..: České dráhy zkoušejí nové barevné provedení lokomotiv :..

ČD 163.257, nový nátěr, foto: Javy Praha – Současné trendy v tvorbě „korporátních identit“ hlásají jednotu a tento trend se nevyhýbá ani lakům hnacích vozidel a vozů. Po Železničnej spoločnosti Slovensko a ČD Cargo si pohrává s myšlenkou jednotného nátěru také osobní divize Českých drah. Prvním realizovaným pokusem se stává lokomotiva 163.257. Zatímco slovenská ZSSK realizuje na všech vozidlech jednotný červeno–bílý nátěr "blonski", za pouhý rok své existence stihlo ČD Cargo předvést hodně svéráznou interpretaci jednotnosti. V podstatě platí, že téměř každý nátěr Carga je unikátní a pojítkem je jen převažující modrá barva. Modrou si vybraly pro své barevné experimenty i mateřské České dráhy a prototypový nátěr na lokomotivě 163.257 podle toho vypadá. Světle a tmavě modrou doplňuje světle šedý podklad, pojezd a některé střešní partie jsou vyvedeny v černé barvě. Na skříni pak nikdo nepřehlédne výrazně velké logo majitele. Podle Jiřího Ješety z marketingu Českých drah jde zatím pouze o první pokus, který byl vybrán z několika desítek návrhů. Pokud nový vzhled schválí vedení firmy, přijdou na řadu další lokomotivy a vagony.

Stroj se na veřejnosti oficiálně představil 2. prosince tohoto roku na Hlavním nádraží v Praze v rámci slavnostního otevření Nového spojení, při němž vezla zvláštní vlak pro hosty a tisk. Že tato změna musí být teprve veřejností i fanoušky přijata, to je více než jasné. Přinášíme několik fotografii na „ochutnávku“. A pokud se vám tento lak nelíbí, je pro vás jistě dobrou zprávou, že změna nebude náhlá, lokomotivy se budou přestřikovat vždy, když na ně dojde řada v cyklu pravidelných revizí. „Může se tak stát, že ještě v roce 2020 tady budou jezdit lokomotivy v původních barvách,“ uvedl Ješeta. Řada méně perspektivních řad ČD se tak nátěru zřejmě vůbec nedočká.

ČD 162.357, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 162.257, nový nátěr, foto: Javy ČD 163.257, nové zbarvení, foto: Javy

Zdroj: ČTK/České noviny; foto: Javy


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 8.12.2008 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel zdens 
08.12.2008 (21:00)  
Nový nátěr je... zajímavý. Zajímá mě jak vypadaly ty ostatní návrhy, z nichž se vybíralo, páč tohle teda žádná sláva neni.
GC: ó děkuju že sis na ty moje výtvory vzpomněl a že se aspoň někomu líbí.
Jinak jsem narychlo zpíchnul tak nějak kombinovanou vizi mojí a části zdejších příspěvovatelů.

http://img219.imageshack.us/my.php?image=cdnewcorpidentgd3.png

Pro HV nátěr alá 380; pro dálku EC/IC první řádek; pro vnitro spíše tu modrou na druhym řádku; mno a pro regionálku už to tu je znova na řádku třetím
registrovaný uživatel Anowis 
08.12.2008 (20:51)  
Tak s tou modrou bych byl opatrnější. Máv má všechny velké os. vozy modré a tady v Čechách patří modrá souprava Hungaria v čela s modrou 350, rozhodně mezi to hezčí co zde lze pravidelně spatřit. Jinak Orient express je taky modrý. Ale tak trochu jinak.
08.12.2008 (20:26)  
Měli zvolit nějakou kombinaci červených odstínů se šedou eventuálně bílou. Nové osobní vozy Ampz a Bmz jsou červeno-bíle. Nejnovější rekonstrukce vozů Aee, Bee, Apee a Bpee jsou také v červeno-bíle variantě a patrně se tato barva stane u vozů s postupem času standardem. Takto zase vlaky budou vypadat jako velikonoční vajíčka. Tady v Německu jsou ty unifikace výborné - mašiny červené, vagony regiobahn červené a vagony IC bíle s červeným pruhem. Nevím, ale někdy méně znamená více a hlavně modrá se pro kolejová vozidla podle mě moc nehodí!!
08.12.2008 (20:25)  
není to trochu blbost? dyť je v tom zaběhnutnej systém - stejnosměrný lokomotivy zelený, střídavý červený, oboje modrý
registrovaný uživatel happy 
08.12.2008 (20:22)  
číst tuhle diskuzi je ztráta času.Myslím,že lidem,kteří se naprosto bezchybně vyznají v řadách a ví základní princip pohonu té dané loko,je naprosto putna,jestli je ta loko modrá,červená,zelená či onaká.Prostě na barvu to nejezdí.Ale je taky fakt,že i kdyby měly čd loko namatlané zlatou barvou,tak to nemění nic na faktu,že to táhne staré verky.
registrovaný uživatel Anowis 
08.12.2008 (20:16)  
Ne a ještě jednou ne. Mě se to velmi nelíbí. Bud nechat původní barvičky, nebo zkusit nějaké tmavé barvy. Hnědá nebo tmavě fialová.
registrovaný uživatel Tlapa 
08.12.2008 (20:15)  
->Trainman Proboha, co to plácáš o těch letadlech???!! "M" má pravdu. Myslím, že v tomto případě je příměr letadel a vlaků naprosto namístě...
registrovaný uživatel qwix 
08.12.2008 (20:06)  
Apropo financie, samozrejme, nie je mozne vylucit ani to, ze cely ten prefarbovaci biznis je robeny niekomu na mieru... Ale vo vseobecnosti:
ZSSK pri zavadzani Blonskeho (a teraz je jedno ci sa mi paci alebo nepaci), argumentovala prave setrenim...nejaky pocet vozidiel roznych typov, je lacnejsie kupovat 3 farby (blonski: cervena, biela, seda) vo velkom, ako milion farieb na kazdu loko zvlast... A nater s len vodorovnymi linkami je lacnejsi, ako vselijake trojuholniky a pod... Okrem toho, pozrite sa na DB - dialkove vozy biele s cervenym pasikom, regionalne cervene s bielym pasikom. Jednoduche, efektne!
Samozrejme, cielene investovat do novych naterov (lakovat loko a vozy len preto aby boli nalakovane) je blbost*, ale povedat, ze odteraz sa vsetko bude lakovat v jednej farbe nie je ekonomicky uplne nezmysel!

* - myslene blbost v momentalnej financnej situacii zeleznic...
08.12.2008 (19:52)  
tak špatné to není, ale nelíbí se mi sjednocení barev všech HV tak jako u blonski.. kde je nějaká rozmanitost, je to nezajímavé a když bude vše stejné..
registrovaný uživatel M 
08.12.2008 (19:42)  
Minuska podle toho, jestli s necim souhlasi nebo ne, dava jenom debil...
Co se tyce tech barev podle typu dratu - takhle to videli jedine zeleznicari. Vetsina lidi o nejakych ruznych systemech nemaji ani paru. Pokud jde o to dokazovani, tak sice nejsem nakazeny (no, ted vlastne jsem nakazanej jak svina:(, ale neni mi jasne, co chces dokazovat...
Jsou snad letadla jedne spolecnosti rozlisena podle toho, jestli je proudove nebo vrtulove? Pripadne podle poctu palub nebo poctu motoru?
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko