..: Rošáda na ministerstvu dopravy, Řebíčka nahradil Bendl :..

Aleš Řebíček, foto: MD ČRPraha - Prezident Václav Klaus dnes jmenoval nové ministry, kteří usednou ve vládě Mirka Topolánka. Novými členy vlády jsou od dnešního poledne Daniela Filipiová (ODS, zdravotnictví), Cyril Svoboda (KDU-ČSL, místní rozvoj), Pavel Svoboda (KDU-ČSL, bez porfeje) a Michael Kocáb (SZ, bez portfeje). Politická zpráva, která možná ani železniční příznivce nezajímá. Tentokrát by ale měla. Pátým novým ministrem je totiž Petr Bendl (ODS), který převzal ministerstvo dopravy po Aleši Řebíčkovi. A pokud někdy vzbuzovala výměna ministrů očekávání totální změny politického kurzu, pak to platí právě nyní. Řebíček vystudoval Vysokou školu dopravy a spojů v Žilině a po revoluci založil firmu Viamont, zatímco Bendl žádné vazby na železnici nemá. Navíc v minulosti coby hejtman Středočeského kraje preferoval jiné způsoby dopravy. Co lze vlastně očekávat?

Nemuseli jste mít Řebíčka rádi. Nemusely se vám líbit jeho přetrvávající kontakty s Viamontem ani podezření, že své někdejší firmě přihrává zakázky. Nemusíte být ani nadšení z toho, jaké náměstky si na ministerstvo přivedl. Stěží se asi radujete z toho, že v podstatě jediným dodavatelem vozidel pro ČD se staly firmy napojené na plzeňskou Škodu. Přes to všechno totiž objem výkonů v železniční dopravě neustále rostl a peníze od ministerstva dopravy se na tom podílely největší měrou. Podařilo se reálně oddělit SŽDC a ČD, snížit poplatky za dopravní cestu a zároveň prosadit mýtné pro konkurenční kamiony. Oborovým firmám se nevedlo špatně.

Bendl řešil, jestli audi nebo superba

U Bendla žádnou dopravní erudici nehledejte. Vystudoval obráběcí stroje na TU Liberec, pak pracoval krátce jako hasič a většinu života strávil jako krajský úředník. Co se dopravy týče, po svém nástupu na post středočeského hejtmana zaujal především kuriózním váháním mezi Škodou Superb a vysněným Audi A6, jehož nákup si prosadil. Pak už jen licitoval s ČD o úhradu ztrát z osobní dopravy a na několika tratích převedl dopravu na autobusy. Jeho zálibu v individuální dopravě před loňskými volbami parodovaly falešné billboardy, údajně objednané v režii ČSSD.

Podle kuloárních informací Bendl získal ministerské křeslo výměnou za podporu premiéra a předsedy ODS Topolánka. Po prohraných krajských volbách kolem kolem něj semknul rozhádané (a již bezprizorní) hejtmany a nakonec zabránil jeho pádu. Výměnou si podle časopisu Týden řekl o ministerské křeslo.

"Chtěl bych navázat na všechno dobré, co Aleš v dopravě udělal," řekl po dnešním jmenování ministr Bendl. Bude to znamenat pouhou údržbu současného stavu, nebo dokáže přijít s vlastní vizí? Mandát má až do léta 2010.

Autorský text ŽelPage.


Honza Beránek / JTB | 23.1.2009 (16:46)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel sAd 
23.01.2009 (18:07)  
xAnri05: Tuto informaci máte odkud a je potvrzená? Protože o Šulcovi se pouze spekulovalo.
23.01.2009 (18:04)  
No akorát bych byl trochu opatrnější s tím hodnocením přínosů Řebíčka. Přece nemůžeme kvalitu ministra hodnotit podle množství finančních prostředků, které jdou do železnice... A co se týká systému, tak se zase tolik nezměnilo. I nadále se plýtvá finančními prostředky a zakázky jsou automaticky dávány Českým drahám...
23.01.2009 (18:01)  
Škoda se kvůli té frašce rozčilovat.
Ale už jen z principu. Může řídit uklízečka jadernou elektrárnu?
Odpověď: Může, pokud tam synáčka šéfa...
23.01.2009 (17:55)  
Tak to je docela vostrej článek! Uvidíme, co se bude dít dále. Řebíček byl sice ministr, ale byl loutkou. Šéfoval popelář Hodač, ovšem oba napojeni na "severočeský golf klub". Za Bendla se sice navrhlo 10 tratí na zrušení, ale nakonec se většina tratí přehodnotila a jezdí se dále. Za Šulce se zrušila doprava na několika tratích a diskutovat se nemohlo. Sice je pravdou, že to nenavrhl Šulc, ale jeho poddaní, ale politickou odpovědnost má on, stejně tak za fiasko v autobusové dopravě.
23.01.2009 (17:45)  
mates111: On pan Šimonovský má i jiné zásluhy, kupříkladu bezzubý "bodový systém"...
23.01.2009 (17:44)  
Myslím, že zrovna mýtné na dálnicích pro kamiony není zásluhou Řebíčka, ale spíše předchozího ministra dopravy Šimonovského...
23.01.2009 (17:43)  
antiM: Ano, dají. Třeba k měření rychlosti v režii firmy kapsch. Nebo myslíte že za loňským návrhem aby rychlost na veřejných komunikacích mohly měřit i soukromé subjekty stálo něco jiného než lobbing firmy Kapsch? Znamenalo by to mimo jiné privatizaci výkonu státní správy. A to děkuji, nechci.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.01.2009 (17:43)  
anti M: brany jsou na nic, mikrovlnne mytne by asi taky slo pouzit i k necemu jinemu. Brany se k tomu navic nevyuzivaji.
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
23.01.2009 (17:41)  
Hosi - ale vrchol vseho, drzte se - namestkem ministra ma byt nas slavny byvaly hejtman a soucasny radni pro dopravu Usteckeho kraje Ing. Šulc! Vivat, huraaa! Nachystejte trakare, americky model VHD se blizi.
registrovaný uživatel sAd 
23.01.2009 (17:30)  
Daliku, daliku. Kdybys raději nejdříve uvažoval, než napsal ten svůj výplod. Jak už psal JTB na jiném místě, pomalu se tu z toho stává diskuze ala idnes nebo novinky.

Dale Cooper: Mýtné brány mají tu výhodu, že je lze použít i na jinou činnost než primárně výběr mýtného.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko