Česko – Sdružení železničních společností (SŽS), zastupující externí dopravce, připravilo žalobu na český stát. Ta bude v nejbližších dnech odeslána k Evropskému soudnímu dvoru do Bruselu. Za žalobou stojí Radim Jančura ze společnosti Student Agency, který jí dokončil. Stát se podle SŽS dopustil nedovolené podpory, kdy drahám vyplatil 12 miliard za majetek převedený SŽDC. Podle železničních dopravců, které SŽS zastupuje, právě stát jakožto vlastník ČD zaplatil prakticky sám sobě za vlastní majetek. Za vyčleněný majetek měl však zaplatit pouze náklady, které se pohybují v řádu stovek milionů.
Ve finále se však jedná o částku blížící se zmiňované hodnotě 12 miliard. Z toho obnosu dráhy chtějí financovat například nákup nových souprav, či jinak investovat do majetku podniku. Díky tomu tak mají před konkurenčními společnostmi značnou výhodu. Za podanou žalobou nestojí jen na železničních serverech přetřásaná a diskutovaná Student Agency. Sdružení železničních společností zastupuje dalších 18 dopravců neméně zvučných jmen, jako Viamont, Veolia Transport, RailTransport či JHMD, nicméně Student Agency měla na vytvoření a samotné přípravě významnou roli. Poněkud nedotaženě se však jeví fakt, že Jančura jen chce, aby si stát vzal své peníze od ČD zpět.
Resort dopravy, kterému nyní šéfuje Petr Bendl (ODS), si za svým verdiktem o platbách pro dráhy vždy pevně stál. Dle ministerských pracovníků však údajně nešlo majetek z drah přímo vyvést i přes to, že jeho majoritním vlastníkem byl stát a s možným oddělením se počítalo již v dobách, kdy vláda majetek převedla z původní státní organizace. Dle Mužíka tak právě stát zvýhodil dopravce, který má na železniční sféře monopol.
Zdroje: SŽS, Hospodářské noviny

Az bude Jancura vozit 5 lidi ve vlaku a zbytek dostane proplacenej od statu, tak bude stat 2.47 do vzduchu, protoze snadnejsi prachy v zivote nevydelal...
Jinak zdravotnictvi snad, ale posta? Doprava? Jak vypada statni posta myslim kazdej vidi, jak vypada statni doprava taky... Jinak stare jizdni rady si vybavuju matne, navaznost cehokoliv ovsem vubec...
Zanedbavani vozoveho parku (tezko rict, ci je to chyba...) je velmi velmi podobne jakymkoliv jinym problemum. Duchodum, doprave jako celku, verejnym financim. Vsechno je ve velmi mizerne kondici a navrat do formy bude stat spoustu driny a potu. Misto jasne definovaneho ozdravneho planu se ale porad resi pouze rok za rokem, idealne tak, aby to krupani zkousli (to se tyka hlavne tech verejnych penez). Takze misto diety a zdrave vyzivy se porad ladujeme dortikama. Zatimco nyni navrat do formy znamena behat 5 kilometru denne, tak s kazdym dalsim rokem dortiku to bude znamenat kilometr navic a driv nebo pozdeji k tomu "behani" pristoupit budeme muset. Ovsem zatimco nyni by tech 5 kilaku s vypetim vsech sil dal skoro kazdej, tak za par let tech 1X kilometru denne pulka lidi nebude schopna zabehnout. Tam uz bude na reseni problemu pozde, ten se musi resit uz ted (pokud uz taky neni pozde).
V pripade obnovy vozoveho parku, pri dnesnim tempu obnovy, proste za nekolik let zakonite a nevyhnutelne musi dojit k tomu, ze skutecne nebude s cim jezdit (a nebude to tak, ze EC budou mit z 50% vymenene razeni, bude to tak, ze proste vlaky nebudou moct vyjet). Zatimco nyni by to slo poresit zrusenim nekolika desitek spoju, usetrenim nejakych vagonu a pozvolnou obnovou, tak velmi brzy se budou muset rusit stovky a na narazovou obnovu nebudou penize.
No ale ondrej nam treba vysvetli, kde na to ten stat vezme. Pocitam, ze on je, co se cistych dani na strane prijemce, takze jeho problem to nebude. A ti zli kapitalisti at plati:-)
Janča je kecalista maximální
borovičko dej jim
Janča se furt chvástá že bude jezdit s vlaky ale furt nic až ten chlap bude jezdit ze svýmy vlaky regionální tratě s 5 lidmi ve vlaku ,taky pochopí .Ale to ne je to kecalista chce si udělat reklamu a...
Borovička má pravdu
A myslíte si že se jako jinde než u ČD Prachy neprošustrují, celý státní rozpočet je fraška.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











