Praha – Současné trendy v tvorbě „korporátních identit“ hlásají jednotu a tento trend se nevyhýbá ani lakům hnacích vozidel a vozů. Po Železničnej spoločnosti Slovensko a ČD Cargo si pohrává s myšlenkou jednotného nátěru také osobní divize Českých drah. Prvním realizovaným pokusem se stává lokomotiva 163.257. Zatímco slovenská ZSSK realizuje na všech vozidlech jednotný červeno–bílý nátěr "blonski", za pouhý rok své existence stihlo ČD Cargo předvést hodně svéráznou interpretaci jednotnosti. V podstatě platí, že téměř každý nátěr Carga je unikátní a pojítkem je jen převažující modrá barva. Modrou si vybraly pro své barevné experimenty i mateřské České dráhy a prototypový nátěr na lokomotivě 163.257 podle toho vypadá. Světle a tmavě modrou doplňuje světle šedý podklad, pojezd a některé střešní partie jsou vyvedeny v černé barvě. Na skříni pak nikdo nepřehlédne výrazně velké logo majitele. Podle Jiřího Ješety z marketingu Českých drah jde zatím pouze o první pokus, který byl vybrán z několika desítek návrhů. Pokud nový vzhled schválí vedení firmy, přijdou na řadu další lokomotivy a vagony.
Stroj se na veřejnosti oficiálně představil 2. prosince tohoto roku na Hlavním nádraží v Praze v rámci slavnostního otevření Nového spojení, při němž vezla zvláštní vlak pro hosty a tisk. Že tato změna musí být teprve veřejností i fanoušky přijata, to je více než jasné. Přinášíme několik fotografii na „ochutnávku“. A pokud se vám tento lak nelíbí, je pro vás jistě dobrou zprávou, že změna nebude náhlá, lokomotivy se budou přestřikovat vždy, když na ně dojde řada v cyklu pravidelných revizí. „Může se tak stát, že ještě v roce 2020 tady budou jezdit lokomotivy v původních barvách,“ uvedl Ješeta. Řada méně perspektivních řad ČD se tak nátěru zřejmě vůbec nedočká.
Zdroj: ČTK/České noviny; foto: Javy
| 8.12.2008 (13:00)
edit ex post/post scriptum: A teď na mě navalte tak minimálně 20-.
To s tim chodnikem jsem myslel tak, ze abys nasel nekoho kdo neni neci znamy tak bys mohl hledat roky... CR je maly rybnik, takze treba v mensich obcich a mestech proste neni nikdo kdo by se neznal. Myslim vztah mistni samosprava - podnikatele.
Tim nechci korupci a klientelismus bagatelizovat, ale prijde mi nesmyslne ji videt za vsim. Na druhou stranu - i paranoia se da lecit :-p
(už slyším ty šotouše, jak argumentují, že srovnávat bus a vlak je nereálné:-DD)
Ceske drahy pokud chteji fungovat jako normalni firma, tak je proste zadouci aby co nejdrive vznikla jednotna korporatni identita - tj. vsecko od nateru vlaku po vzhled uniformy pracovniku, tak aby bylo mozne jednoznacne odlisit produkt ceskych drah od produktu jine firmy - casem treba opravdu nebude mozne odlisit tak snadno vlak cd podle pachu toalet a nanosu rzi (fakt se to nekam posouva i kdyz pomalu - viz bmzty, pendolina)
Otazka penez uz je druha - podle me je ale sumak jestli se lokomotivy pri pravidelnych obnovach laku meni na historicky pouzivany nebo na novy, nehlede na fakt ze uz se utraci za daleko vetsi kraviny. Navic urcite je faktor toho ze treba to prinese i vyssi zisk, takze nakonec to nemusi byt ani tak spatna investice.
to uz zkousel komunista: volit mezi nekolika natery podle trakce. podle me je dobre, kdyz ma kazda rada a casto i jedinec originalni nater, je to takove pestrejsi.
vyhody unifiku pro me nejsou dost presvedcive.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.














