Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.
Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.
Zdroj: ČT 24

obecne - k tomu, aby obcan podal podnet pro podezreni ze spachani trestneho cinu nepotrebuje mit ani dukazy ani osobu, ktera to mela spachat. To je veci organu k tomu urcenych (Policie, Statni zastupitelstvi).
Ja jsem take nerekl a nikdy nereknu, ze zde dochazi k trestnemu cinu. Je spousta cinnosti, ktere jsou na hrane zakona, je spravich deliktu, neeticke zalezitosti apod. V tomto pripade by se mohlo jednat o cokoliv.
Ja nebudu v tomhle pripade podavat vubec zadny podnet k nicemu. Pokud toto ovlivnovani trhu s kolejovymi vozidly existuje, poskozeny jsou nejvice CD.
Ja mam pravo - a citim i povinnost - napsat na oblibenem diskusnim foru svuj nazor, ze zalezitosti, ktere se to za posledni rok odehraly v poradku nejsou. Na serii podivnosti trvam, podezrivam "skoda-lobby", ktera se tesi na mohotny balik penez, ktery do CD pritekl a stale tam z casti je a na balik, ktery se mozna uz pomalu chysta. A muze se jednat o opravdu hodne penez. Tim koncim a jsem rad, ze tu jsou i jini, kteri si stale mysli, ze vse je "alles klar". Taky jsem si to myslel.
Když ona to není paranoia, ona je to dost možná tvrdá realita. V kuloárech se o tom hovoří jako o hotové věci a věř mi, že to není záležitost jen konkurence. Hovoří se o tom už přes rok na MD, v ostatních firmách i mezi zasvěcenými novináři. Vážně to je spiknutí proti nebohé Škodě?
Chápu, že jsi loajální zaměstnanec, ale tady to hraničí se zaslepeností. Plán je zřejmý už delší dobu - ani koruna z onoho už ohlodaného osmimiliardového koláče nesmí přijít nazmar, rozuměj mimo ruce Škody/Appianu. Mimochodem, i vypsání tohoto VŘ to jen potvrzuje. Normální firma by koupila 8 jednotek, ne sháněla jen pronájem do doby, než se to Škoda naučí taky vyrábět. Bohužel ČD nejsou normální firma, ale součást něčeho, co se zdá být skvělým tunelem na peníze se státního rozpočtu.
50 81 21-73 z roku 97 ...
jezdím stím honde casto, a je to humus... a to ve vsech bodech....
nic co by bylo na R nebo Ex... leda tak Os nebo evv Sp
Hawkey: je to sice pravda, ale je znám cloveka ze skodovky a nený to jen neco maleho uplne dole. A mislim ze trochu pravdy ale je i natom co rika xAnri05
Josef Petrák: mislíte jako ze v roce 2013: Ampz73, Bmpz73 BDmpz73.... alá MOVO Plzen, clen skupiny Skoda? Snad jo....
JTB: super!
Pokud máš důkaz, že se někdo chová protizákoně, máš jako jakýkoliv jiný obřan ČŘ, ne právo, ale dokonce zákonou povinnost toto jednání ohlístit orgánům činným v tresním říženi. Tak se ptám, kdo je ten "někdo" a co znamená ne moc čište ovlivňovat? Pokud máš pro své tvzení důkaz, viz výše, pokud ne, nepoštšj do světa domělé fámy a výmysly.
ale kolego, je jen reaguji na nicim nepodlezene "famy" ze skoda nelobuje :)
Pokud vím, žijeme v demokratickém zřízení, kde platí pressunkce neviny, tzn. vinu musíš dokázat a ne neaopak, že se musí dokazovat nevina.
Ja nechci soudni stani, jen si zadam o vysvetleni z ceho berete -a celkem nevybirave me obvinujete-, ze je vse v poradku, kdyz napr. CD vypisou vyberove rizenei - evidentne site pro jednoho zakaznika (vyroba jiz zapocate rady 954 a reko vozu 842) a nikdo se neprihlasi. Nechce tedy ten jediny, ktery to MEL* delat, vyssi cenu? A dale bych mohl pokracovat, ale je to tu asi OT.
*Ja trochu znam Pars a vim, jak tam nedavno meli "daleko do ust" a shaneli kazdou zakazku a najednou po absorpci Skodovkou o zakazky nestoji a to i pres to, ze v jejich internim dokumentu je na tyto zakazky naplanovana kapacita.
cena za DC: diesel je pod draty drazsi.
j p: rychlik, co ma prumer 80km/h je u nas normal. Nektery rychliky jezdi i cca 40-45km/h napr. v useku Brno - Jihlava (cca 100km), napr. Junak, tak co tu vsichni resite diesely pod dratama?
bugear: diky.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











