..: České dráhy zkoušejí nové barevné provedení lokomotiv :..

ČD 163.257, nový nátěr, foto: Javy Praha – Současné trendy v tvorbě „korporátních identit“ hlásají jednotu a tento trend se nevyhýbá ani lakům hnacích vozidel a vozů. Po Železničnej spoločnosti Slovensko a ČD Cargo si pohrává s myšlenkou jednotného nátěru také osobní divize Českých drah. Prvním realizovaným pokusem se stává lokomotiva 163.257. Zatímco slovenská ZSSK realizuje na všech vozidlech jednotný červeno–bílý nátěr "blonski", za pouhý rok své existence stihlo ČD Cargo předvést hodně svéráznou interpretaci jednotnosti. V podstatě platí, že téměř každý nátěr Carga je unikátní a pojítkem je jen převažující modrá barva. Modrou si vybraly pro své barevné experimenty i mateřské České dráhy a prototypový nátěr na lokomotivě 163.257 podle toho vypadá. Světle a tmavě modrou doplňuje světle šedý podklad, pojezd a některé střešní partie jsou vyvedeny v černé barvě. Na skříni pak nikdo nepřehlédne výrazně velké logo majitele. Podle Jiřího Ješety z marketingu Českých drah jde zatím pouze o první pokus, který byl vybrán z několika desítek návrhů. Pokud nový vzhled schválí vedení firmy, přijdou na řadu další lokomotivy a vagony.

Stroj se na veřejnosti oficiálně představil 2. prosince tohoto roku na Hlavním nádraží v Praze v rámci slavnostního otevření Nového spojení, při němž vezla zvláštní vlak pro hosty a tisk. Že tato změna musí být teprve veřejností i fanoušky přijata, to je více než jasné. Přinášíme několik fotografii na „ochutnávku“. A pokud se vám tento lak nelíbí, je pro vás jistě dobrou zprávou, že změna nebude náhlá, lokomotivy se budou přestřikovat vždy, když na ně dojde řada v cyklu pravidelných revizí. „Může se tak stát, že ještě v roce 2020 tady budou jezdit lokomotivy v původních barvách,“ uvedl Ješeta. Řada méně perspektivních řad ČD se tak nátěru zřejmě vůbec nedočká.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 163.257, nové zbarvení, foto: Javy

Zdroj: ČTK/České noviny; foto: Javy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.12.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel blue_seal  mail  
09.12.2008 (21:02)  
Pochopitelně nešlo o návrh a umístění loga (stejně tak to nemá třeba žluté pluhy), ale jde o ten nátěr!!
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (20:58)  
No, az na to logo...
registrovaný uživatel blue_seal  mail  
09.12.2008 (20:42)  
tady máte návrh od Izzyho (podle ČD 380)- to je pecka :D

http://www.k-report.net/ukazobrazek.php?soubor=226220.jpg&httpref=28/27142
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
09.12.2008 (19:56)  
Dnes jezdila na Os mezi Ústí nad Labem a Chomutovem a musim říct, že to tak hrozné není, ale každý nový nátěr vypadá pěkně... Můj názor je, že si s tím barevným schématem mohli ještě trochu pohrát. Na straně, kde má na boku okýnka to vypadá celkem slušně, ale na tom žebrování je to takové přinejmenším divné... Myslím, ale že kdyby měly ČD všecky lokomotivy opatřené tímto lakem, který jak jsem řekl není ošklivý, ale do výstavní síně to asi nebude, a náležitě se o něj staraly tak, aby za pár let vypadal skoro jako nový, určitě by se nikdo nezlobil a i odpůrci tohoto barevného schematu by možná změnili názor...
A ještě jeden postřeh, už to nemá tak bílou střechu jako na fotkách, začíná pomalu tmavnout, a to to je jen pár dní, co to jezdí :-)
Mám jednu otázku, nevíte někdo pod koho tato 163.257 patří, DKV je Praha, ale PJ...??? (Dečín?)
09.12.2008 (18:29)  
qwix : takže ZSSK se vrátily do doby reálného socialismu, když se někdy v 70. letech minulého století se stejným zdůvodněním zaváděl jednotný nátěr lokomotiv, přičemž se alespoň zůstalo při barevném odlišení trakcí. Takže tu byli zelené příšery (tmavozelený nátěr stejnosměrné trakce doplněný žlutým pruhem), "rudou" motorovou trakci (70+80).
Osobně by mne velice zajímalo, kolik se ušetří tím, že si jednotlivé ŽOS budou objednávat tuny tří barev nebo tuny dvakrát nebo třikrát tří barev. Množstevní sleva má taky svoji hranici ...

Michal Janko : pochybuji, že si"renomované" studio účtuje za své dílo méně než plat pokladní v Horní Dolní.
Já bych jim dal zlomek toho, co se zaplatilo v roce 1993 vítězi veřejné soutěže na logo ČD a za převod autorského práva k užití díla.
Autor dostal za výhru částku 45 000 Kč, za postoupení práv celý dvojnásobek ...
Nejsem odborník na oceňování loga, ale tak levně ho asi nezískala žádná firma. A to se jednalo o "kvalifikovaného výtvarníka" dělajícího ilustrace do knížek.
Včetně odměn autorům dalších, sice nevítězných, ale na "pódiových" místech a nějaké administrativy ta soutěž nebyla za víc než 200 000 (včetně poštovného a dalších drobných výdajů).
Mimochodem, ty někdejší "přerovské" modré peršinky 009 a 037 jsou autorským dílem přerovských strojvedoucích, kteří na nich turnusově jezdili.
Osobně bych takovou věc řešil veřejnou soutěží s odměnou 10 000 Kč (cca polovina průměrného měsíčního platu - půl měsíce nad návrhme nikdo nestráví) za vítězný návrh s tím, že tato částka je také odměnou za souhlas s užitím díla. Žádné další návrhy se neodměňují. A bylo by vidět, kolik "renomovaných" studií by se přihlásilo.
registrovaný uživatel sAd 
09.12.2008 (14:50)  
Stejnou barvu jako na Pendolinu bych jako korporátní nedával, protože by Pendolino jako takové nebudilo zvýšený zájem (top třída se musí něčím odlišit od běžné, viz třeba RailJet). I když je kombinace povedená a dokážu si ji představit na všechn vozech.

M 09.12.2008 (14:02): Docela s Vámi souhlasím. Stejnou (podobnou) barevnou kombinaci už mají žabotlamy a jednotky 460, tak proč ne ostatní vozy a loko.
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (14:02)  
Treba by to mohli sladit podle tohodle...
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/380004.jpg
Barvy jsou v zasade stejny...
09.12.2008 (13:46)  
Chikatetsujine, to máte -- bohužel a samozřejmě -- pravdu. Leckdy přitom opravdu stačí pečlivější údržba a vstřícnější, zákaznicky orientovaný přístup.

Za současného stavu bych proto přikročil ke změně nátěru pouze u lokomotiv, vozů a jednotek, za které se ČD nemusejí stydět. Přitom bych vůbec nerozlišoval, zda se jedná o příměstskou elektrickou jednotku, modernizovaný motorový vůz či nový vagón pro dálkové spoje, cena je beztak stejná. Prostě aby ČD prezentovaly jednotně svou novou kvalitu služeb a moderní tvář, jakou chtějí mít u svých zákazníků. A aby ta tvář nebyla omezená jen na pendolino, jemuž z bot čouhá sláma. Aby bylo zřejmé, že je to změna sice postupná, ale trvalá.

Ale to už zase (naivně, optimisticky) u ČD předpokládám konzistentní a promyšlené PR. Uvidíme...
registrovaný uživatel M 
09.12.2008 (13:12)  
A v cem spociva spousta fantazie na cervenym a bilym pruhu (Bmz)? Pripadne jak presne by ta fantazijni podoba vypada? Kolecka, trojuhelnicky?
registrovaný uživatel filip 
09.12.2008 (12:05)  
No pfuj, jako CDC, teda ten je docela veský.
Moc fanatzie tam není.
A co takle cervná? Jako nové A(p)ee a B(p)ee.
Us vidím Ampz nebo WRmz v tomto laku, no lepsí nes ten souzasní vybledlí...
:(
  1 2 3 4 5 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko