Praha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.
Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce
„Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.
Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.
Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.
Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz

Mates - takze aby existoval klientelismus ve statni firme je spatne? Tak doufam, ze si jako fyzicka osoba objednas treba nakladni vlak:-))
Ad jistota - listek za bura, zradlo za bura a ze by vlak tam-zpet prisel na desitku? Ta moje "jistota" neni o nic mensi nezta tvoje "jistota", ze je to cernota nejvetsiho kalibru. Holt ti z toho nic nekaplo no. Zivot je pes
Janko - ja to chapu, co chces rict, ale pokud by teda mela byt kategorizace, tak tech vlakovych trid bude alespon 20. To je zase to, co chci rict ja. Souhlasim s tim tvym srovnani motoracku a "VVK". Ale ten motoracek zase neni tak dobrej jako jiny VVK. Dale je lepsi nez jine motoracky. Atd, atd... K tomu jeste urcite rozdeleni podle cetnosti zastavek. A lze jit jeste dal - na nekterych EC nebyly v podstate vagony s kup, pouze velkoprostory. Ani tohle nemusi kazdemu vyhovovat
nějakého soukromého dopravce a ten si za to udělal soukromý super večírek, na kterém by prodělal ? A řekl by třeba, že na letiště pro turisty pošle místo svých nej.. busů, které svážejí hosty na večírek, najaté Karosy...?
Je škoda, že v důsledku nové "koncepce" ČD ("vysajeme ze státu maximum na EC a nasadíme na ty vlaky cokoli, jen když jich bude opticky hodně") zůstávají garantovanými "vlaky vyšší kvality" pouze pendolina, která nevyhovují každému a spojují pouze 6 českých měst.
Přitom potenciální poptávka po vyšším a garantovaném standardu za příplatek tu je.
Janko - zavratny zisk neprinese absolutne nic. Je to firma, ktera ma obrat v miliardach, takze jeden vlak je do plusu nedostane... To myslim ani nechteli.
Omezeni EC - takze kdyz vlaky na Zilinu nebudou priste EC, ale R, tak budes skopojen? Tobe vazne tak moc zalezi na tom, co ma ten vlak napsaneho v hlavicce v JR? Ja myslel, ze podstatne je, jak ten vlak vypada fyzicky. Cili jestli je to R nebo EC, tak to neresim, neresim ani nazev vlaku. Ale napada mne moznost - zrusila by se kategorie EC a zavedla kategorie Bmz. Misto Ex by byla Bmee, atd., atd. Ale v tom EC/R to opravdu neni...
Závratný zisk celá akce nepřinese, pokud však ČD tento event zvládnou po profesionální stránce, může to zvýšit jejich prestiž. A to má smysl i tehdy, když "účastníci zájezdu" nebudou koncovými zákazníky ČD, nýbrž "pouze" jejich obchodními partnery.
K diskusi o uzmutí kvalitních vozů:
Jádro celého problému je v dotování spojů, které by měly být na podnikatelské riziko ČD, tedy vlaků EC.
Řešení je tedy jednoduché:
1) zrušit státní dotace na vlaky vyšší kvality
2) omezit počet IC/EC tak, aby na všech byly zajištěny vozy alespoň částečně odpovídající dané kategorii + rezervy
3) znovuzavést příplatek IC/EC, případně jej sjednotit s SC (vůbec bych celou slavnou SC přeznačil na EC)
4) vlakové spoje fyzicky zůstanou stejné, pouze přejdou do odpovídajících kategorií Ex, R
5) s rezervami (viz bod 2) si pak ČD mohou nakládat, jak chtějí -- mohou je buď "na ochutnávku" nasazovat na vlaky R a Ex, nebo pořádat podobné promotion akce, jako je tenhle vlak do Berlína.
myrha - "opet" jsi zapomnel napsat, v cem spociva ta preference na ukor masam. Plati ty masy 20 tisic za listek? Kdyz Skodovka mne proda Superb a tobe Feldu v zakladu, tak to znamena, ze jsem privilegovany zakaznik, zatimco na tebe Skodovka kasle?
tenzor - tisice lidi co by si priplatili za luxusni cestovani tady mozna jsou - jenze je smula, ze se malokdy potkaji na jednom perone...
PES38, Franc - evsiml jsem si, ze by se prodavali vstupenky... Muzes mi prosim napsat, kolik stoji denni fee na hriste Casa Serena? Je to nekde u Pardubic, je jedno z nejlepsich u nas a ani se poradne neda zjistit, kde presne je - natoz, aby sly koupit "vstupenky"...
Jenom Franc - krasnej protimluv - kdo rekne, ze jel vlakem, tak je out. Zpravidla tohle mineni plati hlavni v nizsi tride, ktera si hraje na neco lepsiho. Tedka by "hrozilo", ze vlakem pojede 90 kohosi - ale taky je to spatne:-)
Mimochodem, muzes prosim (ses uz asi 15. koho zadam) napsat, jak tenhle vlak souvisi s vlakem Praha-Kolin? Ze u vas musite obracet kazdou korunu celkem nikoho nezjima... Tuhle vec si nekdo chce koupit. Je to stejny, jako napsat - kvuli krizi prestane CSA litat do Madridu. byla to sice nase jedina ziskova linka, ale protoze je krize, tak nepovazujeme za dobre drazdit lidi drahyma letenkama do Madridu... Fakt, jak u blbejch - kvuli tomu, ze je krize, tak se jako prestane vyrabet parmazan a bude jenom eidam? Nebylo by dobry pockat az na okamzik, kdy o ten parmazan nebude zajem? Zajimava firma jste... Srovnani s vanocnim vecirkem (nebo jeste lip, jak nevimkdo zminil ty naklady na kafe, co si precetl na idnesu - doporucuji i diskusi pod tim) je pekny - jenze vecirek se plati z penez firmy, pokud si ten vecirek zaplati sami zamestnanci, tak se snad rusit nemusi...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











