, proc by kamionak mel sve zbozi poslat vlakem. Kuprikladu CD kuryr - ceny jsou vicemene stejne jako dodavkova sluzba, ale je tady urcite rozdil - CD zasilku musite dovest na nadrazi a nekdo to musi z nadrazi odvest. Dodavkova sluzba to doveze az "domu". Tak schvalne, co je vyhodnejsi... Ale je mozny, ze az si bude Borovicka neco objednavat na internetu, tak si do poznamky napise "prosim o dodani vlakem"...
27.11.2008 (12:58)
ad waszyn + Borovicka:
Otazka do diskuse: A co udelaly v poseldnich 19ti letech C(S)D (ve vsech podobách) pro to, aby dokázaly nabídnout v nakladni napriklad:
- dopravní obsluhu "zbytkové" vzdalenosti
- sbernou sluzbu u zakaznika (zajiste gumokolem)
- vlastni nove kapacitni terminaly / prekladiste zavleckované, s vlastni rozvozní nákladneautomobilovou dopravou.
Proste dospelý speditér.
Mozna mne zase nekdo narkne, ze se opicim po Nemcich, ale DB (DB- Schenker) to proste umí a delá.
Otazka do diskuse: A co udelaly v poseldnich 19ti letech C(S)D (ve vsech podobách) pro to, aby dokázaly nabídnout v nakladni napriklad:
- dopravní obsluhu "zbytkové" vzdalenosti
- sbernou sluzbu u zakaznika (zajiste gumokolem)
- vlastni nove kapacitni terminaly / prekladiste zavleckované, s vlastni rozvozní nákladneautomobilovou dopravou.
Proste dospelý speditér.
Mozna mne zase nekdo narkne, ze se opicim po Nemcich, ale DB (DB- Schenker) to proste umí a delá.
27.11.2008 (12:41)
borovička: Zakáz jízd o víkendech i mýto všude bude mít naprosto brutální dopad na vnitro dopravu a tudíž i ceny čehokoliv, dá se to sice realizovat, ale kromě zvýšení cen tady zase budeme zanedlouho čumět na bilboardy jak nám všechno zdražili a polovina obyvatel pošle naší zemi ještě víc do kopru než tak učinila minulý měsíc.
O snížení daně v případě zdražení ropy rozhodně neusilovala současná vláda, to si pleteš.
S těma nadměrnýma soupravama to občas jinak prostě nejde, mostní konstrukce, tramvaje, turbíny, toto všechno se taky občas musí někam přepravit. Pokud jsi někdy něco zkoušel někam přepravit vlakem(já jo a nakonec to šlo 8 kamionama), tak možná víš jak je to snadné, rychlé, levné a bezpečné. Občas je to tak velké, že to tím vlakem fakt nejde. Nadměrná souprava, pokud je přepravována na odpovídajícím podvozku, ještě nutně neznamená větší opotřebení vozovky, problémem je spíš omezení provozu a riziko nehody při předjíždění apod. Spíše než nadrozměrné kamiony jsou problémem přetížené standartní kamiony, tady je chyba policie(celní správy),že potom víc nejde. Rozhodně žádná lobby nadrozměrných kamionů.
Jaká lobby prosazuje kličkování mezi kamiony?
Ty krajské silnice budou po novém přesměrování peněz z krajských rozpočtů(odkud asi jinde se vezme než z údržby a ZDO)ještě mnohem rozbitější, jedničky, R a D zase tak tragické nejsou.
O snížení daně v případě zdražení ropy rozhodně neusilovala současná vláda, to si pleteš.
S těma nadměrnýma soupravama to občas jinak prostě nejde, mostní konstrukce, tramvaje, turbíny, toto všechno se taky občas musí někam přepravit. Pokud jsi někdy něco zkoušel někam přepravit vlakem(já jo a nakonec to šlo 8 kamionama), tak možná víš jak je to snadné, rychlé, levné a bezpečné. Občas je to tak velké, že to tím vlakem fakt nejde. Nadměrná souprava, pokud je přepravována na odpovídajícím podvozku, ještě nutně neznamená větší opotřebení vozovky, problémem je spíš omezení provozu a riziko nehody při předjíždění apod. Spíše než nadrozměrné kamiony jsou problémem přetížené standartní kamiony, tady je chyba policie(celní správy),že potom víc nejde. Rozhodně žádná lobby nadrozměrných kamionů.
Jaká lobby prosazuje kličkování mezi kamiony?
Ty krajské silnice budou po novém přesměrování peněz z krajských rozpočtů(odkud asi jinde se vezme než z údržby a ZDO)ještě mnohem rozbitější, jedničky, R a D zase tak tragické nejsou.
27.11.2008 (12:28)
Neustálý odklad zákazu jízd kamionů o víkendech. Nezavedení plošného mýtného pro kamiony (stále jen dálnice a ty se objíždí).
Snaha o snížení daně v případě zdražení ropy.
Připuštění jízd nadměrných souprav.
...
Prostě lobby na to má to prosadit a ostatní kličkují mezi kamiony po rozbitých dálnicích a silnicích.
Snaha o snížení daně v případě zdražení ropy.
Připuštění jízd nadměrných souprav.
...
Prostě lobby na to má to prosadit a ostatní kličkují mezi kamiony po rozbitých dálnicích a silnicích.
27.11.2008 (12:11)
Pridam se k tem, kteri zadaji nejaka konkretni data a ne vykriky do tmy. Tech 12mld v podstate venovanych draham asi nebylo nic, ze? To, ze to pak Cerna Dira prozere, misto proinvestuje, je vec jina. MD se nedivim, ze nedava draham vice, nedostala by za to nic, jen by to zas na nabrezi a jinde prozrali. To, ze ale vlada neni schopna rozjet (a dotlacit k tomu i kraje) rozumny zpusob zadavani zakazek na dopravni obsluznost pomoci zeleznice je zase fakt. Takze bych rekl, ze to je nekde mezi. Nejde o vylozene protezovani silnicni dopravy, nicmene jde o vykaslani se na snahu neco na zeleznici zmenit.
27.11.2008 (11:23)
borovicka: ptam se jeste jednou jak vlada protezuje automobilovou a kamionovou dopravu pred dopravou zeleznicni? Zdroj, fakta, argumenty?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko











