..: Subvencované výkony na severu Čech lákají Brity i Francouze :..

DB 612 SmržovkaLiberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.

Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.

Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.

Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.

Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys


Vítek_V | 16.1.2009 (16:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   
16.01.2009 (22:08)  
mates111:"Jinými slovy zlepšeme kulturu cestování např. na trati Praha-Ostrava a namísto toho zrušme lokálku, kde jezdí jen několik lidí...!Je vidět,že vůbec nevíš nic o tom o čem píšeš. Směšuješ tu jablka s hruškamy ale v poho. Každý má právo se vyjádřit.
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (22:04)  
to web: dík!! no je to tak 8000 je průměr nikoli maximum, navíc posčítej absolutní počet cetujících vyděl dvěma (nástup x výstup), no a přibližně to vydává jak říkám...
16.01.2009 (22:01)  
Démon: takhle pak ale můžete shodit jakoukoliv trat... Prostě nejste zastáncem výběrových řízení, přiznejte to a neschovávejte se za lukrativnost. Vy těžko můžete z pozice cestujícího (nebo možná zaměstnance) vědět, jaká trat je lukrativní, protože to není jenom o tržbách, ale i o nákladech. A nevidím jediný důvod, proč by měl cestující na lukrativní trati jezdit horšíma vlakama jenom kvůli tomu, aby zachránil jinou trat. Jinými slovy zlepšeme kulturu cestování např. na trati Praha-Ostrava a namísto toho zrušme lokálku, kde jezdí jen několik lidí... Celkový užitek vzroste...
16.01.2009 (21:57)  
Démon a ostatní: doporučuji nastudovat následující publikaci... http://www.kraj-lbc.cz/index.php?page=2832

Je tam spousta informací, které se zde používají k té či oné interpretaci. V GVD 2006/07 byla průměrná frekvence cestujícíh na Liberckém hlavním nádraží v průměrný pracovní den necelých 7900 cestujících (výstup+nástup)
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (21:56)  
Matesi byl by docela oříšek takové tratě vybrat. Určitě by se muselo přihlížet k mnoha faktorům. To už je věcí lidí, kteří by tomu výběru věnovali mnoho času a práce při zohlednění těchto kritérií. Nefandím však vizi, kdy by ČD měly dostat jen to, co ostatní prostě nechtějí. Jsem zastánce toho, že když bude mnoho firem bojovat o to nejlepší. Doplatí na to tratě méně lukrativní. Doprava je služba a tak se také politika v ní musí orientovat.
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (21:48)  
to web: určitě 8000 není maximální frekvence na libereckém nádraží. To by mohl být stěží průměr. Navíc jsou tyhle statistiky děsně relativní (těžká orientace v tom kolik tam jede režijkářů, kolik lidí má traťové jízdenky, kolik síťové jízdenky...). Dělají se sčítání cestujících (to se ale rozhodně nedělá každej den a součet je z toho těžký vyvodit i tak). Myslím, že v určité dny to může dělat i 10 000 jako max průměr by měl být asi kolem 4-5.
16.01.2009 (21:42)  
Démon: můžete uvést příklad tratě, kde by podle Vás mělo být vypsáno výběrové řízení, aby se nejednalo o rozinku?

Domnívám se že tratě, které Liberecký kraj vybral do výběrového řízení mají mnoho společného a je důležitá jejich vzájemná provázanost. Jinak co se týká frekvence cestujících, tak 8000 je frekvence na všech tratích účastnících se výběrových řízení dohromady.

Jinak podle mě tohle výběrový řízení ve mě vzbuzuje naději, že by nemusely ČD vyhrát a vozidla, která na těchto tratích by se přesunula jinam a zlepšila se kvalita dopravy jinde...
16.01.2009 (21:28)  
paolo3 na vozidla je požadavek na nízkopodlažnost takže typ a stáří nehraje takovou roli a velmi důležitá bude bohužel cena.
16.01.2009 (21:24)  
To VŘ je v pořádku, jen ať se soukromníci ukážou. Jen mě mrzí, že vzhledem k poloze do toho "nejdou"DB. Ty vozidla mají a personál by našly asi nejsnadnějš. Přecijenom je rozdíl dělat u ČD, Jančury a nebo u DB...Takže pokud soukromník nabídne něco lepšího než ČD a bude uznávat jízdenky ČD, ale to by si měl ohlídat kraj, tak proč ne.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko