..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 38      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
19.05.2010 (20:20)  
Staňa Kulatý > jojojo, zlaty politici :-) Ja si na ne nemuzu stezovat... z vlastni kapsy provozuji promo akce, kde vozi lidi vlakem a nic jim doplacet nemusim ... o jak my se mame dobre, kdyz misto abysme prostrednictvim rozpoctu krmili nenazrane politiky, nechavame se krmit a rozmazlovat my od nich! A to vse z jejich vlastnich penez!
registrovaný uživatel M 
19.05.2010 (19:55)  
Heh, super:-))

Přiznám se, že jsem panu Jančurovi moc nevěřil, teď však trošku už věřím. ALE ..... Teď už vám ale vůbec nevěřím pane Jančura!

Slo to celkem rychle:-)
19.05.2010 (18:50)  
Hmmm, takže to dneska kousek po půlnoci na noční směně nebyla haluz, ale skutečně mi na hradle projelo žluté Desiro... Mimochodem nevěděl by někdo, co dělalo na trati 221? Přiznám se, že jsem panu Jančurovi moc nevěřil, teď však trošku už věřím. ALE (to ale je opravdu velké), že bude kupovat peršingy, to jsem teda opravdu nečekal!! A pane Jančura, kde máme teda těch slibovaných 160 kmh?? A kde máme extrémně levnější jízdenky pane Jančura?? Co takto rychle začne hořet, brzy aj shoří. Teď už vám ale vůbec nevěřím pane Jančura! Jste horší než politici!!
19.05.2010 (17:56)  
M: třeba s tím RJ bude počítat a bude pravidelně vyjíždět o 5 min později, před OL si vystaví vatu :-))
19.05.2010 (17:49)  
A proč ČD ty výsledky zamlží? :-) Dyť jim to může být uplně jedno jestli to stát pošle přímo na R, nebo skrz IC/EC.
Protože by oněch +200 z mého příkladu mohlo přijít ministerstvu už moc.

Kde berete tu představu že ČD chtějí z nějakého důvodu provozovat ztrátové spoje a dotovat je z výdělečných?
Třeba protože odbory? Nebo protože i malá dotace (malá ztráta) je lepší než žádná dotace (velká ztráta), když mám fixní náklady (strejců v kancelářích je stále stejně)?
registrovaný uživatel Web 
19.05.2010 (17:35)  
No, třeba proto aby se dopravce zavázal uznávat krajský IDS :-) A nebo se nevypíše no. Nevím kde je problém. A hlavně nevím kde by tohle bylo aktuální :-)
19.05.2010 (17:32)  
WEB:A do VŘ se musí chodit s cenou > 0?
A proč se potom bude to VŘ vyhlašovat? Aby si dopravce nemyslel, že může jezdit bez laskavého svolení ctihodných úředníků?
Takové VŘ by mělo smysl jen v případě, že by kvůli extrémnímu zájmu dopravců byly koleje přeplněné. To by se pak mohly trasy i dražit. Kdo zaplatí za dopravní cestu víc, ten pojede. Ale pokud bude na kolejích místa dost a dopravci budou ochotni jezdit na vlastní triko, opravdu mi VŘ připadá zbytečné.
registrovaný uživatel Web 
19.05.2010 (17:31)  
turista: A proč ČD ty výsledky zamlží? :-) Dyť jim to může být uplně jedno jestli to stát pošle přímo na R, nebo skrz IC/EC. Naopak, mohli by křičet jak sou dobrý že tady vydělávají. Dokonce by teď mohli křičet něco o rozinkách :-D

Kde berete tu představu že ČD chtějí z nějakého důvodu provozovat ztrátové spoje a dotovat je z výdělečných? PROČ?

Jinak zákazník kupodivu nekouká jenom na cenu (to by byly prázdný vlaky a plný autobusy směr Ostrava), takže by v té rovnici (s odepsanými výdělečnými vlaky ČD na jedné straně) rozhodně být měl.
registrovaný uživatel M 
19.05.2010 (17:30)  
Celkem se tesim na JR
Jestli to bude treba neco takovyho
SA: Svinov 8:00 - Olomouc 9:30 - Praha 11:45 a k tomu CD: prijezd od Opavy 8:02, od Havirova 8:04, od Prostejova 9:35. Na druhou stranu, takhle to dnes funguje i kdyz ten dalkovej vlak patri CD, takze vylozene naschval v tom asi videt nepujde:-)
19.05.2010 (17:28)  
240.025: samozřejmě že ne. Ale tohle není hospoda, to je veřejná doprava po státní infrastruktuře. Tady je regulace zcela normální a dělají ji všechny vyspělé evropské státy.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 38      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko