Brno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.
"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.
Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR
| 10.1.2009 (12:00)
IDeeSak: ok, z toho to beru ja. Pokud je tam chyba, tak jsme v obraze :)
Kazdopadne formalni reseni tohoto problemu jsem snad prezentoval, at jim to koupi kraje. Navic by tu snad konecne prisla castecna spravedlnost v rozdelovani novych vozidel, zatim je to HODNE nepravidelne. Co ma asi tak rikat kraj kde jezdi vice trosek nez jinde a plati za ZDO stejne? Urcite bude CD prijemne naklonen a prisype jim prachy zeano...
tenzor psal, ze to pocita "globalne". Tzn. nejen cena na listku, ale take cena pro kraj. Vlak jede delsi trasu. Pokud dotace pro vlak neni polovicni nez pro bus, tak dotace pro vlak vyjde draz... Nemluve o tom, ze autobus tam musi jezdit tak jako tak (pokud se teda do Sakvic nema chodit pesky, jako kdysi)
Co se tech sluzeb tyce, tak ty sluzby jsou NEPOVINNE! Pokud nekdo nechce to kafe, tak ho pit nemusi. Kazdopadne spatne kafe je pro nekoho lepsi nez zadne kafe. Starbucks tam nikdo neceka. Pokud jde o casopisy, tak u tech je snad sakra jedno, jestli jsou aktualni nebo ne. Jestli tam bude treba "cestopis" o Indonesii (nebo reportaz o vyrobe foukanyho skla), tak je uplne jedno, jestli je to lednovy nebo zarijovy cislo, ne? A krome toho, starej casopis je furt vic nez zadnej casopis...
Pokud o sluchatka, tak oboje, co sem kdy mel ja, jsou ty drtive mensinove:-)
PS: Piti v plastu v autobusech chutna jinak, nez ve vlaku? Je teda pravda, ze v autobuse stoji 0,5 litru Pepsi Max 15 korun, zatimco ve vlaku 58 (Fatra), resp. 126 !! (Vindobona) korun. Takze je jasny, ze za patnact to cloveku musi z principu pripadat jako hnusna voda, zatimco za 126 je to kvalitni napoj:-))) Takze tolik na tema on board sluzby...
Nesmime, ale zapomenout, ze s narustem poctu novych vozidel stoupaji i odpisy a ty budou tlacit osobku vice do ztraty.
Cili, tim starsi vozidla, tim lepe? Takze pokud nechame vsude Becka, tak to bude idealni reseni?
Sorry, ale tohle je stejne nestastne jako to tvoje, ze kdyz par vlaku bude obsluhovat soukromnik, tak ze to v dusledku bude znamenat, ze stat bude muset zvysit dotace pro CD (protoze CD prijdou pri vicemene fixnich nakaldech o cast cestovneho). Analogicky by se dalo rict, ze statni dotace pro CD se daji snizit zvysenim spoju...
Kdyz se to spoji v jedno, tak nejziskovejsi (a mozna uplne bez dotaci) budou CD v momente, kdy zasadne zvysi pocet spoju a budou je vyprovovat vyhradne ve vozech 30Y+...
K tým službám mi ide o to, že poskytnutý nápoj kvalitatívne nedosahuje ani najhorší automat a časopis je niekedy nie len z minulého mesiaca ale aj z minulého roku ... Sluchátka sú potom z núdze cnosť, keďže v inštalovanom audiosystéme drvivá väčšina normálnych sluchátok nefunguje (skúšal som lacné od Vietnamcov, Creative, kamarát Porty, nešlo ... k tomu teda musím dodať, že jedničkou v pinguíne som ešte necestoval, nemôžem stav tam porovnať /na mnou využívaných reláciách a časoch jazdia vlaky len "klasické" vlaky + SA, Hejnal a SAD Žilina/).
Edit: tak bud mam pravdu, nebo je hloupej aji mates:-))
Navíc nové stroje by obvykle měly být úspornější a navíc by měly přilákat nové cestující. A navíc by pak byly opodstatněnější vyšší úhrady od krajů...
Ty bys vydelal "promile" a vlastne by se ti vyplatilo dat ty prachy do banky, protoze tam vydelas tri procenta (v absolutnich cisleh o 970 tisic min)...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










