Česká republika – Poslanecká sněmovna vyzvala ministra dopravy Petra Bendla, aby prověřil marketingové a sponzorské aktivity Českých drah s ohledem na celkově zhoršující se tendenci hospodářských výsledků dopravce. Mluvčí ministerstva Martin Kupka informoval, že Bendl celou situaci v co nebližší době prověří. K samotné prověrce marketingu ČD vyzval předseda opozičního klubu ČSSD a stínový ministr financí Bohuslav Sobotka. Poukázal například na fakt, že dráhy v minulosti sponzorovaly dva filmy režiséra Filipa Renče. Zmínil se také o inzerci Českých drah v časopisu 51PRO, údajně blízkém ODS. Výdaji dopravce na reklamu se začala zabývat i protikorupční policie.
Do povědomí se tento problém dostal především díky nedávné kauze, na kterou upozornil časopis Týden - dráhy, do té doby neznámé Petře Tuzarové, vyplatily 27milionovou sumu, aniž by s nimy měla jakoukoliv smlouvu o spolupráci. Protikorupční policie však nešetří jen oněch tajemných 27 milionů, ale zároveň zkoumá celé účetnictví komunikačního odboru, odkud ročně odteče téměř 200 milionů korun. Finance odboru 27 mizely ve firmách, které jsou vzájemně podivně propojené a se kterými ČD již v minulosti uzavíraly podezřelé obchody.
Poslanci dále vyzvali ministra, aby sněmovně předložil harmonogram přípravy nového zákona o veřejné dopravě včetně přesných termínů. Bendl řekl, že ani s jedním z usnesení nemá problém a členům sněmovny vyhoví. České dráhy loni v osobní dopravě prodělaly téměř 4 miliardy korun. Nejvíce ztrátovou je z dlouhodobého hlediska především regionální doprava, kterou si objednávají jednotlivé kraje.
Zdroj: ČT24; foto: Puly
| 26.2.2009 (7:00)
Z právního hlediska se ČD od jiných obchodních společností nijak neliší.
Co se týká DPP, tak je tu také taková záležitost, že za mnohahodinové natáčení v metru se platí velmi vysoké částky (tuplem když si nechají zmalovat soupravu a je tam spousta prázdného ježdění). Když DP sleví nebo tam nechá filmaře zadara, ti jej pak rádi uvedou jako patrona filmu (nic je to nestojí) a sice se nekoná mimořádný zisk, ale ani se neutrácí veřejné prostředky za reklamu. Dát někomu finanční obnos by zřejmě neprošlo.
Rozdíl mezi ČD a Vámi jmenovanými firmami je ten, že ČD končí své hospodaření v červených číslech; výše uvedené firmy nikoli. Myslím že tento (pro situaci docela podstatný) detail stál též za uvedení.
Ryba smrdí od hlavy. Pokud kradou zaměstnanci, vedení tomu má bránit. Naopak pokud krade vedení, ti dole se minimálně přestanou o něco snažit, v horším případě začnou krást taky. Ta promarněná pracovní doba a drobné přikrádání je vlastní těm nahoře úplně stejně jako těm dole, tím bych vůbec neargumentoval, maximálně se můžeme hádat, kolik šroubováků je do jednoho "služebního" oběda. Každopádně doufám, že to policie rozplete a že konečně někdo skončí v kriminále, protože jestli něco naprosto demoralizuje tuh
a/ všichni zaměstnanci ČD na všechny služební cesty zásadně vlakem
b/ první třída ve vlaku není vnitropodniková doprava, je pro platící zákazníky, pro vaše nejlepší zákazníky. Nikdo nechce sedět v kupé s umaštěným montéráčkem s logem ČD
c/ v ČD centrech zakázat odpověď "nevím"
d/ zrušte spoje, kde je průvodčí zároveň jediným cestujícím
e/ neplaťte zaměstnance za pobyt na pracovišti, ale za odvedenou práci.
M.tady nikdo netvrdi ze za to muze jenom vedeni!.nezlobte se na me.ale vedeni slape po obsluze vlaku.mozna mate pravdu v tom ze i mezi obsluhou vlaku se neco malo sidi.ale rozhodne se nejedna o miliony rocne.
Co se tyce toho prichodu pred sestou, tak jsou i firmy s pruznou pracovni dobou, kde je jadro od deviti a kdyz clovek prijde "az" v sedm, tak je napomenu, ze jde vlastne hrozne pozde. Naopak manazerovi staci byt v praci za den jednu minutu a ma v podstate odpracovany cely den, protoze on nejede na pichacky...
Cili v tomhle se myslim shodujeme. Problem muze byt vedeni a problem muze byt i v radovych zamestnancich. Jen mne lehce serou ty "levicove-populisticko-odborarsky" hemzy o tom, ze vedeni hlavne zdima chudaky zamestnance a ze problemy jsou jen ve vedeni...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










