..: Testy lokomotivy Siemens ES 64 F4 na síti SŽDC :..

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Dolany, foto: Josef Petrák Děčín, Praha, Břeclav – Lokomotiva Siemens ES 64 F4-VM byla tento týden testována na českých kolejích. Stalo se tak na základě dohody společnosti Siemens s dopravcem ČD Cargo ve spolupráci s Výzkumným ústavem železničním, které společně provedly řadu jízd jako součást schvalovacího provozu na síti SŽDC. Nákladní dopravce v rámci výběrového řízení poptává pronájem moderních vícesystémových lokomotiv pro provoz v České republice a Německu. V pondělí 6. dubna byla lokomotiva převezena z Německa do Děčína, kde jí bylo v depu zabudováno standardní zabezpečovací zařízení Mirel VZ-1 a ověřena jeho spolupráce s palubním firmwarem. Pro snímání dat byl použit měřící vůz CZ-VUZ 55 54 89–71 001–5, který byl do Děčína pro tuto příležitost přepraven z cerhenického zkušebního okruhu.

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Adamov, foto: Tomáš KubovecVlastní zkoušky započaly v úterý 7.4., kdy se s měřícím vozem stroj projel v úseku Děčín hl.n. – Libčice nad Vltavou a zpět, další jízda toho dne směřovala do Prahy-Holešovic, odkud byla lokomotiva odvezena na nocování na Odstavné nádraží jih. Středa 8.4. byla věnována jízdě z Prahy-Vršovic do Břeclavi a zpět, kdy byl během zpáteční cesty ve Velimi odpojen vagon VÚŽ a lokomotiva pak samotná odjela do Děčína. Během čtvrtka pak byla vystavena pro vozbu kontejnerových vlaků Nex v relaci Děčín - Praha-Uhřiněves.

Siemens ES 64 F4 patří mezi lokomotivy produktové řady EuroSprinter třetí generace. Je určena přednostně pro nákladní vozbu – s hmotností 86 t při výkonu nad 6 MW činí její maximální rychlost 140 km/h.

Koupí EuroSprintery ČD Cargo?

ES 64 F4.150 MRCE dispolok, Velim, foto: Richard Weber ES 64 F4.150 MRCE Dispolok, Nové Spojení, foto: Jindřich Král | METRANS Poměrně nečekané testy lokomotivy ES 64 F4 vyvolaly také vlnu spekulací o tom, že by ČD Cargo mohlo lokomotivy koupit či pronajmout — přičemž logo na čele tomu jen nahrává. Dohady jsou zbytečné: jak jsme informovali, koncem února tohoto roku ČDC vyhlásilo výběrové řízení na pronájem 6 moderních vícesystémových lokomotiv na dobu 5 let s jasnými podmínkami – schválením typu na síti SŽDC a podání referencí o významných pronájmech za dobu tři let. Siemens by mohl bez čekání nabídnout typ ES 64 U4, což je univerzální vícesystémová lokomotiva, která je mimochodem velmi příbuzná se zkoušeným typem ES 64 F4. Typ U4 však není v lokomotivním poolu MRCE Dispolok k dispozici, zatímco F4 je v současnosti ve stavu dostatek. Samozřejmě, v Evropě existují i další typy moderních lokomotiv, které by přicházely v úvahu. Například vícesystémový Bombardier Traxx MS byl nedávno schválen v Polsku, v Česku však jeho homologace zatím chybí. Pokud tedy F4 dostane schválení od Drážního úřadu, je nejvážnějším kandidátem na pronájem českým Cargem.

Aktualizace: Správnost dřívějších úvah v dnešní tiskové zprávě potvrzuje i samotný dopravce: ČD Cargo plánuje spolupracovat s německým nákladním dopravcem DB Schenker na vozbě kontejnerových vlaků. Nasazení řady ES 64 F4 / 189 DB by umožnilo optimálnější oběhy hnacích vozidel a odbouralo přepřahy na státních hranicích. Proto je také ČD Cargo smluvním partnerem firmy Siemens při probíhajícím schvalovacím procesu EuroSprinterů na české železniční síti.

Zdroje: Siemens TS, RailColor, ČD Cargo, ŽelPage; foto: autor, Tomáš Kubovec, Richard Weber a Jindřich Král/METRANS


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 10.4.2009 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
10.04.2009 (16:58)  
Martin Š.) Na to se zeptejte souběžně RailTransport (bývalý RailTrans) a Siemens Kolejová Vozidla... Otázkou je, zda-li vozidla oficiálně u výrobce poptával, informoval se na stav homologace, případně byl ochotný na ní nějak participovat a jaký byl tehdejší stav tohoto procesu.
Registrierter Benutzer Martin Š.  mail  
10.04.2009 (16:56)  
Zajímavé je, že když si chce pronajmout tyto lokomotivy ČD Cargo, tak se schvalují. Ale když je chtěl RT Express, tak to nešlo, jak je to možné?
10.04.2009 (16:53)  
204.025: Je to čistě moje spekulace, ale oni (ČDC) budou ty ES 64 F4 pravděpodobně jen pronajímat 5 let, to je doba tak akorát k tomu, aby Škodovka stihla homologovat nákladní derivát 380 v sousedních zemích a mohlo si je ČDC koupit.
Registrierter Benutzer Sim 
10.04.2009 (16:46)  
Asi budu za rejpala, ale ja si vzdy myslel, ze kdyz je neco optimalni, znamena to, ze je to za danych podminek to nejvhodnejsi a nejlepsi reseni. Proto se mi pouzivani odvozenych tvaru optimalnejsi nebo jeste lepe nejoptimalnejsi ponekud ekluje, i kdyz jinak byt cestin muj kobylek :-D

Logictejsi nez "... by umožnilo optimálnější oběhy hnacích vozidel... " by bylo "... by umožnilo optimalizovat oběhy hnacích vozidel... " :-)
10.04.2009 (16:39)  
cha, 109E je vyvýjena zřejmě zbytečně, ne?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko