Česká republika – Poslanecká sněmovna vyzvala ministra dopravy Petra Bendla, aby prověřil marketingové a sponzorské aktivity Českých drah s ohledem na celkově zhoršující se tendenci hospodářských výsledků dopravce. Mluvčí ministerstva Martin Kupka informoval, že Bendl celou situaci v co nebližší době prověří. K samotné prověrce marketingu ČD vyzval předseda opozičního klubu ČSSD a stínový ministr financí Bohuslav Sobotka. Poukázal například na fakt, že dráhy v minulosti sponzorovaly dva filmy režiséra Filipa Renče. Zmínil se také o inzerci Českých drah v časopisu 51PRO, údajně blízkém ODS. Výdaji dopravce na reklamu se začala zabývat i protikorupční policie.
Do povědomí se tento problém dostal především díky nedávné kauze, na kterou upozornil časopis Týden - dráhy, do té doby neznámé Petře Tuzarové, vyplatily 27milionovou sumu, aniž by s nimy měla jakoukoliv smlouvu o spolupráci. Protikorupční policie však nešetří jen oněch tajemných 27 milionů, ale zároveň zkoumá celé účetnictví komunikačního odboru, odkud ročně odteče téměř 200 milionů korun. Finance odboru 27 mizely ve firmách, které jsou vzájemně podivně propojené a se kterými ČD již v minulosti uzavíraly podezřelé obchody.
Poslanci dále vyzvali ministra, aby sněmovně předložil harmonogram přípravy nového zákona o veřejné dopravě včetně přesných termínů. Bendl řekl, že ani s jedním z usnesení nemá problém a členům sněmovny vyhoví. České dráhy loni v osobní dopravě prodělaly téměř 4 miliardy korun. Nejvíce ztrátovou je z dlouhodobého hlediska především regionální doprava, kterou si objednávají jednotlivé kraje.
Zdroj: ČT24; foto: Puly
| 26.2.2009 (7:00)
Neurazte se prosim, ale na jednu stranu někteří průvodčí se svým vystupováním hodí spíše do nějakého zapadlého pajzlu a ne do vlaku. Ale blbce najdeme všude. Na straně druhé, ale v kolektivu obsluhující vlaky je většina celkem slušných a pohodových lidí. A že jich nemálo znám... Snaží se vyhovět přání, požadavkům dotazům od cestujících, někteří by se málem kvůli tomu, aby jim vyhověli, postavili i na hlavu. Záleží však také na cestujícím a na jeho přístupu , protože se mezi nimi najde spousta trotlíků, kteří si nenechaj nic vysvětlit či se poučit a podle sebe sama maj pravdu jen oni a podle nich mi nějaký průvodčí může víte co...
treba kdyz misto 8 hodin je v praci 7,5, treba kdyz je fingovane nemocny
máš pravdu a nemáš pravdu:) Znám několik lidí, kteří praktikují tebou zmíněnou taktiku práce. Ale záleží to na nadřízeném jak se k tomu postaví (pokud to není sám vedoucí). Třeba naprostá neschopnost práce s PC na místě, které to vyžaduje, holt místo z protekce. Simulace nemoci=vážný úraz - je na nemocenské se zlomenou nohou - noha v sádře neni! A co čert nechce, chodí hrát se zlomeninou kuželky, asi vydrží hodně... Odběr krve (provádí se ráno), přijde kolem 11, bez paragrafu, vedoucí to nevyžaduje... A podobnými případy bych mohl pokračovat snad do nekonečna. Ovšem na druhou stranu existují zas extrémy, kdy je vedoucí ras - začátek pracovní doby 6.00, příchod zamce těsně před šestou, reakce:ty ses dneska nějak opozdil! A to jsou věci z provozu, a raději nechi vědět, jaké poměry panují na nábřeží.
M:jenze mi nejsme placeni od toho aby si na nas nekdo vybijel zlost,a obcas dostanem par pres drzku.policajti sou na to skoleny jenze mi ne.vedeni si prece nenecha dat pres drzku od nakyho vola.at to odserou osluhy vlaku.jen tak dal.omlouvam se za ty neslusna slova
Jasně. Já jen poukazuju na fakt, že třeba Sobotka o sponzorování týmu, kterému šéfuje Paroubkův kamarád, taktně pomlčel. Zdůraznil jen sponzorování příznivců konkurenční strany... Ale to je holt politika....
Malery pana ucetniho nebo kde to bylo? 0,1 centu si nikdo nevsimne, ale kdyz to udelas miliardkrat, tak je to vejvar slusnej:)
Nediv se, management státního podniku musí být zadobře se všemi partajemi, které padají v úvahu při sestavování vlády. Že na to doplácejí řadoví zaměstnanci a cestující už zdaleka není důležité. Není důležité, zda a jak vlaky jezdí, ale jestli má pan generální pohodlné a jisté křeslo, dobře vybavenou kancelář a svůj milion měsíčně jistý.
JJ, jenom k tomu platu, oněch zmiňovaných dvacet tisíc někteří berou, to je pravda, ale zase tam je spousta zamců, kteří si o tom mohou nechat zdát;) I když na jednu stranu, těch zaměstatnců u ČD dnes už moc ani neni... Postupem času se to jen porcovalo/porcuje na dceřiné společnosti(http://www.ceskedrahy.cz/wps/wcm/connect/4242d5004c7b79ebae25ffe94ef5a930/os_01012009.pdf?MOD=AJPERES&CACHEID=4242d5004c7b79ebae25ffe94ef5a930), což vede k tomu že se z toho stal bordel a chaos, čili téměř nekontrolovatelná "žumpa"....
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










