..: ČD: Nová VŘ v lednu - kromě ojetých vozů také 8 nových DMU :..

Desiro, Hergatz, foto: Tomáš Kubovec Praha - Již tento měsíc hodlají České dráhy vypsat dvě výběrová řízení na obnovu svého vozového parku. Kromě nedávno zmiňovaného nákupu 100 ojetých vagonů ze zahraničí ožívá také plán na pořízení nových nízkopodlažních motorových jednotek. Také tento tendr byl v prosinci schválen dozorčí radou Českých drah. Oproti původnímu plánu ovšem nemá jít o nákup, nýbrž dlouhodobý pronájem.

Mělo by se jednat o osm dvoudílných nízkopodlažních jednotek, jejichž kapacita má být přibližně 120 míst. Dalšími podmínkami je například maximální rychlost alespoň 120 kilometrů za hodinu a možnost spojování až tří jednotek řízených z jediného stanoviště. Tato vozidla by měla být dle původních předpokladů nasazována na nově zavedených spojích z Prahy do Českých Budějovic přes Písek (tzv. březnické rychlíky) a také z Prahy přes Kladno do Rakovníka. Vítěz tendru by měl být znám již v prvním pololetí tohoto roku.

Zdroj: ČT 24


JiříK. | 5.1.2009 (7:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registered user Semík  mail  
05.01.2009 (15:24)  
2 j p :120 km/h, to preci neni zadny rychlik :)
Jen mám dotaz. Vzhledem k tomu, že jde o motorové jednotky. Kde je u nás neelektrizovaná trať, na které je povolená větší rychlost než 120? Zrovna si na žádnou nemůžu vzpomenout.
Registered user j p 
05.01.2009 (15:06)  
happy: Přecejenom Desira jsou povedené a spolehlivé jednotky,takže by se mělo uvažovat o jejich koupi

A na to jste prisel jak, smim-li se zeptat? Zejmena ta pohadka o jejich spolehlivosti by me zajimala.
Mnohem spolehlivejsi mi pripadaji LINTy od Alstomu. Za Desira musi kazdou chvili zaskakovat IC3 (nebo dokonce MR, ktere potom nestihaji), zatimco LINTy jezdi celkem spolehlive.
Zprava hovori o nizkopodlaznich jednotkach, nikoliv o jednom konkretnim typu.

V kazdem pripade - ani jedna z jednotek neni vhodna pro rychliky. Nizkopodlazni motorove jednotky jsou vhodne predevsim pro zastavkove osobni vlaky. Tam vyniknou jejich prednosti: rychlejsi vystup/nastup cestujicich, lepsi akcelerace a vyrazne nizsi spotreba u rozjezdu diky jejich nizsi hmotnosti.
Predelat usporadani interieru Desira nebo LINTu pro pouziti na rychliky by jiste bylo mozne, ale potom zase nesedi ta maximalni rychlost 120 km/h.
120 km/h, to preci neni zadny rychlik :)
Registered user xAnri05  mail  
05.01.2009 (14:47)  
Skoda-lobby: ohrane, trapne? To ano!
Nabidnete lepsi vysvetleni podivnych nakupu/nenakupu Bimzu, nerelizovanych VR, skupovani spolecnosti, ci vyroku od CD typu "...nemuzeme nakoupit, protoze zadny cesky vyrobce zatim nanabizi..." atd.
Selskym rozumem to nazyvam "skoda-lobby", ale nevim, kdo za ni stoji. Treba lidi z ministerstva, znamosti z CD, generalove... Nevim a nezajima me to.
Registered user MuDr.  mail  
05.01.2009 (14:41)  
ad Hawkey, Josef Petrák:
s tím máte pravdu :)) To z nás neví nikdo, jak je to ve skutečnosti. Ale popravdě se těm příspěvkům dole zas tak nedivím, protože někteří mohou mít menší podezření, všichni víme jak to u nás chodí;-) Ovšem i kdyby v tom měla ŠT své zájmy a dělala by na ČD tlak ať to nekupují, a že za pár roků dokáže již také vyrobit jednotku stejené(podobné konstrukce) za "+ -" stejnou cenu, tak si kdekdo může nakonec říci proč ne... Ale na druhou stranu zde může vyvstat otázka, proč bych měl kupovat jednotku sice české výroby, ale za to v provozu řádně neodzkoušenou, když si za ty samé peníze mohu pořídit třeba to Desiro, které již několik let celkem úspěšně plní službu na mnoha evropských železnicích... How
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
05.01.2009 (14:21)  
DJTiësto, xAnri05: A nějakou jinou písničku než věčné Škoda lobby byste neměli? To co tu předvádíte je již trapně ohrané...
05.01.2009 (14:15)  
Mě by zajímalo, kdo z vás mudrců má skutečně důkaz, že za tím stojí Škoda TS. :) To by mě fakt zajímalo. Hádám, že nikdo. Argumenty JPP se stávají věrohodnými důkazy už po třetím opakování...
Registered user happy 
05.01.2009 (14:13)  
ad Djtiesto: Potřeba to brát z více pohledů,záleží na smlouvě.Je jasné,že zapůjčovat si vozidla na dobu jejich životnosti je ekonomický nesmysl,koupě vyjde vždy laciněji,ale pokud jde jen o určitý překlenovací úsek,potom to může být výhodné.
např. z důvodu překlenování:
-do doby obstarání si vlastních vozidel jiné provinience
-do doby vyřešení řádného financování žel.dopravy
-do doby zajištění odpovídajících údržbových prostor (aneb na bardotu nám stačilo kladivo)
-atd.
05.01.2009 (14:11)  
Hawkey: Jo v určitém případě je lízačka skutečně výhodnější, nemám dost peněz ale vozidlo,věc, potřebuju s tím, že jí po ukončení odkoupím, finanční leasing nebo momentálně pořebuju překlenout nedostatek nebo u sezónnních prací, zemědělství, bez možnosti odkoupení, operativní leasing. Jenže ČD ještě loni peníze měly a to pak je nejvýhodnější koupě ale protože Škoda... By teda měla zaplatit vícenáklady na leasing než něco vyrobí..
Registered user xAnri05  mail  
05.01.2009 (14:07)  
Myslim, ze nakup leasingem pres Eurofimu by byl vyhodnejsi. Pronajem pripada do uvahy jen proto, ze "Skoda-lobby" nakup nedovoli.
Budme radi, pokud vyjde alespon ten pronajem. 8ks je presne na breznicke a kladenske R plus jedna zaloha.
Co se tyce nakladu Berta stroje a Desira - oboji pokryje dotace statu, takze je to fuk.
Correspondent or Member of ŽelPage Hawkey  mail  
05.01.2009 (13:56)  
No osobně si myslím, že pronájem na nějakou dočasnou dobu je výhodnější než koupě, nehledě na to, že ke konci smlouvy se můžu rozhodnout, zda si dané vozidla pronajmu dále nebo si pronajmu nějaké jiné, modernější a nebo takové, které bude lépe splňovat požadavky provozovatele.

Ono prohánět Bertu se dvěma vagónama a nebo moderní DMU je obojí o jiných pěnezích. Určitě to DMU bude mít nižši provozní náklady.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko