..: Kolektivní smlouva mezi vedením a zaměstnanci ČD podepsána :..

logo2, foto: CDPraha - Více než čtyřicet tisíc zaměstnanců společností ČD a ČD Cargo, a.s., si může dnes oddychnout. Po "rekordně krátkém, věcném a korektním jednání" byla podepsána kolektivní smlouva mezi generálními řediteli obou společností, Petrem Žaludou a Josefem Bazalou, a zásupci osmi odborových organizací. Zaměstnancům zaručuje od ledna 2009 zvýšení mezd průměrně o 4 %. Obě strany si průběh jednání pochvalovaly a ocenily úroveň komunikace mezi vedením a odbory. Nespokojenost tedy zbývá jen pro těch několik stovek provozních zaměstnanců, kteří mají být v nejbližší době propuštěni.

zdroj: tisková zpráva ČD


NIcKON Poslat mail autorovi | 16.12.2008 (15:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer karosa  mail  
17.12.2008 (9:17)  
Michal Janko: chtěl jsem využít tvé nabídky sukromé diskuse, ale nenašel jsem tvoji adresu, na kterou bych ti mohl napsat.
M.: Ale já jsem netvrdil, že přítelkynš má málo. Já jen uváděl to, co chtěl vědět Michal J. A jestli chceš vědět, kolik má hrubého, tak je to 20tis.Kč, nikoli 23, jak myslíš ty. Ten rozdíl v tom jsou peníze, které se do hrubé mzdy nepočítají, např. přídavky na dvě děti apod.
17.12.2008 (8:17)  
AD Michal Janko ano na limitu,ale zavedení techniky tito lidi opravdů umožní bez problémů propustit(jak jsem již psal v minulém příspěvku). Jedna pokladna (cca 2 pokladní) = 1 automat ( na hlavním v praze docela pěkná hradba automatů) a na dopravní cestě jedna stanice s elektromechanikou to máme 9 signalistů a když přidáme "dálkou" obsluhu tak přidáme ještě 4 výpravčí(na hlavních tratích 11 sig. a 5 výpravčích).
AD průměr medián je dle ČSU opravdu cca 20 tis.
Registrierter Benutzer cocik 
17.12.2008 (5:07)  
Musim souhlasit s tenzorem, ze ty 4 procenta rustu bez stavky nebo dalsich protestu odboraru jsou uspech, mohlo to take dopadnout z pohledu danoveho poplatnika daleko hur. Jiste, na jedne strane me to coby (dikybohu byvaleho) sponzora aktivit Ceskych drah stve, ale pokud statni sprava a statni firmy funguji dlouha leta tak, jak funguji, tak se da tezko cekat bezproblemova zmena ze dne na den. Je zkratka potreba vytrvale tlacit.

Otazku "opravnenosti" platu jednotlivych profesi resit nehodlam. Nekonecne debaty o tom, jestli ma slozitejsi praci fira, pruvodci, pilot, uklizecka nebo top manazer beztak nikam nevedou. Navic priklady problemu z me prace by byly pro velkou cast zdejsich diskuteru spise atraktivni exotika nez neco, co cloveka stve (koho by na prvni pohled nebavilo zit v Asii, neustale letat po celem svete a ridit kreativni projekty).
Registrierter Benutzer tenzor 
17.12.2008 (1:35)  
Ještě že dělám v soukromé firmě, jinak by asi mé přiznání, že mi přidali 12 procent, vyvolalo těžký flamewar :)
Ale teď vážně, myslím si, že je ještě úspěch, že platy v ČD rostou jen o 4 procenta a že odboráři neřvou, že chtějí víc. Ono kdyby balík peněz pro mzdy byl stejný (a tedy se musel 1 člověk z 25 propustit), tak by vůbec nebyl důvod k této debatě, ale moc tomu nevěřím.
V každém případě by mě spíš zajímlo navýšení dotací, než nějaké 4 procenta platu navíc.
Pokud jde o aktuální platy, rozhodně si myslím, že strojvůdci, ale i výpravčí by měli mít slušný plat, na druhou stranu netuším, proč by měli mít např. průvodčí, pokladní nebo posunovači o hodně víc než průměr u dělnických profesí. To, že musí mít pokladní maturitu (a vzápětí není schopná řešit jakýkoliv složitější požadavek), je problém ČD. Michal Janko má pravdu v tom, že pokud je průměrný plat vyšší než je to v ČR běžné a přitom ČD odvádí takové výsledky, jaké odvádí, tak je tu něco špatně.
Registrierter Benutzer Foxx  mail  
17.12.2008 (1:00)  
babilon: No tak já osobně neznám nikoho, kdo by prohlašoval "já se v tý práci tak flákám, že si těch 25k čistýho nezasloužím". Každej má rád hlavně sebe :-)
17.12.2008 (0:57)  
M: Jj, to je ten zvláští paradox, že skoro každý si myslí, že jeho práce je dost náročná na to, aby si zasloužil aspoň průměrný plat.
Registrierter Benutzer M 
16.12.2008 (23:52)  
ze by jeho ohodnoceni mohlo byt lepsi si mysli (nebo rozhodne aspon muze rict) uplne kdokoliv.

Tohle je o tom, ze se u CD v nelehke dobe bude zvedat plat. Kdyby se nezvedly platy,mohlo se treba nechat jizdne... Vloni se rikalo, ze musi vzrust platy, protoze bude inflace. Ted se ale zadna inflace neceka. V lete se zdrazilo jizdne, protoze podrazila ropa (btw - tahle pasaz plati i pro autobusaky atd). Ted je benzin o tretinu levnejsi, ale ceny zustaly. Neni mi proste jasne, jak muze CD zvysovat platy, kdyz jinde se propousti nebo omezuji vykony...

Mimochodem, byl od CD vyhozenej "letos" i nekdo kvuli snizovani stavu nebo pouze duchody atp.? Ja jenom, ze kdyz se zvednou platy o 4%, tak je to jako nechat si jednoho cloveka z 25. Zajimalo by mne jak odborar vysvetli vyhozenymu Frantovi fakt, ze na nej firma nema penize, protoze ten petadvaceti ostatnim musi pridat:-)
Registrierter Benutzer beda  mail  
16.12.2008 (23:26)  
pane janjko napr ma zena je ucitelka a dovedu si predstavit ze diky svemu vzdelani by jeji ohodnoceni mohlo byt lepsi ale je treba se rozhodnout co budu delat a cim se zivit.napr. my jsme se svyma profesema oba spokojeni.ja jsem pro vasi inf.vlakvedouci osobni dopravy ceskych drah.ale opravdu plne respektuji vas nazor.
16.12.2008 (23:14)  
Ondřeji R., zaměstanci drah jsou možná svázáni větším množství předpisů, než by bylo zdrávo, co je to však třeba proti ekonomům ve VZP -- co týden, to tlustý fascikl nových interních směrnic.

Že se železničáři ani nepřiblíží průměrnému platu? Jak tedy vysvětlíš jednoduchou logiku:
1) Průměrný plat v ČR je 23 tisíc
2) Průměrný plat u ČD je 26 tisíc
3) Podíl "bílých límečků" je u ČD nižší než je průměr ČR
4) Ergo: Průměrný plat běžného zaměstnance je u ČD podstatně vyšší než je plat běžného zaměstnance v ČR.
Příklad: Pracující v třísměnném provozu v Tyco Electronics (velmi hlučné prostředí, náročná a monotónní práce, nesnesitelné vedro) má plat 14,5 tisíc hrubého. Kolik má třeba elektrikář u ČD?

Kubo, výcvik pilota je setsakramentsky drahý a náročný (platí si jej i student), uspěje jen hrstka nejlepších. A protože jich je málo, mají značný vydírací potenciál při vyjednávání platů. Proto jsou jejich platy vyšší než platy vrcholových politiků.

Pavle Z, nevím, jaký mají ČD problém sehnat strojvedoucí, neboť nevím, jak dobře je platí. Ale třeba Tesco nebo Česká stomatologická komora má ten problém rozhodně větší.

Jamesi-ZL, pokud máš pocit, že jsi za svou dřinu nedoceněn, namísto nadávání druhým hledej práci jinde.

Ajemgude, to narážíš na jiný problém, a sice pouze formální zvyšování vzdělanosti populace (aneb leckteré VŠ jsou dnes na úrovni SŠ, SŠ na úrovni ZŠ apod.). To je cesta do pekel (podívejte se do Německa), le to je na dlouhou diskusi, která sem nepatří. Pořad platí, že VŠ > SŠ > ZŠ.

Karoso, průměrné platy se vždy udávají jako hrubá mzda. To jsem považoval za tak samozřejmý fakt, že jsem to ani nezdůraznil. Čisté platy se jaksi nedají porovnávat, protože každý má třeba jiný počet dětí či další daňové zvýhodnění. Ostatně když si tu pásku pozorně prohlédneš, najdeš tam i tu hrubou mzdu.

Učitel má podle mě větší odpovědnost a s ní spjatou stresovou zátěž než výpravčí. Ale to je otázka diskuse o hodnotách, které můžeme vidět každý někde jinde. Maturita sama o sobě nestačí k výkonu prakticky žádného zaměstnání.

Pokud tě opravdu zajímá, co dělám a kolik za to beru, napiš mi soukromou zprávu. Ale s diskusí samotnou to nemá co dočinění, to je jen tvoje psychologická projekce.


Kamilove, dráždivé na tom je to, že nestátní firmy (automobilky, sklenáři) musí propouštět nebo omezovat výrobu, zatímco státní molochy mohou dále navyšovat už tak vysoké mzdy s vědomím, že to celé opět zaplatí daňoví poplatníci. Obdivuhodná jsou i jiná povolání, třeba doktoři nebo učitelé, važme si jich alespoň tak jako strojvedoucích.
"...že si váží svých zaměstanců..." Nevím. Mám s jednáním zaměstnanců ČD několik velmi nepříjemných zkušeností. Většina je vstřícná, jiná většina je kompetentní, ovšem narazit na obhroublého blbce je dle mé zkušenosti u ČD snazší než u jincýh firem.

Jiří Průšo, na limitu? Proč by nešlo propustit alespoň většinu pokladních a nahradit je automaty?
Ta 23tisícová průměrná mzda v ČR je pouhý průměr, medián je bohužel o nějaké tři tisíce níže (nejste-li z Prahy, odečtěte aspoň pět tisíc).
Jinak mockrát díky za hodnotný vhled.
Registrierter Benutzer beda  mail  
16.12.2008 (23:08)  
vim ze velka vetsina ctenaru jsou priznivci zeleznice.tak jen veticka k tomu tolik omilanemu mzdovemu narustu.nevahejte a vstupte do sluzeb cd tak jako ja a uvidite ze po zkusenostech ze soukromych firem kdy me jeste ted po cca 8 letech beha mraz po zadech uvidite ze i v kapitalismu se da pracovat v celkem slusnych podminkach.jen si dovolim poznamenat ze napriklad v osobni doprave je tlak na zamestnance daleko vetsi nez u soukromych firem.ty totiz jen proto ze jsou soukrome atj. dnes in maji sve jiste vic nez statni firma i kdyz jsou dotovany uplne stejne napr.ve verejnem zajmu.a na zaver dekuji osz a cd ze nasli spolecnou rec.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko