..: JMK chce změnit výpočet pokut za zpožděné vlaky :..

Brno-Maloměřice, foto: InterCityBrno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.

"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.

Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR


Adys Poslat mail autorovi | 10.1.2009 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   
10.01.2009 (19:16)  
Jinak to celé zavání tím, že tento stav ČD velice vyhovuje (ač navenek remcají). Jinak by tu smlouvu prostě nepodepsaly a muselo by se hledat jiné řešení....
10.01.2009 (19:14)  
Happy: Tedy vaše věta, že kraj nedofinacovává železniční dopravu je hodná zarámování.

Kraj leje do železniční dopravy neskutečné prachy - "DOROVNÁVÁ PROKAZATELNOU ZTRÁTU" a jako objednavatel si může diktovat podmínky. Tedy například za to že za své peníze nedostane požadovanou službu, bude dodavatel služby sankcionován. Konenckonců neexistuje žádná jiná páka jak dopravce přitlačit k plnění podmínek smlouvy. A o že autobusáci nedostávají pokuty také není pravda, dokonce s řadou dopravců byla rozvázána smlouva, což se ČD ještě nestalo... Když vám zaměstavatel nedá prémie, tak to také není okrádání, ale naprosoto legitimní potrestání za cosi.

Výše dorovnání ztráty je věcí smlouvy s krajem, pokud na ní ČD přistoupí asi není nereálná. Pokud vím, zatím se nestalo, že by ČD někde 'befelem museli' jezdit. Nezaplatí se, nejezdí se. Spíše by se ČD měly snažit aby ztráta byla co nejmenší, čehož ovšem s plecháčem a dvěma béčky se 30 lidma na palubě nedosáhnou.

A pokud tvrdíte, že těch 12 Giga dorovnalo ztrátu na zhruba tři roky, financování je tedy po tuto dobu na optimální výši, nebo ne? Tak by mě zajímalo kde se to projevilo v údržbě a obnově vozového parku. Mě tedy připadá, že to funguje pořád stejně (blbě) jako bez těch 12 Giga, takže logicky je asi lepší jim je nedat (když za to nic není).

Jak tady naposledy M poznamenlal autobusy se za ty naše východní dotace dostaly (převážně) na západní úroveň, herkou jsem nejel už ani nepamatuji - spíše naopak, vlaky stále dejte víc, dejte víc, ale aktivita zevnitř (úsporné technologie a hlavně vytěžování spojů a péče o zákazníka, to se na dotovaných spojích nevidí....
Registrierter Benutzer M 
10.01.2009 (18:59)  
happy - jestli maji CD pocit, ze dostavaji malo, tak ty smlouvy s kraji nemaji podepisovat a chtit vic. Je to vice nez jednoduche...

thingie - sorry, popletl jsem cisla teda... Nicmene, jestli dost cestujicich maji v podstate vsechny linky v JMK, tak kde je problem. Dost cestujicich musi znamenat dost prijmu a pokud se skrze "uspesne" linky kolem velkych mest nefinancuji (urcite ne:) lokalky, ktere dost cestujicich nemaji, tak opet - kde je problem...
10.01.2009 (17:57)  
No domnívám se, že hlavním důvodem, proč nedochází k výběrovým řízením je to, že se do toho nechce krajům. Nemají s tím prostě zkušenosti, tak vyčkávají. Možná nyní, když probíhá výběrové řízení na Liberecku může dojít ke zvratu ale nevím. Jinak co se týká té délky smlouvy, hlavní problém vidím u ČD. Jen těžko lze z pozice cestujícího říci, zda dostávají dostatek prostředků či nikoliv. ČD a kraje nejsou totiž v jednáních o nových smlouvách na stejné úrovni, existují tu asymetrické informace, kdy jenom ČD ví, jaké náklady jsou možné (nebo nechce vědět, ale to je na jinou diskuzi). Výsledkem pak je to, že dochází k podpisu krátkodobých smluv a následně se podepisují různé dodatky. Samotného by mě zajímalo, jakým způsobem by ČD odhadly svojí cenu na 20 let dopředu, když to nejsou schopny udělat ani na rok. Domnívám se, že situace by se tedy stejně nezlepšila, jen by ČD měli své jisté, ale handrkování by pokračovalo dále, byť by již ČD byly v nevýhodě....
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
10.01.2009 (17:34)  
Sankce smysl mají. I když jdou zase zpět do státní (krajské) kapsy. V řadě případů jen tak lze dodavatele - poskytovatele služby udržet na opratích a to zejména v situaci, kdy má dominující postavení = ČD.

Např. spolkové země Berlin a Brandenburg v těchto dnech počítají, kolik vypálí sankci DB a BVB za zpoždění Regio a S-Bahn, i když jde především o vliv mrazivého počasí na zařízení (zamrzlé výměny a podobně). Přitom jako uživatel jsem si zásadně stěžovat nemohl, koleje na tom navíc byly lépe, než silnice a tak jsem jimi vzal za vděk. V čistu a teple.
Registrierter Benutzer messah 
10.01.2009 (17:24)  
a proč teda ČD nevydělávají? železnice by už z principu měla mít levnější provoz než autobus, nebo ne? nebo kde je problém?
Registrierter Benutzer SYN 
10.01.2009 (17:18)  
happy: tak pokud by se mely vypisovat VR na radove 20 let tak by tu muselo byt vicemene nepokrivene konkurencni prostredi ve kterem CD nebudou vubec zadnym zpusobem uprednostnovany nebo zvyhodnovany pred kterymkoliv jinym subjektem a musely by se VR udelat skutecne na vsechny trate. To je jiste ideal ke kteremu postupne smerujeme ale ne moc rychle. A vubec si nejsem jist jestli je to idealem CD, naopak se domnivam ze ty z toho maji dost strach.
Registrierter Benutzer SYN 
10.01.2009 (17:12)  
K otazce financovani ZDO - jestlize 12 miliard je projedeno jak se jevi behem 2-3 let rozpustenim do udajne podfinancovane ZDO na urovni kraju tak to znamena ze se castka poskytovana kraji rocne (JMK cca. 500MKc rocne) z techto penez temer zdvojnasobuje (12G / 10 kraju / 3 roky = cca.400M jen orientacni vypocet). Dale jiz parkrat bylo uvadeno ze napr. JMK utrati zhruba stejne tolik rocne za vlaky jako za autobusy, ovsem pokud by mely vlaky ve skutecnosti stat zhruba dvojnasobek (kryty jednak projidanim 12 miliard a jeste snad i castecne z dotaci dalkove dopravy) tak to by tedy bylo vazne na miste se znovu zamyslet jestli takhle drahou dopravu potrebujeme a jestli by nebylo na miste ji citelne zredukovat. Jako idealy (jako ochrana ovzdusi atd.) jsou hezka vec ale za dvakrat tolik co busy se nebudu dlouho rozmyslet.

Takze pozor, nedelejte tu vlny jak vlakova doprava v krajich je podfinancovana a ve skutecnosti stoji mnohem vic, jelikoz by to snadno mohlo znamenat ze je za takovych podminek neekonomicka!

Dale bych rad upozornil ze jak se tu stale mluvi o moznostech si vzit uver na financovani nakupu novych vozidel - on ani ten uver neni zadarmo vime? Pripominam tu napriklad posledni varku rychlikovych vozu rekonstruovanych ZOS Trnava / MOVO, ktere se platili z uveru u ING. Zaplati se za to o dobrou tretinu vic ktera padne na splatky. Tyhlety leasingove splatky se hromadi po leta a pak jsou jednou z pricin proc je provoz CD tak drahy a penize od kraju nestaci.
Jednou tady byla ojedinela hromada penez ktera umoznovala po nekolik let (radove 5-6 let) nakupovat vozidla soucasnym tempem za hotove na ruku anebo zachovat soucasny pomer leasingu a kupovat dvakrat tolik vozidel jako dosud. No ale zda se ze z toho nebude skoro nic, jen snad nejaka smesna troska :(
Registrierter Benutzer happy 
10.01.2009 (16:57)  
ad Syn: Ano chápu,co myslíte.V současném stavu pokud jsou čd pokutovány,tak si při příštím podepisování smlouvy prostě vymůžou o něco více.Takže kraj si vlastně platí sám sobě.Kdyžto pokud bude na 20 let pevně nastaveno financování dané relace (třeba po VŘ),tak potom pokuta by čd bolela podstatně více a páky by byly při dobré smlouvě lepší než teď,kdy si ceny dohadují před začátkem nového GVD znovu a znovu.
Registrierter Benutzer thingie  mail  
10.01.2009 (16:56)  
M: S1 je ten krám z Kuřimi do Slatiny, z Tišnova ku Břeclavi a zpět jezdí S3. Jenže cestujících mají dost prakticky všechny linky.
  1 ... 9 10 11 12 13 14      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko