..: Srážka vlaku s autobusem na středním Slovensku, 12 mrtvých :..

Polomka - Tragická srážka autobusu s osobním vlakem na železničním přejezdu v obci Polomka na středním Slovensku si podle posledních informací vyžádala až 12 životů a přes dvě desítky raněných. Několik osob je i nadále v kritickém stavu a záchranáři se obávají, že by konečný počet obětí mohl ještě stoupnout, až se podaří zcela odstranit trosky obou vozidel. Krátce po 9. hodině zde na úrovňovém křížení bez světelné signalizace v km 17,900 tratě 172 vlak Os 7353 smetl autobus s 37 cestujícími. Záchranáři dorazili na místo neštěstí přibližně dvacet minut po nehodě, přičemž do zásahu bylo zapojeno 9 sanitních vozů a tři helikoptéry. Ty postupně rozvezly zraněné do všech okolních nemocnic. V této chvíli probíhá vyprošťování vraku autobusu a odstraňování následků srážky. Vlaková doprava v postiženém úseku je přerušena.

Podle předběžných informací vjel řidič autobusu na přejezd rovnou před blížící se soupravu osobního vlaku, složené z motorového vozu řady 812 a přípojného vozu 011. Strojvedoucí použil rychlobrzdu, nicméně z traťové rychlosti 70 km/h na vzdálenosti přibližně 70 metrů již nedokázal ubrzdit. Motorový vůz převrhl autobus na stranu a několik metrů ho tlačil před sebou. Ve vlaku se v té době nacházelo jen několik cestujících, kteří vyvázli s drobnými odřeninami. Autobus ze směru Bánovce nad Bebravou vezl 37 osob na víkendový pobyt do nedalekého lyžařského střediska Bučník.

Podle policie zatím nelze jednoznačně určit příčinu střetu, ačkoliv pravděpodobným scénářem je selhání lidského faktoru na straně řidiče autobusu. Ten podle zpravodajského serveru SME.sk přeřaďoval rychlostní stupeň a nestihl už kritické místo s vozidlem opustit. Materiální škody zatím nebyly vyčísleny, nicméně autobus je úplně zničen a motorový vůz utrpěl menší poškození. V této chvíli by na místě měl operovat kolejový jeřáb z depa Zvolen, který nadzvedne přední část soupravy a umožní vyproštění trosek autobusu. Práce na místě komplikuje husté sněžení. Pro cestující v postiženém traťovém úseku byla zavedena náhradní autobusová doprava, R 811 Horehronec byl přesměrován přes stanici Plešivec. Na nedalekém parkovišti zřídila policie koordinační centrum, kam se sjíždějí příbuzní obětí a zraněných. Kromě informací jsou jim k dispozici odborní psychologové.

Fotografie nehody: SME.sk

zdroj: Aktuálne.sk, SME.sk, TA3


Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 21.2.2009 (12:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Slovensko Banskobystrický


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
21.02.2009 (23:56)  
Rajio: mě spíš zajímalo to místo. Přes to křoví mezi silnicí a tratí je vidět až do toho třetího (oprava: původně jsem napsal druhého) oblouku? Tam to vychází na cca těch 800 m. To je to křoví tak nízké? Ptám se, protože bohužel všichni novináři mají desítky fotek z místa nehody, ale asi ani jeden z těhle profíků nenamířil foťák do místa, odkud přijel vlak a z leteckých fotek se ta výška poznat nedá.
registrovaný uživatel Rajio 
21.02.2009 (23:29)  
to: Poborskiii

Cez GPS merania ;)
21.02.2009 (23:27)  
Rajio: 810 m - na tu vzdálenost si přišel jak?
21.02.2009 (23:19)  
Tyhle nehody se budou stávat, dokud budou přejezdy. Nepomůžou ani závory, řidiči je objedou. Měly by se urychleně budovat mimoúrovňová křížení a tam kde to nejde, přejezdy zrušit. Ať si to objedou, když se neumí chovat na přejezdech.
registrovaný uživatel Rajio 
21.02.2009 (22:54)  
Tiez sa nerad miesam do debaty, ale...

v prvom rade uprimnu sustrast, pre vela ludi to bolo dost silnym a krutym utrpenim a pre vela ludi (rodinnych prislusnikov pozostalych) este mnoho rokov aj bude :(

to Alex Džiuba: nic v zlom ;) ale trochu sa mi nezda aby na zeleznici bolo na kazdom polnom priecesti el. signalizacia pripadne rampy...
Povezd mi napr. kde este inde na horehroni mas na cestnych krizovatkach semafory okrem tych dvoch v Brezne???
Tomu soferovi sa to mohlo stat kdekolvek inde, kde by krizoval hl. cestu a v daka jeho nepozornosti ho mohol "zrusit" kamion v 90kmh...

To ze Mata Pavlikova hovorila ze na priecesti bola signalizacia a funkcna, tak mozno este nemala presne info ktore priecestie to bolo, pretoze par metrov od miesta nehody smerom na Polomku je priecestie s el. signalizaciou do dnes uz rozpadnuteho arealu nejakej, neviem akej fabriky.

A nazaver, je to smutne ako vo vsetkych mediach sa snazia dat za vinu zelezniciam, hlavne ma vytacaju tie kecy ze z poza kopca sa 150m vynoril vlak... Je to az 810m co uz vlak vidno... Su tam sice stromy, ale v zime maju opadane listie, takze je to prehladne, staci si pozriet ortofotomapy.
registrovaný uživatel Pio 
21.02.2009 (21:29)  
Nerad sa miesam do debaty. porusim zasadu a rad by som podotkol:
- tazko si viem predstavit blikacky (zavory) na kazdej polnej ceste,
- kde boli spravcovia lyziarskeho strediska ked ho stavali? Preco vedie do strediska polna cesta? Preco neziadali vtedy o vybudovanie blikaciek?
- teraz mudruju (ale zas usetrili 2 - 3 miliony)
- to miesto doverne poznam. Je tam ozaj dobry vyhlad a ozaj len maximalme nepozorny sofer si tam nevsimne vlak.
registrovaný uživatel Mozek 
21.02.2009 (21:12)  
Takže, zprvu jsem se trochu zbrkle koukal do atlasu a domníval se, že se jedná o křížení trati s I-66, při bližším průzkumu je však jasné, že v okolí Polomky tento hlavní tah železnici nekřižuje a šlo tedy o odbočnou vedlejší cestu k vlekům. Tam tedy skutečně mohl být jen výstražný kříž.
registrovaný uživatel Alex Džiuba  mail  
21.02.2009 (20:25)  
Nemalo by byť jedno aká traťová rýchlosť tam je? Podľa mňa by mali byt svetlá /aspoň/ všade. Je to síce nákladné, ale rozhodne bezpečnejšie. Myslím že by bolo asi jedno keby ten vlak narazil do autobusu v 70 km/h alebo 50 km/h. Možno si myslím ale hlúposť. Keby tam boli svetlá, pravdepodobne by sa nič nestalo.
registrovaný uživatel Majra  mail  
21.02.2009 (20:12)  
2 Mozek: Sice je na uváženou, (od)kdy volit přejezd se světly, nicméně račte se projet třeba po trati Hradec Králové - Pardubice, kde je traťová rychlost 100 km/h a přejezdy s všeho všudy rezatými kříži.
21.02.2009 (20:00)  
Ad Mozek:i na českých tratích jsou při traťové rychlosti 70km/h přejezdy,zabezpečené výstražným křížem. Traťová rychlost je jen jedním z parametrů,podle kterých se stanoví způsob zabezpečení přejezdu.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko