..: Rošáda na ministerstvu dopravy, Řebíčka nahradil Bendl :..

Aleš Řebíček, foto: MD ČRPraha - Prezident Václav Klaus dnes jmenoval nové ministry, kteří usednou ve vládě Mirka Topolánka. Novými členy vlády jsou od dnešního poledne Daniela Filipiová (ODS, zdravotnictví), Cyril Svoboda (KDU-ČSL, místní rozvoj), Pavel Svoboda (KDU-ČSL, bez porfeje) a Michael Kocáb (SZ, bez portfeje). Politická zpráva, která možná ani železniční příznivce nezajímá. Tentokrát by ale měla. Pátým novým ministrem je totiž Petr Bendl (ODS), který převzal ministerstvo dopravy po Aleši Řebíčkovi. A pokud někdy vzbuzovala výměna ministrů očekávání totální změny politického kurzu, pak to platí právě nyní. Řebíček vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině a po revoluci založil firmu Viamont, zatímco Bendl žádné vazby na železnici nemá. Navíc v minulosti coby hejtman Středočeského kraje preferoval jiné způsoby dopravy. Co lze vlastně očekávat?

Nemuseli jste mít Řebíčka rádi. Nemusely se vám líbit jeho přetrvávající kontakty s Viamontem ani podezření, že své někdejší firmě přihrává zakázky. Nemusíte být ani nadšení z toho, jaké náměstky si na ministerstvo přivedl. Stěží se asi radujete z toho, že v podstatě jediným dodavatelem vozidel pro ČD se staly firmy napojené na plzeňskou Škodu. Přes to všechno totiž objem výkonů v železniční dopravě neustále rostl a peníze od ministerstva dopravy se na tom podílely největší měrou. Podařilo se reálně oddělit SŽDC a ČD, snížit poplatky za dopravní cestu a zároveň prosadit mýtné pro konkurenční kamiony. Oborovým firmám se nevedlo špatně.

Bendl řešil, jestli audi nebo superba

U Bendla žádnou dopravní erudici nehledejte. Vystudoval obráběcí stroje na TU Liberec, pak pracoval krátce jako hasič a většinu života strávil jako krajský úředník. Co se dopravy týče, po svém nástupu na post středočeského hejtmana zaujal především kuriózním váháním mezi Škodou Superb a vysněným Audi A6, jehož nákup si prosadil. Pak už jen licitoval s ČD o úhradu ztrát z osobní dopravy a na několika tratích převedl dopravu na autobusy. Jeho zálibu v individuální dopravě před loňskými volbami parodovaly falešné billboardy, údajně objednané v režii ČSSD.

Podle kuloárních informací Bendl získal ministerské křeslo výměnou za podporu premiéra a předsedy ODS Topolánka. Po prohraných krajských volbách kolem kolem něj semknul rozhádané (a již bezprizorní) hejtmany a nakonec zabránil jeho pádu. Výměnou si podle časopisu Týden řekl o ministerské křeslo.

"Chtěl bych navázat na všechno dobré, co Aleš v dopravě udělal," řekl po dnešním jmenování ministr Bendl. Bude to znamenat pouhou údržbu současného stavu, nebo dokáže přijít s vlastní vizí? Mandát má až do léta 2010.

Autorský text ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 23.1.2009 (16:46)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer 1049an 
23.01.2009 (19:15)  
Paninaro: Odmítám na odborném webu Zelpage.cz rozlišovat na modré a rudé. Máš asi nějaký komplex, ale ten si jdi řešit na Novinky.cz, tam ti frustrovaní třicetikorunoví levičáci rádi popřejí sluchu. Mně záleží na bezpečnosti a transparentním šetření všech nehod, ať je u vesla ten či onen. My nastrkujeme svoji kůži a venkoncem riskují i cestující. Bezpečnost není modrá nebo oranžová, ta je jen jedna.
23.01.2009 (19:02)  
1049an - Kdyby se zde měly dělat rozbory, co Řebíček, Hodač a další jím podobní modří nomenklaturní kadři kde provedli, zametli pod koberec či jiného udělali, tak by to nebylo na krátký komentář, ale na vázanou knihu...
23.01.2009 (19:01)  
Od téhle vlády lze očekávat jen to nejhorší, protože když vládnou předlistopadoví nomenklaturní soudruzi a těch je v ODS zdrcující většina, tak o pravicovou vládu nejde ani náhodou a o slušnou vládu už vůbec ne! Došlo jenom k tomu, že jeden lump byl vystřídán druhým, který přišel o plitické koryto a podnikáním by se neuživil.
Registrierter Benutzer 1049an 
23.01.2009 (18:57)  
Nejhorší článek za posledních několik let. Kdyby mému dvanáctiletému synovi někdo zadal úkol napsat článek o geosociálních zvycích nepálských minorit, asi by to dopadlo hodně podobně. Autor si vůbec nedal práci se seriózním rozborem, nedotknul se kauz, které měly být Řebíčkem a jeho lidmi (Hodač, Kocourek) zameteny pod koberec (nehoda Moravany vs. AŽD vs. Drážní inspekce) a jedinou útěchou mu může být, že zvětšil velikost světového webu o pár kb.
Registrierter Benutzer xAnri05  mail  
23.01.2009 (18:54)  
anti M: nemam to potvrzene, priznavam zdroj JPP, ale vsadil bych boty...
Paninaro: souhlas
23.01.2009 (18:44)  
JTB Ten článek je velmi vyvážený!! A pokud s tím někdo má problémy, tak neví, která bije... Řebíček a Hodač byli bezpáteřní korytáři. Bendl je k tomu všemu ještě hloupý a problematice nerozumí a o jeho páteři si může udělat každý obrázek za poslední tři měsíce nazpět. Ideálním ministrem dopravy by byl třeba Prof. Moos, jenže ten se nechce znemožnit a ušpinit ruce a profil spoluprací se současnou modrou nomenklaturou. Ale jeho čas a lidí jemu podobných snad přijde. Pokud jde o Novinky.cz - všichni je kritizují a přitom tam všichni chodí a je to nejnavštěvovanější server...
23.01.2009 (18:43)  
Pikehead: Rád bych viděl komentář podepsán autorem článku (jakože je JTB jako autor překvapivě uveden), kde zmiňuje, ze je tu diskuse jako na novinkach. Dále vyssi naroky i na obsah samotneho clanku, ktery je opravdu hluboce pod prumerem Průměr?! Jaký, kde? O žádném nevím. Nikdo Vás nenutí tento příspěvek číst. To raději budete (nejen Vy) mít rejpalské připomínky, protože na něco, jako je tento článek se nezmůžete. Nenůžu se dočkat toho, až přijdete s relevantními, konstruktivními příspěvky a komentáři.

Docela mě překvapuje, jak je paradoxní to, kolik se topohybuje odborníků na slovo vzatých, že všichni zmiňují jen Viamont. Což třeba taková společnost Speditrans, a ještě lépe OKD? Bazala ani jeho choť v těchto nemají vlastně žádný vliv, pravda .. jen ta prosperita se jim zajímavě zvedla sama od sebe.
23.01.2009 (18:39)  
Firma Viamont v posledních dvou letech na štědrých státních zakázek vydělala několik miliard, takže nastal čas k tichému odchodu z pozice a k návratu ke svému "dítěti". Jenže není důvod k radosti, neb přichází další všehoschopný bezpážeřní typ z Kladna. Omlouvám se přispěvatelům za poněkud expresivnější příspěvek, ale cokoli mírnějšího by neodpovídalo realitě... Děkuji za pochopení.
23.01.2009 (18:29)  
JTB: Pokud si stezujete, ze je tu diskuse jako na novinkach, tak byste mozna mel mit vyssi naroky i na obsah samotneho clanku, ktery je opravdu hluboce pod prumerem ZelPage. Ke skutecnosti, ze se Bendl stal ministrem, pridava bulvarni vzpominku na Audi a cele to korunuje tvrzeni "Pak už jen licitoval s ČD o úhradu ztrát z osobní dopravy a na několika tratích převedl dopravu na autobusy," coz lze rici po trech pivech v nadrazni hospode, ale napsat to do seriozniho media asi ne.

Osobne Bendla neznam, ani mi neni nejak zvlast sympaticky, ale z principu protestuju proti vasemu pokusu delat z lidi blbce jednostrannou intrepretaci faktu. Nevim, jake trate zlocinec Bendl zavrel (tipuju koridory Stredokluky-Podlesin a Zlonice-Straskov), ja si ale vsiml, ze objem vykonu zeleznicni dopravy za Bendlova funkcniho obdobi vyrazne vzrostl a nekde se zvysila i kvalita (Sloni).

Na Zelpage bych cekal, ze pokud uz chcete nad Bendlem mudrovat, tak vyhrabete nejake jeho skutecne relevantni vyroky v oblasti dopravy (staci googlit), pripadne se podivate na dopravni koncepci StC kraje. Nic z toho jsem tady bohuzel nenasel...

No a v neposledni rade by bylo dobre se pod sve vyplody podepsat...
23.01.2009 (18:10)  
mates111: Silně pochybuji, že zrovna v tomto problému má pan Řebíček prsty, natož, něco podobného. Tento stav tu již dlouho před ním byl, je a bude i dál, dokud nedojde k razantním změnám jak na GŘ, globálně v celém vedení, tak i ve vládě.
On bohužel Bendl nebude jediný, co se svým rezortem nemá nic společného.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko