..: Subvencované výkony na severu Čech lákají Brity i Francouze :..

DB 612 SmržovkaLiberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.

Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.

Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.

Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.

Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys


Vítek_V | 16.1.2009 (16:14)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Dopravci

Ďalšie z regiónu ČR Liberecký


  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ Web 
16.01.2009 (18:27)  
DÉMON: :-)) Jak to sakra dělaj na těch lokálkách bez průvodčích? A kde sakra sehnal ty řidiče autobusů? Nebo mu kroutěj volantem polomodelky? A kde se vzali strojvedoucí v různých OKD-D, Viamontecha podobně? Na zápůjčce z ČéDé?
registrovaný užívateľ DÉMON 
16.01.2009 (18:23)  
Žádný dopravce nemůže provozovat dopravu, pokud za její provozování nedostane odpovídajícím způsobem zaplaceno. Pan Jančura by jistě nabídl personál líbivý (usměvavé polomodelky), pochybuji však že by nabídl zkušené strojvedoucí, jaké mají ČD. Na vlaku jsou potřeba i vlakvedoucí, kteří rozhodně nezajišťují jen prodej jízdních dokladů, ale musí především plnit dopravní úkony. Tzn. vlak není autobus.
registrovaný užívateľ M 
16.01.2009 (18:15)  
DEMON - to hrozi. Zabranit se tomu da tim, ze stejne budou postupovat vsechny kraje (a nebude odkud presouvat)...

V JM vecerniku ted rikali, ze kraje Ceskym draham uz nechcou platit vubec a ze to ma zaplatit stat. Takze to vidim tak, ze to nakonec skonci tak, ze CD vsechno mysli dobre, kraje taky vsechno mysli dobre a ten spatnej bude Bendl. No, aspon hned zezacatku zjistime, co v nem je:-))
16.01.2009 (17:51)  
No snad to nedopadne jako minule kdy kraj zjistil že na "plné" dotace prostě nemá peníze. Navíc prakticky všichni zájemci mají témeř podobné podmínky cena dopraní cesty je stejná pro všechny,rozsah dopravy objednává kraj,vozidla si asi budou muset všichni pronajmout,takže cenový rozdíl bude zejména v nákladech na práci(počet a mzda zaměstnaců),nějaký rozdíl ještě udělají náklady na údržbu a jak se komu podaří vyjednat cenu nafty.
registrovaný užívateľ DÉMON 
16.01.2009 (17:36)  
Nejsem proti soukromým dopracům, není ale možno aby ČD začaly stahovat to nejlepší co mají z jiných tratí, jen aby vyhrály výběrová řízení. Tady je nutné věc řešit nikoli na krajové úrovni ale na úrovni státní (ministerstvo dopravy). Ať se výběrová řízení vypisují, pouze ale tam, kde není splněna kvalitativní úroveň tzn. méně frekventované lokální tratě. Čd rozhodně potvrdily že kvalita je na Libereckých tratích splněna (včasnost, i hnací moderní vozidla).
registrovaný užívateľ Qaws 
16.01.2009 (17:29)  
M: ajooo promiň, já zapomněl, že se časem chystá aj naše drahá Škodovenka něco zpatlat...:D:D Mno a do tý doby to jistí pronájem..:D:D
16.01.2009 (17:28)  
'Rozinkami na Ostravu' myslit to, ze by se na teto trati konecne dalo kulturne cestovat?

Naco tady potrebujete sypat takovehle blaboly? Vy jste si nevsiml, kam SA posunula kvalitu autobusove dopravy v relacich kde pusobi, narozdil od nejmenovaneho statniho podniku, ktery neustale kvalitu cestovani, konkretne do te Ostravy, snizuje?

Nicmene jsem zvedavy, jak ta vyberka dopadnou. Desira se asi vsude hned neobjevi, ale upgrade celeho kraje po vzoru Zeleznice Desna a JHMD by rozhodne nebyl od veci. Nakoplo by to i ostatni kraje a mozna, ze i Ropid...
registrovaný užívateľ M 
16.01.2009 (17:27)  
Qaws - vsak si budou pronajimat nejaky ty desira, ne?:-)
registrovaný užívateľ M 
16.01.2009 (17:26)  
DJ - kolik mas za tak osklivou zpravu minusu?:-))
registrovaný užívateľ Qaws 
16.01.2009 (17:26)  
Taxem zvědavej jak to dopadne.. Osobně to tipuju na ČéDé nebo Jančuru.. (Ne, že bych ostatním nefandil, ale tipuju, že budou chtít vyšší cenu:))

Ale pokud to vyhrajou ČéDé, tak by mě opravdu zajímalo, kde vezmou tolik nízkopodlažních šukeců..? To stáhnou Regíny ze zbytku republiky?

Nechme se přeqapit, jak to dopadne..=)
  1 ... 11 12 13 14 15      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko