Brno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.
"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.
Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR
| 10.1.2009 (12:00)
Předně kraj , to jsou úředníci , kteří o tom neví vůbec nic. Taky se mi nebude chtít do práce o které nic nevím.
Sankce smysl mají
Určitě. Když něco platím , tak mám právo požadovat plnění podmínek , které nastavím. Sankce zahrnuje zpravidla každá obchodní smlouva.
1.myslim, ze vozickari-basketbaliste na svoje zapasy zas tak casto nejezdi
2.kazda firma ma na takovy veci nejaky rezervy... Kdyz v obchode rozbijete flasku nebo rozsypete mouku, tak za to neplatite, ale pro firmu to naklad je. Musi si na to vydelat jinak a v celem objemu se to ztrati... Takze i s pokutou za 15 vozickaru se taknak pocita.
Ovsem pokud je vetsina zpozdeni u CD zpusobena skupinami vozickaru (nebo jinych, zcela beznych, skupin), tak potom to samozrejme vazny problem je. Par dni zpatky (asi zacala byt zima) vsechny ranni EC z Prahy vyjely 30-60 minut plus. Asi meli v Praze sraz vozickari a duchodci, asi na nadrazi havaroval kamion, asi tam lezeli vsude sebevrazi...
Pozn.:Pokud se to neopakovalo vickrat, tak slo o 6.ledna. EC73 vyjel opozden o 90 minut... (napriklad)
2) slo o poznamku na tema, ze v cem je vlastne problem...
3) zklamu te - pocitam... Co se tyce "nepomeru" 30-70 (ono to ale 30-70 NENI!!!), tak co veci jako sirka site, zajem o... Co by bylo fer? 50-50? Bylo by fer napriklad i to, aby prijmy z dani dostavaly Praha i Kladno jedna ku jedne? Proste fifty-fifty, na ferovku (a nikomu nebudeme rikat, ze v Praze zije vice lidi...)
PS: Pokud pouziju tva vlastni slova: u autobusu je cestujicich dvakrat tolik. Takze si ty vyrovnane investice preber...
Jinak k tem nejvyhodnejsim pohonnym hmotam - vloni je nakoupily za 28.50 nebo tak nejak. No, budeme doufat, ze k tomu nakoupili i nejaky derivaty a tim zmenu "vyhodne" ceny kompenzuji...
Na objednavku v ramci ZDO chybi 2.5G? Tak at proste NEJEZDI... Prospeje to vsem. Prosim... Kde chybi 2.5G? V JMK? Tak at tam nejezdi... Na rychlicich od statu? Tak at je proste zrusi... Akorat by mne zajimalo, jak velke dotace by autobusak dostal od kohokoliv, kdyby se prihlasil s 30 let starym autobusem.
Dumping? Nebudou se SA pokouset o dumpling? Nebo nebudou se pokouset o infinity? Vsechno tohle jsou cizi slova, ktera krasne zni. Ani o jedno se SA v libereckem kraji asi nepokusi, protoze to proste nejde (maximalne o ty knedle...)
AD Ážetďák to byl ojedinělí(doufám) exces,ale na druhou stranu výstup 15(10,5) vozíčkářů opravdu vlak zpozdí a když by zato byl dopravce pokutován tak mu asi nic jiného nezbude.
To už existuje. Vozíčkáři si musejí k jízdence připlácet cosi, jako penále za prodloužení doby stání vlaku ve stanici.
U CD nevim, prece jen je tam jiny management, moc bych s nerealnou cenou jako drive nepoctal. Tipuju ze pujdou tak na 100,-Kc/vlkm.
A na objednavku v ramci ZDO chybi rocne 2,5 mld.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










