..: RegioJet koupil 9 peršingů a chystá komerční spoje :..

Lokomotiva řady 163 dopravce RegioJet (fikce), foto: Petr Sporer (CC-by-sa 2.5)Brno — Projekt dálkových vlaků Student Agency začíná ožívat. Po sérii propagačních jízd v Ústeckém, Olomouckém, Jihomoravském a Plzeňském kraji chystá žlutý dopravce první pravidelné spoje vlastních vlaků, které hodlá provozovat bez finanční podpory státu nebo krajů; zároveň však neskrývá, že by měl zájem i o subvencované rychlíkové linky, pokud ministerstvo dopravy v souladu se svým dřívějším závazkem v brzké době vypíše příslušné výběrové řízení. RegioJet v současnosti uvažuje o dvou pravidelných komerčních linkách – jedné regionální a jedné dálkové. V obou případech už společnost požádala o přidělení kapacity dopravní cesty a nyní se chystá odpovědět na otázku vozidel: zatímco pro regionální dopravu má k dispozici pronajaté motorové jednotky Desiro Classic, na své první dálkové výkony si žlutý dopravce přiveze lokomotivy z produkce plzeňské Škody, které od března 2011 nasadí na sedmi párech vlaků mezi Prahou a Ostravou.

Poslední peršingy se vrací do vlasti

Lokomotiva řady E630 (163 ČD) italského dopravce FNM LeNord, zakoupená pro RegioJet, foto: Student AgencyKdyž v roce 2006 plánoval své soukromé expresy dopravce Railtrans, narazil na problém absence vhodného vozidla. Původně zamýšlené stroje řady 189 od Siemensu nebyly v té době možné schválit a alternativa v podobě téměř historických bobin řady 140 nepřicházela do úvahy kvůli rychlosti a spolehlivosti. Po rok trvajících odkladech a následném zahrnutí dálkových vlaků ČD pod finanční křídla MDČR byl projekt RTexpress nadobro opuštěn a neexistence vhodného vozidla se jevila být nepřekonatelnou překážkou pro jakéhokoli soukromého dopravce. (Paradoxem zůstává, že Siemens ES64F4 byl mezitím v Česku úspěšně testován.)

Jak se ale ukazuje, toto tvrzení už neplatí. Přestože jsou totiž typické "peršingy" lokomotivní řady 163 rozšířené skoro výhradně na území bývalého Československa, devět kusů poslední výrobní série si přeci jenom našlo cesto za hranice – po jejich neodebrání ze strany Českých drah putovaly s drobnými úpravami k italskému dopravci Ferrovie Nord Milano, který pod obchodní značkou LeNord provozuje osobní dopravu na 290 km tratí v okolí Milána. Po nedávné restrukturalizaci se společnost rozhodla pro přepravu osob využívat výhradně ucelené jednotky, a tak svůj lokomotivní park, zahrnující mimo jiné i 6 kusů modernizovaných "brejlovců" z ČKD, nabídla na prodej.

Devět lokomotiv tamní řady E630, pod kterou se skrývá mírně upravená verze československé řady 163, teď zamíří na modernizaci s cílem dosazení nových řídicích a zabezpečovacích zařízení a zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h. Po 15 letech se tedy peršingy FNM vrátí do vlasti, kde vymění dosavadní světlezelený kabát za korporátní žlutou Regiojetu. Z pohledu rekonstrukce lze dodat, že program rozsáhlých modernizací stejného typu strojů nedávno zahájily ŽOS Vrútky, které nabízí přestavbu jednosystémových strojů na novou řadu 361 s podporou dalších trakčních systémů.

Zprávu o získání lokomotiv přinesla jako první agentura Mediafax a jako druhý deník iDNES, tradičně v sekci "Víme první". Podle citovaného vyjádření ředitele Student Agency Radima Jančury přišly peršingy firmu přibližně na půl miliardy korun, což, přepočteno na kus, znamená přibližně polovinu ceny nové lokomotivy. RegioJet teď pracuje na získání odpovídajících osobních vozů, přičemž nelze vyloučit ani nasazení ucelených netrakčních jednotek. Společnost v tuto chvíli jedná s možnými dodavateli tak, aby mohla splnit termín vyjetí žlutých expresů na jaře příštího roku.

Nový tarif – bez karty levnější, s kartou skoro stejně

'Vlakušky' RegioJet, foto: Josef PetrákVedle příprav na provoz vlastních pravidelných vlaků zveřejnil RegioJet i novou verzi tarifu, která nahradila původní dokument, sloužící pouze formálním účelům podle požadavků drážního zákona. Nový tarif je komplexnější a nabízí čtyři základní druhy jízdného: obyčejné, zvláštní (zákonem určené slevy), zákaznické (pro držitele kreditové jízdenky SA) a akviziční (odvíjející se od konkrétních propagačních akcí). Nárok na slevu u Regiojetu mají mít i studenti do 26 let; dopravce počítá se skupinovou slevou pro 3-10 osob a slevou zpáteční. V přímém porovnání s tarifem TR 10 ČD chce žlutý dopravce nabídnout levnější obyčejné jízdné (1,24 Kč/km oproti 1,30 Kč u ČD), zatímco zákaznické zvýhodnění není až tak výrazné (20% sleva, tedy 1 Kč/km, oproti 0,98 Kč u ČD). Detaily jednotlivých nabídek zatím dopravce nekomentoval.

Zdroj: RegioJet, Mediafax


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 18.5.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 34 35 36 37 38      Zpráv na stránku:   
18.05.2010 (8:15)  
Jsem jen blbý cestující a tak se ptám, na tratích, kde se ČD budou plazit s osobáky a SA (jejich odnože) lítat se supermoderními rychlíky, jak to bude s nákupem jízdného?

Mě osobně je jedno, jestli tu bude jezdit RZD, ČD, nebo třeba žluté, fialové, či puntíkaté vlaky. Samozřejmě čím bude lepší kvalita, spolehlivost a komfort, tím víc si všichni zamlaskáme. Když nás navíc cesta vlakem nevyjde dráž než autem a dojíždění do sousedního města za prací mě nevyjde dráž než peníze které vydělám, budu úplně šťastný ale...

To teoreticky budou dva druhy pokladen? Nebo se začne s hromadným prodejem jízdenek ve vlaku? (popravdě, z pohledu cestujícího s tím nemám problém)

Když teď mám na denní dojíždění měsíční nebo čtvrtletní můžu na trati 130 (část Most - Chomutov) jezdit vlakem skoro v takovém intervalu jako tramvají z Mostu do Litvínova. Prostě přijdu na nádraží, a přijede vlak. Ale kdyby teoreticky začaly jezdit Žluté rychlíky Praha - Ústí - Cheb... najednou se dostanu do situace, na které vzpomínají moji rodiče kdykoliv jedou vlakem... nemám jízdenku na rychlík, nemůžu jet rychlíkem. Nebo by to měly řešit integrované dopravní systémy?

Vím, že konkrétní odpověď mi teď někdo dá těžko, protože pořád je vše o "co by, kdyby", ale jak to funguje jinde?
18.05.2010 (8:12)  
JH: Nebyl to právě Jančura, který kdysi prohlašoval, že kdyby dostal stejné dotace jako ČD, tak vozí lidi za korunu a ještě vydělává? Z toho je přeci jasné (vezmeme-li v úvahu poměr vybrané jízdné/dotace ČD), že má 2/3 náklady na provoza tedy by měl jezdit o třetinu levněji? ;-)
18.05.2010 (8:09)  
GC - Možná tarif je nyní o trochu vyšší právě z důvodu, že nejsou přiklepnuty dotace. Budou-li dotace, může se tarif změnit k lepšímu. Vždyť i ty dokonalé ČD zvládají několik tarifních změn do roka, tak proč by si to nemohl dovolit jiný dopravce.
18.05.2010 (8:02)  
Pro který vlak (dnes) tarif RJ platí? A než ty vlaky vyjedou, tak se tarif může změnit. Ale je třeba to připomenout, že má RJ vyšší jízdné, s tím souhlasím.
18.05.2010 (7:58)  
Voyageur: Problém je v tom, že ten Tarif má platit i pro dotované spoje...
18.05.2010 (7:56)  
George_Couser: koukám, tak zákaznické jízdné je ještě vyšší než u ČD
Pokud mají ČD smlouvu s objednavatelem, že jim zaplatí (dorovná) každou prokazatelnou ztrátu, a pokud není stanovena minimální výše jízdného, tak mohou ČD jezdit "za korunu" a přesto neprodělají.
Registrierter Benutzer Sim 
18.05.2010 (7:55)  
Velmi zajimava zprava ... ted by byl jeste joke nikoliv dne, ale roku (nebo mozna desetileti), kdyby se mi povedlo poridit za rozumnou cenu "100 Bimzu z Nemecka" :-)
18.05.2010 (7:54)  
to Voyageur
ten článek je docela správná sranda.. :))
MD podle Slamečky nyní řeší otázku, zda po notifikaci se soutěž vypsat musí, nebo může. "Dali jsme v tomto smyslu dotaz na Evropskou komisi a řeší to i právníci v České republice," uvedl Slamečka.

to Borecek 13
taky jsem čekal, že přijde R.J. přijde ke mně domů, zeptá se mě, jestli si přeji bus nebo train, donese mě tam.. a ještě mi něcio zaplatí... a on ne..kapitalista jeden, ještě že tam bude mít ty odbory..třeba k němu nastoupí do práce i jistý Dušek

ale třeba to by to o 10 - 15 % levnější, kdyby mu ministersrvo přispívalo 15 % jako ČD..kdo ví...
18.05.2010 (7:44)  
Ach jo.... žádný super luxus..ani zadara to nebude ach jo.... ještě že tu jsou ty ČD...
18.05.2010 (7:42)  
Možná to souvisí s tím, že ministr dopravy Gustav Slamečka potvrdil, že platí jeho záměr během deseti let soutěžit až o 75 procent české rychlíkové dopravy. Rychlíky provozují nyní ČD, které mají od loňska s MD desetiletou smlouvu, Slamečka do ní ale prosadil klauzuli, podle které lze každý rok ze smlouvy vyjmout 15% výkonů. Jako pilotní trať, pro první soutěž, vybralo prý ministerstvo dopravy spojení Ostrava - Opava - Krnov - Olomouc. Pak tratě Praha - Ústí nad Labem - Karlovy Vary - Cheb a Praha - Roudnice nad Labem - Ústí nad Labem - Děčín a motorové rychlíky z Prahy.

Otázka ale je, co s tím záměrem udělají volby, tzn. kdo bude ministr dopravy a jaký bude program vlády.

http://www.ct24.cz/doprava/zeleznicni/90095-soutez-o-rychliky-nejdrive-pristi-rok-zacne-se-v-ostrave/
http://www.novinky.cz/ekonomika/200381-soutez-o-provozovani-rychliku-na-ceske-zeleznici-bude-nejdrive-pristi-rok.html
  1 ... 34 35 36 37 38      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko