Praha – Současné trendy v tvorbě „korporátních identit“ hlásají jednotu a tento trend se nevyhýbá ani lakům hnacích vozidel a vozů. Po Železničnej spoločnosti Slovensko a ČD Cargo si pohrává s myšlenkou jednotného nátěru také osobní divize Českých drah. Prvním realizovaným pokusem se stává lokomotiva 163.257. Zatímco slovenská ZSSK realizuje na všech vozidlech jednotný červeno–bílý nátěr "blonski", za pouhý rok své existence stihlo ČD Cargo předvést hodně svéráznou interpretaci jednotnosti. V podstatě platí, že téměř každý nátěr Carga je unikátní a pojítkem je jen převažující modrá barva. Modrou si vybraly pro své barevné experimenty i mateřské České dráhy a prototypový nátěr na lokomotivě 163.257 podle toho vypadá. Světle a tmavě modrou doplňuje světle šedý podklad, pojezd a některé střešní partie jsou vyvedeny v černé barvě. Na skříni pak nikdo nepřehlédne výrazně velké logo majitele. Podle Jiřího Ješety z marketingu Českých drah jde zatím pouze o první pokus, který byl vybrán z několika desítek návrhů. Pokud nový vzhled schválí vedení firmy, přijdou na řadu další lokomotivy a vagony.
Stroj se na veřejnosti oficiálně představil 2. prosince tohoto roku na Hlavním nádraží v Praze v rámci slavnostního otevření Nového spojení, při němž vezla zvláštní vlak pro hosty a tisk. Že tato změna musí být teprve veřejností i fanoušky přijata, to je více než jasné. Přinášíme několik fotografii na „ochutnávku“. A pokud se vám tento lak nelíbí, je pro vás jistě dobrou zprávou, že změna nebude náhlá, lokomotivy se budou přestřikovat vždy, když na ně dojde řada v cyklu pravidelných revizí. „Může se tak stát, že ještě v roce 2020 tady budou jezdit lokomotivy v původních barvách,“ uvedl Ješeta. Řada méně perspektivních řad ČD se tak nátěru zřejmě vůbec nedočká.
Zdroj: ČTK/České noviny; foto: Javy
| 8.12.2008 (13:00)
Kazdopadne je zajimavy, ze nekde v polovine diskuse se to zlomilo a do te doby negativni nazory celkem ustaly...
Janko - do fialova jde (ok, vylozene fialova to neni, to beru) trochu Thalys, ale jinak jsou vsechny vagony v evrope tak nejak dost podobnyho razeni. Akorat jak jsi psal, ze supermarkety pouzivaji zelenou. Zelenou jako svoji barvu ma jen Interspar (mozna i nejaci kutilove), vsichni v podstate toci modra-bila-zluta a hlavne cervena. Naopak jeden ten kutil pracuje s fialovou
Trainman,Qvido: Nynější návrh je myslím lepší, trochu nekonvenční. Vodorovné čáry jsou nudné. Jinak to co odkazovalo na K-Report od JTB na Brejlovce bylo dost pěkné, ten poslední nebo předposlední návrh.
Barva dle trakce - eh, s prominutím koho to mimo místních nadšenců zajímá? Barví se autobusy podle objemu nádrže?
Jinak lak co je na fotkách považuji za velmi pěkný. Možná jen čelní modrou malinko ztmavit, ale to je detail. Souhlasím s tím, že nátěr 680 je dost hezký. Tak hezký, že ve filmu Wanted podle něj nabarvili zastávku ;-).
Barvit vagony, no nevím. To by bylo hodně drahý a nepřineslo by to ten efekt. Nevím jak často se přelakovává ta zelená ... ví to někdo? Vytvořit systém R/Ex - jedna kombinace, EC/IC jiné barevné odstíny ve stejném formátu a regionální spoje jsou takový různorodý (elefanti, regionovy, 810, 954 ...) - to ponechat jak to je a bylo by to fajn. Příjemný vzhled vlaku taky dělá hodně.
Ovšem pochopitelně mnohem účelnější by bylo investovat do smysluplných renovací a nákupů nových R vozů, třeba těch odkládaných 100 německých.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.














