..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 34 35 36 37 38      Zpráv na stránku:   
18.05.2010 (8:58)  
Tak podle zdejší diskuze se na to měl RJ asi rovnou vykašlat, že se vůbec obtěžuje shánět nějaké lokomotivy, když si je bude muset ještě sám na svoje triko provozovat. To, že vlaky EC/IC mezi Prahou a Ostravou v podání ČD vozí ještě starší lokomotivy, a nad 140 km/h se jezdí zřídka, přece nevadí. (Viděl jsem návrh řazení na příští rok a je mi z toho špatně, pokrok prakticky nulový.) Jo a hlavně tady teď musíme řešit, kdo nám zajistí, aby nám v tom žlutém vlaku s rodinkou uznali SoNe+...
Registrierter Benutzer joki  mail  
18.05.2010 (8:54)  
http://blisty.cz/2006/7/21/art29454.html
V Hranicích jak mi říkal známý strojvedoucí chcou ojíždět hošani s brejlovci OKD dopravy na trať pomocí trpaslíků. Neví proč svítí na trpaslíku modrá a na odjezdovém zelená a zastaví na modrou přitom mají postaven výjezd na trať.
Fakt si pořád neuvědomuje někdo na MD že železnice není dálnice. A buďto bude provozovat jedna firma nebo popř pár tratí jiné firmy kde budou dopravu provozovat jenom ony... Jinak se můžeme dočkat nějaké nepředvídané nehodové události. Tím chci ale říct že kunkurence na železnici ano, ale za přísných podmínek. Strojvedoucí jedné firmy kteří budou samozřejmně neustále proškolováni.
Registrierter Benutzer Sim 
18.05.2010 (8:51)  
ReActor > pokud zatim neni jasne, kde se bude jezdit, prijde mi ponekud predcasne resit tratove jizdenky pro pravidelne dojizdeni.
Registrierter Benutzer PPP 
18.05.2010 (8:38)  
Vranitko, František: Dovolím si trochu oponovat. Uznávání jízdného by nměly řešit integrované dopravní systémy, ale objednatelé a v první řadě stát prostřednictvím Ministerstva dopravy. Má na to páky a vzhledem k tomu, že stát tu dopravu taky platí, tak i morální nárok.
Registrierter Benutzer PPP 
18.05.2010 (8:30)  
George_Couser: Problém je v tom, že ten Tarif má platit i pro dotované spoje...

A pro které dotované spoje Regiojetu má ten tarif platit? Nevím o tom, že by kterýkoliv z objednatelů dopravy ve veřejném zájmu podepsal s RJ smlouvu na zajištění základní dopravní obslužnosti. A samozřejmě že pokud tím klesly předpokládané příjmy, pak musí výnosy z jízdného tento pokles vynahradit.

Jinak nejdřív rejpalové tvrdili, že vozit busy líp než ČSAD v ČR nejde a že Jančura o dopravě nic neví. Pak, že autobusy nejsou vlaky a že Jančura na koleje nikdy nevyjede. Po zahájení prezentačních jízd zase přišel argument, že vlaky jenom na chvilku umí každej, ale pravidelnou dopravu Jančura nezvládne. Byl jsem zvědav, co bude vytýkáno panu Jančurovi po zavedení té pravidelné dopravy. A hele, už je to tu. Najednou je koncept lokomotiva + standardní vozy nepřijatelný, tarif drahý a vozy (dosud nepředstavené) nebudou dost pohodlné. To že se za těmi samými peršingy vozíme s národním dopravcem za tarif prakticky stejný a ve vozech, jejichž "komfort" opravdu nebude problém překonat, to dotyční pánové nějak zapomínají.

Já projektu držím palce a těším se, až se svezu. Už teď totiž udělal p. Jančura pro rozvoj železniční dopravy v ČR tolik, jako málokdo z našich současníků. A to ještě nevlastní ani jeden vlak...
18.05.2010 (8:27)  
Vranitko: Správně, toto by měly řešit integrované dopravní systémy. Nejlépe tak integrované, aby bylo možno použít všechny spoje a nejen vybrané, zvláště při delších intervalech a/nebo delší jízdní době.
18.05.2010 (8:21)  
GC - výše vidím tohle: chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů

Tudíž ten tarif je kalkulován na ježdění bez dotací. O tarifu po získání dotací se budeme bavit, až nějaké RegioJet získá a dojde či nedojde k úpravě tarifu. Zatím to beru tak, že žádné dotované spoje nemá.
18.05.2010 (8:21)  
Dovoluji si připomenout, že zákaznické jízdné ČD stojí navíc skoro 1000 korun na 3 roky. Kolik stojí kreditová karta Student Agency? To je totiž potřeba vědět, aby byla cena zákaznických jízdných srovnatelná. Pak je třeba vzít v úvahu i skutečně použitý rozsah tras, neboť zdaleka ne na všech nabídnutých ji běžný cestující využije.
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
18.05.2010 (8:19)  
Doufám, že naivita věřitelů pomalu odpadá. Jevnější jízdné, garantovaná dochvilnost, Desiro ML, maximální využití traťových podmínek. Nedivil bych se, kdyby se "v rychlosti" nasadili Bčka, tam hodilo APčko s wifinou a dieselový generátor na zásuvky.

Sim: mě nevadí mírné zdražování u zákaznického jízdného, mě vadí absence traťových jízdenek na pravidelné dojíždění a dražší samotné žákovské jízdné. A samosebou absence jízdenek typu ČDnet, SoNe+ což chápu.
Registrierter Benutzer Sim 
18.05.2010 (8:17)  
Pokud tu nekdo rype do zverejneneho tarifu, proc nerype do priplatku za Pendolino? Vzdyt prave u klopidla - jakozto jedineho komercniho produktu CD - je krasne videt, ze chybejici dosyp ze statni/krajske kasy se proste vybira jinde.

Ja naopak ocenuji, ze:
- u komercniho spoje bude tarif prakticky shodny jako u dotovaneho. To totiz znamena, ze pokud se povede takto nahradit jeden jediny dotovany vlak, usetri na tom vsichni; vcetne tech, co vlakem nejezdi!
- uznava systemy slev, ktere pocitaji se statnim dosypem; to je jedna z veci, na ktere by se mohli vybodnout, kdyby chteli
  1 ... 34 35 36 37 38      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko