..: Dopravci žalují stát za podporu Českých drah :..

peníze, foto: www.nasepenize.cz Česko – Sdružení železničních společností (SŽS), zastupující externí dopravce, připravilo žalobu na český stát. Ta bude v nejbližších dnech odeslána k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Za žalobou stojí Radim Jančura ze společnosti Student Agency, který jí dokončil. Stát se podle SŽS dopustil nedovolené podpory, kdy drahám vyplatil 12 miliard za majetek převedený SŽDC. Podle železničních dopravců, které SŽS zastupuje, právě stát jakožto vlastník ČD zaplatil prakticky sám sobě za vlastní majetek. Za vyčleněný majetek měl však zaplatit pouze náklady, které se pohybují v řádu stovek milionů.

Ve finále se však jedná o částku blížící se zmiňované hodnotě 12 miliard. Z toho obnosu dráhy chtějí financovat například nákup nových souprav, či jinak investovat do majetku podniku. Díky tomu tak mají před konkurenčními společnostmi značnou výhodu. Za podanou žalobou nestojí jen na železničních serverech přetřásaná a diskutovaná Student Agency. Sdružení železničních společností zastupuje dalších 18 dopravců neméně zvučných jmen, jako Viamont, Veolia Transport, RailTransport či JHMD, nicméně Student Agency měla na vytvoření a samotné přípravě významnou roli. Poněkud nedotaženě se však jeví fakt, že Jančura jen chce, aby si stát vzal své peníze od ČD zpět.

Resort dopravy, kterému nyní šéfuje Petr Bendl (ODS), si za svým verdiktem o platbách pro dráhy vždy pevně stál. Dle ministerských pracovníků však údajně nešlo majetek z drah přímo vyvést i přes to, že jeho majoritním vlastníkem byl stát a s možným oddělením se počítalo již v dobách, kdy vláda majetek převedla z původní státní organizace. Dle Mužíka tak právě stát zvýhodil dopravce, který má na železniční sféře monopol.

Zdroje: SŽS, Hospodářské noviny


Vítek_V | 4.2.2009 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   
05.02.2009 (15:47)  
Chikatetsujin:Dobře uznávám,že od Lekov atd...kupují zase jiné státy od nás,uznávám i trasu Praha-Liberec....ale např...Praha-Brno zde začínala éra...Začínaly na jízdném např. 1Kč,50Kč,100Kč..tím nalákali cestující mezi tím Tourbus a Český Národní Expres jezdily za 120-135Kč..doba pokračovala a Tourbus i ČNE ukončily provozna této lince...co se nestalo SA už jezdí za 150Kč...tzn.dráž než Tourbus....
Trasa Kroměříž-Brno....ČSAD Vsetín za cca.90Kč,ČSAD Kroměříž za cca.65Kč,Tourbus cca 75Kč,SA..za 120Kč(s kartou 100Kč)stejná situace je i na trase Uherské Hradiště-Brno a Zlín-Brno...
05.02.2009 (15:27)  
Další problém je u nás ten,že na naše koleje může téměř každy...Opět príklad ze západu..Rakousko..tam kromě OBB,jezdí jen asi 2 soukromníci,a ti mají tak přísné podmínky,jaké tady nemá nikdo...takže by tady ze soukromníků na jejich podmínky mohl jezdit akorát tak OKD Doprava a.s.,společnosti jako ODOS,RailTrans,Viamont,LokoTrans a další by určitě neprošly...nechci zhazovat žádného dopravce,kterého jsem napsal..akorát tím chci říct,že tady může jezdit každý a taky totak vypadá...proč se asi tahají nákladní vlaky vedeny např.ODOS,Viamont atd.směr na jih složitě přes Slovensko a Maďarsko?Když by to mohlo jet krásně na rovno a rychle přes Rakousko?Protože rakouská strana by si tam takhle nikoho jezdit nenechala...takže tam panuje buď ten náklad dáš nám OBB,nebo si to odvez přes jinej stát...a tak tyto náklady najíždějí zbytečně stovky kilometrů okolo Rakouska...hlavně,že to vezou dvě staré 740tky a fíra,kterej je rád,že jede.. .
05.02.2009 (15:25)  
Řada brejlovů: čeče ty jseš úplně vedle. Nechci ti rozmlouvat lásku k ČD, ale některé argumenty jsou fakt totální nesmysly.

Mi prosímtě řekni poměr kolik toho v SKV (Siemens) objednali ČD, DP Praha, OBB, DP v Itálii a Francii... Zakázky ČD byly v téhle fabrice zce zanedbatelné v poměru k ostatní produkci. Živili jí zahraniční zakázky a DP Praha po jistý čas.

Myslím, že Jančura by klidně nakupoval i u Škody, kdyby mu tento výrobce nabídnul požadovaný výrobek a akceptovatelnou cenu. On nemá důvod hrát si s blbinama, on musí držet firmu v červených číslech. Mmch většina čast ostatních jmenovaných firem je rovněž Škoda.

Kdo myslíš že živí Bonatrans, Lekov a další firmy? Zase cizáci kupují u nás, takže kdyby si každý hrál na svém písečku, tak se obávám, že by to pro ČR byla spíš katastrofa než požehnání (což už ukazuje současná "krize", neboť začíná váznout epxort do Evropy).

A spekulace o SA jsou také zábavné. Cena na Liberec že je neúměrně vysoká? Je vyšší než v době cenové války ale stále nižší nebo stejná než byla v době DOTOVANÉHO spoje ČSAD Liberec. Od té doby stojí nafta o třetinu víc a zavedlo se mýto. Navíc je více spojí s větší kapacitou. To mi přijde jako obdivuhodný výsledek. Pokud by lidé nenáviděli SA a milovali ČSAD měli s nimi jezdit a Jančura by se tam nechytnul. Rozhodli cestující. NIKDO JINÝ!!!

Pochybuju, že se na této relaci snížila poprávka po pracovní síle, když SA má dvojnásobnou posádku busu (sevard) a jezdí více spojů, často i posilové. Spíš si myslím, že to zaměstnává výrazně více lidí.

Co se týče údržby, tak to nemohu hodnotit, ale z perspektivy ČD bych se nic takového nepokusl vypustit z úst, protože ČD na údržbu kašlou, vynechávají předepsané revize a jen se čeká kde co upadne...
05.02.2009 (15:10)  
Příklad z DB AG....proč dostávají několik desítek miliard EUR dotaci na obnovu voz.parku?Vláda to nedělá kvůli tomu,že chce hlavně podporovat státního dopravce...i když i tam je něco...protože tam stát stojí za svojí železnicí...a co udělá DB AG?Proinvestuje to tím,že koupí stovky vozů a lokomotiv vše od Siemems jejich vozidla...a autobusy vždy jen MAN...jejich vozidla...z tohoto beru příklad...když teda chceme jít na západ a blíž k němu...A žaluje je tam např.Allex nebo Ariva někoho?tam se to nestane....
registrovaný uživatel SzKT  mail  
05.02.2009 (14:58)  
750....: Bože, to je nacionalismusm jak z učebnice politologie!! Zamysli se nad sebou!
registrovaný uživatel M 
05.02.2009 (14:58)  
BTW - jestli lidi prichazeji o praci kvuli Jancurovi, tak Jancuru zabijeme a Necas ma o problem (nezamestnanost) min...

SA je na trhu uz celkem dlouho a na vyvoji nezamestnanosti to moc vliv nemelo. 2006 a 2007 dokonce nezamestnanost klesala. Nedovedu najit jine vysvetleni, ze ti, ktere podly Jancura o praci pripravil, si praci nasli nekde jinde...

A jen tak mezi nami - pokud SA nevyjede do peti let na Praha-Ostrava, tak se da stejnou "logikou" rict, ze CD (a MD a SZDC) pripravily o praci vsechny potencionalni zamestnance SA, protoze "kvuli" CD nemohla SA vyjet...
Hloupost? No, urcite ne mensi, nez ze o praci nekdo prisel kvuli SA...

A prikladecek a jdu na obed - Jsem jedinej obchodnik v dedine. Vsechno prodavam hrozne draho. Do dediny se nastehuje Vietnamec a (samozrejme, co jineho) hned si otevre kramek. Pokud v dedine nebudou mit lidi predsudky a ten Vietnamec bude ochotnej mluvit cesky, tak vsichni lidi budou nakupovat u nej a mne zbydou oci pro plac. Je snad ten Vietnamec spatnej? Vzdyt mne pripravit o velmi snadne zivobyti, zmetek rakosnickej! Ne, spatnej jsem ja, protoze jsem svine (nebo lempl) a prodaval jsem draho...
registrovaný uživatel M 
05.02.2009 (14:52)  
Ano, vlaky si budou muset ze zahranici dovest. Proc? Protoze od CD neni co koupit (jedine do sberu) a zadna ceska firma zadane stroje nevyrabi...
Kdyz budu potrebovat notebook, tak ho taky asi dovezu (necham dovest) ze zahranici... Kdyz budu potrebovat sanitku (mysleno koupit si ji), tak asi taky...

Pars, Skoda - aha a ja myslel, ze to jsou svebytne firmy, ktere nabizeji moderni zbozi a s uchycenim na trhu nemaji zadne problemy. A ono to je o tom, ze existuji jen diky tomu, ze si od nich CD neco kupuji. Jestli by nakonec nebylo levnejsi, kdyby polovina lidi s Parsu byla doma (polovina pracovala nekde jinde) a nakupovalo se v zahranici...

Muzu vedet, jaky mas na sobe kalhoty, kosili, boty? Jsou vyrobeny v Cesku? Co pomerance jis? Doufam ze ne, protoze k cemu pomerance, kdyz muzes jit pouze jablka (samozrejme vyhradne ceska!) Jestli ne, tak nekaz vodu, kdyz sam pijes vino...
Mimochodem - doufam, ze ze zasady nepouzivas emaily a vsechno resis pres (Ceskou) Postu. Protoze ta take zamestnava hlavne "nas Cechy". Takze je ziv co muzes - za kazdou cenu!
05.02.2009 (14:34)  
IDeeSák:No jestli to bude jak s těma autobusama,že si je dovezou ze zahraničí,tak se pak nemůžeme divit,že např.Siemems Zličín propouští lidi,a chci vidět jak pan Jančura bude potřebovat KOS Krnov,Pars,Škoda,MSV,DPOV..vím za moc to nestojí,ale zaměstnává to nás Čechy...kvůli panu Jančurovi už přišlo hodně lidí a vozidel o práci..někteří cestující přišli i o spojení...protože SA má až na některých linkách zbytečně nadsazené ceny...a o to kafe,noviny mu nikdo z denně dojíždějících nestojí...Dále mě vadí u SA personál..je vidět,že musí mít hodně zkušeností a školení za sebou...chtěl bych vidět jak často ty vozy jezdí na kontrolu na kanál...
registrovaný uživatel M 
05.02.2009 (14:29)  
A ti zruinovani dopravci... Co oni s tema autobusama, co jezdily dalkovou dopravu udelali? Do jednoho je sesrotovali?

Rozpustne kafe o Student Agency je humus. Dokonce i Pepsi v PETu od Student Agency je humus. Pepsi od Ceskych drah chutna mnohem lip. Sice je taky 3x drazsi, ale chutna mnohem lip.

Autobusy byly dovezeny z jinych zemi? A? A jine zeme zase nakupuji jine autobusy u nas. Mezinarodni obchod se tomu rika. Nebyt toho, tak stale pracujeme s dalnopisama...

K cemu je nam takovy dopravce? No mozna k tomu, aby prevazel lidi. Od toho dopravci jsou.

Viamont a OKD dokazou pretahnout vlaky od CDC predevsim proto, ze tuhle spolecnost stat nemuze podporovat. Jak je mozne, ze pretahovat zakazek ti u OKD nevadi, ale u SA ses tak razantne proti?

Ma rad Cesko? Co s tim ma spolecneho "mit rad"? On vydelava (kupodivu ma i zamestnance, kteri diky nemu zivi sebe i rodiny). Ceske drahy take nemaji rady nikoho, take se jen a pouze snazi vydelat. Pokud by CD mely rady Cesko, tak jejich zamestnanci chodi do prace ve volnem case a jezdi se zadarmo...
Ty mas rad Cesko? Mas ho tak moc rad, ze mas doma ceskou televizi, cesky pocitac? Kupujes vyhradne ceske potraviny od ceskych firem (vlastnenych Cechy)? Pijes vyhradne Budvar, pripadne jine pivo plne v ceskych rukach?

CD zamestnava hodne lidi? A? Jinej dopravce bude na draze jezdit s robotama? Myslis, ze lidi, kteri skonci u CD budou z poloviny popraveni a z poloviny poslani na Sibir?

Pan Jancura si jde stezovat, kdyz jiny dostane dotaci?
Kdyz pujdes do samosky a u pokladny budes muset zaplatit, zatimco jinym to bude platit mestsky urad (protoze mestsky urad rozhodne, ze tam tem onem se ma pomoct, zatimco tobe se pomahat nebude), tak to urcite uvitas?
05.02.2009 (14:11)  
750.... - a koho bude Jančura zaměstnávat, jestliže ČD sebere výkony? Mám dojem, že to budou titíž lidé. Možná zaniknou některá místa pro nadbytečnost, ale většina lidí se o práci nemusí bát.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 15      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko