..: JMK chce změnit výpočet pokut za zpožděné vlaky :..

Brno-Maloměřice, foto: InterCityBrno – Představitelé Jihomoravského kraje chtějí v chystané nové smlouvě s Českými drahami pozměnit systém výpočtu a stanovení výše pokut za zpožděné či nevypravené vlaky. Radní kraje Jaroslav Pospíšil navrhl, aby byly sankce stupňovány v závislosti na tom, jak závažné dopady bude mít zpožděný spoj globálně – na integrovaný dopravní systém kraje.

"Jiné dopady má nevypravení vlaku v dopravní špičce než zpoždění vlaku o páteční půlnoci," říká Pospíšil. Novou smlouvu pro letošní rok podepíší obě strany však nejdříve na konci ledna. Jednání brzdí právě snaha Jihomoravského kraje zostřit pravidla pro vyčíslování sankcí vůči drahám. V polovině prosince 2008 dopravce nevypravil ve smlouvě stanovený ranní spoj ze Zaječí do Brna. Další spoj na páteřní trati IDS z Hodonína do Brna přijel v tentýž den se zpožděním 50 minut. Pro jihomoravskou hromadnou dopravu je přitom železnice stěžejní. IDS je na ní prakticky založen a na mnoha místech regionu autobusy svážejí cestující k vlakovým spojům, jimiž lidé v další cestě pokračují.

Zdroje: MF DNES, Asociace krajů ČR


Adys Poslat mail autorovi | 10.1.2009 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
11.01.2009 (11:31)  
M:
ad 1/zelenice o smlouvach nerozhoduje, to by si je nedavala na rok a se sankcema
ad 2/u autobusu je cestujich 2x tolik a doplacet se na ne musi taky - vubec tomu argumentu nerozumim
ad 3/tak to ani omylem, nepocitas do nakladu silnice ty destiky mld. rocne v ramci CR na udrzbu DC (investice - stavby dalnic stejne jako stavy koridoru nepocitam, ale i v tom je nepomer - myslim 30:70?)
registrovaný uživatel M 
11.01.2009 (11:23)  
Anri - nic ve zlem, ale v plne vysi zeleznice za sebe neplati ani omylem. Vzhledem k tomu, ze pomer prijmu a pomer vydeju silnice/zeleznice neni stejny, tak z toho plyne, ze jedni doplaceni na druhe. No a ten, co doplaci, je silnice...
Takze nic ve zlem, ale v diskusi zaznely urcite myty...
1.zeeznice je podfinancovana (pritom o smlouvach rozhoduje sama zeleznice...)
2.cestujicich je hodne (pritom se na ni musi doplacet...)
3.zeleznice, na rodzil od silnice, musi plne hradit vlastni naklady (pritom to, co se vybere na poplatcich, nestaci na vydaje se zeleznici spojene...)
registrovaný uživatel Jackub 
11.01.2009 (10:40)  
Mně pokutování jakéhokoliv dopravce/přepravce ze neplnění smlouvy přijde naprosto normální a v pořádku. Jak už tu bylo mnohokrát řečeno, je to nástroj k tomu, jak účinně vymáhat plnění smlouvy. Vůbec bych neřešil, kdo/co za zpoždění (ale i za nedodržení kvality - např. nasazení jiné řady, atd.) může. To ať si pokutovaná firma vyřeší sama s viníkem (konkrétní osobaúSŽDC, atp.), tak to funguje i všude jinde. Jedinou výjimku bych viděl v případě vyhlášení kalamitní situace a kolize vlaku s osobou/silničním vozidlem (pokud tyto nebudou zaviněny přepravcem, což většinou nebývá).

Služby ČD jsou v současnosti, bohužel, většinou naprosto otřesné. Nejedná se jen o zpoždění, ale o všudypřítomnou špínu, naprosto nedostatečnou údržbu i u těch pár nových/reko vozidel, katastrofální zastaralost vozového parku.

Taky už tu bylo řečeno, že autobusová i letecká doprava jsou na úrovni té západní, jenom železnice nám dost pokulhává a pořád natahuje ruku a žádá o další peníze. Jak je to možné? Pokud je to pro ČD nevýhodné, proč se tedy v každém výběrovém řízení tak angažují??! Není ono to nakonec tak, že dorovnávání ztrát v ZDO je natolik lukrativní, že se to prostě vždy vyplatí? A všechny takto získané peníze se pak neúčelně prošustrují, načež se opět začne plakat nad nedostatkem peněz na cokoliv a vymáhání pokut ze strany krajů?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
11.01.2009 (10:32)  
Aaaa, tady zase vladne prehled nad problemem a moudrost :D. Prominte mi tu ironii, ale:
1.pokuty za zpozdeni ano, ale v rozumne mire. Nebot vse nakonec odnese cestujici - predevsim v tom, ze se mu rozpodanou prestupni vazby. Viz nedavna zmena predpisu CD "Opatreni pri zpozdeni vlaku osobni dopravy...", kde akorat zkratili cekaci doby a pravomoc opozdit pripoj predali z vypravcich na dispecery, kteri to nepovoluji.
2. zeleznice neni silnice, vlak nema a nebude mit takove moznosti jako silnicni doprava v predchazeni a snizovani zpozdeni. U silnicniho dopravce zpozdeni vznikne z jednotek duvodu, u zeleznice z desitek duvodu.

Messah: "zelenice by mela byt levnejsi" v cem je problem?
V tom, ze do zeleznicni dopravy jsou ZAPOCTENY vysoke naklady na dopravi cestu, zatimco silicni dopravci naklady na udrzbu, opravu, cisteni a spravu DC v plne vysi NEMAJI. Dale vznikaji dodatecne naklady na provoz dopravni cesty (kazdy vlak potrebuje "peci" v podobe stavby DC, autobus ci nakladak ne) a infrastrukturu s tim spojenou (nadrazi).
registrovaný uživatel junkrs 
11.01.2009 (9:28)  
Pak-li že by měl být dopravce sankcionován za všechno, musela by každým vlakem jezdit nějaká osoba, která by během cesty zaznamenávala příčinu vzniklých spojení a hned by je na místě, třeba v případech co popsal Jiří Průša, vybírala od dotyčných osob. Už ale vidím třeba zrovna toho chudáka autobusáka, jak se po prodrání zasněženými okreskami štrachá ve šrajtofli a sází na stůl pětikilo pokuty, když je rád, že vůbec ve zdraví dojel:-)
11.01.2009 (8:30)  
AD Cestující: taky možné řešení jenom že pak budou muset platit i cestující (za pomalý nástup za nezavřené dveře,školní výprava vystupující jedněmy dveřmy) a co čekání na přípojný bus?
10.01.2009 (23:04)  
happy:aby čd měly jistotu relace
Proč by měly mít zrovna ČD nějakou jistotu? Napřed řádné výběrové řízení a pak kontrakt třeba na 15 let. Ale proč zrovna hned a pořád tahle strašná firma?
10.01.2009 (21:42)  
Doprvce by měl být snkcionován za všechno! (Snad s výjimkou kalamit, povodní apod.) Případné škody ať potom vymáhá od SŽDC, řidičů, kteří vjeli na přejezdy atd.
registrovaný uživatel M 
10.01.2009 (20:30)  
Jen bych upresnil, ze to vystizne srovnani se zapadem neni bohuzel z hlavy moji, ale od kolegy Twixe. Nerad bych mu tuto myslenku "ukradl":)
10.01.2009 (19:25)  
Sankcionovat ano zejména za věci které dopravce muže ovlivnit (porucha HV,pozdní nástup vlakové čety a pod.) to je bez debaty ale na druhou strany jsou důvody které dopravce neovlivní (typicky sebevrah,nehoda na přejezdu) a pak už zbývají detaily jako výluky a chybné řízení dopravy.
  1 ... 8 9 10 11 12 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko