..: Poslanecká sněmovna chce prověřit hospodaření ČD :..

Nymburk, foto: Puly Česká republika – Poslanecká sněmovna vyzvala ministra dopravy Petra Bendla, aby prověřil marketingové a sponzorské aktivity Českých drah s ohledem na celkově zhoršující se tendenci hospodářských výsledků dopravce. Mluvčí ministerstva Martin Kupka informoval, že Bendl celou situaci v co nebližší době prověří. K samotné prověrce marketingu ČD vyzval předseda opozičního klubu ČSSD a stínový ministr financí Bohuslav Sobotka. Poukázal například na fakt, že dráhy v minulosti sponzorovaly dva filmy režiséra Filipa Renče. Zmínil se také o inzerci Českých drah v časopisu 51PRO, údajně blízkém ODS. Výdaji dopravce na reklamu se začala zabývat i protikorupční policie.

Do povědomí se tento problém dostal především díky nedávné kauze, na kterou upozornil časopis Týden - dráhy, do té doby neznámé Petře Tuzarové, vyplatily 27milionovou sumu, aniž by s nimy měla jakoukoliv smlouvu o spolupráci. Protikorupční policie však nešetří jen oněch tajemných 27 milionů, ale zároveň zkoumá celé účetnictví komunikačního odboru, odkud ročně odteče téměř 200 milionů korun. Finance odboru 27 mizely ve firmách, které jsou vzájemně podivně propojené a se kterými ČD již v minulosti uzavíraly podezřelé obchody.

Poslanci dále vyzvali ministra, aby sněmovně předložil harmonogram přípravy nového zákona o veřejné dopravě včetně přesných termínů. Bendl řekl, že ani s jedním z usnesení nemá problém a členům sněmovny vyhoví. České dráhy loni v osobní dopravě prodělaly téměř 4 miliardy korun. Nejvíce ztrátovou je z dlouhodobého hlediska především regionální doprava, kterou si objednávají jednotlivé kraje.

Zdroj: ČT24; foto: Puly


Adys Poslat mail autorovi | 26.2.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
26.02.2009 (12:34)  
ČD dráhy mají nepochybně nedostatky v hospodaření. Je potřeba vyházet celé vedení a dosadit nové lidi a hlavně přijmout výrazná kontrolní opatření z hlediska hospodaření (ideální ze strany externí firmy). Největší drzostí je ten různý sponzoring blbostí a reklamy, které stojí stovky milionů. Nejlepší reklamou pro ČD by byly rychlejší a rozsáhlejší nákupy nových vozidel a to zajisté při zvýšené iniciativě státu, protože bez něho se bude vozový park při současném tempu obnovovat 100 let...
registrovaný uživatel M 
26.02.2009 (12:26)  
Na tohle jsem cekal a mam na to pripravenou odpoved od podobne smyslejiciho cloveka z jine diskuse...

Kraje draham plati mene nez v jinych zemich mimo jine i z duvodu, ze v jinych zemich je mnohem vyssi poplatek pro "SZDC".
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
26.02.2009 (12:24)  
ad fanda:
Mohu se optat, který z -obyčejných- zamců ČD bere 20000?
registrovaný uživatel Kuba 
26.02.2009 (12:13)  
Nejvíce ztrátovou je z dlouhodobého hlediska především regionální doprava, kterou si objednávají jednotlivé kraje.

ANO a proč!!! Protože platí za objednané vlaky směšné sumy, oproti jiným státům, pokud teda vůbec platí. Co jsem slyšel, tak kraje to platí nějak zvláštně, protože prý v mnoha krajích platí teprve za vlaky, které jezdily v GVD 2007, pak se nedivte, že jsou ČD tam kde jsou.

Tímto jinak nechci obhajovat ČD, protože tam je vážně bordel, ale měl by se změnit celkově přístup státu a krajů a hlavně vyhodit toho Žaluda co sedí nahoře, protože ten viděl vlak pouze na obrázku a to ještě v dětství obrázek parní lokomotivy a chudák si myslí, že ta jezdí dodnes.
registrovaný uživatel M 
26.02.2009 (11:42)  
Jojo, je to tak. Vedeni firmu rozkradlo. Radovi zamestnanci jenom semtam stavkuji, kdyz se ma usetrit a radovi zamestnanci nikdy nic neukradli. Ted na to poslanci prijdou, dosadi poctive delniky do vedeni a mame po problemech:-)
registrovaný uživatel fanda 
26.02.2009 (11:36)  
Podle nekterych zvas.Zruste česke drahy.at tu jezdej soukromnici.K hospodareni.Vedeni dela hamtyhamty at mam vyc nez tamty.nevim kolik bere vedeni ale obycejny zamestnanec ma tak kolem 20000.kdyby si vedeni nenakradlo tak by takova ztrata mozna nebyla.
registrovaný uživatel M 
26.02.2009 (11:32)  
rohilkk - no duvod je zhruba takovej - protoze basketbaliste Nymburku nebo nektery filmy by od statu jako takovyho nedostaly nic (resp. jen cast toho, co je v nejakych fondech), tak se to udela tak, ze se statni dotace "properou" pres statni "dcerinku", v tomto pripade CD.
Stat tak dotace dava skrze nejakou spolecnost a nikdo nemuze rict ani popel:-)
registrovaný uživatel Jony  mail  
26.02.2009 (10:56)  
No konečně se začalo něco dít člověk když potřebuje věci na vozy tak ve skladu nejsou a na píčoviny jako sponzoring Peta Semprese a časopisů ČD Expres a takový podobných zhovadilostí na to mají, ale na údržbu vozů to ne.
registrovaný uživatel Wawro  mail  
26.02.2009 (10:44)  
Na vesnici když chceš aby ti pepa přišel porazit prase, dáš mu nějakou korunu nebo ho pozveš do hospody a na následou žranici. V politice a "vyšších" sférách se to řeší 27 na stole v českých. Za 27 mega už by se už něco pořídilo. V případě vozového parku a stavu železnice na mnoha úsecích platí že každá korunka v prasátku dobrá, ale musí to být prasátko s nápisem údržba
registrovaný uživatel karosa  mail  
26.02.2009 (10:31)  
Já naopak chápu to, že ČD sponzorovaly filmy režiséra F. Renče. On totiž v ve filmovém štábu tohoto režiséra(a to na dost významné pozici) pracuje i blízký příbuzný tiskového mluvky ČD pana Kubaly, Takže, proč bychom jako podnik nějakým tím milionkem nepřispěli, vždyt nám z toho něco přece zůstane v rodině...
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko