..: Kolektivní smlouva mezi vedením a zaměstnanci ČD podepsána :..

logo2, foto: CDPraha - Více než čtyřicet tisíc zaměstnanců společností ČD a ČD Cargo, a.s., si může dnes oddychnout. Po "rekordně krátkém, věcném a korektním jednání" byla podepsána kolektivní smlouva mezi generálními řediteli obou společností, Petrem Žaludou a Josefem Bazalou, a zásupci osmi odborových organizací. Zaměstnancům zaručuje od ledna 2009 zvýšení mezd průměrně o 4 %. Obě strany si průběh jednání pochvalovaly a ocenily úroveň komunikace mezi vedením a odbory. Nespokojenost tedy zbývá jen pro těch několik stovek provozních zaměstnanců, kteří mají být v nejbližší době propuštěni.

zdroj: tisková zpráva ČD


NIcKON Poslat mail autorovi | 16.12.2008 (15:38)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
17.12.2008 (12:44)  
M:
to nikde netvrdim. Je pravda, že práce pokladní je skoro to samé, jako prodavačka někde v supermarketu. Nicméně si myslím, že by mi ta pokladní při nákupu jízdenky mohla poradit, zda-li nemám nárok na nějkou slevu či něco podobného.... A vyznat se v systému slev/zvýhodnění je u ČD prakticky nemožné a často i pokladní mnohdy neví, co a jak :). Kdežto prodavačka u pultu(pokud to není její kšeft) ti zabalí todle a támdleto. Hodí to na váhu zmačkne čudl a je to - stejně jak když si kupuješ volně váženou zeleninu v marketech - težká práce, zvlášť najít "čudlík" s tou správnou položkou :-)) U pokladny je to ovšem něco jiného, sedět za "nula nula prd" korun 6/12 hodin na zadku a dělat jeden pohyb jak robot. Fuj... Aby sme se nehádali, nemám na to letoru. Nepomlouvám tady žádnou profesi. Je jen rozdíl, že za stejným názvem prac místa se mnohdy skrývá rozdílně náročná činnost a ten rozdíl by měl být vidět také na výplatní pásce. A navíc, např. pokladní v supermarketech v různých oblastech ČR berou za stejnou práci jiné peníze. A tak to je s hodně profesemi.
registrovaný uživatel M 
17.12.2008 (12:19)  
MUDr - no, zatimco prodavacka v supermarketu nebo na stanku v zelenine ma dva tri kuncofty za den, co?:-))
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
17.12.2008 (12:12)  
tenzor:
"proč by měli mít např. průvodčí, pokladní nebo posunovači o hodně víc než průměr u dělnických profesí?".
S těmi pokladními souhlasím, ale jen částečně. Je rozdíl, když pokladní pracuje na nějaké menší stanici, kde se prodá max. 100 jízdenek denně. A na druhé straně jinný/á pracuje na "velkém nádraží" s x-tisíci prodanými jízdenkami a do toho se jí tam pletou ještě cizinci (takže pokud chce prodat, bude muset umět i nějakou jinou řeč než češtinu) - ovšem nejsou vyjímky, kdy si jde němčour koupit jízdenku ve stanici s velkou koncentrací nečecháčků (Helošovice....), pokouší se dorozumět německy a když to nejde tak anglicky, ale ta osoba za okýnkem mu nic nerozumí:-) To je potom ta správná prča, když mu jede za chvíli vlak, jízdenku nemá a jediné co ví, že mu jí osoba za sklem asi tak brzo neprodá. Nevymýšlím si, tohoto jsem byl svědkem...
Ad posunovači:Jestli myslíš, že posunovač jen zapojuje vagónky a mašinky, tak si to mysli... Pokud cheš vidět jak je tato práce klidná a nestresující, zkus se zajít mrknout na nějaký ranžír. Pak možná změníš názor. Ono "šíbovat" s vozy pokaždé na jinou kolej, při tom "přehazovat" výhybky (samozřejmě to nedělá jeden) a u toho si ještě dávat "bacha na kejhák",aby si v leším případě nedostal nárazníkem po čuni, neni zrovna představa ideální práce. A navíc každou chvíli tam při tom "šíbování" nějaký vůz z důvodu špatně přestavené výhybky vypadne (vyšetřování a pod. ceremoniály). To by se ti asi jako mě moc nechtělo...
Ono by bylo lepší dělat třeba soustružníka, který při svojí práci musí sice dávat pozor, aby nedělal zmetky, ale při práci stroje, jehož rychlost posuvu je kolikrát mm/min si může klidně číst noviny než to dojede na konec. Všem soustružníkuům se omlouvám, nehaním vaší profesi, uvádím jen jako příklad;-)
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
17.12.2008 (11:47)  
Pane Dobrý , nic proti profesi strojvedoucího. Vedle profese výpravčího ji pokládám za jednu z nejkvalifikovanějších a nejodpovědnějších provozních profesí v železniční dopravě. Jedině tyto dvě provozní pozice by dle mého názoru měly být nadprůměrně ohodnoceny. 31.322 Kč pro strojvedoucího Vaší praxe považuji za optimum. Jeden můj známý působí jako lékař v jedné oblastní nemocnici , ale pokud by měl 15 hodin přesčasů , tak se na Vaši mzdu nedostane. Při vší úctě k profesi strojvedoucího se domnívám , že profese lékaře je daleko kvalifikovanější než práce strojvedoucího. Je třeba si uvědomit , že v tomto národě na Vás může mít takových 15% lidí větší mzdu , než máte vy.
17.12.2008 (11:10)  
Rybízku, to je pravda, v rámci organizace s celostátní působností bych to také zohledňoval. Nechtěl bych být třeba v kůži pražského ředitele policie, mít problémy motivovat nové zájemce o pochůzkáře platem, který je stejný jako plat v Jeseníku. Logicky pak musím pracovat s méně "kvalitními" lidmi.
Tato skutečnost však ve státní organizaci neospravedlňuje navýšení průměrných platů na onu "pražskou" úroveň.
17.12.2008 (11:04)  
Karle Dobrý, za prvé podstatou této diskuse není posuzování náročnosti jednotlivých profesí, ale fakt, že v ČD jsou vyšší průměrné platy než v ČR a ještě v době krize rostou, což dle soudu mého a několika dalších těžce neodpovídá produktivitě této společnosti dotované z daní.
Zadruhé, pokud bychom přijali zásadu, že člověk smí diskutovat jen o něčem, co na vlastní kůži zažil, pak nemá 99 % populace právo diskutovat o politice, 98 % o zdravotnictví, 90 % o dění v Asii apod.

Jinak díky za popis vaší práce i informace, jak je hodnocená, mám rozhodně plastičtější obrázek než včera.
17.12.2008 (11:02)  
m janko - rozumim ale jen tak pro zajimavost dost pochybuji že pruvodči co spada pod Prahu ma na pasce neco jineho než pruvodči třeba z Klatov za stejny počet odpac. hodin.
17.12.2008 (10:47)  
Líbí se mě Vaše debaty.To je jako já bych řešil plat popelářů.Práci,které nerozumím a nemám na ni vzdělání.Já byl boužel blázen do železnice a lokomotiv.tak jsem vystudobal železniční průmyslovku v oboru Elektrická trakce.Odmaturoval a hned po maturitě a vojně začal dělat na dráze.To se psal rok1982.Byl jsem učarován železnicí.Vše bylo pohádkové.Začal dělat po 6 letech ,v roce 1988 strojvedoucího u tehdejších ČSD.Z těchto snů jsem se po 26 letech na dráze již probral.Mám před sebou výplatní pásku dceřiné společnosti ČD Cargo za listopad.Při odpracování 15 hodin přesčasu,65hodin nočního,42hodin sobot a nedělí,8 hodin práce ve svátek,10 nástupů a konců mezi půlnocí a pátou hodinou ráno,mám 31 322 korun hrubého.Jestli se toto zdá někomu po 26 letech praxe zdá moc,rád ho uvítám(i když to předpisy nedovoluji)na nějaké noční,za které se podívá z Brna do Kútů,odtud přes Petrovice u Karviné do Třince a potom už je to jen skok do Brna.Nějakých pouhých 550km s nákladama.Nebude vědět,kde má pravou a kde levou ruku a to se bude jen dívat a snažit se,aby mu nepadaly oči.Odpracuje 12,5 hod.
17.12.2008 (10:25)  
Karoso, vedle každého nicku jsou takové dvě ikonky, které slouží k posílání vzkazů.

Rybízku, 30 tisíc je na Prahu málo asi tak, jako je 20 tisíc na Ždírec u Skutče hodně. To jste jistě zjistil sám, když jste si hledal bydlení.
17.12.2008 (9:40)  
pavel z - no tak me pripada ze mate malo moje manželka dela ridicku tramvaje u dp praha a ma prumerne pres 30 - 33 tis hrubeho a to ma max 10 hodin precas je pravda ze ma priplatky za nocni a vikendy ale stejne my pripada ze ma tak akorat k narocnosti profese nic mene jim pridavat asi nebudou (meli slibena asi 3 %)pac nemaji penize
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko