Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.
Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.
Zdroj: ČT 24

A to, že Škodovka kupuje podniky, co je na tom špatného ? Siemens taky kupoval a nikomu z vás to nevadí a dnes má ucelené portfólio kolejových vozidel. Nevidím jediný důvod, proč by podobným směrem neměla jít i Škodovka.
BTW: Kdyby tu byl ten hrozně mocný vliv Škodovky, myslíte si, že by Siemens dodával druhou sérii Ampz, Bmz a WLABmz? Kdyby tu byl ten hrozně mocný tlak, že by Herkules, Taurus, Desira atd. byly schváleny pro provoz na síti SŽDC?
Samlep: tak on ne, že by ten přístup byl zamezen, ale jde o to, že tratě VRT jsou konstruovány na jiný nápravový tlak než klasické tratě. Pokud se nemýlím, tak VR vozidla mají nápravový tlak max. 17t, klasika 22,5t (alespoň tak to platí v Evropě).
To je spravny dotaz. Snad otevre oci vsem tem, kteri si mysli, ze diesel muze jezdit jen tam, kde nejsou draty.
(jedina trat, kam diesel nemuze me napada Strba-Strbske Pleso)
ad bugear: souhlas. Potom by to bylo v poradku a lze tedy uvazovat i nektera z vozidel, ktera uvadi happy.
oni existuji elektrifikovane trate, kde nesmi jezdit diesely?? a ktere??
(PS: nepokousim se o zadne rypani)
@xAnri05: Wiki mluví něco o 10 Bimz256, 238 Bimz259 a 62 Bimdz267 u InterRegio, ale aktuálnost si netroufám posuzovat. Můžeš se zkusit zeptat tady: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?30,4096964,4096964
1. souhlas. Proto jsem neporovnaval s ruznymi bastly, ale se srovnatelnymi vozidly od konkurence. Moje srovnani muze byt ovlivneno i celkove nizsim poctem Desir (rada MQ DSB) v porovnani s LINTy (rada AR Arriva). Vypadek vice nez jednoho Desira je proste v provozu znat mnohem vic.
2. pokud je v podminkach, ze to vozidlo musi byt schvalene a pritom schvalene v CR je dnes jenom jedine, tak je v tom tendru neco spatne, co by mozna zajimalo jisty urad.
3. souhlas. Ja bych to take nepovazoval za rychliky.
Jsou to takove regionalni vlaky, na ktere se Desiro, LINT a spol. mohou hodit. Pri zachovani stejne jizdni doby jako ma dnes klasika mohou mit vice zastavek.
No on by takovy rychlik mel jezdit z jednoho smysluplneho mista do jineho smysluplneho mista. Preci nechcete, aby cestujici po ceste 2x prestupovali jen kvuli tomu ze nekde draty jsou a jinde ne. Ono se to totiz nevyplati i diky tomu, ze na to jsou potreba 3 ruzne soupravy misto jedne.
Tech trati, kde je povolena vetsi rychlost nez 120 km/h a kde zaroven neni zakazan provoz motorovych jednotek by se nasla cela rada a doufejme, ze jich bude pribyvat.
Motorova jednotka muze jezdit i po elektrifikovane trati, zatimco elektricka jednotka po neelektrifikovane trati tezko.
Ted me napadlo, ze vlastne o jedne skutecne rychlikove motorove jednotce vim - je to IC2 od Ansaldo-Breda. V max 200 km/h. A protoze to vypada, ze se ji nakonec nepodari schvalit pro puvodniho zakaznika, tak by mohla byt i celkem lacina.
1. Desiro má již vychytané dětské nemoci a v provozu to jsou relativně spolehlivá vozidla.Do statistik DB a jiných společností nevidím.Samozřejmě může nastat i porucha,je to jen stroj.Rozhodně jsou to vozidla spolehlivější než většina českých bastlů (814,854 atd atd).To je ovšem věc názoru,jak se na tuto problematiku díváme
2.Sice se mluví o nízkopodlažní dvojdílné jednotce,ale je jasné,že jde o Desiro,neb to jediné má schválen provoz od DÚ.Vozidla GTW,Flirt,Talent,Lint aj. schválená nejsou,proto je pravděpodobnost jejich pronajmutí nulová.
3.Rychlíky Pha-Př-ČB nejsou rychlíky v pravém slova smyslu,ale spíše to jsou zrychlené meziregionální spoje,kde frekvence cestujících je spíše úseková.Tudíž nasazení nízkopodlažních vozidel vůbec nevadí,ba naopak je považuji za přínos (kočárky,důchodci,kola atd.)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











