Česko – Sdružení železničních společností (SŽS), zastupující externí dopravce, připravilo žalobu na český stát. Ta bude v nejbližších dnech odeslána k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Za žalobou stojí Radim Jančura ze společnosti Student Agency, který jí dokončil. Stát se podle SŽS dopustil nedovolené podpory, kdy drahám vyplatil 12 miliard za majetek převedený SŽDC. Podle železničních dopravců, které SŽS zastupuje, právě stát jakožto vlastník ČD zaplatil prakticky sám sobě za vlastní majetek. Za vyčleněný majetek měl však zaplatit pouze náklady, které se pohybují v řádu stovek milionů.
Ve finále se však jedná o částku blížící se zmiňované hodnotě 12 miliard. Z toho obnosu dráhy chtějí financovat například nákup nových souprav, či jinak investovat do majetku podniku. Díky tomu tak mají před konkurenčními společnostmi značnou výhodu. Za podanou žalobou nestojí jen na železničních serverech přetřásaná a diskutovaná Student Agency. Sdružení železničních společností zastupuje dalších 18 dopravců neméně zvučných jmen, jako Viamont, Veolia Transport, RailTransport či JHMD, nicméně Student Agency měla na vytvoření a samotné přípravě významnou roli. Poněkud nedotaženě se však jeví fakt, že Jančura jen chce, aby si stát vzal své peníze od ČD zpět.
Resort dopravy, kterému nyní šéfuje Petr Bendl (ODS), si za svým verdiktem o platbách pro dráhy vždy pevně stál. Dle ministerských pracovníků však údajně nešlo majetek z drah přímo vyvést i přes to, že jeho majoritním vlastníkem byl stát a s možným oddělením se počítalo již v dobách, kdy vláda majetek převedla z původní státní organizace. Dle Mužíka tak právě stát zvýhodil dopravce, který má na železniční sféře monopol.
Zdroje: SŽS, Hospodářské noviny

Trasa Kroměříž-Brno....ČSAD Vsetín za cca.90Kč,ČSAD Kroměříž za cca.65Kč,Tourbus cca 75Kč,SA..za 120Kč(s kartou 100Kč)stejná situace je i na trase Uherské Hradiště-Brno a Zlín-Brno...
Mi prosímtě řekni poměr kolik toho v SKV (Siemens) objednali ČD, DP Praha, OBB, DP v Itálii a Francii... Zakázky ČD byly v téhle fabrice zce zanedbatelné v poměru k ostatní produkci. Živili jí zahraniční zakázky a DP Praha po jistý čas.
Myslím, že Jančura by klidně nakupoval i u Škody, kdyby mu tento výrobce nabídnul požadovaný výrobek a akceptovatelnou cenu. On nemá důvod hrát si s blbinama, on musí držet firmu v červených číslech. Mmch většina čast ostatních jmenovaných firem je rovněž Škoda.
Kdo myslíš že živí Bonatrans, Lekov a další firmy? Zase cizáci kupují u nás, takže kdyby si každý hrál na svém písečku, tak se obávám, že by to pro ČR byla spíš katastrofa než požehnání (což už ukazuje současná "krize", neboť začíná váznout epxort do Evropy).
A spekulace o SA jsou také zábavné. Cena na Liberec že je neúměrně vysoká? Je vyšší než v době cenové války ale stále nižší nebo stejná než byla v době DOTOVANÉHO spoje ČSAD Liberec. Od té doby stojí nafta o třetinu víc a zavedlo se mýto. Navíc je více spojí s větší kapacitou. To mi přijde jako obdivuhodný výsledek. Pokud by lidé nenáviděli SA a milovali ČSAD měli s nimi jezdit a Jančura by se tam nechytnul. Rozhodli cestující. NIKDO JINÝ!!!
Pochybuju, že se na této relaci snížila poprávka po pracovní síle, když SA má dvojnásobnou posádku busu (sevard) a jezdí více spojů, často i posilové. Spíš si myslím, že to zaměstnává výrazně více lidí.
Co se týče údržby, tak to nemohu hodnotit, ale z perspektivy ČD bych se nic takového nepokusl vypustit z úst, protože ČD na údržbu kašlou, vynechávají předepsané revize a jen se čeká kde co upadne...
SA je na trhu uz celkem dlouho a na vyvoji nezamestnanosti to moc vliv nemelo. 2006 a 2007 dokonce nezamestnanost klesala. Nedovedu najit jine vysvetleni, ze ti, ktere podly Jancura o praci pripravil, si praci nasli nekde jinde...
A jen tak mezi nami - pokud SA nevyjede do peti let na Praha-Ostrava, tak se da stejnou "logikou" rict, ze CD (a MD a SZDC) pripravily o praci vsechny potencionalni zamestnance SA, protoze "kvuli" CD nemohla SA vyjet...
Hloupost? No, urcite ne mensi, nez ze o praci nekdo prisel kvuli SA...
A prikladecek a jdu na obed - Jsem jedinej obchodnik v dedine. Vsechno prodavam hrozne draho. Do dediny se nastehuje Vietnamec a (samozrejme, co jineho) hned si otevre kramek. Pokud v dedine nebudou mit lidi predsudky a ten Vietnamec bude ochotnej mluvit cesky, tak vsichni lidi budou nakupovat u nej a mne zbydou oci pro plac. Je snad ten Vietnamec spatnej? Vzdyt mne pripravit o velmi snadne zivobyti, zmetek rakosnickej! Ne, spatnej jsem ja, protoze jsem svine (nebo lempl) a prodaval jsem draho...
Kdyz budu potrebovat notebook, tak ho taky asi dovezu (necham dovest) ze zahranici... Kdyz budu potrebovat sanitku (mysleno koupit si ji), tak asi taky...
Pars, Skoda - aha a ja myslel, ze to jsou svebytne firmy, ktere nabizeji moderni zbozi a s uchycenim na trhu nemaji zadne problemy. A ono to je o tom, ze existuji jen diky tomu, ze si od nich CD neco kupuji. Jestli by nakonec nebylo levnejsi, kdyby polovina lidi s Parsu byla doma (polovina pracovala nekde jinde) a nakupovalo se v zahranici...
Muzu vedet, jaky mas na sobe kalhoty, kosili, boty? Jsou vyrobeny v Cesku? Co pomerance jis? Doufam ze ne, protoze k cemu pomerance, kdyz muzes jit pouze jablka (samozrejme vyhradne ceska!) Jestli ne, tak nekaz vodu, kdyz sam pijes vino...
Mimochodem - doufam, ze ze zasady nepouzivas emaily a vsechno resis pres (Ceskou) Postu. Protoze ta take zamestnava hlavne "nas Cechy". Takze je ziv co muzes - za kazdou cenu!
Rozpustne kafe o Student Agency je humus. Dokonce i Pepsi v PETu od Student Agency je humus. Pepsi od Ceskych drah chutna mnohem lip. Sice je taky 3x drazsi, ale chutna mnohem lip.
Autobusy byly dovezeny z jinych zemi? A? A jine zeme zase nakupuji jine autobusy u nas. Mezinarodni obchod se tomu rika. Nebyt toho, tak stale pracujeme s dalnopisama...
K cemu je nam takovy dopravce? No mozna k tomu, aby prevazel lidi. Od toho dopravci jsou.
Viamont a OKD dokazou pretahnout vlaky od CDC predevsim proto, ze tuhle spolecnost stat nemuze podporovat. Jak je mozne, ze pretahovat zakazek ti u OKD nevadi, ale u SA ses tak razantne proti?
Ma rad Cesko? Co s tim ma spolecneho "mit rad"? On vydelava (kupodivu ma i zamestnance, kteri diky nemu zivi sebe i rodiny). Ceske drahy take nemaji rady nikoho, take se jen a pouze snazi vydelat. Pokud by CD mely rady Cesko, tak jejich zamestnanci chodi do prace ve volnem case a jezdi se zadarmo...
Ty mas rad Cesko? Mas ho tak moc rad, ze mas doma ceskou televizi, cesky pocitac? Kupujes vyhradne ceske potraviny od ceskych firem (vlastnenych Cechy)? Pijes vyhradne Budvar, pripadne jine pivo plne v ceskych rukach?
CD zamestnava hodne lidi? A? Jinej dopravce bude na draze jezdit s robotama? Myslis, ze lidi, kteri skonci u CD budou z poloviny popraveni a z poloviny poslani na Sibir?
Pan Jancura si jde stezovat, kdyz jiny dostane dotaci?
Kdyz pujdes do samosky a u pokladny budes muset zaplatit, zatimco jinym to bude platit mestsky urad (protoze mestsky urad rozhodne, ze tam tem onem se ma pomoct, zatimco tobe se pomahat nebude), tak to urcite uvitas?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











