Praha - Prezident Václav Klaus dnes jmenoval nové ministry, kteří usednou ve vládě Mirka Topolánka. Novými členy vlády jsou od dnešního poledne Daniela Filipiová (ODS, zdravotnictví), Cyril Svoboda (KDU-ČSL, místní rozvoj), Pavel Svoboda (KDU-ČSL, bez porfeje) a Michael Kocáb (SZ, bez portfeje). Politická zpráva, která možná ani železniční příznivce nezajímá. Tentokrát by ale měla. Pátým novým ministrem je totiž Petr Bendl (ODS), který převzal ministerstvo dopravy po Aleši Řebíčkovi. A pokud někdy vzbuzovala výměna ministrů očekávání totální změny politického kurzu, pak to platí právě nyní. Řebíček vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině a po revoluci založil firmu Viamont, zatímco Bendl žádné vazby na železnici nemá. Navíc v minulosti coby hejtman Středočeského kraje preferoval jiné způsoby dopravy. Co lze vlastně očekávat?
Nemuseli jste mít Řebíčka rádi. Nemusely se vám líbit jeho přetrvávající kontakty s Viamontem ani podezření, že své někdejší firmě přihrává zakázky. Nemusíte být ani nadšení z toho, jaké náměstky si na ministerstvo přivedl. Stěží se asi radujete z toho, že v podstatě jediným dodavatelem vozidel pro ČD se staly firmy napojené na plzeňskou Škodu. Přes to všechno totiž objem výkonů v železniční dopravě neustále rostl a peníze od ministerstva dopravy se na tom podílely největší měrou. Podařilo se reálně oddělit SŽDC a ČD, snížit poplatky za dopravní cestu a zároveň prosadit mýtné pro konkurenční kamiony. Oborovým firmám se nevedlo špatně.
Bendl řešil, jestli audi nebo superba
U Bendla žádnou dopravní erudici nehledejte. Vystudoval obráběcí stroje na TU Liberec, pak pracoval krátce jako hasič a většinu života strávil jako krajský úředník. Co se dopravy týče, po svém nástupu na post středočeského hejtmana zaujal především kuriózním váháním mezi Škodou Superb a vysněným Audi A6, jehož nákup si prosadil. Pak už jen licitoval s ČD o úhradu ztrát z osobní dopravy a na několika tratích převedl dopravu na autobusy. Jeho zálibu v individuální dopravě před loňskými volbami parodovaly falešné billboardy, údajně objednané v režii ČSSD.
Podle kuloárních informací Bendl získal ministerské křeslo výměnou za podporu premiéra a předsedy ODS Topolánka. Po prohraných krajských volbách kolem kolem něj semknul rozhádané (a již bezprizorní) hejtmany a nakonec zabránil jeho pádu. Výměnou si podle časopisu Týden řekl o ministerské křeslo.
"Chtěl bych navázat na všechno dobré, co Aleš v dopravě udělal," řekl po dnešním jmenování ministr Bendl. Bude to znamenat pouhou údržbu současného stavu, nebo dokáže přijít s vlastní vizí? Mandát má až do léta 2010.
Autorský text ŽelPage.

Paninaro: souhlas
Docela mě překvapuje, jak je paradoxní to, kolik se topohybuje odborníků na slovo vzatých, že všichni zmiňují jen Viamont. Což třeba taková společnost Speditrans, a ještě lépe OKD? Bazala ani jeho choť v těchto nemají vlastně žádný vliv, pravda .. jen ta prosperita se jim zajímavě zvedla sama od sebe.
Osobne Bendla neznam, ani mi neni nejak zvlast sympaticky, ale z principu protestuju proti vasemu pokusu delat z lidi blbce jednostrannou intrepretaci faktu. Nevim, jake trate zlocinec Bendl zavrel (tipuju koridory Stredokluky-Podlesin a Zlonice-Straskov), ja si ale vsiml, ze objem vykonu zeleznicni dopravy za Bendlova funkcniho obdobi vyrazne vzrostl a nekde se zvysila i kvalita (Sloni).
Na Zelpage bych cekal, ze pokud uz chcete nad Bendlem mudrovat, tak vyhrabete nejake jeho skutecne relevantni vyroky v oblasti dopravy (staci googlit), pripadne se podivate na dopravni koncepci StC kraje. Nic z toho jsem tady bohuzel nenasel...
No a v neposledni rade by bylo dobre se pod sve vyplody podepsat...
On bohužel Bendl nebude jediný, co se svým rezortem nemá nic společného.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











