..: JMK chce změnit výpočet pokut za zpožděné vlaky :..

Brno-Maloměřice, foto: InterCityBrno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.

"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.

Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR


Adys Poslat mail autorovi | 10.1.2009 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel tenzor 
11.01.2009 (23:34)  
Karel Kovářík:
slusne ziskovy??? to je videt, ze nevite o cem mluvite, jednou uvedli, ze meli za rok 2007 obrat 3 miliardy a zisk 3 miliony, to je slusny zisk?? 1 promile??

A co třeba investice? Kdybych v něčem takovém podnikal, tak se asi budu snažit co nejvíce peněz investovat do nových vozidel apod., už proto abych platil co nejnižší daně. Jinak celkový zisk a zisk s autbosové dopravy asi budou dvě rozdílné věci. Podotýkám, že nejsem ekonom, takže jsem možná mimo.
registrovaný uživatel Kakov 
11.01.2009 (23:34)  
PS: tenzor+tourbus, mozna je spis zakopany pes, v ktere dobe jste s nim jel, ja busy pha-brno hodne (1×tydne tam i zpet) uzival v letech 1999-2007 a neomezoval jsem se jen na jednoho dopravce, vesmes jsem vsechny zkusil aspon jednou (mimo slovaku) a zazil jsem s tourbusem 3 obdobi s rozdilnym pristupem, a take pres leto jejich spoje jezdilo CSAD Brno-mesto a to melo jak horsi busy, tak i sluzby
registrovaný uživatel SYN 
11.01.2009 (23:33)  
xAnri05: Coze, odpisy na vozidla ktera se zaplati cash? Tak to nejak nechapu, to musi byt nejaka ucetni formalita. Ale budiz, at ty prachy vrati statu (staci pulku), ten je rozdeli krajum, ty nakoupi vozidla a CD s nimi bude jezdit. A je po odpisech ktere by zatezovaly bilanci!
11.01.2009 (23:32)  
xAnri05 - Omlouvám se drobnou dezinformaci. Prohlášení o dráze 2008/2009 strana 54 a 55: Smluvní cena za použití dopravní cesty vlaky veřejné osobní dopravy: Pro výpočet výsledné ceny za použití dopravní cesty vlaky osobní dopravy, které jsou určeny pro přepravu cestujících v rámci veřejné drážní dopravy používá SŽDC na všech tratích
jednotnou cenu S1 = 6,50 Kč/vlkm a cenu S2 = 35,67 Kč/tisíc hrtkm s tím, že koeficient zohledňující jízdy hnacích vozidel se spalovacím motorem po elektrizovaných tratích „e“ = 1,000. Stejné ceny používá přídělce i pro vlaky soupravové v případě, že vlak přepravuje výhradně drážní vozidla určená pro veřejnou osobní drážní dopravu:
- mezi konečnou stanicí vlaku po výstupu cestujících a výchozí stanicí vlaku před nástupem cestujících,
- z konečné stanice vlaku po výstupu cestujících na místo provozního ošetření nebo odstavení soupravy,
- z místa provozního ošetření nebo odstavení soupravy do výchozí stanice vlaku před nástupem cestujících.
Ve vzorci pro výpočet výsledné ceny za použití dopravní cesty dráhy celostátní a drah
regionálních použije SŽDC koeficient zohledňující jízdy hnacích vozidel se spalovacím motorem po elektrizovaných tratích „e“, kdy:
- e = 1,000 v případě, že je vlak dopravován hnacím vozidlem nezávislé trakce se spalovacím motorem automobilového typu s výkonem do 560 kW, který splňuje podmínky minimálně standardu EURO 2 nebo hnacím vozidlem se
spalovacím motorem vyhovujícím mezním hodnotám plynných emisí stanovených ve vyhláškách UIC č.623-2/1993 a 624/1997,
- v ostatních případech používá přídělce koeficient „e“ v maximální výši stanovené platným výměrem MF.


A ještě pro porovnání některé sazby pro osobní vlaky zveřejné v příloze "D" pro minulé roky a pro letošní rok:

Provozování DC (Řízení provozu) - koridor, celostátní, regionální dráha
2007/2008 - 9,23 - 7,67 - 6,5 Kč/vlkmkm
2008/2009 - 7,38 - 6,14 - 5,2 Kč/vlkmkm

Zajištění provozuschopnosti ŽDC - koridor, celostátní, regionální dráha
2007/2008 - 52,96 - 42,09 - 35,67 Kč/1000 hrtkmtkm
2008/2009 - 42,37 - 33,67 - 28,54 Kč/1000 hrtkmtkm


Při porovnávání hodnot bych řekl, že v prohlášení o dráze je ještě chybně uvedena "stará" cena 6,5 Kč/vlkmkm a 35,67 Kč/1000 hrtkmtkm.
registrovaný uživatel M 
11.01.2009 (23:31)  
tenzor - tak samozrejme... Nebo je to snad pracka na prani penez ruske mafie? No mozna jo a pletu se ja aji ty. Ale jestli ne, tak to ziskove byt musi, protoze ze by tema busama na dalnici delal reklamu prodeji letenek, ktere si kazdej muze koupit primo od aerolinky, tak tomu muze verit jedine .....

Asi by bylo dobry si uvedomit, ze je rozdil, jestli mam masinu naplnenou z 90% nebo z 60%. Pokud totiz jezdim poloprazdnej, tak holt musim byt drazsi (naklady asi na poctu lidi prilis nezavisi). Dukazy na toto tema momentalne stoji v Ruzyni, ve Schwechatu a u pana Stefanika...
registrovaný uživatel Kakov 
11.01.2009 (23:30)  
ad tenzor: mi netvrdime, ze 200 kc je pod naklady, ale 50 ci 1 kc uz pod naklady je, i kdyz to bylo jen docasne reseni,

slusne ziskovy??? to je videt, ze nevite o cem mluvite, jednou uvedli, ze meli za rok 2007 obrat 3 miliardy a zisk 3 miliony, to je slusny zisk?? 1 promile??
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
11.01.2009 (23:29)  
SYN: ano, take me neco podobneho z napadlo. Nesmime, ale zapomenout, ze s narustem poctu novych vozidel stoupaji i odpisy a ty budou tlacit osobku vice do ztraty.
Tenzor: http://www.ceskedrahy.cz/wps/wcm/connect/cd-cz/cd/skupina_cd/fakta_a_cisla/vyrocni_zpravy/
Chikatetsujin:
Co třeba příměstské vlaky v okolí Prahy a Brna vy špičce nacpané k prasknutí. Ty asi nebudou ztrátové. A přesto do nich kraje tlačí své dotace?ne, dojednana vyse ztraty je vzdy maximalni a musi byt dolozena.
Napr. smlouvy s MD zde: http://www.mdcr.cz/cs/Verejna-doprava/Smlouvy+o+ZVS/
registrovaný uživatel tenzor 
11.01.2009 (23:29)  
Karel Kovářík: Ok.. bohužel jsem měl asi smůlu jak na tu cenu 50 Kč kterou jsem nikdy nezastihl, tak i na noviny v Tourbusu, které vždycky došly :)
11.01.2009 (23:28)  
KK: Ale tu cenu 50Kč nevyvolali SA, ale začala s ní Asiana, protože chtěla na úkor SA získat nové cestující... A SA prostě museli reagovat také snížením na 50 Kč, aby si cestující udržely. Ano, tato strategie je dlouhodobě neudržitelná, ale pro daný moment to nešlo udělat jinak...
registrovaný uživatel tenzor 
11.01.2009 (23:25)  
Mě docela fascinuje jak někteří donekonečna tvrdí, že SA jezdí pod náklady. Máte snad někdo v ruce rozpis jejich nákladů a zisků na jednotlivých trasách nebo nějakou studii, která by dokazovala že za 200 Kč Praha Brno se ziskem jezdit nemůžou? Jestli ano, sem s tím. Já si naopak myslím, že s ohledem na posilové busy mohou dosahovat slušných zisků.
  1 2 3 4 5 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko