Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.
Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.
Zdroj: ČT 24

Jen mám dotaz. Vzhledem k tomu, že jde o motorové jednotky. Kde je u nás neelektrizovaná trať, na které je povolená větší rychlost než 120? Zrovna si na žádnou nemůžu vzpomenout.
A na to jste prisel jak, smim-li se zeptat? Zejmena ta pohadka o jejich spolehlivosti by me zajimala.
Mnohem spolehlivejsi mi pripadaji LINTy od Alstomu. Za Desira musi kazdou chvili zaskakovat IC3 (nebo dokonce MR, ktere potom nestihaji), zatimco LINTy jezdi celkem spolehlive.
Zprava hovori o nizkopodlaznich jednotkach, nikoliv o jednom konkretnim typu.
V kazdem pripade - ani jedna z jednotek neni vhodna pro rychliky. Nizkopodlazni motorove jednotky jsou vhodne predevsim pro zastavkove osobni vlaky. Tam vyniknou jejich prednosti: rychlejsi vystup/nastup cestujicich, lepsi akcelerace a vyrazne nizsi spotreba u rozjezdu diky jejich nizsi hmotnosti.
Predelat usporadani interieru Desira nebo LINTu pro pouziti na rychliky by jiste bylo mozne, ale potom zase nesedi ta maximalni rychlost 120 km/h.
120 km/h, to preci neni zadny rychlik :)
Nabidnete lepsi vysvetleni podivnych nakupu/nenakupu Bimzu, nerelizovanych VR, skupovani spolecnosti, ci vyroku od CD typu "...nemuzeme nakoupit, protoze zadny cesky vyrobce zatim nanabizi..." atd.
Selskym rozumem to nazyvam "skoda-lobby", ale nevim, kdo za ni stoji. Treba lidi z ministerstva, znamosti z CD, generalove... Nevim a nezajima me to.
s tím máte pravdu :)) To z nás neví nikdo, jak je to ve skutečnosti. Ale popravdě se těm příspěvkům dole zas tak nedivím, protože někteří mohou mít menší podezření, všichni víme jak to u nás chodí;-) Ovšem i kdyby v tom měla ŠT své zájmy a dělala by na ČD tlak ať to nekupují, a že za pár roků dokáže již také vyrobit jednotku stejené(podobné konstrukce) za "+ -" stejnou cenu, tak si kdekdo může nakonec říci proč ne... Ale na druhou stranu zde může vyvstat otázka, proč bych měl kupovat jednotku sice české výroby, ale za to v provozu řádně neodzkoušenou, když si za ty samé peníze mohu pořídit třeba to Desiro, které již několik let celkem úspěšně plní službu na mnoha evropských železnicích... How
např. z důvodu překlenování:
-do doby obstarání si vlastních vozidel jiné provinience
-do doby vyřešení řádného financování žel.dopravy
-do doby zajištění odpovídajících údržbových prostor (aneb na bardotu nám stačilo kladivo)
-atd.
Budme radi, pokud vyjde alespon ten pronajem. 8ks je presne na breznicke a kladenske R plus jedna zaloha.
Co se tyce nakladu Berta stroje a Desira - oboji pokryje dotace statu, takze je to fuk.
Ono prohánět Bertu se dvěma vagónama a nebo moderní DMU je obojí o jiných pěnezích. Určitě to DMU bude mít nižši provozní náklady.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











