..: Subvencované výkony na severu Čech lákají Brity i Francouze :..

DB 612 SmržovkaLiberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.

Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.

Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.

Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.

Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys


Vítek_V | 16.1.2009 (16:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   
16.01.2009 (19:03)  
A to aby ve vlacích bylo specifické odbvování cestujících to se mi nelíbí,podle mě to snižuje kvalitu cestování např.budu se chtít zeptat na spoj,na cenu atd.
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (19:03)  
to JnR: pořád je tu ale FIP a režijka...navíc jistota na 15 let a pak velký otazník....hmmm u ČD může fíra vždy jít pracovat jinam, je větší možnost flexibility např při změně bydliště apod
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
16.01.2009 (19:02)  
Ještě jednu poznámku k tomu personálu. Dle logiky zákoníku práce by měli všichni zaměstnanci , kteří na této trati pracují nyní pod hlavičkou ČD , přejít k novému dopravci , pokud toto VŘ vyhraje.
Nevím , jak by se řešily problémy , kdyby ČD nechtěly někoho uvolnit , či nový dopravce nechtěl někoho přijmout , ale jedno je jasné. Pokud by některý ze zaměstnanců dostal z tohoto důvodu padáka , může se bránit u soudu a má velkou šanci , že soud nařídí nové firmě , aby jej zaměstnala.
registrovaný uživatel M 
16.01.2009 (19:02)  
Ať se ukáží soukromí dopravci na tratích kde to méně sype.

Hele, ty mas vazne dost... Kde jsi byl na tom, ze na mensich tratich to mene sype?
Ktera trat je vetsi vejvar? Trat, kde jezdi milion lidi a na kazdym cloveku mas korunu nebo trat, kde jezdi deset tisic lidi a na kazdym mas dve stovky?
16.01.2009 (19:01)  
Tak když budou ti soukromí dopravci mít lepší vozy a ceny tak proč ne.
registrovaný uživatel Web 
16.01.2009 (19:01)  
DÉMON: a) Já neříkám že to půjde bez průvodčích, já jenom poukazuju na to, že "složité" věci za vlakvedoucího bez problému zastane strojvedoucí. Nebo tam snad vlakvedoucí přehazuje výhybky a zvedá závory? (což by nakonec stejně nebyla nijak kvalifikovaná činnost) Zbytek zvládne bez problému brunetka se čtyřkama.
b) Já zase slyšel o ožralejch řidičích "se zkušeností", ...
c) Sakra, takže u ČD se jim nehody nestávaly a u SD najednou začly? Asi má ČD nějakou karmu :-) Nebo že by nehody SD měly větší publicitu?
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
16.01.2009 (19:00)  
M: nesir zde zase jako obvykle blaboly, prosim. O CD jsem nenapsal ani carku!
Pokud tam bude jezdit jiny dopravce nez CD, a bude-li mu predepsano uznavat jizdenky CD, bude pozadovat dorovnani techto nakladu jako prokazatelnou ztratu.
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (18:58)  
Netvrdím, že výběrové řízení není pozitivem. Myslím, že ale není možno začínat s výběrovými řízeními na tratích významnějších. Ať se ukáží soukromí dopravci na tratích kde to méně sype. Výběrová řízení jsou diskiminační, protože se zaměřují pouze na ony rozinky. To vede k přílišnému zaměřování všech dopravců i čd na rozinkové tratě a to v závěru celkově kolejové dopravě nesvědčí.
registrovaný uživatel JnR 
16.01.2009 (18:58)  
režijka je nesporná výhoda, dále jistota zaměstnání, relativně slušný plat,...
U dopravce, který vyhraje VŘ, bude taky slušná jistota zaměstnání, to VŘ se totiž nevypisuje na rok. A co se platu týče, neřekl bych, že třeba u SA budou brát minimální mzdu...
registrovaný uživatel M 
16.01.2009 (18:57)  
Se srovnanim s autobusakama jsi zacal ty, mne do toho radeji netahej... Strojvedouci je totez jako autobusak, popelar, ucetni, ajtak, stolar... Pokud ted dela za 30 a jinde mu nabidnou 40, tak to malokdo smete bez reptani ze stolu.
Hovadina je, kdyz to nedokazes (nechces?) pochopit...
  1 ... 9 10 11 12 13 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko