..: Dopravci žalují stát za podporu Českých drah :..

peníze, foto: www.nasepenize.cz Česko – Sdružení železničních společností (SŽS), zastupující externí dopravce, připravilo žalobu na český stát. Ta bude v nejbližších dnech odeslána k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Za žalobou stojí Radim Jančura ze společnosti Student Agency, který jí dokončil. Stát se podle SŽS dopustil nedovolené podpory, kdy drahám vyplatil 12 miliard za majetek převedený SŽDC. Podle železničních dopravců, které SŽS zastupuje, právě stát jakožto vlastník ČD zaplatil prakticky sám sobě za vlastní majetek. Za vyčleněný majetek měl však zaplatit pouze náklady, které se pohybují v řádu stovek milionů.

Ve finále se však jedná o částku blížící se zmiňované hodnotě 12 miliard. Z toho obnosu dráhy chtějí financovat například nákup nových souprav, či jinak investovat do majetku podniku. Díky tomu tak mají před konkurenčními společnostmi značnou výhodu. Za podanou žalobou nestojí jen na železničních serverech přetřásaná a diskutovaná Student Agency. Sdružení železničních společností zastupuje dalších 18 dopravců neméně zvučných jmen, jako Viamont, Veolia Transport, RailTransport či JHMD, nicméně Student Agency měla na vytvoření a samotné přípravě významnou roli. Poněkud nedotaženě se však jeví fakt, že Jančura jen chce, aby si stát vzal své peníze od ČD zpět.

Resort dopravy, kterému nyní šéfuje Petr Bendl (ODS), si za svým verdiktem o platbách pro dráhy vždy pevně stál. Dle ministerských pracovníků však údajně nešlo majetek z drah přímo vyvést i přes to, že jeho majoritním vlastníkem byl stát a s možným oddělením se počítalo již v dobách, kdy vláda majetek převedla z původní státní organizace. Dle Mužíka tak právě stát zvýhodil dopravce, který má na železniční sféře monopol.

Zdroje: SŽS, Hospodářské noviny


Vítek_V | 4.2.2009 (13:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   
05.02.2009 (8:22)  
S TĚMI REGIONOVAMI JE TO ŠPATNÉ,teď už mám docela strach tímto vlakem jet aby bylo výfukové potrubí děravé u naftové nádrže tak to je vrchol,a ty dveře jsou taky na pytel věčně někoho přivírají,na WC věčně napsáno "WC mimo provoz použijte prosím jiné KDYŽ TAM UŽ ŽÁDNE JINÉ NENÍ,je to nedomšlené.
05.02.2009 (7:39)  
Ještě k tomu nástupu soukromníků. To není jen vyhrát výběrovku a koupit ta vozidla. Pokud to nebude pojízdná výstavka (2 páry Praha - Ostrava či Liberec - Pardubice), tak ta vozidla musí mít nějaké významnější zázemí. A doufejme, že lepší než ČD, aby vozidla nejezdila posprejovaná, nenocovali v nich bezdomovci a nevykrádali vykradači. K tomu se musí někde dělat údržba. Kolik takových vozových dep mají k dispozici? To ve velkém nepůjde dělat z nějaké stodoly od Brna a bude to další Banko potřebuji půjčit.
05.02.2009 (6:51)  
Zatím tady nezaznělo, za co ty peníze vlastně jsou. není to žádná přímá dotace dotace na nákup vozů atd. Loni došlo k přesunu údržby infrastruktury (SDC) od ČD a.s. k SŽDC s.o.. Dotčení zaměstnanci změnili zaměstnavatele a majetek majitele. A majetek související musí být nějak oceněn a zaplacen. Došlo ke zestátnění majetku za 12 miliard. I obě společnosti mají stejného "vlastníka", řídí se odlišnými pravidly a proto musela platba proběhnout. Pak se navrhovala řešení co s penězi (nová vozidla). Bohužel se ukazuje, že peníze skončí jako záplata za ztrátu.
Registrierter Benutzer MS 
05.02.2009 (1:56)  
2 ondrej: no a ted je kolik konkurentu, ze to kvuli nim najednou nenavazuje?
Registrierter Benutzer M 
04.02.2009 (23:19)  
ondreji, mozna je lepsi byt tupec, nez byt tak moudry jako jsi ty...
Az bude Jancura vozit 5 lidi ve vlaku a zbytek dostane proplacenej od statu, tak bude stat 2.47 do vzduchu, protoze snadnejsi prachy v zivote nevydelal...

Jinak zdravotnictvi snad, ale posta? Doprava? Jak vypada statni posta myslim kazdej vidi, jak vypada statni doprava taky... Jinak stare jizdni rady si vybavuju matne, navaznost cehokoliv ovsem vubec...

Zanedbavani vozoveho parku (tezko rict, ci je to chyba...) je velmi velmi podobne jakymkoliv jinym problemum. Duchodum, doprave jako celku, verejnym financim. Vsechno je ve velmi mizerne kondici a navrat do formy bude stat spoustu driny a potu. Misto jasne definovaneho ozdravneho planu se ale porad resi pouze rok za rokem, idealne tak, aby to krupani zkousli (to se tyka hlavne tech verejnych penez). Takze misto diety a zdrave vyzivy se porad ladujeme dortikama. Zatimco nyni navrat do formy znamena behat 5 kilometru denne, tak s kazdym dalsim rokem dortiku to bude znamenat kilometr navic a driv nebo pozdeji k tomu "behani" pristoupit budeme muset. Ovsem zatimco nyni by tech 5 kilaku s vypetim vsech sil dal skoro kazdej, tak za par let tech 1X kilometru denne pulka lidi nebude schopna zabehnout. Tam uz bude na reseni problemu pozde, ten se musi resit uz ted (pokud uz taky neni pozde).
V pripade obnovy vozoveho parku, pri dnesnim tempu obnovy, proste za nekolik let zakonite a nevyhnutelne musi dojit k tomu, ze skutecne nebude s cim jezdit (a nebude to tak, ze EC budou mit z 50% vymenene razeni, bude to tak, ze proste vlaky nebudou moct vyjet). Zatimco nyni by to slo poresit zrusenim nekolika desitek spoju, usetrenim nejakych vagonu a pozvolnou obnovou, tak velmi brzy se budou muset rusit stovky a na narazovou obnovu nebudou penize.
No ale ondrej nam treba vysvetli, kde na to ten stat vezme. Pocitam, ze on je, co se cistych dani na strane prijemce, takze jeho problem to nebude. A ti zli kapitalisti at plati:-)
04.02.2009 (22:22)  
SzKT: Jenomže ČD dosahují 3 mld ztráty i přesto, že obnova jejich vozového parku je pomalá a na většině tratí skutečně není co odepisovat. V momentě, kdy ČD nakoupí větší množství nových vozidel, automaticky se zvýší i odpisy a dostanou se do ještě větší ztráty než jsou dnes...
Registrierter Benutzer SzKT  mail  
04.02.2009 (22:07)  
Mates 111: Možná to vzali od konkurence, těm to tak vycházelo. Když jsem mluvil předloni s jedním člověkem s Veolie (řešil se závazek veřejné služby na trati 173), tak jim podle propočtů vycházelo, že pokud si koupí nová Desira (stará nebylo odkud v takovém množství stáhnout), tak potřebují od kraje aspoň 100 Kč/km, jinak se jim to nevyplatí. Samozřejmě, že to dopadlo, jak zákonitě muselo, na 173 jezdí i nadále ČD... Problém je v tom, že ten jejich vozový park je tak odepsaný, že už se pomalu podmínky vyrovnávají, šukafony a Bdt s žehličkou voní krajům pořád míň... Tudíž pokud budou muset nakupovat ČD nová vozidla, není stávající cena dopravního výkonu udržitelná a vše bude jinak. Spíš se bojím, jak dlouho to s tou pštrosí politikou ČD vydrží (teoreticky můžou se svými vraky vyhrávat VŘ ještě řadu let, pokud bude rozhodující cena), proto doufám, že EK stížnost dopravců vyslyší, aby už ta bezvýchodná agónie konečně skončila!!
04.02.2009 (21:56)  
V momentě, kdy uchováme ČD monopol, tak nemůžeme chtít, aby se soukromí dopravci ČD v nějakém rozumném období vyrovnaly a výrazně jim konkurovaly. Ono to chce se konečně odhodlat a situaci na české železnici změnit. Výběrové řízení v Libereckém kraji může být první vlaštovkou, byť bych byl zatím v tomto směru poměrně opatrný. Ale ČR potřebuje soukromé dopravce, kdo jiný by měl tlačit na to, aby nepřiměřeně nerostla cena výkonu. Jinak by mě docela zajímalo, podle jakého klíče dospěly ČD k nákladům 100 Kč/km. Ať počítám, jak počítám prostě to nevychází. Zvláště pak ne v místech, kde nejsou žádná nová vozidla a odpisy jsou tudíž nula....
04.02.2009 (21:48)  
Mmonopol kecy žádný není. ale doprava zdravotnictví pošta má být státní to není kšeft ale služba danovým poplatníkum.Ze všeho si udělat kšeft a co nejvíc podojit lidi to jo typický kapitalismus. se podívejte na stare jízdní řády jak navazoval vlak na bus to nebyli konkurenti a šlo o to aby se lidi někam dostali atd.
Janča je kecalista maximální
borovičko dej jim
04.02.2009 (21:43)  
M- jsi tupec
Janča se furt chvástá že bude jezdit s vlaky ale furt nic až ten chlap bude jezdit ze svýmy vlaky regionální tratě s 5 lidmi ve vlaku ,taky pochopí .Ale to ne je to kecalista chce si udělat reklamu a...
Borovička má pravdu
A myslíte si že se jako jinde než u ČD Prachy neprošustrují, celý státní rozpočet je fraška.
  1 ... 6 7 8 9 10 ... 15      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko