Brno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.
"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.
Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR
| 10.1.2009 (12:00)
Kraj leje do železniční dopravy neskutečné prachy - "DOROVNÁVÁ PROKAZATELNOU ZTRÁTU" a jako objednavatel si může diktovat podmínky. Tedy například za to že za své peníze nedostane požadovanou službu, bude dodavatel služby sankcionován. Konenckonců neexistuje žádná jiná páka jak dopravce přitlačit k plnění podmínek smlouvy. A o že autobusáci nedostávají pokuty také není pravda, dokonce s řadou dopravců byla rozvázána smlouva, což se ČD ještě nestalo... Když vám zaměstavatel nedá prémie, tak to také není okrádání, ale naprosoto legitimní potrestání za cosi.
Výše dorovnání ztráty je věcí smlouvy s krajem, pokud na ní ČD přistoupí asi není nereálná. Pokud vím, zatím se nestalo, že by ČD někde 'befelem museli' jezdit. Nezaplatí se, nejezdí se. Spíše by se ČD měly snažit aby ztráta byla co nejmenší, čehož ovšem s plecháčem a dvěma béčky se 30 lidma na palubě nedosáhnou.
A pokud tvrdíte, že těch 12 Giga dorovnalo ztrátu na zhruba tři roky, financování je tedy po tuto dobu na optimální výši, nebo ne? Tak by mě zajímalo kde se to projevilo v údržbě a obnově vozového parku. Mě tedy připadá, že to funguje pořád stejně (blbě) jako bez těch 12 Giga, takže logicky je asi lepší jim je nedat (když za to nic není).
Jak tady naposledy M poznamenlal autobusy se za ty naše východní dotace dostaly (převážně) na západní úroveň, herkou jsem nejel už ani nepamatuji - spíše naopak, vlaky stále dejte víc, dejte víc, ale aktivita zevnitř (úsporné technologie a hlavně vytěžování spojů a péče o zákazníka, to se na dotovaných spojích nevidí....
thingie - sorry, popletl jsem cisla teda... Nicmene, jestli dost cestujicich maji v podstate vsechny linky v JMK, tak kde je problem. Dost cestujicich musi znamenat dost prijmu a pokud se skrze "uspesne" linky kolem velkych mest nefinancuji (urcite ne:) lokalky, ktere dost cestujicich nemaji, tak opet - kde je problem...
Např. spolkové země Berlin a Brandenburg v těchto dnech počítají, kolik vypálí sankci DB a BVB za zpoždění Regio a S-Bahn, i když jde především o vliv mrazivého počasí na zařízení (zamrzlé výměny a podobně). Přitom jako uživatel jsem si zásadně stěžovat nemohl, koleje na tom navíc byly lépe, než silnice a tak jsem jimi vzal za vděk. V čistu a teple.
Takze pozor, nedelejte tu vlny jak vlakova doprava v krajich je podfinancovana a ve skutecnosti stoji mnohem vic, jelikoz by to snadno mohlo znamenat ze je za takovych podminek neekonomicka!
Dale bych rad upozornil ze jak se tu stale mluvi o moznostech si vzit uver na financovani nakupu novych vozidel - on ani ten uver neni zadarmo vime? Pripominam tu napriklad posledni varku rychlikovych vozu rekonstruovanych ZOS Trnava / MOVO, ktere se platili z uveru u ING. Zaplati se za to o dobrou tretinu vic ktera padne na splatky. Tyhlety leasingove splatky se hromadi po leta a pak jsou jednou z pricin proc je provoz CD tak drahy a penize od kraju nestaci.
Jednou tady byla ojedinela hromada penez ktera umoznovala po nekolik let (radove 5-6 let) nakupovat vozidla soucasnym tempem za hotove na ruku anebo zachovat soucasny pomer leasingu a kupovat dvakrat tolik vozidel jako dosud. No ale zda se ze z toho nebude skoro nic, jen snad nejaka smesna troska :(
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










