Brno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.
"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.
Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR
| 10.1.2009 (12:00)
PS: DAVAL - to je cas minuly?
Co se tyce toho, kdo jak ziskava zakazniky, tak je plne jeho vec. Nekdo jezdi pod naklady, nekdo kupuje obri Airbus, nekdo otvira restauraci, kde se plati za hlavu, ne za jidlo. Proste je to snaha ziskat zakaznika.
Ceske drahy zase ziskavaji zakaznika tak, ze na EC na I.koridoru nasazuji Bmz. Co na tom?
co se tyce dumpingu CD, ja nikdy netvrdil, ze to nebyl dumping, ale neplacejte tu ze Jancura dumping nedela a neziskava s nim zakazniky....
TOURBUS DAVAL NOVINY ZDARMA, (POKUD JIM NAHODOU NEDOSLI) SICE JEN NA LINCE PHA-BRNO, ALE DAVAL!! NA ROZDIL OD VAS JA SNIMI NEJEL PARKRAT, ALE CCA 100×
U snad vsech definic toho dumpingu je podminka ten zahranicni trh. At je to dumping nebo carpenter (nebo nejakej ten predator), tak to hlavni je, ze je to proste konkurencni boj. Plne to legalni zalezitost (pokud se teda nezacnou propichovat gumy a tak:), v cem se plne shodujeme
Jinak stastne elisky (a dost mozna ze i ty smutne) - samozrejme, ze je to prodej pod naklady. Ovsem spatne to je jen kdyz to udela SA. Kdyz to udelaji CD (navic bez tech dotaci na 90% spoju snad), tak je to v pohode:-)
Vzpomeňme na nehodu u Moravan. Kolik bylo na palubě cestujících: Tuším, že se říkalo 15. Spoj v ZDO... 15 lidí vám pobere Mercedes Sprinter jako bus. A zde lokomotiva se třemi vozy.... Je ta dotace využita účelně a nebo je to mrhání penězmi?
Jinak jak chcete řešit situaci, kdy se firma rozhodne pro marketingový tah, který spočívá ve zřízení autobusové linky z bodu A do bodu B, na kterém se vybírá jízdné pod náklady?? Přesně tohle je příklad SA a nic proti zákonného na tom nevidím.
Jinak se domnívám, že i ČD se dopouštěli a dopouští dumpingu a to např. při svých Štastných Eliškách. Ale ČD to mají asi povolený, navíc jsou stejně dotovány státem, takže si to mohou dovolit.
Zkusil si třeba někdo spočítat, kolik bylo např. investováno do trati Praha-Brno a o kolik se díky této investici zvedly tržby?? Domnívám se, že bychom dosáhly velmi tristních výsledků...
Prinejmensim na tom od DB (je zajimave, ze jsem na nej narazil ve voze CD:) je primo i napsano, ze si ho muzes vzit domu:-))
a Tourbusu se musim zastat - z meho pohledu je to v pohode. Proti SA to jezdi i prazdnejsi a da se sednout pohodlnejc. Aspon moje zkusenost:-)
Co se Liberce tyce, tak samozrejme ze slo o "pomstu" za to nadrazi. Ale to uz nekteri zapomneli. Ti nekteri by ale snad mohli vedet, co se stalo s tema autobusama CSAD Liberec, co drive jezdili Praha-Liberec. Ony ted stoji zamcene v garazich? Nebo byly dokonce sesrotovane?
ad Tenzor: nebo budeme poslouchat vylevy zaslepenych jak Jancura neni dumping,
a na jizdenky do Liberce za 1 Kč, Pha-Brno za 50 Kč (to bylo myslim jeste v loni) si uz nepamatujete??? nebyl to nahodou dumping????
naopak Jancura ziskal lidi prave a predevsim dumpingem, a jeste dnes mi porad lidi cpou lzi jak je nejlevnejsi, to byl sice jenom kdyz dumpingem nicil konkurenci a zdrazil vzdycky az kdyz lidi totalne zblbnul
Tak cenu 50 Kč jsem ještě u SA na trase Praha Brno nezaznamenal, před pár lety jsem platil tuším 140, pak se cena zvyšovala.
Neznám jediného člověka, který by s SA jezdil kvůli nějakému dumpingu, naopak všichni je chválili kvůli službám.
Pokud jde o 1 Kč do Liberce, tam to bylo tuším kvůli nějakým sporům a nemožnosti jezdit na autobusové nádraží, ale do toho moc nevidím, ok, tam to možná dumping byl, ale rozhodně by se Jančura nedostal tam kde je, kdyby se k zákazníkům nechoval diametrálně jinak než konkurence.
Mimochodem, 17 Kč na vlkm ze strany ČD, s kterou vyhráli výběrové řízení, tam o dimping nejde?
Jinak s Tourbusem jsem párkrát taky jel a noviny nenabízeli zdarma ani omylem. Kvalita busu dost otřesná (ale posilové u SA nejsou lepší a Tourbus byl lacinější).
Takže abych to shrnul, lidé jsou fakt zblblí z marketingu a tak radši jezdí pohodlně žlutými autobusy než horšími busy konkurence bez služeb nebo s ČD perfektními vlaky ve vagonech B za 3 kila :)
Co se týče průměru 70 kč na km... Hmm, průměry jsou věc ošidná. Na co že ta dotace je? Prokazatelná ztráta. Co třeba příměstské vlaky v okolí Prahy a Brna vy špičce nacpané k prasknutí. Ty asi nebudou ztrátové. A přesto do nich kraje tlačí své dotace?
Stát nemá povinnost živit ČD. Má povinnost zajistit ZÁKLADNÍ! obslužnost všech lokalit. Když tedy zadotuje neztrátový železniční spoj, můžeme také říci, že tím okrádá "nějakou vesnici", kde by mohl čtyřikrát denně jezdit nějaký mikrobus.
Mmch. ako ste prišli na to, že pri relácii Šakvice - Hustopeče je cestovné je vo vlakoch drahšie než v autobusoch? Tarif IDS je predsa len jeden ...
Dražší = bude stát kraj a tím pádem daňové poplatníky více. Jinak pokud cestující nebude mít jízdenku IDS, tak v autobuse mu ji prodá řidič, zatímco ve vlaku zaplatí jízdné ČD které bude dražší, ale to jen tak na okraj.
Ďalej mám za to, že napr. celé tie Jančurove nadštandardné služby sú podložené len veľmi (naozaj veľmi) kvalitným marketingom. Samotná kvalita danej služby potom tomu, že je poskytovaná zadarmo viac či menej zodpovedá. Napr. keby ČD tiež začali vykupovať remitendu (to robí Jančura) a dávali to na stojany ku dverám do vagónov (a tvárili by sa, že každý cestujúci si môže zobrať časopis zadarmo), čo by ste na to povedali?
Teď jsem asi nepochopil, marketing jde mimo mne, ale kdykoli jsem jel se SA, tak jsem kromě nápoje dostal časopis zdarma a mohl jsem si ho nechat. To jsem u ČD nikde neviděl (a to ani kdybych cestoval 1. třídou), rovněž že by tam rozdávai sluchátka a dala se sledovat TV. Proč bych měl tedy cestovat s dopravci kteří toto nenabízejí (a v případě ČD ještě za to zaplatit víc)?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










