..: Testy lokomotivy Siemens ES 64 F4 na síti SŽDC :..

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Dolany, foto: Josef Petrák Děčín, Praha, Břeclav – Lokomotiva Siemens ES 64 F4-VM byla tento týden testována na českých kolejích. Stalo se tak na základě dohody společnosti Siemens s dopravcem ČD Cargo ve spolupráci s Výzkumným ústavem železničním, které společně provedly řadu jízd jako součást schvalovacího provozu na síti SŽDC. Nákladní dopravce v rámci výběrového řízení poptává pronájem moderních vícesystémových lokomotiv pro provoz v České republice a Německu. V pondělí 6. dubna byla lokomotiva převezena z Německa do Děčína, kde jí bylo v depu zabudováno standardní zabezpečovací zařízení Mirel VZ-1 a ověřena jeho spolupráce s palubním firmwarem. Pro snímání dat byl použit měřící vůz CZ-VUZ 55 54 89–71 001–5, který byl do Děčína pro tuto příležitost přepraven z cerhenického zkušebního okruhu.

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Adamov, foto: Tomáš KubovecVlastní zkoušky započaly v úterý 7.4., kdy se s měřícím vozem stroj projel v úseku Děčín hl.n. – Libčice nad Vltavou a zpět, další jízda toho dne směřovala do Prahy-Holešovic, odkud byla lokomotiva odvezena na nocování na Odstavné nádraží jih. Středa 8.4. byla věnována jízdě z Prahy-Vršovic do Břeclavi a zpět, kdy byl během zpáteční cesty ve Velimi odpojen vagon VÚŽ a lokomotiva pak samotná odjela do Děčína. Během čtvrtka pak byla vystavena pro vozbu kontejnerových vlaků Nex v relaci Děčín - Praha-Uhřiněves.

Siemens ES 64 F4 patří mezi lokomotivy produktové řady EuroSprinter třetí generace. Je určena přednostně pro nákladní vozbu – s hmotností 86 t při výkonu nad 6 MW činí její maximální rychlost 140 km/h.

Koupí EuroSprintery ČD Cargo?

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Velim, foto: Richard Weber ES 64 F4.150 MRCE Dispolok, Nové Spojení, foto: Jindřich Král | METRANS Poměrně nečekané testy lokomotivy ES 64 F4 vyvolaly také vlnu spekulací o tom, že by ČD Cargo mohlo lokomotivy koupit či pronajmout — přičemž logo na čele tomu jen nahrává. Dohady jsou zbytečné: jak jsme informovali, koncem února tohoto roku ČDC vyhlásilo výběrové řízení na pronájem 6 moderních vícesystémových lokomotiv na dobu 5 let s jasnými podmínkami – schválením typu na síti SŽDC a podání referencí o významných pronájmech za dobu tři let. Siemens by mohl bez čekání nabídnout typ ES 64 U4, což je univerzální vícesystémová lokomotiva, která je mimochodem velmi příbuzná se zkoušeným typem ES 64 F4. Typ U4 však není v lokomotivním poolu MRCE Dispolok k dispozici, zatímco F4 je v současnosti ve stavu dostatek. Samozřejmě, v Evropě existují i další typy moderních lokomotiv, které by přicházely v úvahu. Například vícesystémový Bombardier Traxx MS byl nedávno schválen v Polsku, v Česku však jeho homologace zatím chybí. Pokud tedy F4 dostane schválení od Drážního úřadu, je nejvážnějším kandidátem na pronájem českým Cargem.

Aktualizace: Správnost dřívějších úvah v dnešní tiskové zprávě potvrzuje i samotný dopravce: ČD Cargo plánuje spolupracovat s německým nákladním dopravcem DB Schenker na vozbě kontejnerových vlaků. Nasazení řady ES 64 F4 / 189 DB by umožnilo optimálnější oběhy hnacích vozidel a odbouralo přepřahy na státních hranicích. Proto je také ČD Cargo smluvním partnerem firmy Siemens při probíhajícím schvalovacím procesu EuroSprinterů na české železniční síti.

Zdroje: Siemens TS, RailColor, ČD Cargo, ŽelPage; foto: autor, Tomáš Kubovec, Richard Weber a Jindřich Král/METRANS


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.4.2009 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.04.2009 (18:26)  
MirekM : Proč ne? Myslím, že malá rekonstrukce by byla hooodně dobrá. A spíše by to mohlo sloužit na spojení s Polskem, kde se může jezdit 200 KM/H a vlaky Bmz, to myslím, že by bylo nejrozumnější.
Registrierter Benutzer lbc 
12.04.2009 (12:21)  
Dobrý den.Pouze napíši několik vět.
Pokud se podíváte na technický stav elektrických lokomotiv v ČR všichni víte, že není ideální. Koupě nové lokomotivy či pronájem není zrovná levná záležitost. Proto se opravuje, ze dvou dělá jedna ... atd. Pokud dopravce má peníze, může si dovolit pronajmout nové lokomotivy, nebo dokonce si je i zakoupit. Rychlost 140 km h považuji u nás i v okolí ČR za dostatečnou rychlost pro nákladní dopravu.
Jen doplním ,že zásilky např expres menších rozměrů by se dali vozit v poštovních vozech 140 km h a více - dáno konstrukcí poštovního vozu, nebo vozu pro tyto účely navržené. Možná se tyto soupravy i vypravují a jezdí - nesleduji.
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
12.04.2009 (7:31)  
Elias is best: Proč? Na naši stošedesátku?
11.04.2009 (20:41)  
Já doufám, ýe se nakoupí ta nejrychlejší.
11.04.2009 (17:42)  
Semík : nasazení vozidla do pohraniční přechodové stanice je jiná záležitost než nasazení do vnitrozemí. Taurusy jezdí bez omezení do Břeclavi až na přednádraží dlouhá léta, podobně mohou v Bratislavě do Petržalky, ale dál už nic. Rakouské motory 5047 mají povolení do Břeclavi, resp. Znojma, ale pokud by měly jezdit jinam, muselo by vozidlo staré necelých 30 let projít kompletním schvalovacím procesem - to že na Slovensku jezdí až do Bratislavy je jiná věc.
Pozoruhodné je, že SBB Cargo 474.008 měla problémy se schvalováním v Italsku.
Registrierter Benutzer SergeS 
11.04.2009 (8:53)  
Chikatetsujin: Zas tak drahy to nebude :-)
Registrierter Benutzer thingie  mail  
11.04.2009 (1:26)  
Pochybuju, že by Škoda dodala šest messerschmittů do konce roku, což předpokládá ta tisková zpráva ČD Cargo o těchto lokomotivách (ať už ES 64 F4 nebo jiných). :)
Registrierter Benutzer hnatikk  mail  
11.04.2009 (1:17)  
NAvíc by Cargo mohlo nakopit 109E a pak je bezplatně pujčovat čD výměnou třeba za 15ky:D
11.04.2009 (1:16)  
Paninaro: Jenže ten pronájem bude stát jako několik nových lokomotiv. Kdyby je koupili, mají je na nevím kolik desítek let (při starodávnosti současných typů). Takhle je za pět let vrátí a smůla.

Leasingy nejsou špatná věc, ale zrovna ČDC potřebuje lokomotvivy jako sůl, tak se zatím nemusí obávat, že by jim zůstal nějaký typ stát v boudě bez užitku.
11.04.2009 (0:01)  
proč by měla škodovka vyrábět nějaký nákladní derivát? 380 je univerzální lokomotiva. stejně jako taurus
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko