..: Starostové na Znojemsku nesouhlasí se zrušením tratě 245 :..

Hevlín Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.

Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.

Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2009 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Jízdní řád

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Racek 
21.04.2009 (11:35)  
Já bych jenom dodal, že obrovskou výhodou autobusu je možnost natáhnout linku na obou koncích o pár kilometrů, a získat tak podstatně větší potenciál, než má vlak. Vlak spojuje nádraží v polích (2,5 km od centra Hrušovan) s nádražíčkem na kraji vesnice (3/4 km od centra Hevlína). Autobus může spojovat centrum Hrušovan na jedné straně, a na druhé straně v Laa teoreticky centrum, akvapark a nádraží. Precedens (linka 910 IDS JMK přes Holíč a Skalicu) existuje, region získá spojení do Vídně s jedním přestupem, lázně v Laa budou z jižní Moravy dostupné veřejnou dopravou (teda jestli to ještě nekoho zajímá - občas mám pocit, že jsme poslední rodina, co jezdí s dětmi na výlet bez auta ;-) ...
21.04.2009 (11:34)  
Znojemák: tesat do kamene a pozlatit!
21.04.2009 (11:22)  
No, ona trať z Brna do Vídně nebyla stavěna pro přepravu lidí, ale jako nejkratší cesta pro přepravu nákladů v té době mezi těmito městy, toť k trasování a vzdálenostem od osídlených území.

Cestovní ruch: Potenciál tato trať by měla, myslím tím spojení až do Laa. Hodně lidí z okolí využívá zdejší termální lázně a zavedením vklaků z Brna až do Laa, místo jen do Hrušovan by to otevřelo možnosti i lidem z brněnska, takže podpora cestovního ruchu by byla.
Cykloturistika : je v této lokalitě taky hojně rozšířená a pokud by se zrušila trať na Hevlína i úsek od Miroslavy až do Hrušovan, tak i kdyby se zavedl sebelepší autobus, tak vidím jak lidi s kolama dojedou z Mikulova do Hrušovan n J. pak nasoukaj kola do busu to asi taky nebude pravda a pojedou někam kde to jde
Návaznost : Znojemský okres je sice propojen železnicí dost nešťastně (větší centra buď nemají spojení vlakem, nebo leží dost nešťastně) ale je to aspoň něco ... hodně lidí využívá skupinové, síťové nebo jiné víkendové jízdenky, protože region už není orientován na okurky jak kdysi ale poslední dobou stále více na cestovní ruch ať je to agroturistika, památky, víno, nebo cyklo a zrušením těchto tratí by se spojení značně zkomplikovalo
Nové nádraží : Tak to je hodně vtipnej argument !!:) pan happy je asi vtipálek... ano nádraží je moc pěkný a jsme za něj rádi, ale vysvětlete mi jak samotné nástupiště zkvalitní dopravu v regionu ? :) navíc je opravené tak aby se z něj dalo dostat hlavně do Vídně a rakouska :)

Je mi jasné, že spojení vlakem na znojemsku je tragické :( a chtělo by to nové trasování, ale dokud funguje aspoň nějak, tak zaplaťpánbůh za to. Je mi jasné, že lidi co vidí v hlavě jen samé EC, mzty ,zásuvku ve druhé třídě, tratě na 300 km/h tohle asi nepochopí ale tak to je mi asi celkem fuk :) Protože když se ty tratě zruší, tak železnice na znojemsku přestane být perspektivní úplně. Myslím si totiž že tenhle stav jako celek má aspoň trochu šanci.
Registrierter Benutzer happy 
21.04.2009 (10:27)  
ááá koukám opakovaný evergreen. Ta trať byla stavěna jako konkurenční k trati přes Břeclav, protože v té době naštěstí nešlo stavět souběžné tratě, jak tomu bylo například v Anglii. Tomu i odpovídá její trasování. Celkem dobrý přístup na vlak mají obyvatelé Hevlína a Lávy, ale co ten zbytek?? Miroslav, Moravský Krumlov?? Pro regionální dopravu to není a na dálkovou dost možná taky ne. Nehledě na to, že stát nebude investovat další miliony do této trati, když vedle ze Znojma to schramstlo miliardy. Proto mě baví ta věta o zanedbanosti. On to je totiž problém celé republiky. A navíc Znojemsko dostalo nové nádraží... Kolik měst to má??
Ale nechci Znojemsko nikterak odřezávat od železnice, psal sem to i na Kčku. Lepší by bylo se soustředit na regionální spojení Znojma a Břeclavi a na dálkové spojení směr Vysočina po 241. Pokud bude zájem, tak bude mít zájem i sždc na zlepšení infrastruktury. Takže nechme chiméry a věnujme se tomu, co lze zlepšit téměř ihned.
21.04.2009 (10:23)  
Zastánci budování železnic buďte soudní. Jaký potenciál bude mít případně obnovená železnice do Laa? Desítky roků neexistence spojení vadí tak maximálně pár železničářům, gastarbeitři jezdí převážně gumokolem a těch pár turistů, co do oblasti zavítají, využijí busu, který má nově jezdit do Laa. Pochybuji, že těch lidí bude tolik, aby to jeden autobus přeplňovalo...

Nebo máte k autobusu takový odpor, že jdete raději pěšky?
Registrierter Benutzer kubam 
21.04.2009 (9:51)  
M: no jen aby ten bus někdo objednal, já teď musím jezdit do Lávy na nádr autem, vím, že asi takových jako já moc není, ale spojení chybí...

za jakých okolností myslíš těch 70min?
Registrierter Benutzer M 
21.04.2009 (9:13)  
kubam - OK. V tom pripade ale Znojemsko muze byt napojeno take pres Breclav... Pripadne proste autobusem do Laa a potom vlakem...

Jinak kdyz pises, ze pres Laa BY to mohlobyt za 2:10, tak pres Breclav BY to mohlo byt za 1:10... Zastavka je tam ale kazdopadne jenom jedna
Registrierter Benutzer kubam 
21.04.2009 (9:06)  
Ja tady nebudu ic obhajovat ani se dohadovat, jen pár poznámek:-)

DJ: EC z Brna do Vídně 1h 46min (2 zastávky), vlak na úrovni rakouskýho REX by to mohl mít 2h 10min(tady by bylo mnohem víc zastávek), jediná věc, že by trať musela být ve stavu, jako je před Lávou.

M: je rozdíl psát spojené znojemska z Vídní a Znojma s Vídní
Registrierter Benutzer DJ 
21.04.2009 (8:49)  
AD 6360: Fandové železnic sice mohou zaplakat, ale fandové funkční veřejné dopravy bez umělých a zbytečných přestupů kdesi v polích určitě ne.
Ten úhledný takt je na trati z Hrušovan Hevlína (kromě ranní špičky) už dnes, takže i takováto argumentace je zbytečná.
Registrierter Benutzer M 
21.04.2009 (8:17)  
Jakub Gregor - byl jsi na mne zlej, pujdes klecet do kouta...

Jako proc Znojmo s Vidni spojovat dvakrat nechapu. Trat zrusit. Pokud by se to nekdy melo protahnout do Laa, tak se stejne musi rekonstruovat, resp. spise postavit znova (plati i pro trat na Brno...), takze je jedno, jestli to tam ted jezdit bude nebo nebude.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko