Praha – Současné trendy v tvorbě „korporátních identit“ hlásají jednotu a tento trend se nevyhýbá ani lakům hnacích vozidel a vozů. Po Železničnej spoločnosti Slovensko a ČD Cargo si pohrává s myšlenkou jednotného nátěru také osobní divize Českých drah. Prvním realizovaným pokusem se stává lokomotiva 163.257. Zatímco slovenská ZSSK realizuje na všech vozidlech jednotný červeno–bílý nátěr "blonski", za pouhý rok své existence stihlo ČD Cargo předvést hodně svéráznou interpretaci jednotnosti. V podstatě platí, že téměř každý nátěr Carga je unikátní a pojítkem je jen převažující modrá barva. Modrou si vybraly pro své barevné experimenty i mateřské České dráhy a prototypový nátěr na lokomotivě 163.257 podle toho vypadá. Světle a tmavě modrou doplňuje světle šedý podklad, pojezd a některé střešní partie jsou vyvedeny v černé barvě. Na skříni pak nikdo nepřehlédne výrazně velké logo majitele. Podle Jiřího Ješety z marketingu Českých drah jde zatím pouze o první pokus, který byl vybrán z několika desítek návrhů. Pokud nový vzhled schválí vedení firmy, přijdou na řadu další lokomotivy a vagony.
Stroj se na veřejnosti oficiálně představil 2. prosince tohoto roku na Hlavním nádraží v Praze v rámci slavnostního otevření Nového spojení, při němž vezla zvláštní vlak pro hosty a tisk. Že tato změna musí být teprve veřejností i fanoušky přijata, to je více než jasné. Přinášíme několik fotografii na „ochutnávku“. A pokud se vám tento lak nelíbí, je pro vás jistě dobrou zprávou, že změna nebude náhlá, lokomotivy se budou přestřikovat vždy, když na ně dojde řada v cyklu pravidelných revizí. „Může se tak stát, že ještě v roce 2020 tady budou jezdit lokomotivy v původních barvách,“ uvedl Ješeta. Řada méně perspektivních řad ČD se tak nátěru zřejmě vůbec nedočká.
Zdroj: ČTK/České noviny; foto: Javy
| 8.12.2008 (13:00)
GC: ó děkuju že sis na ty moje výtvory vzpomněl a že se aspoň někomu líbí.
Jinak jsem narychlo zpíchnul tak nějak kombinovanou vizi mojí a části zdejších příspěvovatelů.
http://img219.imageshack.us/my.php?image=cdnewcorpidentgd3.png
Pro HV nátěr alá 380; pro dálku EC/IC první řádek; pro vnitro spíše tu modrou na druhym řádku; mno a pro regionálku už to tu je znova na řádku třetím
ZSSK pri zavadzani Blonskeho (a teraz je jedno ci sa mi paci alebo nepaci), argumentovala prave setrenim...nejaky pocet vozidiel roznych typov, je lacnejsie kupovat 3 farby (blonski: cervena, biela, seda) vo velkom, ako milion farieb na kazdu loko zvlast... A nater s len vodorovnymi linkami je lacnejsi, ako vselijake trojuholniky a pod... Okrem toho, pozrite sa na DB - dialkove vozy biele s cervenym pasikom, regionalne cervene s bielym pasikom. Jednoduche, efektne!
Samozrejme, cielene investovat do novych naterov (lakovat loko a vozy len preto aby boli nalakovane) je blbost*, ale povedat, ze odteraz sa vsetko bude lakovat v jednej farbe nie je ekonomicky uplne nezmysel!
* - myslene blbost v momentalnej financnej situacii zeleznic...
Co se tyce tech barev podle typu dratu - takhle to videli jedine zeleznicari. Vetsina lidi o nejakych ruznych systemech nemaji ani paru. Pokud jde o to dokazovani, tak sice nejsem nakazeny (no, ted vlastne jsem nakazanej jak svina:(, ale neni mi jasne, co chces dokazovat...
Jsou snad letadla jedne spolecnosti rozlisena podle toho, jestli je proudove nebo vrtulove? Pripadne podle poctu palub nebo poctu motoru?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.














