Liberecko – Vozit cestující po českých lokálkách s vydatným příspěvkem krajů je pro dopravce zřejmě lákavé sousto. Důkazem toho je alespoň zájem firem, které se přihlásily do soutěže na zajištění regionální vlakové dopravy po vybraných tratích v Libereckém kraji. Ten je po Karlovarsku teprve druhým, který bude provoz osobních vlaků suvencovat podle toho, kdo z dopravců nabídne nejlepší podmínky. Na severu Čech soutěží celkem 5 dopravních společností se zvučnými jmény. Ty se utkají zhruba o třetinu tratí v Libereckém kraji, na jejichž provoz právě doplácí.
Jiří Mužík ze Sdružení železničních společností říká, že je načase, aby podobné soutěže začalo vyhlašovat samotné ministerstvo dopravy a jiné kraje. Podle něj je právě vysoký počet uchazečů signálem, že o provozování regionální železniční dopravy je u nás zájem. Většinu financí na úhradu ztráty z provozu osobních vlaků zatím plošně získávají ČD, které ročně inkasují kolem 8 miliard z veřejných prostředků a požadují další. Podobné podmínky tak chtějí i ostatní dopravci. Do soutěže na severu Čech se přihlásily společnosti Arriva, České dráhy, Keolis, Student Agency a Viamont.
Výběrové řízení zatím vypsal jen Liberecký a Karlovarský kraj. Ty budou později dopravce porovnávat, rozhodujícím faktorem pro uzavření kontraktu na patnáct let bude cena a kvalita nabízených vlakových spojů. Podle Petra Moravce, bývalého šéfa Veolia Transport, který je v současnosti náměstkem pro osobní dopravu ČD, tyto tendry ukáží skutečné náklady na provoz a kraje pochopí, že budou muset za dopravu platit více než dosud. Petr Prokeš, vedoucí společnosti KORID zajišťující na Liberecku koordinaci veřejné dopravy, se nechal slyšet, že by na kolejích v kraji rád viděl moderní nízkopodlažní motorové jednotky. Ty by měly splňovat všechny současné požadavky v osobní vlakové dopravě.
Kraj by měl mít ke konci února však již jasno, kdo bude zajišťovat dopravu na trati z Liberce do Rybniště přes Žitavu. Okolo českých kolejí se zatím v tichosti pohybují i jiní dopravci, jako německé Deutsche Bahn, či rakouské ÖBB. Liberecký kraj již dříve podobnou soutěž vypsal, nicméně nabídky od ostatních dopravců byly mnohem vyšší a dražší než současný provoz Českých drah. Dle serveru iDNES.cz Ministerstvo dopravy chystá nový zákon o veřejných službách v přepravě, z něhož pramení, že VŘ bude vyhlašovat samotný stát.
Zdroj: iDNES.cz; námět: Adys

Btw předevšírem jsem někde zahlédl zprávu o vyhlášení soutěže na správu DC, snad globálně pro celou republiku, brr...
a) jede výprava skautů
b) je slunečný víkend a jedou lidi na běžky
Tahle nárazovost ale opravdu z trati rozinku neudělá, naopak.
Nedělám.
Zaprve jak muze firma odmitnout nekoho propustit?
Tak , že mu nedá výpověď. Samozřejmě , že člověk může odejít sám po splnění zákonných podmínek a nikdo mu v tom nemůže zabránit.
A soud by mel nekomu prikazovat nekoho zamestnat?
Soud může prohlásit nějaké něčí rozhodnutí v rozporu se zákonem a tudíž za neplatné. Jestliže dle logiky zákona by měl někdo přejít k novému zaměstnavateli , ale ten jej nepřijme , člověk skončí na dlažbě a začne se domáhat svých práv , může soud konstatovat , že nová firma udělala chybu , že jej nepřijmula a tudíž jí může nařídit , přijmout jej dodatečně.
Takze kdyby Policie nekupovala Skodovky, ale treba Renaulty a Skoda Auto by prisla o statni zakazky
To je něco jiného. Zde dochází k tomu , že ČD je zde prakticky jediným dopravcem a nový dopravce bude opět prakticky jediným dopravcem na těchto tratích.Pracovní náplň týmu zaměstnanců , kteří tam pracují nyní ,bude prakticky stejná , jako po VŘ , ať jej vyhraje kdokoliv.U personálu , pokud vyhraje někdo jiný , dojde v pracovní smlouvě pouze k jedné změně..... a sice změně zaměstnavatele. Vše ostatní zůstane stejné.
Někde v Německu byl před cca dvěmi lety soudní proces kvůli jedné bance. Banka měla svoje uklízečky , kterým dala výpověď a najala si úklidovou firmu.Tato úklidová firma ty stávající uklízečky nezaměstnala , ty věc daly k soudu a vyhrály.....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











