Frýdecko-Místecko - Mezi Paskovem a Vratimovem na Frýdecko-Místecku na jednokolejné trati, konkrétně u vjezdového návěstidla žst. Paskov od Vratimova, se v cca 9:10 čelně srazil Os 3101 z Kojetína do Ostravy s protijedoucím Os 3116 ve směru Ostrava - Frenštát pod Radhoštěm. Os 3116 (tažený lokomotivou 754.040) zastavil před návěstí "stůj" na vjezdovém návěstidle ŽST Paskov a druhý, vedený motorovým vozem 842.019, do něj rychlostí cca 40 km/h čelně narazil. Při nehodě bylo zraněno více než 40 osob včetně dvou zaměstnanců drah; k žádnému úmrtí nedošlo. Předpokládaná škoda na vozidlech činí 7,5 milionu Kč, škoda na železničním svršku byla předběžně odhadnuta v řádu tisíců korun.
"Motorový osobní vlak jedním podvozkem vykolejil," uvádí mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar. Dle záchranářů bylo na místě ošetřeno 23 osob, z nichž dva byly transportováni vrtulníkem a další byli rozvezeni do nemocnic v Ostravě a Frýdku-Místku. Celková bilance zraněných ale činí více než 40 (podle jiných zdrojů více než 50), protože řada z nich vyhledala ošetření individuálně. Mezi zraněnými je jeden ze strojvedoucích s poraněnou hlavou.
Mezi Vratimovem a Paskovem již byla zavedena náhradní autobusová doprava, provoz na trati 323 má být obnoven dnes v podvečerních nebo večerních hodinách. Podle našich informací byl vlak Os 3101 opožděn o 29 minut ze stanice Lískovec u Frýdku. Toto zpoždění nabral cestou z Kojetína pro opakované závady na jednom z vozů, ve Frýdlantu byl vůz vyřazen. Ve stanici Paskov měla tedy souprava čekat na mimořádné vykřižování s protijedoucím vlakem, což se ovšem nestalo a motorová souprava odjela ze železniční stanice ve směru na Vratimov, ačkoliv strojvedoucí musel podle prvních závěrů bezpečně vidět návěst, zakazující odjezd a čelně narazila do soupravy vlaku 3116, jenž zůstal stát asi 30 metrů před vjezdovým návěstidlem. Policie a Drážní inspekce již ohledávají místo nehody a zajišťují potřebné důkazy. "Na stanovení příčiny nehody je dosud brzy, s největší pravděpodobností k ní však došlo důsledkem selhání lidského činitele," konstatuje tiskové prohlášení Drážní inspekce.
Provoz byl obnoven téhož dne po 18. hodině, prvním vlakem, který místem nehody projel, je Os 3132 do Frenštátu pod Radhoštěm s odjezdem z Ostravy hl.n. v 17:45, který měl do Paskova přijet v 18:09.
Zdroje: Idnes.cz, tisková zpráva ČD, Drážní inspekce ČR; fotografie: Dennis Hübsch
| 16.2.2009 (9:49)
Svědek (10:16)
Záchranné práce ztěžuje velice špatná viditelnost.
Zdeněk Šnajdr(11:04)
ale tady je viditelnost od rána dobrá..
Ještě si dovolím poznámku, místo kvatra tam mohl být ještě kocour s 010, takový ten náš náklaďáček, co v poslední době začal opět jezdit na Valaššské Meziříčí. Jelikož zatím nejsou fotky a nikdo nic neřekl, která vozidla byla aktéry nehody, tak zatím můžeme jen hádat. Toho brejláka ale tipuju na 99% protože ve vlacích k nám do Frenu jezdí s železnou pravidelností:)
Vjezdové návěstidlo v Paskově v pozadí: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/754432.jpg
Pohled ze stanice, po projetí oblouku je vidět asi 400 metrů dlouhá rovinka, zhlaví, přejezd a vjezdové návěstidlo:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/754525.jpg
Mapa: http://www.mapy.cz/#x=142006400@y=134876736@z=14@mm=FP@sa=s@st=s@ssq=Paskov@sss=1@ssp=124851109_126879617_146248613_145688449
Vpravo dole stanice. Nahoře je vidět přejezd, asi 100 metrů na sever je vjezdové návěstidlo viz fotka výše.
Je mi líto co se stalo, zvlášť když je to kousek od mého bydliště. Naštěstí přístup záchranných složek je výborný, ze stanice až k místu neštěstí vede zpevněná cesta.
Počkám si na vyšetření Drážní inspekcí....
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.













