..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 32 33 34 35 36 ... 38      Zpráv na stránku:   
18.05.2010 (10:10)  
Místo patnácti minut já osobně řeším....

Samozřejmě, to je jasné, ale nemusely se koridory dělat na 160 (jasně, neudělali se ani na Ostravu zdaleka všude)... Samozřejmě to není o Jančurovi, ČD to takhle (kromě Pendolin) nevyužívají už dlouho...jen je velmi smutné, že se k tomu Jančura přidá.... :-(
18.05.2010 (10:07)  
doomlukas: Podle me bude problem hlavne financni, protoze ta italska verze ma nejakou upravu na dalkove rizeni, ale vi buh jakou. By me zajimalo, na kolik ho to vyjde vcetne vsech dodatecnych nakladu, zatim jsme to s kamaradem pocitali a vychazi to tak na 70 mega za kus. A jsem moc zvedavej na drazni urad, jak moc bude delat potize. (na ty masine jsou pry nejaky vetsi upravy v elektrice, navic to ma levostranny stanoviste)
registrovaný uživatel Jiffy 
18.05.2010 (10:05)  
Místo patnácti minut já osobně řeším, zda si mohu ve vlaku zapojit notebook do sítě (ještě lépe na Wi-fi), zda mohu bez obav z nemocí či pozvracení použít WC a zda vlaková četa se ke mne chová slušně a občas také něco ví a dokáže mne informovat. O tom, že si chci sednout na pohodlnou a čitou sedačku a případně otevřít okno, uspěšně zapnout/vypnout topení a moci si rozsvítit bez nesnesitelného pištění. Klidně pro to obětuji i nějakou tu korunu navíc, nejsem socialista, jsem čověk tržní.

A někdy mám pocit, že ta láska k železnici rovná se u mnohých nekritické lásce k Českým drahám.
18.05.2010 (10:03)  
Rail-2005:Navíc RENFE se teď chystá mohutně modernizovat vozový park v souvislosti se zprovozněním LAV Levante na podzim tohoto roku, takže se "uvolní" několik kusů starších souprav Talgo, tudíž ta fotka u článku nemusí být ani tak přitažená za vlasy.

Co to má být to LAV Levante?
18.05.2010 (10:01)  
Filip Janev: Railjet je v podstatě jen souprava osobních vozů s řídicím vozem, takže když peršing bude uzpůsobený pro ovládání z řídicícho vozu railjetu, neměl by být žádný problém.
18.05.2010 (9:59)  
Souhlasím s doomlukasem
Za Peršing se sice dá samozřejmě připojit i kvalitní souprava, proč ne, ale to že Jančura dále podpoří nevyužívání max. vlastností infrastruktury je pro Českou železnici podle mě jen špatná zpráva... :-(
Zůstává to samozřejmě daleko za jeho sliby, i když na druhou stranu je třeba uznat, že pustit se do boje s dotovaným státním podnikem vyžaduje odvahu (podle mě je to spíše šílenství - ale zákazníkovi to pomůže, ČD prostě zlevní Pendolina, jejich ztrátu budou krýt z dotací co maj na všechny ostatní spoje).
18.05.2010 (9:59)  
Také si myslím, že na RailJety si brousí nože i Jančura.

Myslíte si, že by šlo dát Railjet za 363(mají být modernizované, tak jít by to mohlo, ne)?
18.05.2010 (9:51)  
Ze záměru provozovat nedotované vlaky Praha - Ostrava mám velkou radost. Žádnou radost už ale nemám z pořízení peršingů. S nimi prostě nezvládne jízdní doby takové, aby byly podobné jízdním dobám SC, bude to muset být o takových dvacet minut delší, ale to teď trochu vařím z vody. Taurusy jsou u nás schválené, tak by snad nemusel být takový problém si je třeba pronajmout, jestli nechtějí tolik investovat do lokomotiv. Taurusy schopné jízdy u nás mají asi ale jen ÖBB, musely by se asi nově vyrobit nebo upravit z nějakých stávajících. Provozovat peršingy mi prostě přijde škoda, v dnešní době to už není nic moderního a nevyužije s nimi možnosti infrastruktury... Navíc ty peršingy nejsou vůbec nic levného, nové lokomotivy by byly výrazně lepší. Takový žlutý taurus by vypadal parádně, peršing je nevzhledná krabice. Další možností by ještě mohly být 380, ale ty by tak rychle nebyly...
registrovaný uživatel Snickers  mail  
18.05.2010 (9:44)  
Regiojet+ Peršing by byl ucelenej vlak a u CD by neměl konkurenci. V Rakousku jezdí se soupravami daleko starší lokomotivy a nikdo to na komfortu a přepravní rychlosti nepozná. Možná když bude změna v podání Regiojetu, tak zas rád začnu jezdit vlakem.
18.05.2010 (9:38)  
Jestli to budou nové vagóny, tak určitě Railjet z obce pro ÖBB, tam stojí vagón 38 milionů Kč. Proto se do toho chtějí pustit i ČD. Kdo rád cesetuje na jízdenku SONE+, má možnost zůstat u služeb ČD, cestování s Jančurou není přece povinné. Držím palce, ať to žluťáskové dotáhnou do konce. To budeme svědky nevídaných změn i u Času dost.
  1 ... 32 33 34 35 36 ... 38      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko