..: V Praze-Vršovicích narazila "žehlička" do jedoucího rychlíku :..

Nehoda vykolejení P.Vršovice 14.3.09, foto: Pavel MartochPraha - aktualizace 16.3., 11:55 - V sobotu 14. března kolem osmnácté hodiny večerní došlo v obvodu nádraží Praha-Vršovice ke srážce a následnému vykolejení lokomotivy a projíždějícího rychlíku. Podle mluvčího drážní inspekce, Zdeňka Neusara, posunující lokomotiva 111.006 v obvodu výhybky č. 30 bočně najela do zadní části R 874 Macocha jedoucího z Brna do Prahy, vedeného lokomotivou 363.042. Následkem srážky vykolejila posunující lokomotiva a 2 vozy rychlíku řady BDs a AB RIC. Na místě zasahovaly složky integrovaného záchranného systému, dle dostupných zpráv však nikdo zraněn nebyl. V důsledku nehody byl zastaven veškerý provoz přes stanici Praha-Vršovic. Z vyšetřování vyplývá, že nehodu s největší pravděpodobnost způsobil strojvedoucí posunující lokomotivy, který projel návěst "posun zakázán".

16.3. 11:55 - Vlaky dálkové dopravy stále jezdí po odklonových trasách. Ve směru Kolín a Pardubice přes Prahu-Libeň a Nové Spojení. Z důvodu ulehčení této trasy jsou osobní vlaky od Kolína do Prahy Mas.n. v úseku Praha-Běchovice - Praha-Libeň odkloněny přes Malešice, tudíž nepojedou přes zastávky Praha-Dolní Počernice a Praha-Kyje. Jejich trasování v opačném směru zůstalo zachováno. Díky těmto opatřením mohou u spojů vznikat zpoždění. Mezitím ve Vršovicích probíhají práce na odstranění následků nehody. Dle vyjádření SŽDC bude však odstraňování trvat minimálně do zítřejšího poledne.

15:00 - Zhruba kolem nedělní třetí hodiny odpolední byl obnoven dvoukolejný provoz mezi stanicemi Praha-Vršovice a Praha-Hostivař na trati ve směru z Prahy na Benešov u Prahy a České Budějovice. I nadále je omezen provoz ve směru na Prahu-Malešice a odstavné nádraží.

Nehoda_vykolejení_P.Vršovice_14.3.09, foto: Pavel Martoch Nehoda_vykolejení_P.Vršovice_14.3.09, foto: Pavel Martoch Nehoda_vykolejení_P.Vršovice_14.3.09, foto: Pavel Martoch

02:47 - Svou pouť zakončil i poslední denní vlak - do svého cíle, Českého Těšína, dorazil s bezmála 4 hodinami zpoždění (235 minutami) IC 581 Ostravan.

01:34 - Pražské hlavní nádraží opustil poslední z nočních spojů, EN 425 Slovakia zpožděný o 210 minut (3,5 hodiny). Ve zhruba sedminutových odstupech před ním odjely i R 209 Vltava do Moskvy (opožděn o 148 minut) a R 471 Amicus do Břeclavi (opožděn o 222 minut). Již před půlnocí odjely R 443 Šírava do Humenného (opožděn o 169 minut v 23:29) a R 201 Silesia do Krakowa (opožděn o 154 minut v 23:43). EN 477 Metropol byl z důvodu zachování řazení veden z pražských Holešovic úvratí přes libeňskou stanici.

01:00 - Hořovicemi na trati 170 právě projíždí nehodový jeřáb EDK 750 s cílem v Praze-Vršovicích. Mezitím jsou soupravové vlaky na ONJ mimořádně trasovány přes Prahu-Smíchov do Radotína na trati 171 a odtud úvratí přes "most inteligence" a Prahu-Krč do Prahy-Vršovic vj. n., odkud pokračují na odstavné nádraží. Optimistické odhady hovoří o zprovoznění během neděle, nám se však podařilo získat informace přímo od zasahujících pracovníků; "odnesl to především kolejový svršek, pražce a výměny, nemluvě o trolejovém vedení. Ty vagony jsou na odpis, na boku úplně rozpáraný."

21:30 - Dle informací zpravodaje z terénu jsou vlaky z tratě 210 mimořádně ukončovány ve stanici Praha-Krč. Z vlaků trati 221 přes Libeň a Malešice zatím jely spoje R 652, EC 100 a R 653, naopak R 649 a R 651 byly odřeknuty bez náhrady. Spolu s R 649 ve Vršovicích zůstal uvězněn i IC 581, který byl před chvílí odtažen do výhybny Praha-Vyšehrad, kde vykonal úvrať a odjel zpět na Hlavní nádraží, aby se vydal na svou trasu se zpožděním 171 minut. Většina souprav určených do Prahy-Vršovic a odstavného nádraží je přetrasována na Smíchovské nádraží.

20:00 - Dálkové vlaky od Kolína jsou z Prahy-Běchovic odkláněny přes nádraží v Libni a Nové spojení, provoz mezi centrálními nádražími a Odstavným nádražím jih je zatím přerušen. Především rychlíky od Benešova využívají nákladní spojku z Prahy-Hostivaře do Prahy-Malešic a dále pokračují přes Libeň a Nové spojení. I tak lze čekat mnohé problémy a zpoždění souprav zejména při obratech. Osobní vlaky v relaci Praha - Benešov jsou mezi Vršovicemi a Hostivaří odřeknuty a nahrazeny MHD.

Zdroj: ŽelPage; Foto: Pavel Martoch; doplnil Martin Jarath


Vítek_V | 16.3.2009 (11:59)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel worel 
14.03.2009 (23:26)  
Na trasu zatím nevyjel ani jeden noční spoj. Pravděpodobně zůstaly všechny uvězněny na ONJ. Myslím, že kdo se chtěl tuto noc vyspat ve vlaku, tak zítra moc odpočinutý nebude. :-(
14.03.2009 (22:52)  
mrk: to je prosté, protože z důvodu stavebních prací je v úseku Libeň - Běchovice pouze jedna kolej. NS je proto ve směru na Běchovice zatím nevyužitelné, ale zas umožnilo např. přímé jízdy z Masarykova nádraží do Vysočan.
14.03.2009 (22:50)  
mrk: protože ještě není dodělán úsek Libeň-Běchovice, kde je momentálně od Libně do odb. Kyje jen jedna kolej a ten objem všech EC, IC, SC, R a Os by se tam prostě nenarval. Takže dokud nebude úsek Libeň-Běchovice hotov, tak se stále bude jezdit přes Malešice.
registrovaný uživatel mrk 
14.03.2009 (22:47)  
Zdravím znalce s mým neznalým dotazem. Proč vlaky směr Pardubice-Morava-Slovensko pořád jezdí přes Vršovice?Nedávno jsem jel EC Praha/Detvan do B.Bystrice a zpět Detvanem a oboje jelo přes Vršovice. Viděl jsem přes Vršovice jezdit i Pendolino do Ostravy.I tenhle rychlík z Brna jel přece od východu tak proč přes Vršovice? Tak jak je to s takovou slávou otevřeným Novým spojením?? To nefunguje, nebo proč vlaky na východ a odtam nejezdí přes Libeň a to Nové spojení. Možná hloupý dotaz ale fakt by mně to zajímalo - díky za odpověď.
14.03.2009 (22:40)  
Vršovice - Hostivař už omezeně jezdí osobáky, 655 jel odklonem přes Libeň, 940 ukončil jízdu v Hostivaři (a zpět do ČB jede jako Sv 651).
registrovaný uživatel taz 
14.03.2009 (22:28)  
Na http://www.vagonweb.cz píší: RIC je zkratkou z italského Regolamento Internazionale delle Carrozze, v češtině Úmluva o vzájemném používání osobních vozů v mezinárodní dopravě. Úmluva upravuje výměnu osobních vozů (včetně zavazadlových, poštovních a vozů pro přepravu aut) mezi železničními správami, zejména požadavky na technické stav, dále postup při zacházení s vozy, čistění, požadavky na vnější i vnitřní označení a nápisy ve vozech, zacházení s poškozenými vozy, účtování výkonů vozů. Tzv. "tabulka RIC" je povinné označení vozů, které vyhovují Úmluvě.
registrovaný uživatel mosquitoe  mail  
14.03.2009 (22:18)  
KK:
RIC znamená, že tento vagon splňuje technické požadavky podle mezinárodních dohod UIC (zpravidla přísnější než národní) -- je tedy způsobilý k provozu v zahraničí na mezinárodních vlacích. Bohužel se mi nepodařilo najít na tuto normu link; pokud budete někdo úspěšnější, rád si ji přečtu též. Díky

Edit: Tak koukám, že jdu s křížkem po funuse ..
14.03.2009 (22:17)  
KK: To označení znamená, že vůz splňuje předpisy pro mezinárodní provoz.
registrovaný uživatel Kakov 
14.03.2009 (21:53)  
muze mi prosim nekdo poradit co znamena to RIC?? dekuji
14.03.2009 (21:47)  
Jsem zvědav, kolik si vezmou s sebou rychlíky Šírava, která už má hodinu jistou, Silesia, Amicus a Slovakia, které ještě nedorazily na hlavní nádraží z Onj
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko