..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 10 11 12 13 14 ... 38      Zpráv na stránku:   
19.05.2010 (23:28)  
to Miroslav Zikmund:
Vašich názorů technických a organizačních si hĺuboce vážím, jste člověk na svém místě. V případě ekonomických názorů zkuste se s někým poradit.
19.05.2010 (23:24)  
to messah:
omlouvám se, že se pletu mezi dospělé.. ale může být odepsáno jakkoliv, jestli je o zboží zájem, tak cena bude vysoká; a nemusí být odepsáno vůbec, jestli je nikdo o zboží nestojí, tak cena bude O (Kč, EUR, USD, dosaďte si cokoliv)
19.05.2010 (23:19)  
to Web:
a pokud by ho MZ koupil v roce 2009, tak auťák odepsaný nejenom účetně ale i daňově. sakra předběhl jste mě... gratuluju ke kaufu
Registrierter Benutzer messah 
19.05.2010 (23:16)  
Miroslav Zikmund: v článku na Mediafaxu je nepsáno tohle:
Lokomotivy, jejichž opotřebení nyní odpovídá zhruba tříletému provozu, projdou v Itálii kompletní rekonstrukcí, budou vybaveny nejmodernějšími bezpečnostními systémy a bude zvýšena jejich maximální rychlost na 140 km/h. „Dodatečnými investicemi do bezpečnosti a spolehlivosti získáme nejlepší elektrické lokomotivy, jaké jsou dnes v majetku českého železničního dopravce,“ doplnil Jan Paroubek, provozní ředitel RegioJetu. Pro zajištění spolehlivého provozu je součástí dodávky také neobvykle rozsáhlý soubor příslušenství – například nové podvozky, klimatizace, trakční motory, palubní hardware a další.

z toho usuzuji, že všechno co je napsáno v tomto odstavci je v ceně 50 mil. za kus.
a pokud na začátku 90. let koupili italové jeden kus za 40 milionů, v dnešních cenách to je 80 milionů. za víc jak 15 let provozu ty lokomotivy ztratili 40% své ceny - italové přišli o 40% peněz, které za nákup daly. nevím, jestli to je moc nebo málo, ale rozhodně si čistě na nákupu a prodeji kapsu moc nenamazali.
19.05.2010 (23:15)  
to Miroslav Zikmund:
v roce 1978 jsem koupil 105tku za 35.000 Kčs. V roce 1991 mi zaplatila pojiŠťovna za opravu 55.000 Kčs, je někde chyba?
P.S.1. Jaká je dnes tržní cena trabantů?
P.S.2. Nemyslím, že prodej lokči se řídí jinými pravidly. Je to jenom o tom, kolik je ochoten někdo zaplatit. A jestli "žlutý" pán byl ochoten zaplatit 55.000.000 Kč, tak třeba někdo jiný byl třeba ochoten zaplatit 54.999.999 Kč.
A vlastně: není to problém pouze toho "žlutého" pána??? Komu tím mohl způsobit škodu kromě sebe? Nebo jste na tom nějak zainteresován?
Třeba že by to šlo z vašich daní???? Jestli to neohrozí vaši finanční situaci, pak vám to může být jedno, pokud nejste finančním poradcem "žlutého" pána. V tomto případě byste jistě byl vázán nějakou mlčenlivostí,abyste veřejně komentoval jeho finanční postup.
Omlouvám se za možná poněkud agresívní postup, ale vadí mi, že když si koupím nové džíny nebo nový oblek, tak někoho zajímá jestli zbytečně nevyhazuju prachy. Promiňte, nejsem zaměstnán u žádného státního "molocha"
Registrierter Benutzer Web 
19.05.2010 (23:12)  
MZ: Dejte vědět až se budete zbavovat dva roky starého auta. Já vám za něj dám celých deset tisíc a můžete psát jak jste vydělal, neb už bylo účetně odepsané ;-)
19.05.2010 (23:06)  
mr.bean: Ale on to nepojede po koridoru, ale takovou zajížďkou přes Opavu. Nebo by zvládla i to?
19.05.2010 (23:05)  
ivanp : na síti SŽDC jsou čtyři trakční proudové soustavy...

messah : rekonstrukci nedělali Italové, ale ŠKODA Plzeň, jednalo se o především o přemístění řídícího stanoviště na levou stranu a doplnění "italských" špecifik. Užitná hodnota lokomotivy se rekonstrukcí nezvýšila ... ŠKODA WERKE byla ráda, že se těch lokomotiv zbaví a dostane za ně alespoň něco. V té době byla každá koruna dobrá.
Takže pro provoz na síti SŽDC je v zásadě nutné nahradit italský standard tím českým ... a dostat lokomotivu do stavu shodného se schváleným typem ... Stanovště na levé straně není na závadu, žabotlamy ho tam mají taky.

M : jenže za každý rok používání se hodnota lokomotivy snížila ... asi tak, jako se snižuje hodnota silničního vozidla ... (viz postup pojištoven při odškodňování), takže na kolejová vozidla (cokoli) to platí stejně...

Odpisy jsou podle zákona daňovým "nákladem" na udržení a dosažení příjmů ...
(nechápu, proč se ten "M" člověk zabývá takovými úvahami, když mu unikají tyhle základní skutečnosti ).

Jiri Vosecek : v roce 1992 byly ceny lokomotiv už liberalizované, socialistická cena zelené 163 vyrovbené v roce 1985/1986 byla cca 6 melounů ... , mezicena v roce 1990 v první vlně liberalizace byla kolem 20 melounů.
19.05.2010 (22:59)  
SA: Svinov 8:00 - Olomouc 9:30
M:nechci vás rušit při destrukci M.Z. ale s touhle jízdní dobou by to zvládla i 810
19.05.2010 (22:38)  
to M.:
a ještě záleží, jestli to platili v lirách, markách nebo dolarech.. euro tehdy ještě nebylo :))
  1 ... 10 11 12 13 14 ... 38      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko