..: Subvencované výkony na severu Čech lákají Brity i Francouze :..

DB 612 SmržovkaLiberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.

Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.

Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.

Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.

Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys


Vítek_V | 16.1.2009 (16:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Liberecký


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel DÉMON 
16.01.2009 (20:17)  
to František: ano samozřejmě, nabídka přepravce je taky jedna z podstatných věcí (netřeba rozebírat), samozřejmě jsou místa, kde výraznější roli má hustota osídlení, lokální cestovní ruch v okolí, dojížďka za prací z daných lokalit...Dnes ČD nabízejí taktovou dopravu a třeba na 036 vidím větší problém v infrastruktuře než organizaci provozu..
registrovaný uživatel Web 
16.01.2009 (20:13)  
aron: To bude opět čisťounký proces, taková účelová dotace :-)

Btw předevšírem jsem někde zahlédl zprávu o vyhlášení soutěže na správu DC, snad globálně pro celou republiku, brr...
registrovaný uživatel aron 
16.01.2009 (20:07)  
Zajímavá zpráva je na teletxtu ČT na straně 120.
registrovaný uživatel Web 
16.01.2009 (20:04)  
František: A ještě k těm shuttlům z Kořenova do Harrachova jedna poznámka - má cenu provozovat shuttle k vlaku co jede z Lbc hodinu a půl, když mi může z Lbc jezdit bus přímo do centra za rovnou hodku? (zase jenom další drobnost k rozinkovosti té trati)
registrovaný uživatel Web 
16.01.2009 (19:59)  
František: Ano, dá se tam narazit na opravdu plné vlaky když:
a) jede výprava skautů
b) je slunečný víkend a jedou lidi na běžky
Tahle nárazovost ale opravdu z trati rozinku neudělá, naopak.
16.01.2009 (19:54)  
Web: Náhodou, tuhle jsem jel do Harrachova a vůz byl plný cestujících, zrovna jela celá výprava :). No ale jinak by se to dalo spravit třeba jako výkon v rámci oběhu, dokud nebude od vlaku pořádný návazný bus přes Harrachiv dále, eventuelně dokud se nepojede dále do Polska či Rokytnice.
registrovaný uživatel Web 
16.01.2009 (19:37)  
DÉMON: Jel ste někdy tou rozinkovou tratí "do Harrachova"? :-)
16.01.2009 (19:36)  
Regionovy jsou to nejlepší co nás mohlo potkat,místo toho aby u nás jezdili Desira nebo něco podbného tak u nás jezdí Regionovy které když stojí tak jsou hezké ale když jedou tak to je jak v tankodromu a ani klimatizace vlak co dneska nemá klimu není moderní,komfortní vlak !!
registrovaný uživatel Aleš Franc  mail  
16.01.2009 (19:35)  
Ales Franc - to si delas kozy, ne?

Nedělám.

Zaprve jak muze firma odmitnout nekoho propustit?

Tak , že mu nedá výpověď. Samozřejmě , že člověk může odejít sám po splnění zákonných podmínek a nikdo mu v tom nemůže zabránit.

A soud by mel nekomu prikazovat nekoho zamestnat?
Soud může prohlásit nějaké něčí rozhodnutí v rozporu se zákonem a tudíž za neplatné. Jestliže dle logiky zákona by měl někdo přejít k novému zaměstnavateli , ale ten jej nepřijme , člověk skončí na dlažbě a začne se domáhat svých práv , může soud konstatovat , že nová firma udělala chybu , že jej nepřijmula a tudíž jí může nařídit , přijmout jej dodatečně.

Takze kdyby Policie nekupovala Skodovky, ale treba Renaulty a Skoda Auto by prisla o statni zakazky

To je něco jiného. Zde dochází k tomu , že ČD je zde prakticky jediným dopravcem a nový dopravce bude opět prakticky jediným dopravcem na těchto tratích.Pracovní náplň týmu zaměstnanců , kteří tam pracují nyní ,bude prakticky stejná , jako po VŘ , ať jej vyhraje kdokoliv.U personálu , pokud vyhraje někdo jiný , dojde v pracovní smlouvě pouze k jedné změně..... a sice změně zaměstnavatele. Vše ostatní zůstane stejné.


Někde v Německu byl před cca dvěmi lety soudní proces kvůli jedné bance. Banka měla svoje uklízečky , kterým dala výpověď a najala si úklidovou firmu.Tato úklidová firma ty stávající uklízečky nezaměstnala , ty věc daly k soudu a vyhrály.....
16.01.2009 (19:35)  
DÉMON: Kromě hustoty a struktury osídlení o naplnění vlaků a tedy i zisku rozhoduje schopnost organizátora dopravy nabídnout vhodné spoje. Mimochodem, nebyly právě zmíněné tratě kdysi ČD odepsány jako nahraditelné autobusy, než přišla Jizerská dráha s novým modelem dopravy, který od ní následně ČD jako tehdejší neomezený vlastník a správce tratí přebraly a Jizerskou dráhu poslaly "na odpočinek"? Nebyl předtím náhodou za příliš pokrokové názory někdo sesazen? Jak je možné, že najednou se jedná o "hrozinky"? Nebude problém jinde?
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko