..: Subvencované výkony na severu Čech lákají Brity i Francouze :..

DB 612 SmržovkaLiberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.

Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.

Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.

Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.

Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys


Vítek_V | 16.1.2009 (16:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
16.01.2009 (18:45)  
cena dopraní cesty je stejná pro všechny,rozsah dopravy objednává kraj,vozidla si asi budou muset všichni pronajmout,takže cenový rozdíl bude zejména v nákladech na práci(počet a mzda zaměstnaců),nějaký rozdíl ještě udělají náklady na údržbu a jak se komu podaří vyjednat cenu nafty.
Presne tak, navic CD do te doby budou mit Regionov dost. Nevim presne od ktereho roku se ma zacit, ale Pars jim doda 25-30 regionov rocne. Tim zasypou cely kraj metr vysoko. A za babku. Cena pronajmu novych vozidel je jinde.
Navic nevim, zda bude jiny dopravce uznavat jizdenky CD. Pokud ne, cestujici budou hodne rvat, kdyz si budou muset soustavne kupovat v LBC na nadrazi jizdenku na CD novou (jde mi hlavne o dalkovou dopravu, kterou obednava MD). A pokud ano, tak jim budou utikat trzby - a tedy budou chtit vyssi dotace.
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (18:45)  
paolo3: 814, 843, 854 (to sám nejlíp víte)
registrovaný uživatel M 
16.01.2009 (18:42)  
Jo a jeste... Mozna by Ceskym draham prospelo, kdyby polovina jejich pokladnich ztratila ty jejich letite "zkusenosti"...
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (18:42)  
to web
a) tratě o kterých se zde mluví rozhodně nejdou provozovat bez průvodčích (myslím netřeba vysvětlovat) např 036 není pro to absolutně vhodná
b) řidič autobusu není strojvedoucí (navíc každý jistě zaznamenal několik nehod s mladými nezkušenými řidiči pana Jančury)
c) strojvedoucí OKD a Viamontu tyto společnosti přebíraly v trochu jiné době než v době nynější personální krize (navíc, počet MU se strojevedoucími soukromých dopraců taky zpoč. znatelný...)
registrovaný uživatel JnR 
16.01.2009 (18:41)  
a ČD nedostatek strojvedoucích a je mnoho důvodů proč u ČD zůstat
Které jsou ty důvody? Režijka. A dál?
registrovaný uživatel M 
16.01.2009 (18:39)  
Jezismarja, demone, kolik je ti roku? Myslis, ze kdyz si zalozim spedici, tak je moji jedinou sanci, jak ziskat ridice, kteri mi ty auta budou ridit, ze si stoupnu pred autoskolu a zacnu odchytavat lidi, aby si udelali Ecko?
A potom budu cekat, az si to udela dost lidi a jinou moznost nebudu mit?

CD Cargo taky 5 let vychovavalo sve strojvedouci?
registrovaný uživatel JnR 
16.01.2009 (18:38)  
Démoň:
Noví dopravci musí být nejprve prověřeni v praxi...
Dopravce ČD je v praxi již prověřen a rozhodně bych neřekl, že ČD = záruka dobrých služeb, takže bych to s tím prověřováním nových dopravců zbytečně nepřeháněl.

...není ale možno aby ČD začaly stahovat to nejlepší co mají z jiných tratí, jen aby vyhrály výběrová řízení...
Nutí snad někdo ČD se do těch VŘ hlásit? Když nemají dostatek vhodných vozidel, tak ať se do toho necpou.

Ať se výběrová řízení vypisují, pouze ale tam, kde není splněna kvalitativní úroveň tzn. méně frekventované lokální tratě.
Takže B, Bt a spol. na rychlících je podle Vás dostatečná kvalitativní úroveň?
registrovaný uživatel M 
16.01.2009 (18:36)  
Vlakvedouci? To bude urcite naramne narocna profese... Staci na to 15 let studia?

Co se tyce tech strojvedoucich - pocet vlaku v Cesku je taknak dany... Pokud se snizi pocet vlaku Ceskych drah, tak se zjevne snizi i pocet potrebnych strojvedoucich, ktere budou potrebovat. No a protoze strojvedouci se asi pres noc nestanou architekty, tak si budou shanet praci v oboru (mimo jine i proto, ze jinde nedostanou tolik penez). Kde? No, asi u viteze toho VR...
Jako ty vole, to je zase "nazor"... Jak to dela treba firma v obru ABC nove zalozena? Dovazi si zamestnance z Indie? Nebo ceka, az vyrostou mimina? Zasnu...
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
16.01.2009 (18:33)  
Démon: Když ČD nemají to co někdo nechce, musí se ten někdo poohlédnout jinde, a když to ten někdo nabídne tak proč to nemít. A ČD potvrdily včastnost i moderní vozidla... ehm a které prosím Vás? Co se personálu týče, věřím, že se najde...
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (18:32)  
Osobně se bojím právě toho, že soukromí dopravci nabídnou nezkušený personál. Zasvěcení jistě vědí, že připravit kvalitního strojvedoucího je otázka minimálně pěti let. Tito dopravci nejsou ani v pozici, kdy by mohli přebírat strojvedoucí od ČD (na ČD nedostatek strojvedoucích a je mnoho důvodů proč u ČD zůstat). Jediná možnost je výcvik zaměstnanců nových a takoví by rozhodně měli zpočátku jezdit jen na lokálkách s malým provozem, než získají praxi.
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko