Praha - České dráhy v nejbližších dnech vypraví speciální vlak s nadstandardními službami, určený pouze pro cestující směřující na koncert Eltona Johna. Vlak bude sestaven ze dvou vozů první třídy řady Ampz, dvou restauračních vozů WRmz, lůžkového vozu WLABmz a vozu druhé třídy řady Bee či Bmz určeného pro služební účely. Vlak ponese komerční název Elton John Train a je součástí nového projektu vlaků pro movitou klientelu typu Bohemian Train. Souprava pojme maximálně 90 cestujících. Cena nejlevnější jízdenky se pohybuje okolo 20 000 Kč a zahrnuje přepravu, catering ve vlakové restauraci TaiTTinger a drinky v Bugy's baru.
Svézt se tímto luxusním vlakem ovšem nemůže každý, kdo by měl dostatek peněz na zaplacení jízdenky. České dráhy rozeslaly přesný počet pozvánek VIP klientům. Vlakem podle neoficiálních informací pojedou také zástupci generálního ředitelství drah. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala tvrdí, že půjde o cestu veskrze služební. „Mezi cestujícími je výhradně byznys klientela. Čtyři naši manažeři vlakem pojedou, ale bude to pracovní cesta. Jsou tam jako organizační tým,“ prohlásil Kubala. „ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí v přepočtu na počet obyvatel na nejvyšších místech v rámci Evropy. Postupně jim chceme dokázat, že cestování vlakem je kvalitní a perspektivní způsob dopravy, kterého se není třeba bát,“ píše se v odůvodnění pilotní akce
„Celé netradiční putování bude zahájeno slavnostním přípitkem speciálním drinkem Elton John. Cesta do Berlína bude plná gurmánských zážitků připravených kulinářským mistrem Dušanem Jakubcem a jeho týmem. Pročtením přiloženého menu si můžete naladit chuťové pohárky již nyní. Vybrané pokrmy skvěle doplní ušlechtilé exkluzivní šampaňské Taittinger,“ lákají dráhy cestující ve speciální VIP brožurce.
Takové plány se ale nelíbí odborářům. „Působí jako červený hadr na býka v době, kdy dráhy nejsou schopny zabezpečit odpovídající úroveň vlaků pro obyčejné cestující,“ řekl mluvčí federace strojvůdců Libor Poláček. Připomněl, že dráhy například dosud nevypsaly výběrové řízení na 100 starších vozů ze zahraničí, ačkoliv o tom mluví již několik měsíců. A při současné krizi ve flotile osobních vozů pro vlaky vyšší kvality se nabízí otázka, kde tyto moderní vozy vezmou? Oba jídelní vozy budou staženy ze zálohy. Pokud ale žádná záloha nebude, budou staženy s mezinárodního expresu 100/101 do Lublaně, což případně jistě ocení cestující tohoto mezinárodního vlaku vyšší kvality. Dva vozy Ampz143 budou staženy z vybraných vlaků směřujících na severní Moravu. Cestující se tak s nimi pravděpodobně nesetkají na vlacích IC 516 a IC 517 Leoš Janáček, IC 582 a IC 583 Jan Perner. V nejkrajnějším případě se takovýto vůz neobjeví ani na vlacích Ex 140 a Ex 141 Beskyd, EC 142 a EC 143 Odra či EC 278 a EC 279 Jaroslav Hašek.
Dráhy ve svém prohlášení navíc důrazně upozorňují, že tento vlak provozují výhradně na své podnikatelské riziko a vlak tak není placen z veřejných zdrojů. „Projekt Bohemian Train je založen na komerční bázi, cestující hradí náklady spojené s touto cestou a jeho cílem je vytvořit dlouhodobě ziskový produkt pro ekonomicky silnou cílovou skupinu,“ tvrdí Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD. Vozy řad Ampz, Bmz, WRmz a WLABmz byly pořízeny z prostředků dopravce a úvěru u společnosti EUROFIMA.
Vlak vyjede zítra 11. prosince z Prahy hlavního nádraží mezi 10-11. hodinou v čele s lokomotivou 371.201 v celočerveném ex-DB laku. Cestující budou odbavování od 9:30. Každý z nich se pak může účastnit coffe breaku s ochutnávkou luxusního druhu šampaňského. Příjezd do Berlína je plánován na 16:00. Tento čas je ovšem pouze orientační a může být pozitivně i negativně ovlivněn aktuální dopravní situací. Na cestu zpět se vlak z Berlína vydá přibližně ve 23:30.
Zdroj: Tisková zpráva ČD, ŽelPage, Novinky.cz, Aktuálně.cz

Tak to je úplná úchylárna. Zhoršit kvalitu v pravidlených vlacích tím , abych vyšetřil vozy pro tuto akci
Když si vezmu , že jízdenka stojí 20.000 CZK , tj.celkem za 90 osob cca 1.800.000 CZK. Tato cifra mi připadá hodně nízká. Dovoluji si pochybovat,že tato akce vytvoří vůbec nějaký zisk. Bláboly , že akce se koná na základě podnikání ČD a že není doplácena z veřejných rozpočtů též neberu. Vzpomeňme pendolina. Také velmi úspěšný a ziskový produkt. Ve zprávě , které se objevila cca 3 měsíce po tomto blábolu se psalo , že do nákladů jsou započítány pouze variabliní náklady. Fixní náklady-odpisy jednotek atd. nesl stát.
Myslím , že by myšlení manažerů ČD se mělo pohybovat trochu jiným směrem. V dnešní době , kdy obraz ČD u veřejnosti není nejlepší , by se měli snažit spíše o jeho vylepšení. Znám x lidí , kteří každý den dojíždějí autem z Kolína do Prahy a na můj dotaz , proč nejedou vlakem , když je to rychlejší, mi říkají , že s ČD mají špatné zkušenosti.
V některých kruzích , pokud člověk řekne , že jel vlakem , je rázem out. Troufnu si říci , že železniční společnosti v zahraničí jsou veřejností vnímány zcela jinak.
Další takovou mou pochybností je načasování těchto akcí. Dnes se každý snaží šetřit , okázalé vánoční večírky jsou minulostí. Znám x lidí , kteří při obchodních cestách po Evropě ještě před půl rokem používali výhradně letadlo a dnes jezdí autem. Obrací se doslova každá koruna. A v této době bude někdo doslova vyhazovat peníze za takovou akci ?
Pro provedení zkušebních jízd, údržby a kontroly kolejových vozidel vyššího rozsahu ve dnech 08., 09. a 10.12. 2008 v DKV Praha a pro zajištění jízdy zvláštního vlaku ve dnech 11. a 12.12. 2008 v trati Praha – Berlin a zpět provede DKV Praha tato opatření:
1) Lokomotivu řady 371.201-5 vyčlení na dny 10. až 12. prosince 2008 a v případě nedostatku záložních lokomotiv provede vhodnou úpravu oběhu lokomotiv turnusové skupiny 301 s minimalizací dopadů na pravidelnou osobní dopravu.
2) Dva vozy WRmz v případě nulové zálohy povoluji ve dnech 09./10., 10./11., 11./12. a 12./13. prosince 2008 neřadit do oběhu na vlaky Ex 101 / další den Ex 100 (EWP 3233).
3) Dva vozy Ampz143 v případě nulové zálohy povoluji ve dnech 08./09.,, 09./10., 10./11., 11./12., 12/13. prosince 2008 nahradit vozem Ampz73 nebo Apee na oběhu IC 583/ IC 516 / IC 519 / další den IC 518 / IC 517/ IC 582 (VO 53000), bude-li třeba, pak povoluji další vůz z oběhu Ex 141/ EC 142 / další den EC 143 / Ex 140 (EWP 3158) nebo EC 279/ IC 506/ další den IC 507/ EC 278 (EWP 3217).
4) Jeden vůz WLABmz 61 v případě nulové zálohy povoluji ve dnech 09./10., 10./11. a 11.12. prosince 2008 nahradit v oběhu R 375/ další den R 374 (EWP 3212) vozem WLABmee případně typem WLAB821.
5) Jako servisní (další vůz s funkčním uzavřeným WC systémem a oddílový) povoluji ve dnech 09. – 12. prosince 2008 zajistit vůz typu Bee nebo Bmz.
6) V rámci provozní zkoušky zajistí DKV Praha zkušební jízdu vybraných vozů zařazením do vlaků v oběhu Sv 29555 (na konci) ONJ – Praha hl.n. / R 454 (za loko) Plzeň hl.n. /R 757 (na konci) Praha hl.n. / Sv 29144 nebo jinou vhodnou soupravou (za loko) do Prahy ONJ. Zkušební jízdy proveďte ve dnech 08. a 09. prosince 2008. Vozy na uvedeném oběhu budou obsazeny jen technickým doprovodem DKV Praha a bez všeobecné frekvence.
7) Nasazení výše uvedených vozů nesmí být důvodem pro uplatnění sankcí od JLV a.s. vůči ČD a.s. za nepřistavení vozů plánované řady.
pojedou na SC do Berlína
Cože? :) SC jezdí do Berlína? Já jsem myslel, že Pendolino Němci za hranice nepustí (když už pominu fakt, že by se nejdřív musely soupravy odněkud stáhnout)
Mne na tom hlavne zaujala jedna vec a to, ze vlakem pojedou 4 "manazeri" z nabrezi-tomu proste odmitam verit. Podle me si par bu*en z nabrezi potrebuje dokazat svoji dulezitost, zajet si na EJ a po ceste se vyfotit s Helenou Zetovou nebo podobnou "hvezdou", tak si udelali takovy mejdan z nasich dani(ZDO?). Ale vsadim boty, ze rozhodne nebudou 4.
Jinak nejvic se mi libi veta: ČR je jednou ze zemí, kde je nárůst bohatých a velmi bohatých lidí... Co to ma proboha spolecneho s CD? Vzdyt CD nejezdi ani stredni trida-natoz ta nejvyssi.. I pro vetsinu lidi ze stredni tridy (a to i deti-studentu) je to nejhorsi do ceho vlezou pendolino..
Nehlede na to Tattinger rozhodne neni zadne exkluzivni sampanske, naopak, jedna se o skoro nejlevnejsi znacku..
Jeden takovýto vlak rozhodně problémy spojené se stavem vozového parku ČD nezhorší.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











