..: Subvencované výkony na severu Čech lákají Brity i Francouze :..

DB 612 SmržovkaLiberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.

Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.

Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.

Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.

Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys


Vítek_V | 16.1.2009 (16:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
16.01.2009 (21:21)  
DÉMON: Jako cestujícímu mi přímo opravdu nejde o desira, snesu tedy raději plyšovou 810, než regionovu jaké koliv verze. Koukám se na to z hlediska nezávislého člověka. Vidím společnosti, kterým nabízí kraj dobré vyhlídky v podnikání v podobě dopravy na železnici. Pokud budou ceny sedět a budou dobře spočítané - nasadí se sem vozidla, která budou splňovat kritéria smlouvy s krajem. Jsem pro jakého koliv dopravce, ať ČD nakoupí nízkopodlažní moderní jednotky ať s nima jezdí. Je to přeci výběrové řízení kdo nabídne nejlepší vyhraje, pokud zvolí ČD strategii 814 a pan Jančura zvolí RegioShuttly nebo jiné podobné jednotky, kdo asi vyhraje.
registrovaný uživatel Web 
16.01.2009 (21:13)  
Navíc těch 8 tis cestujících denně je málo, na to aby se zde mohlo nasazovat to nej

Já nevím, krom toho, že jste vzal číslo které se vztahuje k něčemu zcela jinému než této trati (je to maximální frekvence na Lbc nádraží), jste prostě podle mě napsal, že ta trať je mizerně vytížená na cokoli lepšího 814ky. Ale rozinka to tedy je, right?
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (21:11)  
web: cca 60 vlaků denně => kapacitní ideál by byl cca 150 lidí na vlak, v reálu ideálem pro to aby se to vyplácelo může být z toho polovina (a to asi tak i je). Pravda že 8000 by mohly být nejlepší dny v týdnu. Reál může být tak 4-5 tis. Jestli někdo ví přesně? Myslím, že jen mezi JA-LR by to mělo být průměrem necelé 3 tis denně.
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (20:58)  
web: neřekl jsem nic o mizerném vytížení, 036 je jedna z těch, co na Liberecku mají asi největší možný potenciál LI-JN-TA aglomerace. Máme tu různá měřítka jedním je měřítko krajové jedno celorepublikové. Prosím nedogmatizujte vše co je řečeno.
registrovaný uživatel Web 
16.01.2009 (20:51)  
Démon: Tedy jestli je denní intenzita na trati do Harrachova 8 tisíc, tak se tam musej ty 814ky pěkně otáčet :-) Jinak je hezké, když popíšete rozinkovou trať a pak o ní řeknete, že má vlastně mizerné vytížení... Takže bude asi rozinkový její technický stav?
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (20:45)  
Řešíme provozovatele a hnací vozidla přesto větším problémem je stav tratí i jejich stavební řešení, jež dnes vzhledem k rychlostem ani zapezpečení nevyhovují. Radši bych tu viděl modernizovaná vozidla místo nových a ESU s ohřevy ve stanicích či narovnání oblouků pro dosahování vyšších rychlostí. Jízdní doby jsou defacto všude v liberckém kraji k smíchu. K čemu vozidla pro 120 km/h, když se užívají 50-70 km rychlosti? Navíc v tom případě převodově nevyhovují...
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (20:36)  
to Paolo 3: Chápu že byste nejradši viděli desira, ale před pár lety ještě jezdily na této trati 810 a to i s výhradami k 814 nutno říci, je to výrazná změna za těch pár let. Navíc těch 8 tis cestujících denně je málo, na to aby se zde mohlo nasazovat to nej nej. Ony moderní vozidla se také musí nějak zaplatit a pro to rozhodně optimálné prostor ani tady není.
16.01.2009 (20:36)  
No že bude problém se strojvedoucími to je možné ČD začíná mít lokálně nedostatek a navíc spoustu strojvedoucích je vě věku 50 a více.Ale jaká je situace na Liberecku nevím.Kdyby ČD přišli o výkony bude potřeba strojvedoucích ČD v Liberci menší,ale kde napsáno že MUSÍ všichni nadbyteční přejít jezdit k jiné firmě,co třeba odchod do důchodu?Pochybuji že dopravci jdou do výběrového řízení aniž by rámcově věděli kde vzít strojvůdce.
Vlakové čety neni zas takový problém od té doby co mají minimum dopravních povinností lze "vyškolit" zaměstnace celkem rychle.
Jediný kdo má své jisté je ŠŽDC (resp. obsluha dopravní cesty,která mom. ještě patří pod ČD),protože ta o výkony nepřijde spíš ještě získá(větší rozsah dopravy)
registrovaný uživatel Pavel Šturm  mail  
16.01.2009 (20:25)  
DÉMON: Ani jedno není moderní vozidlo, to se na mě nezlobte !!! Na 036 vidím denně ty problémy jménem ČD a dodržování "moderních vozidel".
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (20:22)  
to František: nikdo ČD neubírá post postkomunistického molochu s nízkou flexibilitou v provozu, birokratizací, přezaměstnaností...(dnes je to ale zas trochu jinde než za JD)
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko