..: Starostové na Znojemsku nesouhlasí se zrušením tratě 245 :..

Hevlín Hevlín - Starostové ze Znojemska, ale i části Brněnska a Dolního Rakouska sepsali memorandum, v němž požadují, aby provoz na trati Hrušovany nad Jevišovkou - Hevlín zůstal zachován. Podle rozhodnutí kraje by totiž na této jednokolejce měly vlaky přestat jezdit v létě 2010. Představitelé obcí a měst v okolí se proti takovému postupu bouří s tím, že ukončení provozu osobních vlaků bude znamenat konec funkčního železničního propojení regionu. Krajský úřad ale argumentuje tím, že úsek již pro své cesty využívá jen hrstka cestujících a nevyplácí se.

Trať 245 byla kdysi paradoxně součástí poměrně výhodného spojení Vídně a Brna. Znojemský radní a historik Jiří Kacetl na její adresu uvádí, že se nejednalo jen o jakousi bezvýznamnou lokálku, ale o alternativní hlavní trať z mezi rakouskou a moravskou metropolí, jež byla vystavěná jako konkurenční trasa dráze přes Břeclav. Její fungování ukončila až změna poměrů v Československu na konci 40. let minulého století. Dávnou funkci by trať podle Kacetla mohla v budoucnu zase plnit, pokud by došlo k obnovení přeshraničního železničního propojení mezi Hevlínem a rakouským Laa. Tomu v současnosti chybějí 2 km kolejí a mosty přes ramena Dyje. V Rakousku dnes železniční trať č. 902 z Vídně končí v nově elektrifikováné stanici Laa an der Thaya, do které v pravidelném intervalu jezdí vlaky Regional S-Bahn až z Wiener Neustadt.

Tratě na Znojemsku s výjimkou právě elektrifikovaného úseku Znojmo - Šatov jsou dlouhodobě zanedbané a celá desetiletí se do nich neinvestovalo. Přitom v jiných regionech se železnice modernizují, stavějí se nová nástupiště, nasazují nové soupravy. „Na trať Brno - Hrušovany nad Jevišovkou navazují odbočky do Znojma a do Mikulova a bez obnovy propojení na Laa an der Thaya ztrácí celý tento systém své těžiště,“ dodává Kacetl.

Zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 21.4.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   
21.04.2009 (13:35)  
SYN : Přesně jsem pro !!! vysokokapacitní páteře a centra už naše republika, ale dávno má.. jmenujou se přece Berlín hlavní a Vídeň jižní :-D o tom že naše zemička je na VRT moc malá se bavit nebudem to je jasné a těch pár ucouraných lokálek a rychlíčků, různých kategorií (EC, IC, R, EX) které bez tak jezdí složené z vozů nevhodných pro naše spodní části páteře jsou taky otřes... takže navrhuju tohle, zrušit vlaky všude a zavést busy, autobusáci jsou frajeři a do Vídně nebo Berlína trefí všichni a odtud můžeme cestovat už všichni na úrovni.. ne nebylo by to jednoduché ??
Je mi jasný, že tohle sem nepatří a je to nepatřičný úlet :) ale tak nějak jsem si nemohl pomoct

PS: Brno - Hevlín a dál? není alternativa k trase přes Břeclav, to je snad jasné. Má význam pouze pro dopravu v regionu, ketrý se zaměřuje čím dál víc na turistiku a cykloturistiku a ta aspoň skupinově přestane být vlakem zajímavá zrušením těchto tratí a návazností, vlak není jen o ježdění do práce, má potenciál právě i pro turismus, který bus nemůže nabídnout ať už kapacitně nebo možnostma (přeprava kolo, loď) A velké páteřní tratě v našem regionu, pokud se někde nenajde strom miliardovník, kterej bude rodit 30 x ročně nikdy nebudou ! tak se prosím vraťte do reality. Děkuji

šance pro zdejší region je zachování (a postupné zlepšování) racionálního vlakového spojení jako celku v dobré návatnosti na busy
registrovaný uživatel Racek 
21.04.2009 (13:22)  
ad nádraží v polích: více či méně to platí pro všechny mezi Bohuticemi a Hrušovany (vč.), i když jsou samozřejmě případy horší (např. Miroslav) a lepší (např. zmíněné Hrušovany, které se ostatně původně jmenovaly Grussbach - Schönau podle podstatně bližšího Šanova). Ale nemá cenu slovíčkařit, podstatné je, že v okolí je mnoho relativně velkých obcí, jejichž obyvatelé se na vlak dnes nedostanou. A pokud se tam v budoucnu nedostanou busy, tak ta trať fakt nebude mít smysl, těch pár zbylých bližších obcí to nevytrhne. To ovšem platí pro trať od Brna po Hrušovany.

Dál za Hrušovany nemá už cenu jezdit bez přestupu z Brna, protože tam už tak velká kapacita není potřeba a navíc (hypotetická) linka Hrušovany - Hevlín - Laa už tady neplní funkci páteře s navázanou místní obsluhou, ale právě té místní obsluhy. Což je právě to, co lépe dovede autobus než vlak, vlak má smysl jako relativně rychlé spojení centra (Brno, Znojmo) do přestupních uzlů v regionech (takový by mohl být u nádraží v Hrušovanech). Navíc autobus umožní spojit tenhle uzel i s Laa a vlaky na Vídeň - udržování šukafonie do Hevlína s výhledem na dostavění trati někdy ve vzdálené budoucnosti je pro praktickou dopravu do Rakous dost nepoužitelné ;-)
Nemluvě o tom, že současné zastavení provozu budoucímu obnovení trati až do Laa nijak nebrání. Klíčové je udržet tu trať v územních plánech (to je v pravomoci obcí), a v případě zrušení trati, o kterém mimochodem není zatím řeč, udržet pohromadě pozemky, třeba jako cyklostezku - což je taky pravomoc obcí. A pak už jim zbývá "jenom" najít dostatečně šíleného investora, který obnovu trati zaplatí :-P

Ad znojmak: můžeš to nějak upřesnit s tou víkendovou a rekreační dopravou? Podle mně je současná situace dost tristní (v poslední době tam docela dlouho nebyl, ale předloni jsem se snažil dostat v sobotu do a ze Hrádku a autobusy spíš nic než moc). Takže pokud bude do oblasti zaveden standard IDS JMK, tak si co se týká víkendové dopravy dost polepší. A konkrétně k tomu Hevlínu: pokud tam bude linka končit (vlaková nemůže jinak), tak bych to viděl o víkendu spíš na čtyřhodinu. Pokud bude bus až do Laa, tak by mohl jako turisticky a rekreačně významné spojení o víkendu jezdit ve dvouhodině.
registrovaný uživatel SYN 
21.04.2009 (12:37)  
Tedy páni, tak tohle zatím překonává všechny rekordy v "nadsazování" co jsem viděl.
Alternativní spojení Vídeň - Brno: v současné podobě prostě a jednoduše nepoužitelné, na českém území je trať Hevlín - Hrušovany - Moravský Krumlov - Střelice typická dlouhá lokálka, je jednokolejná, neelektrifikovaná, s nízkou Vmax., často prochází v dost velké vzdálenosti od center populace (a tedy má nepříznivou polohu zastávek). Krome lokálního provozu na tuto trať něco má cenu tahat jedině a výhradně v případě nějakých mimořádností na Brno - Břeclav.
Aby tato trať rozumně fungovala, vyžadovalo by to četné úpravy trasování, rekonstrukci, elektrifikaci... no asi by to nebylo úplně k ničemu ale evidentně si to nemůžeme dovolit. A to už nemluvím o tom že v případě takových dalekosáhlých úprav by asi bylo na místě se zamyslet nad eventuelním jiným trasováním (možná Hrušovany-Pohořelice-Vranovice?).
Přímé spojení Vídeň-Brno se tu stejně po mnoho příštích let nedá dosáhnout, ledaže by Rakušáci souhlasili s tím aby jim pod dráty jezdily diesely. Jinak tam stejně vznikne přestup v Laa.
Možná z hlediska držitele řežijky či In-goldu ta situace vypadá poněkud jinak, chápu že takoví by rádi viděli vlak úplně všude, ovšem v tomto regionu pro normální lidi funguje docela slušně IDS a v jeho rámci mohu celkem bez problémů jezdit na jednu jízdenku jak vlakem tak autobusem, takže není důvod za každou cenu cpát vlak i tam kde bus má své přednosti (nejen cena, i frekvence, zastávky). Naopak je vhodné systém promyslet tak aby vlak tvořil rychlou vysokokapacitní páteř a dál už to rozvést busem...
registrovaný uživatel kubam 
21.04.2009 (12:18)  
happy: njn, každej není zasvěcenej;-) Já to tu Znám jako rozenej Znojmák a nynější naplavenina do Šanova asi víc než jiní:-)

Problém je u těch mnou již jednou zmiňovaných zastávek a nádraží...kdyby se zapracovalo na systému, tak se může tato trať využít mnojem líp, než teď. Jinak jsem se před chvílí dočetl v jedněch nejmenovaných novinách, že zájem provozovat dopravu z Lávy do Hrušovan má OeBB, to mě nějak překvapilo, spíš si myslím, že je to napsaný nějakým neznalcem:-/
21.04.2009 (12:08)  
Racek: Ano máš pravdu že ne všechny zastávky jsou perspektivní, to je ale věc jiná. Malé zastávky v polích, kde nikdy nenastupuju obsloužit busy, to ano, o tom žádná, ale trať nechat v celku jinak se můžeme rozloučit s víkendovou a rekreační dopravou v regionu. Doprava přes pracovní dny by se vyřešila busama a zrychlenýma vlakama co nestaví na opuštěných zastávkách.
Happy: v tom případě to o to nádraží beru zpět, nespojil jsem si to :) @->- :)
A Krumlov a Miroslav jsou dostatečně obslouženy navazujícími busy v IDS
registrovaný uživatel happy 
21.04.2009 (12:05)  
ad Kubam: Ano než to místo člověk navštíví, tak se mu Hrušovany při pohledu do mapy jeví jako zcela v polích. Doporučuji ostatním s tímto dojmem kouknout na letecké mapy.(i já jsem měl te dojem) Ovšem nic to nemění na faktu, že poloha není až zase tak moc ideální. Hrušovany nejsou problémem, problémem je Miroslav a Krumlov.
registrovaný uživatel happy 
21.04.2009 (12:00)  
Nové nádraží : Tak to je hodně vtipnej argument !!:) pan happy je asi vtipálek... ano nádraží je moc pěkný a jsme za něj rádi, ale vysvětlete mi jak samotné nástupiště zkvalitní dopravu v regionu ? :)
Co třeba trošku myslet?? Byla to reakce na vyjádření pana Kacetla, který si tam stěžuje na nástupiště.
registrovaný uživatel kubam 
21.04.2009 (11:53)  
Racek: tak ještě jednou, teď s tebou souhlasím, pokud jsem pochopil tvůj záměr, na 244 projíždět zbytečný zastávky, čímž by se dalo ušetřit hodně, viz dnešní jedinej Sp, kterej stejně zastavuje i v polích, by mohl jezdit pod 60minut.
registrovaný uživatel kubam 
21.04.2009 (11:51)  
happy: jasně, diskutovali jsme už na K-reu;-)

znojmak: chce to něco dělat, zlepšovat napojení Znojma, i o tom se bavíme hodně na Káčku, hlavně o spojení na 241 a 246, ale i já souhlasím, že ta trať by mohla mít potenciál větší, než si hodně lidí dokáže představit...ale teď mě tu taky začnou kamenovat:-)

Racek: nevím, kdo přišel na ten blábol, že Hrušovanský nádraží je v polích??? Už jsem to tu několikrát psal, bydlím od něho kousek cca 300metrů a nebydlím v poli. Druhá věc, že nádraží se nejmenuje podle obce, na jejímž území leží. Nádraží patří pod Šanov (1270 obyv.), stejně jako zastávka Hrabětice a taky část Božickýho nádru, ale to je fuk. Zastávky v polích bych nazval: Břežany, Našiměřice, Rakšice(jezdí bus), Krumlov (bus), Radostice...Miroslav je u obce Suchohrdly, ale ta je malinká, Pravice by sem možná padly taky,ale tam je to kousek. Zbytek je při nejmenším jak na druhé straně, tam krom Mistelbachu to jde taky jen po okraji obcí...
registrovaný uživatel Racek 
21.04.2009 (11:46)  
ad znojmak: je to přesně naopak. Udržování současného modelu veřejné dopravy v oblasti jen protahuje agónii jižního úseku tratě Brno - Hrušovany s prázdnými vlaky a zastávkami v polích. Řešením je zachovat jen část zastávek (tím se spojení zrychlí) a v nich navázat busy. Poměrně velkých obcí je v okolí dostatek, takže pokud budou mít spojení k vlaku, tak trať perspektivu má.
  1 ... 8 9 10 11 12      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko