Praha - Nemilého překvapení se dočkali zákazníci ČD, kteří se v první den platnosti nového GVD snažili nakupovat přes eshop. Elektronický obchod ČD totiž místo avizovaných úspor nabídl jen další náklady navíc, neboť zákazníkům vnucoval ke každé jízdence automaticky i místenku za 35 Kč. K reakci přiměl České dráhy až dotaz ŽelPage, dnes odpoledne ale chybu uznaly a slíbily ji napravit i s malým odškodným.
U našeho online článku ze začátku GVD se v diskusi objevila během neděle dopoledne zajímavá poznámka od čtenáře, který zrovna obstarával jízdenku a už ze zvyku k tomu použil eShop. Jaké bylo jeho překvapení, když zjistil, že se cena proklamovaná v tarifu se liší od skutečné ceny o 35 Kč. V zákazníkův neprospěch.
„Zprvu jsem usuzoval, že udělali nějakou chybku v zadání, to však bylo vyloučeno během několika vteřin. Důvod byl prostý: ČD začaly přičítat cenu místenky. Zarážející ale je, že cestujícímu chybí možnost místenku nezakoupit,“ popsal nečekaný stav čtenář Michal Doležal. Během neděle jsme se tedy pokoušeli kontaktovat tiskové oddělení ČD.
Odpověď přišla dnes odpoledne a rovnou v omluvném tónu. „Došlo k tomu kvůli chybnému zadání nového nastavení podmínek eShopu,“ vysvětlil dnes stanovisko ČD mluvčí Radek Joklík. Zdá se, že chyba v systému byla poměrně hluboká, zákazník by na ní měl ale jen vydělat. Až do 8. března totiž budou místenky ke každé jízdence zdarma, tedy tak, jako tomu bylo doposud. „Od 8.března plánujeme, že si bude moci každý zákazník vybrat, zda bude chtít jízdenku i s místenkou, nebo bez ní. Za připočítávání povinných místenek za 35 Kč v těchto dvou dnech se všem cestujícím upřímně omlouváme," dodal Joklík s tím, že s reklamacemi a žádostmi o vrácení peněz za nechtěnou místenku se mají cestující obracet na odbor osobní přepravy Českých drah.
Autorský text ŽelPage.

Ano, dival jsem se, co je to klamava reklama. Jmenovite:
Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy:
$2 (1) Zakazuje se c) reklama, která je nekalou obchodní praktikou podle zvláštního právního předpisu5).
poznámka 5) Zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele:
$5 (1) Obchodní praktika je klamavá,
a) je-li při ní užit nepravdivý údaj,
b) je-li důležitý údaj sám o sobě pravdivý, ale může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl užit,
c) opomene-li podnikatel uvést důležitý údaj, jenž s přihlédnutím ke všem okolnostem lze po podnikateli spravedlivě požadovat; za opomenutí se považuje též uvedení důležitého údaje nesrozumitelným nebo nejednoznačným způsobem
Neuvedení omezujících podmínek k uzavřenému tvrzení považuji za opomenutí důležitého údaje.
/ Ostatně proto jsou reklamy plné hvězdiček a titěrných písem, které zpravidla studuji jako první. /
Ad R455: Ok, takze zastarale neplatne informace.
Ale jestli je ti z pohledu spotrebitele jedno, jakej soubor si vyberes tak OK. Zkus si u Skodovky stezovat, proc za tu Oktavku chteji 400K, kdyz v ceniku je napsane 250K. (A prece z hlediska spotrebitele je uplne jedno, ze ses dival do ceniku Fabii:-))
Co se tyce toho "bordelu", tak asi takto - kdo chce psa bit, hul si vzdycky najde, ze?
Jinak R 455 jezdil vloni, letos uz jezdi jako R 356 (myslim) a jizdenka na nej koupit jde...
Poznamka k ceniku obecne - v Acrobatu se mi to zobrazi dobre, ve Foxitu bez tech cisel (cen, sazeb). Deje se to jeste nekomu?
Jinak, v novinkach maji bordel, protoze:
"Přes internet je možné koupit jízdenky na __všechny__ rychlíky a spoje EuroCity, InterCity, Expres a SuperCity."
prestoze na eshopu naopak rikaji (dokonce az ve FAQ):
"Vlaky R 455 a R 457 německé železnice nezařadily do rezervačního systému, a proto je nákup jízdenky s místenkou nebo samostatné místenky do těchto vlaků zcela vyloučen."
Dale, nemoznost snizene ceny mistenky na vybrane vlaky SC dle novinek neplati:
"Povinná rezervace na vlaky SuperCity zůstává na 200 Kč, majitel In-karty/Rail plus ji bude mít o polovinu levnější, tedy za 100 Kč."
Michal Janko: Právě zrušená sleva Praha-Brno mohla být taky vyprodaná, počet jízdenek byl omezený, stejně jako u eLišky.
Nicméně, nějaká akce Praha-Brno by se bodla.
Poslední slovo, jak zdražily eLišku, tak už mě ani nevyjde levnějc než In-J jízdné, není-li šŤastná.
R 1463 ÚPA: ano, jde o zajimavy postreh, ze lide utikaji od tariifu CD k tarifum IDS. Uz jsem se stim setkal a je to temer vsude, kde IDS existuje. Na druhou stranu si ale CD stezuji, ze jim dochazi pres IDS k unikum trzeb (Hnulikova). Chapu, ze je u vlaku otravny poplatek za DC, ale nemely by se CD zamyslet?
Ohledne lokalek: nemyslim, ze to zatim neco ohrozi. Podle vyrocni zpravy CD ujede promerny cestujici neco kolem 36km. Jenze to cislo roste. Proc?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











