..: Kolektivní smlouva mezi vedením a zaměstnanci ČD podepsána :..

logo2, foto: CDPraha - Více než čtyřicet tisíc zaměstnanců společností ČD a ČD Cargo, a.s., si může dnes oddychnout. Po "rekordně krátkém, věcném a korektním jednání" byla podepsána kolektivní smlouva mezi generálními řediteli obou společností, Petrem Žaludou a Josefem Bazalou, a zásupci osmi odborových organizací. Zaměstnancům zaručuje od ledna 2009 zvýšení mezd průměrně o 4 %. Obě strany si průběh jednání pochvalovaly a ocenily úroveň komunikace mezi vedením a odbory. Nespokojenost tedy zbývá jen pro těch několik stovek provozních zaměstnanců, kteří mají být v nejbližší době propuštěni.

zdroj: tisková zpráva ČD


NIcKON Poslat mail autorovi | 16.12.2008 (15:38)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   
16.12.2008 (23:07)  
AD Aleš Franc na hlavním v Praze ale výpravčí má opravdu tak ten průměr a něco velmi málo nadto.(bez přesčasů)
Registrierter Benutzer M 
16.12.2008 (22:54)  
Zvýšení mezd u ČD Cargo se mi nelíbí z toho důvodu , že řada jejich zákazníků bude muset šetřit.

Proc totez neplati i u CD (osobni)? U Carga argumentujes tim, ze to pociti zamestnanci zakazniku. U osobni dopravy to ael plati stejne - akorat tam chybi ten meziclanek (zakaznici Carga)
Registrierter Benutzer Aleš Franc  mail  
16.12.2008 (22:48)  
máš pravdu v tom, že výpravčí by mohl (pokud by dělal POUZE svoji práci)mít čas od času "nohy na stole". Ale je vidět, že o této a jiných profesích na dráze nevíš asi nic moc(snad jen to, co uslyšíš tady a na podobných diskusích). I když, podle tebe, nic nedělá, musí tam nepřetržitě být a sledovat provoz, přijímat a nabízet vlaky, kontrolovat činnost podřízených zaměstnanců, kontrolu zabezpečovacích a přejezdových zařízení, obsluhovat rozhlasové zařízení a spoustu dalších věcí. A to mluvím jen o činnosti výpravčího na poměrně malé stanici, kde je průměrný provoz. A "další prachy,které má za pokladní,uklízení a tak", jak píšeš, nejsou žádné, za tyto práce není ani koruna navíc.

Jasně , pracovat jako hlavní výpravčí v Praze hl.n. je určitě o něčem jiném , než pracovat jako výpravčí v nějaké malé stanici s nízkým provozem na nějaké vedlejší trati. 23 brutto pro tu vedlejší trať s úklidem a vším ostatním považuji za optimum. Zajímalo by mě , kolik mají výpravčí v takových velkých úsekových stanicích. V době , kdy jsem se pohyboval u ČD , tak tam moc velký rozdíl nebyl (tuším , že takové 2-3 třídy) i když rozdíl po stránce stresu a odpovědnosti byl několikanásobný.Já osobně bych viděl optimum pro takového výpravčího v obrovské stanici na takových 40-50 brutto.

Jinak co se týče mezd u ČD. Během svých brigád (cca 10 let nazpátek) jsem se setkal s kvanty velmi dobře zaplacených dělníků , z nichž poměrně velké množství nedisponovalo ani výučním listem. Pro tyto lidi byly ČD záchranou , protože jejich schopnost uplatnění někde jinde byla prakticky nulová. A pokud ano , tak za daleko horších podmínek.

Zvýšení mezd u ČD Cargo se mi nelíbí z toho důvodu , že řada jejich zákazníků bude muset šetřit. Což mimo jiné znamená to , že řada zaměstnanců těchto firem půjde se svými platy příští rok dolů. A nastává jeden paradox. Ten, kdo vytváří pro ČD Cargo příležitosti a zakázky bude na tom hůře , než samotné ČD Cargo. Toto se nemusí líbit (jakož i navýšení tarifů) zákazníkům , kteří třeba i jen z principu se mohou snažit od ČD Cargo odejít.
16.12.2008 (21:45)  
Pár poznámek ČD již pár let, cca od roku 2000 mají na mzdové náklady cca stejné peníze které se každým "oddělením" snižují podle podle počtu "oddělených" pracovníků,takže každé navyšení znamená propouštění. Propuštění beru u Č(S)D byla relativně velká přezaměstnanost,ale již dnes je provoz na limitech pod které to již začíná být docela nebezpečné,rezervy jsou ještě v administativě a zejména v managementu na nábřeží(z provozu lze propuštět,ale jen při náhradě lidské práce technikou tady jsou ještě velké reservy).
AD Příplatky: za práci v noci a o víkendu jsou dané zákoníkem prácem a to % z průměru.
AD hodiny spousta profesí u ČD má "přerušení" nebo dělenou směnu. Přerušení je druhý pracovní poměr s jinou náplní za nějaký plat,ale tyto hodiny se nepočítají do týdení normy.Dělená směna je díra uprostřed směny někde a hlavně zdarma(takže ani v týdení normě hodin).Zákoník práce praví že kde se pracuje nepřetržitě mají sníženou pracovní dobu a to na 37,5 nebo 38,75 hod týdně ( jsou rozdíli v definici) ČD tyto normy kolektivní smlouvou snižuje na 36 a 37,5 hod týdně.Ale ten kdo má přerušení (třeba u většina výpravčích má přerušení) to znamená norma 37,5 ale s přerušením to znamená 42 ale taky 44 hodin týdně.
AD Průměr: Průměrná mzda v ČR je něco přes 23 tis brutto medián(50% lidí bere míň 50% bere víc) je snad cca 20 tis. ČD udáva průměr cca 26 tis brutto median ne.Na druhou stranu struktura zaměstnaců je trošku odlišná od zbytku populace cca 75% zaměstnaců má min. středoškolské vzdělání.
Omluvám se pravopisné chyby a gramatické nepřesnosti.
Edit: Na částečný úvazek pracuji i soukromé firmy takže vím jak to chodí a nemyslím že zam. ČD jsou nějak přeplaceni nebo že makají nějak méně( úplně o všech to ale neplatí),protože každé povolání má svoje nároky.
16.12.2008 (21:18)  
ahoj všichni
plně souhlasím s James-ZL a PavelZ.
je pravda že senavýšení platu může zdát velké až nepatřičné ke krizi v celém světě.ale pohled na to může být různý, může to třeba signalizovat, že si dráhy váží práce svých zaměstnanců, nebo že věří že se sitace příští rok zlepší. kéž by bylo víc takových firem.
možná by tu někdo mohl napsat co v zahraničí budou jim přidávat, nebo ubírat?
hluboce smekám před všemi zaměstnanci a hlavně před fíry a výpravčími.
sám dělám ve fabrice a řídím linku na za pouhých 250 mil kč. a dobře vím jak je náročná noční když se zavírají oči a musím dávat pozor nejen na sebe ale i ostatní.
Registrierter Benutzer M 
16.12.2008 (20:49)  
Nemluve o tom, ze mi neni jasny, jak se na zdravi podepisuje to, jestli delam pondeli az patek nebo streda az nedele:-))) Kdyby meli ourednici (nemyslim ty statni) "normovat" sve platy na 40 hodin, tak myslim taky pujdou dost dole:-)
Registrierter Benutzer M 
16.12.2008 (20:47)  
Ondrej - hele, proste musis pochopit, ze tech 26 (kde se vzalo nevim:) je prumer za celou firmu. Je to vcetne tech chudejch a vcetne bohatejch. Je to proste prumer. Pokud je tohle cislo nad nebo kolem prumeru cele republiky, tak potom plati, ze prumernej zamestnanec na jakekoliv pozici ma stejne nebo vic, nez jakejkoliv jinej clovek mimo CD. Je to proste prumer.
V pripade CD jsou potom podle meho soudu tyto odchylky - sirka zakladni (zakladni zamestnanci) je vetsi, nez-li v pripade velke casti ostatnich firem (CD jsou hodne postaveny na "delnicich"). No a pokud je tohle pravda a prumer CD a CR jsou podobny cisla, tak obycejnej delnik u CD ma vetsi prachy, nez obycejnej delnik mimo CD. Protoze je tam vic delniku nez top managementu, tak jejich podil v prumeru je vetsi cislo...

Kuba - a ted ti reknu jeden priklad ja... Nastup v jednu rano, protoze nekam musis jet pro zbozi do vlastni firmy. Na miste jsi ve tri, druha strana prijede v sedm. Nakonec se zjisti, ze jste si to nejak blbe domluvili a nejenze mas noc v tahu, ale k tomu ani nejsi na nulu, ale v minusu...
Proc brecime kvuli 4%? No mozna proto, ze ty 4% navic davame ze svyho. Jestli se chces bavit o tom, ze statni luza (mysleno financaky a tak) dostane dve giga navic, tak muzeme, no problemo...

James - zamackl jsem slzu... Ja v nedeli a pondeli delavam do sesti do rana. Jestli vydelam nebo nevydelam pritom na rozdil od tebe nemam jiste... Muzeme se domluvit, ze si to zkusis taky - ale ze svyho vlastniho banku:-))

karosa - sorry, ale zrejmy to nebylo... Obvykle se totiz platy uvadeji brutto... No a jestli ma pritelka 17 netto, tak to mi dava nejakych 23 hrubyho. Hele, sorac, ale 23 hrubyho a vic ma kolik? 30% spolecnosti? Mozna ani to ne... Odpovednost - no, zeptej se ucitelu na zodpovednost na vylete sedme tridy:-)) Jak pises ty cinnosti - zvlada to? Zvlada... Takze to asi zvladnout jde. Nebo by bylo idealni, kdyby na stanici v Horni Dolni byli vypravci, pokladni (dve), uklizecka, nekdo na zavazadla? Tak to by treba v uctarne male firmy mohl byt jeden uctar na ucty od jednicky, druhej na dvojkovy atd... Hele, pokud to jeden clovek zvladne, tak tam proste muze byt jen jeden. No a pokud ma 23 za castecne i uklizeni, tak je to dobrej pocin...

Dispatcher - pokud jsou defacto nedilnou soucasti zamestnani (coz na zeleznici, ve zdravotnictvi atd. jsou), tak podle mne lze pocitat vcetne... Ono jako je pekny, ze je to priplatek za prescas nebo noc, ale zaprve - kdyz jdes delat do fabriky, ktera dela na tri smeny, tak s tim uz pocitas a je to "v cene". To zaprve - za druhe - touhle logikou (jiste velmi chytrou, protoze se naramne hodi do kramu:) muzeme dospet k nazoru, jaka mizerie jsou treba cisnici - prece taky delaji hlavne v noci a k tomu spropitne rozhodne nemuzeme pocitat:-)) A nejlepsi na tom je, ze kdyz delas v kanclu a mas s,ouvu na 40 hodin tydne a ses tam 50, tak - na rozdil od drah - beres furt stejne. Zdravi nezdravi... Takze mi neni jasny, proc by se nejaky priplatky, ktere jsou nedilnou soucasti one profese, pocitat zvlast


Kazdopadne - tohle nemelo byt o tom, kolik zeleznicari berou - tohle je o tom, ze v dobe, kdy spousta firem setri, tak CD budou pridavat na mzdach 4 procenta. Kdyby nepridavaly, tak kuprikladu nemusely zdrazovat jizdne. Pokud by vysledky CD byly tak oslnive, tak neni problem. Ale jsou vysledky tak oslnive, ze se bude pridavat?
16.12.2008 (19:56)  
Já si především myslím, že mluvit o hrubé mzdě či čisté mzdě jako celku je špatně.
Je to totiž zavádějící. Mluvil bych tu o čistém tarifu, protože ty příplatky za soboty, neděle, přesčasy, noční atd. jsou za přece jako kompenzace ztráty zdraví apod. Na to se dost zapomíná.
Registrierter Benutzer karosa  mail  
16.12.2008 (19:44)  
M:J: Samozřejmě, že mluvíme o čisté mzdě. Myslel jsem, že pokud uvedu , co je na pásce, že to pochopíš jako plat, který dostaneš na účet nebo na ruku. A pokud máš dojem, že ten plat je na rozdíl od těch tebou uváděných učitelů ndprůměrný, tak si laskavě také uvědom, jakou odpovědnost má tebou zmíněný učitel a jakou odpovědnost má výpravčí. A, jen tak na okraj, ona už jen maturita k výkonu tohoto zaměstnání nestačí. Docela by mě zajímalo, co vlastně děláš za práci ty a jaký za to máš plat. potom můžem srovnávat.
M: máš pravdu v tom, že výpravčí by mohl (pokud by dělal POUZE svoji práci)mít čas od času "nohy na stole". Ale je vidět, že o této a jiných profesích na dráze nevíš asi nic moc(snad jen to, co uslyšíš tady a na podobných diskusích). I když, podle tebe, nic nedělá, musí tam nepřetržitě být a sledovat provoz, přijímat a nabízet vlaky, kontrolovat činnost podřízených zaměstnanců, kontrolu zabezpečovacích a přejezdových zařízení, obsluhovat rozhlasové zařízení a spoustu dalších věcí. A to mluvím jen o činnosti výpravčího na poměrně malé stanici, kde je průměrný provoz. A "další prachy,které má za pokladní,uklízení a tak", jak píšeš, nejsou žádné, za tyto práce není ani koruna navíc.
Registrierter Benutzer pekař 
16.12.2008 (19:09)  
James: jelikož dělám velmi podobnou práci ( brzké nástupy, svátky, taky bývám po práci unavený, no fakt ) a praxi průvodčího mám taky za sebou, myslím že danému tématu rozumím.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko