Brno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.
"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.
Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR
| 10.1.2009 (12:00)
slusne ziskovy??? to je videt, ze nevite o cem mluvite, jednou uvedli, ze meli za rok 2007 obrat 3 miliardy a zisk 3 miliony, to je slusny zisk?? 1 promile??
A co třeba investice? Kdybych v něčem takovém podnikal, tak se asi budu snažit co nejvíce peněz investovat do nových vozidel apod., už proto abych platil co nejnižší daně. Jinak celkový zisk a zisk s autbosové dopravy asi budou dvě rozdílné věci. Podotýkám, že nejsem ekonom, takže jsem možná mimo.
jednotnou cenu S1 = 6,50 Kč/vlkm a cenu S2 = 35,67 Kč/tisíc hrtkm s tím, že koeficient zohledňující jízdy hnacích vozidel se spalovacím motorem po elektrizovaných tratích „e“ = 1,000. Stejné ceny používá přídělce i pro vlaky soupravové v případě, že vlak přepravuje výhradně drážní vozidla určená pro veřejnou osobní drážní dopravu:
- mezi konečnou stanicí vlaku po výstupu cestujících a výchozí stanicí vlaku před nástupem cestujících,
- z konečné stanice vlaku po výstupu cestujících na místo provozního ošetření nebo odstavení soupravy,
- z místa provozního ošetření nebo odstavení soupravy do výchozí stanice vlaku před nástupem cestujících.
Ve vzorci pro výpočet výsledné ceny za použití dopravní cesty dráhy celostátní a drah
regionálních použije SŽDC koeficient zohledňující jízdy hnacích vozidel se spalovacím motorem po elektrizovaných tratích „e“, kdy:
- e = 1,000 v případě, že je vlak dopravován hnacím vozidlem nezávislé trakce se spalovacím motorem automobilového typu s výkonem do 560 kW, který splňuje podmínky minimálně standardu EURO 2 nebo hnacím vozidlem se
spalovacím motorem vyhovujícím mezním hodnotám plynných emisí stanovených ve vyhláškách UIC č.623-2/1993 a 624/1997,
- v ostatních případech používá přídělce koeficient „e“ v maximální výši stanovené platným výměrem MF.
A ještě pro porovnání některé sazby pro osobní vlaky zveřejné v příloze "D" pro minulé roky a pro letošní rok:
Provozování DC (Řízení provozu) - koridor, celostátní, regionální dráha
2007/2008 - 9,23 - 7,67 - 6,5 Kč/vlkmkm
2008/2009 - 7,38 - 6,14 - 5,2 Kč/vlkmkm
Zajištění provozuschopnosti ŽDC - koridor, celostátní, regionální dráha
2007/2008 - 52,96 - 42,09 - 35,67 Kč/1000 hrtkmtkm
2008/2009 - 42,37 - 33,67 - 28,54 Kč/1000 hrtkmtkm
Při porovnávání hodnot bych řekl, že v prohlášení o dráze je ještě chybně uvedena "stará" cena 6,5 Kč/vlkmkm a 35,67 Kč/1000 hrtkmtkm.
Asi by bylo dobry si uvedomit, ze je rozdil, jestli mam masinu naplnenou z 90% nebo z 60%. Pokud totiz jezdim poloprazdnej, tak holt musim byt drazsi (naklady asi na poctu lidi prilis nezavisi). Dukazy na toto tema momentalne stoji v Ruzyni, ve Schwechatu a u pana Stefanika...
slusne ziskovy??? to je videt, ze nevite o cem mluvite, jednou uvedli, ze meli za rok 2007 obrat 3 miliardy a zisk 3 miliony, to je slusny zisk?? 1 promile??
Tenzor: http://www.ceskedrahy.cz/wps/wcm/connect/cd-cz/cd/skupina_cd/fakta_a_cisla/vyrocni_zpravy/
Chikatetsujin:
Co třeba příměstské vlaky v okolí Prahy a Brna vy špičce nacpané k prasknutí. Ty asi nebudou ztrátové. A přesto do nich kraje tlačí své dotace?ne, dojednana vyse ztraty je vzdy maximalni a musi byt dolozena.
Napr. smlouvy s MD zde: http://www.mdcr.cz/cs/Verejna-doprava/Smlouvy+o+ZVS/
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










