..: Testy lokomotivy Siemens ES 64 F4 na síti SŽDC :..

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Dolany, foto: Josef Petrák Děčín, Praha, Břeclav – Lokomotiva Siemens ES 64 F4-VM byla tento týden testována na českých kolejích. Stalo se tak na základě dohody společnosti Siemens s dopravcem ČD Cargo ve spolupráci s Výzkumným ústavem železničním, které společně provedly řadu jízd jako součást schvalovacího provozu na síti SŽDC. Nákladní dopravce v rámci výběrového řízení poptává pronájem moderních vícesystémových lokomotiv pro provoz v České republice a Německu. V pondělí 6. dubna byla lokomotiva převezena z Německa do Děčína, kde jí bylo v depu zabudováno standardní zabezpečovací zařízení Mirel VZ-1 a ověřena jeho spolupráce s palubním firmwarem. Pro snímání dat byl použit měřící vůz CZ-VUZ 55 54 89–71 001–5, který byl do Děčína pro tuto příležitost přepraven z cerhenického zkušebního okruhu.

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Adamov, foto: Tomáš KubovecVlastní zkoušky započaly v úterý 7.4., kdy se s měřícím vozem stroj projel v úseku Děčín hl.n. – Libčice nad Vltavou a zpět, další jízda toho dne směřovala do Prahy-Holešovic, odkud byla lokomotiva odvezena na nocování na Odstavné nádraží jih. Středa 8.4. byla věnována jízdě z Prahy-Vršovic do Břeclavi a zpět, kdy byl během zpáteční cesty ve Velimi odpojen vagon VÚŽ a lokomotiva pak samotná odjela do Děčína. Během čtvrtka pak byla vystavena pro vozbu kontejnerových vlaků Nex v relaci Děčín - Praha-Uhřiněves.

Siemens ES 64 F4 patří mezi lokomotivy produktové řady EuroSprinter třetí generace. Je určena přednostně pro nákladní vozbu – s hmotností 86 t při výkonu nad 6 MW činí její maximální rychlost 140 km/h.

Koupí EuroSprintery ČD Cargo?

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Velim, foto: Richard Weber ES 64 F4.150 MRCE Dispolok, Nové Spojení, foto: Jindřich Král | METRANS Poměrně nečekané testy lokomotivy ES 64 F4 vyvolaly také vlnu spekulací o tom, že by ČD Cargo mohlo lokomotivy koupit či pronajmout — přičemž logo na čele tomu jen nahrává. Dohady jsou zbytečné: jak jsme informovali, koncem února tohoto roku ČDC vyhlásilo výběrové řízení na pronájem 6 moderních vícesystémových lokomotiv na dobu 5 let s jasnými podmínkami – schválením typu na síti SŽDC a podání referencí o významných pronájmech za dobu tři let. Siemens by mohl bez čekání nabídnout typ ES 64 U4, což je univerzální vícesystémová lokomotiva, která je mimochodem velmi příbuzná se zkoušeným typem ES 64 F4. Typ U4 však není v lokomotivním poolu MRCE Dispolok k dispozici, zatímco F4 je v současnosti ve stavu dostatek. Samozřejmě, v Evropě existují i další typy moderních lokomotiv, které by přicházely v úvahu. Například vícesystémový Bombardier Traxx MS byl nedávno schválen v Polsku, v Česku však jeho homologace zatím chybí. Pokud tedy F4 dostane schválení od Drážního úřadu, je nejvážnějším kandidátem na pronájem českým Cargem.

Aktualizace: Správnost dřívějších úvah v dnešní tiskové zprávě potvrzuje i samotný dopravce: ČD Cargo plánuje spolupracovat s německým nákladním dopravcem DB Schenker na vozbě kontejnerových vlaků. Nasazení řady ES 64 F4 / 189 DB by umožnilo optimálnější oběhy hnacích vozidel a odbouralo přepřahy na státních hranicích. Proto je také ČD Cargo smluvním partnerem firmy Siemens při probíhajícím schvalovacím procesu EuroSprinterů na české železniční síti.

Zdroje: Siemens TS, RailColor, ČD Cargo, ŽelPage; foto: autor, Tomáš Kubovec, Richard Weber a Jindřich Král/METRANS


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.4.2009 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.04.2009 (23:29)  
Ano, jako pronájem na 5 let OK. Pak nakoupit nákladní derivát ŠKODY 109E... :-)
registrovaný uživatel Semík  mail  
10.04.2009 (21:58)  
Můžu se zeptat jak dlouho se ta lokomotiva už zkouší? Nezajíždí náhodou už několik let v rámci speciálního povolení do Děčína?
registrovaný uživatel G-man 
10.04.2009 (21:50)  
V tom článku nemáte s verzí tak docela pravdu a přitom se odkazujete na stránky, kde je to napsáno dobře. Tato lokomotiva byla vyrobena v dubnu 2006 jako 474.008 pro SBB Cargo jako verze VF (D,A,CH,I,CRO,SLO). Při zkouškách ale bourala na okruhu Wegberg-Wildenrath. Protože byly problémy se schvalováním v Itálii, byla nakonec předělána na zjednodušenou verzi VD (myslím, že to je jen CH,I) - nakonec ji ale stejně SBB Cargo nepřevzalo a dostala v Dispoloku číslo ES 64 F4-020. Šla do Berlína na druhé předělání na verzi VM (o které jsem se ale zatím nikde nedočetl, co to je - třeba je to verze pro střední Evropu? Kdo to ví?) a na přelakování do laku MRCE Dispolok a přejmenování na ES 64 F4-150 a teď u nás - takže u nás jezdí verze VM.
registrovaný uživatel Kakov 
10.04.2009 (18:22)  
doufám, že prominete zbytečný příspěvek

ale mě bylo jasné hned (uz v r.2006), že až budou zahraniční lokomotivy chtít CD, najednou půjdou schválit snadno a rychle...
10.04.2009 (18:00)  
Že Mitsui koupil Dispolok, to vím dobře. Stejně jako fakt, že Siemens TS, resp. české Siemens DS už je ve skutečnosti Siemens Mobility, v rámci něhož funguje i SKV na Zličíně, to taky, ale v důsledku je v té vnitropodnikové struktuře krapet bordel. Ale ať jsem přesný - chce-li někdo informace, proč se v roce 2006 neschválily lokomotivy pro RTE, ať se zeptá u českého zastoupení výrobce, na DÚČR a u RT, jak to bylo přesně.
registrovaný uživatel Raquac 
10.04.2009 (17:50)  
SIEMENS zastupuje v CR firma SIEMENS s.r.o., vyrobce lokomotiv pak SIEMENS s.r.o., divize Transportni systemy se sidlem na Evropske ulici. Staci se podivat na stranky www.siemens.cz a overit si to treba tady: http://www.siemens.cz/siemjetstorage/files/51175_UaF$2008.pdf Mimochodem Siemens nema k pujceni co nabizet, MRCE Dispolok mu nepatri uz par let i kdyz s nim nadale spolupracuje, staci si to overit na www.dispolok.com. Ale to je spis pro ostatni, ze ano.
registrovaný uživatel Dusanh 
10.04.2009 (17:50)  
Ad Josef Petrák: zastoupení Siemensu pro ČR je SIEMENS a.s., se sídlem Evropská ul. Praha-6.
registrovaný uživatel Karel Málek  mail  
10.04.2009 (17:46)  
Dnes jsem jí viděl s faigjou na 072-Sebuzín jela sama směr ÚL střekov ale nevyfotili jsme jí zrovna jsme byli u samoobsluhy škoda
registrovaný uživatel Raquac 
10.04.2009 (17:21)  
Siemens Kolejová Vozidla nema a nemel nikdy nic spolecneho se schvalovanim lokomotiv. Jedine to, ze taky patri pod koncern SIEMENS.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko